• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW 7. Siedem życzeń

Marcin Tymiński
18 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowe BMW 7. Czy po raz kolejny auto zostanie uznane za niemal absolutny wzorzec luksusu? Nowe BMW 7. Czy po raz kolejny auto zostanie uznane za niemal absolutny wzorzec luksusu?

To nie jest samochód dla "zwykłych" ludzi. W najnowszym BMW serii 7 znajdziemy mnóstwo technicznych nowinek i rozwiązania, które prawdopodobnie długo jeszcze nie zagoszczą w autach niższej klasy. Oficjalna odsłona najnowszej bawarskiej limuzyny odbyła się w poniedziałek w Gdyni.



W Polsce szczególnie popularne są dieslowskie wersje BMW. Nie inaczej jest w przypadku "siódemek". W Polsce szczególnie popularne są dieslowskie wersje BMW. Nie inaczej jest w przypadku "siódemek".
Jedno trzeba przyznać na pewno. Z wyglądu flagowy okręt BMW nieco złagodniał. Nie ma śladu po kontrowersyjnej sylwetce jaka cechowała poprzedni model i co nieśmiało przyznaje samo firma rzutowało na sprzedaż. Oczywiście na minus. Najnowsza siódemka to wręcz wzorzec wielkiej limuzyny o sportowym zacięciu. Linie auta są bardziej stonowane i klasyczne. Samochód złagodniał, jednak o tym, że wciąż mamy do czynienia z rasowym BMW świadczy chociażby nisko pochylony grill czy przetłoczenia na masce.

Co znajdziemy pod maską siódemki? W wersjach oznaczonych 740i i 740Li samochód wyposażono w rzędowe, sześciocylindrowe silniki o pojemności 2979 ccm i mocy 326 KM.
Model 730d napędza sześciocylindrowy turbodiesel o zmiennej geometrii turbiny. Rozwija 245 KM. Jak na bardzo duży moment obrotowy, 540 Nm, auto bardzo mało pali. Według producenta zużycie wynosi średnio 7,2 litra czyli dokładnie tyle samo, ile sekund trwa przyspieszanie auta do setki.

Według zapewnień producenta w samochodzie znacznie prościej obsługuje się system idrive, dotychczasowe "utrapienie" użytkowników BMW. Według zapewnień producenta w samochodzie znacznie prościej obsługuje się system idrive, dotychczasowe "utrapienie" użytkowników BMW.
Flagowy model (750i , 750 Li) dysponuje klasycznym, 8 cylindrowym silnikiem w układzie V. Z pojemności 4395 ccm osiąga moc 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 5,2 sekundy.

Z najciekawszych rozwiązań jakie oferuje BMW warto wspomnieć przede wszystkim o zintegrowanym układzie kierowniczym. To połączenie skrętnych kół tylnych z aktywnym układem kierowniczym przedniej osi. Przy prędkości do 60 km/h koła tylne skręcają się przeciwnie do osi przedniej. Jednocześnie dzięki aktywnemu układowi kierowniczemu zwiększa się skręt kół przednich. To sprawia, że odczuwalnie skrócony rozstaw osi zapewnia autu doskonałą zwinność i zwrotność.
Przy prędkości od ok. 80 km/h tylne koła skręcają się w tym samym kierunku co przednie. Zwiększa to znacznie stabilność jazdy np. podczas zmiany pasa ruchu.

Lista wyposażenia standardowego luksusowej limuzyny jest bardzo długa. Opcjonalnych dodatków jeszcze dłuższa. W aucie można zamontować praktycznie wszystko, czego tylko klient sobie zażyczy. Aż prosi się o stary dowcip o wodotrysku.

Ile musi wydać prezes by wygodnie zasiąść na tylnym, skórzanym fotelu najnowszego BMW? Jeśli nie musi oszczędzać w czasach kryzysu za podstawową wersję 740i zapłaci 299 tys. złotych. Ceny wersji 730d zaczynają się od 274 tys. zł, a topowego 750Li od 369 tys. zł. Mimo ciężkich czasów znajdą się chętni.

- Jeszcze przed oficjalną premierą zrealizowaliśmy dwa zamówienia - mówi Piotr Skupiński, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w BMW Fota Ltd., trójmiejskiego dilera marki. - Do końca roku nabywców powinno znaleźć jeszcze kilka siódemek.

Opinie (60) 3 zablokowane

  • Wlasnie mi tata kupił ten model (2)

    na urodziny - samochod bardzo fajny.. moze pozwole wam na niego popatrzec kiedys ..

    • 0 0

    • LECZ SIĘ

      • 0 0

    • fajnie dzięki
      a Tata gotówka czy modny kredycik?

      • 0 0

  • do kolesia ktory sie nie zna na dislach Proletariusz

    chlopcze dzisejsze disle sa o niebo leprze od benzyny, pod wzgledem jakosci silnika mocy oraz kosmicznej technologi sa poprostu duzo lepsze i nie chodzi o oszczednosc tylko o parametry. poczytaj o dislu bmw w seri np 7 to przyjdzie Ci do glowy ze rakieta a nie silnik.

    • 0 0

  • ta nowa 7 z przodu wygląda jak 6 z lat 70, brawo

    • 0 0

  • jak można o tak seksownym i pociągającym samochodzie powiedzieć słowo "landara" - brzmi ohydnie
    cudowne autko, prawdziwa przyjemność z jazdy :-)

    • 0 0

  • W naszym mieście Kępnie jeżdżą dwie sztuki nawet ładnie wyglądają, ale tak wole Audi.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane