• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW. Moc do potęgi M

Marcin Tymiński
18 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

BMW 550d xDrive ma swoją tajną broń - najszybszego na świecie diesla pod maską.



Premiera tego samochodu kończy pewną epokę w historii BMW. To pierwszy model tej marki, którego nie kupimy z napędem na tylną oś. Pełnymi garściami czerpie z doświadczeń słynnej bawarskiej dywizji "M", chociaż do niej nie należy. Ma jednak swoją tajną broń - najszybszego na świecie diesla pod maską.



Wprowadzając ten samochód na rynek, BMW posłużyło się pewnym zabiegiem marketingowym. BMW 550d nie jest przedstawicielem słynnej, supersportowej serii M, chociaż mocno się z nią kojarzy. "Piątka" to przedstawiciel odrębnej marki, "M Performance". Przedstawiciele koncernu BMW oficjalnie przyznawali, że posunięcie to ma po prostu przynieść firmie nowych klientów, niezależnie od tego, co pomyślą zatwardziali konserwatyści (dla nich szokiem było także pojawienie się turbodoładowania w najnowszym M5). Na podobne rozwiązanie swego czasu zdecydowało się także Porsche, wprowadzając do oferty model Cayenne z dieslem pod maską.

BMW 550d xDrive może rzeczywiście zaimponować osiągami. Obecnie to najszybsza i najmocniejsza wysokoprężna jednostka na świecie o dość długiej nazwie - M Performance TripplePower Turbo.

Sześciocylindrowy silnik ma pojemność trzech litrów i dysponuje mocą 381 KM. To głównie zasługa skomplikowanego rozwiązania polegającego na zastosowaniu aż potrójnego turbo.

- Pierwsza mała turbosprężarka włącza się już nieco powyżej biegu jałowego i aktywna jest podczas jazdy z małą prędkością obrotową. Wraz ze wzrostem obrotów włącza się drugie, większe turbo. Już po przekroczeniu 2,5 tysiąca obrotów dołącza do nich trzecia sprężarka,. Ta podobnie jak pierwsza jest niewielkich rozmiarów. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik BMW generuje też imponujący moment obrotowy, aż 740 Nm - mówi Dominik Wasilewski z Salonu Samochodów Luksusowych "Prestige" w Sopocie.

Wrażenie robi też przyspieszenie do setki w 4,7 sekundy. O błyskawiczną zmianę biegów w 550d dba ośmiobiegowy automat z różnymi trybami pracy. W tym oznaczonym "sport+" elektronika trzymająca "piątkę" w ryzach, usypia, dając kierowcy spore pole do popisu. O efektownym drifcie można jednak zapomnieć. BMW 550d seryjnie wyposażone jest w napęd na cztery koła, oznaczany przez BMW jako "xDrive". Prędkość samochodu elektronicznie ograniczono do 250 km/h. Średnie spalanie według producenta ma wynieść niewiele ponad 6 litrów oleju napędowego na 100 km.

BMW 550d xDrive to także wzmocnione zawieszenie, sztywne tuleje, ulepszone hamulce modelu 550i, a także elektromechaniczny układ kierowniczy. Jednym z najciekawszych systemów w nowym BMW jest "Launch Control", pozwalający na niezwykle dynamiczny start auta przy doskonałych parametrach trakcyjnych.

Oprócz piorunujących osiągów BMW 550d to oczywiście najwyższa jakość wykonania i luksus - wzorce, do których inni wciąż dążą. Na zewnątrz "piątka" dość dyskretnie pokazuje drzemiącą w niej moc - zdradza ją tylko przód z dodatkowymi wlotami powietrza, z tyłu mamy prezentujące się dość bojowo trapezoidalne końcówki wydechu. Ceny samochodu w Polsce zaczynają się od 375.000 PLN.



  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive
  • BMW 550d xDrive

Opinie (118) 9 zablokowanych

  • duzo koni ale buda nadal dresiarska (1)

    za 5 lat beda tym jezdzili gdanscy "mafiozi". a poza tym po co komu taki samochod jak w 99,99% przypadkow to 100-130KM to już granica nie do przeskoczenia .... przykłądem są rejestracje GSP. Albo jedzie kolo w AMG lub porsche z telefonem przy uchu. To dlatego ,żę nie stać ich na zestaw czy po prostu są za tępi aby tego używać ?

    • 8 1

    • raczej maja w standardzie bluetooth tyle, ze nie potrafia podlaczyc !

      • 1 0

  • A Audi Q7 V12 ? (1)

    to jest najsilniejszy diesel (500KM) nie to BMW.

    • 1 0

    • tyle, ze kosztuje z 500-600 tys

      • 0 0

  • Aby miec podobne osiagi wystarczy poczekac do 2013 roku na Audi SQ5. (1)

    3L diesel 313KM, 5,1 do setki i za kilka tys zl dodac chipa i miec ok 360-380KM w zaleznosci od tunera a wtedy osiagi schodza do ok 4,5-4,6sek. Osiagi te same co w BMW a taniej i niekoniecznie gorzej. Wyposazenie tez na maxa,

    • 1 1

    • Po co czekać, kup evo lub sti i objeżdżasz grubasa kiedy chcesz. W zakrętach też.

      • 1 1

  • przerost formy nad trescia

    BMW 525 D zadowoli kazdego kierowce za o wiele mniejsze pieniadze i bedzie zdrowiej ,bo nadal beda zyc!

    • 0 3

  • Spalanie

    na filmiku jest pokazane spalanie 15,6 l

    • 1 0

  • Nie jest to m5 ale

    w zasadzie nie jest to sportowe auto, ale bardzo wygodny i szybki samochód, do miasta nadaje się średnio bo przy jego elastyczności trzeba co chwilę hamować. Natomiast na mokrej nawierzchni i w trasie jest genialny. Ma lepszą elastyczność od lamborghini i to jest jego niesamowita zaleta.

    • 1 0

  • Bmw to bmw a audi też samochód tylko "superwybajerzony" i to tak super

    • 0 0

  • Łykam wszystkich

    Koledzy, mam 535d i nie ma na mnie mocnych. Samochód to nie wszystko, trzeba umić jeździć. Rozumiemy się?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane