- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (107 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (305 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (145 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (203 opinie)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
Opel poinformuje, ile naprawdę pali
Rewelacyjne wyniki spalania podawane przez producentów w katalogach informujących o danych technicznych auta tak naprawdę można włożyć między bajki. Rzeczywiste zużycie paliwa prawie zawsze jest o wiele wyższe. Realne wyniki spalania jako pierwszy chce oficjalnie podawać Opel.
Badany samochód "przejeżdża" z różną prędkością jedenaście kilometrów na stanowisku w hamowni, kiedy poruszają się tylko jego koła. Temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić miedzy 20 a 30 stopni Celsjusza. Wyników zużycia paliwa nie podaje się na podstawie wskazań komputera ani sprawdzenia pojemności baku po teście, który w momencie jego rozpoczęcia zatankowany jest w 90 proc. To, ile samochód spalił paliwa wyliczane jest na podstawie analizy zebranych spalin. Producenci samochodów dodatkowo stosują różne wybiegi, by maksymalnie zaniżyć spalanie.
Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Opla
A to w realnych warunkach jest przeważnie o 20, 30 proc wyższe od wartości, które znajdziemy w katalogach producentów. Międzynarodowa Rada Czystego Transportu (ICCT), niezależna organizacja pożytku publicznego, opublikowała w 2013 roku raport dotyczący rzeczywistego zużycia paliwa przez samochody poszczególnych marek. Według niego dane najbardziej lubiło zaniżać BMW - o 30 proc., Audi i Opel zaniżało rzeczywiste spalanie o 28 proc., Mercedes o 26 proc., Fiat i Ford o 24 proc., a Volkswagen o 23 proc.
Najlepiej w raporcie wypadła wówczas Toyota, która podawała wyniki o 15 proc. słabsze niż deklarowane. Bardzo podobny wynik osiągnęły francuskie Renault - 17 proc. i pojazdy koncernu PSA, czyli Peugeot i Citroen - 16 proc.
Raport podsumował tylko to, co wiedzą wszyscy kierowcy. Zużycie paliwa zależy przecież od wielu czynników, m.in. stylu jazdy kierowcy, liczby pasażerów i przewożonych przedmiotów, warunków atmosferycznych czy natężenia ruchu.
- Skuteczne egzekwowanie standardów regulacyjnych jest kluczowym elementem ograniczania emisji pochodzących z transportu drogowego. Systemy testowania poważnie zaniżyły emisje gazów cieplarnianych oraz niektórych zanieczyszczeń powietrza. W tym kontekście Komisja przygotowuje wniosek dotyczący stosowania w UE światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP). Po jej wejściu w życie w 2017 r. dostarczy ona dokładniejszych informacji na temat emisji CO2 i zużycia paliwa - informuje komunikat jednej z komisji na stronach Parlamentu Europejskiego.
Czytaj także: Opel OnStar - jak działa osobisty asystent kierowcy?
To właśnie wejście w życie światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich, która przewiduje testy w realnych warunkach drogowych ma sprawić, że producenci zaczną podawać bardziej realne dane dotyczące zużycia paliwa.
Jako pierwszy na szczerość chce się zdobyć Opel. Firma informuje, że z własnej inicjatywy podejmuje kolejne działania służące spełnieniu przyszłych norm emisji CO2 i NOx. Od drugiego kwartału przyszłego roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2 firma będzie publikować - począwszy od nowej Astry - również wartości zużycia paliwa zarejestrowane w cyklu WLTP. Nowe procedury mają więc obowiązywać w Oplu jeszcze przed oficjalnymi regulacjami wprowadzanymi przez UE.
Opinie (44) ponad 10 zablokowanych
-
2016-01-12 17:59
dla mnie wszystko co ma niemieckie korzenie to wałek - Polak powinien sie trzymać od tego z daleka
marki azjatyckie są lepiej wykonane, mniej awaryjne i na dodatek ekonomiczne
no i w europie też jest konkurencja- 4 1
-
2016-01-12 23:30
(1)
Mi kąputer wszystko podaje
- 2 0
-
2016-01-13 06:26
komputer też przeklamuje
Małej pod korek. Śpisz przebieg wyjezdzij bak i na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze nalej jak poprzedni. Spisz przebieg to wyjdzie Ci realne realne spalanie litry/ różnice km * 100
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.