• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel poinformuje, ile naprawdę pali

Mart
12 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Koncern GM jako pierwszy zacznie podawać bardziej dokładne dane dotyczące rzeczywistego zużycia paliwa. Te dotyczyć będą m.in. najnowszej wersji Astry. Koncern GM jako pierwszy zacznie podawać bardziej dokładne dane dotyczące rzeczywistego zużycia paliwa. Te dotyczyć będą m.in. najnowszej wersji Astry.

Rewelacyjne wyniki spalania podawane przez producentów w katalogach informujących o danych technicznych auta tak naprawdę można włożyć między bajki. Rzeczywiste zużycie paliwa prawie zawsze jest o wiele wyższe. Realne wyniki spalania jako pierwszy chce oficjalnie podawać Opel.



Czy sprawdzałeś, ile paliwa spala twój samochód?

Obecnie zasady pomiaru zużycia paliwa określone są przez przepisy unijne i nie są wymysłem producentów. Przepisy stanowią, że pomiary należy wykonywać w warunkach laboratoryjnych, czyli takich, które w żaden sposób nie są zbliżone do tych, które rzeczywiście panują na drogach.

Badany samochód "przejeżdża" z różną prędkością jedenaście kilometrów na stanowisku w hamowni, kiedy poruszają się tylko jego koła. Temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić miedzy 20 a 30 stopni Celsjusza. Wyników zużycia paliwa nie podaje się na podstawie wskazań komputera ani sprawdzenia pojemności baku po teście, który w momencie jego rozpoczęcia zatankowany jest w 90 proc. To, ile samochód spalił paliwa wyliczane jest na podstawie analizy zebranych spalin. Producenci samochodów dodatkowo stosują różne wybiegi, by maksymalnie zaniżyć spalanie.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Opla

A to w realnych warunkach jest przeważnie o 20, 30 proc wyższe od wartości, które znajdziemy w katalogach producentów. Międzynarodowa Rada Czystego Transportu (ICCT), niezależna organizacja pożytku publicznego, opublikowała w 2013 roku raport dotyczący rzeczywistego zużycia paliwa przez samochody poszczególnych marek. Według niego dane najbardziej lubiło zaniżać BMW - o 30 proc., Audi i Opel zaniżało rzeczywiste spalanie o 28 proc., Mercedes o 26 proc., Fiat i Ford o 24 proc., a Volkswagen o 23 proc.

Najlepiej w raporcie wypadła wówczas Toyota, która podawała wyniki o 15 proc. słabsze niż deklarowane. Bardzo podobny wynik osiągnęły francuskie Renault - 17 proc. i pojazdy koncernu PSA, czyli Peugeot i Citroen - 16 proc.

Raport podsumował tylko to, co wiedzą wszyscy kierowcy. Zużycie paliwa zależy przecież od wielu czynników, m.in. stylu jazdy kierowcy, liczby pasażerów i przewożonych przedmiotów, warunków atmosferycznych czy natężenia ruchu.

- Skuteczne egzekwowanie standardów regulacyjnych jest kluczowym elementem ograniczania emisji pochodzących z transportu drogowego. Systemy testowania poważnie zaniżyły emisje gazów cieplarnianych oraz niektórych zanieczyszczeń powietrza. W tym kontekście Komisja przygotowuje wniosek dotyczący stosowania w UE światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP). Po jej wejściu w życie w 2017 r. dostarczy ona dokładniejszych informacji na temat emisji CO2 i zużycia paliwa - informuje komunikat jednej z komisji na stronach Parlamentu Europejskiego.
Czytaj także: Opel OnStar - jak działa osobisty asystent kierowcy?

To właśnie wejście w życie światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich, która przewiduje testy w realnych warunkach drogowych ma sprawić, że producenci zaczną podawać bardziej realne dane dotyczące zużycia paliwa.

Jako pierwszy na szczerość chce się zdobyć Opel. Firma informuje, że z własnej inicjatywy podejmuje kolejne działania służące spełnieniu przyszłych norm emisji CO2 i NOx. Od drugiego kwartału przyszłego roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2 firma będzie publikować - począwszy od nowej Astry - również wartości zużycia paliwa zarejestrowane w cyklu WLTP. Nowe procedury mają więc obowiązywać w Oplu jeszcze przed oficjalnymi regulacjami wprowadzanymi przez UE.
Mart

Opinie (44) ponad 10 zablokowanych

  • dla mnie wszystko co ma niemieckie korzenie to wałek - Polak powinien sie trzymać od tego z daleka
    marki azjatyckie są lepiej wykonane, mniej awaryjne i na dodatek ekonomiczne
    no i w europie też jest konkurencja

    • 4 1

  • (1)

    Mi kąputer wszystko podaje

    • 2 0

    • komputer też przeklamuje

      Małej pod korek. Śpisz przebieg wyjezdzij bak i na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze nalej jak poprzedni. Spisz przebieg to wyjdzie Ci realne realne spalanie litry/ różnice km * 100

      • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane