- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (10 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (214 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Paliwo z wodą na firmowej stacji uszkodziło samochód
O tym, że nawet na renomowanych stacjach paliw możemy zatankować gorszej jakości paliwo przekonał się pan Maciej z Gdańska. Feralne tankowanie na jednej ze stacji Lotosu zakończyło się dla naszego czytelnika wizytą w serwisie i naprawą za ponad 1,3 tys. zł. Niestety, ale poszkodowanych osób, które w ostatnich dniach tankowały olej napędowy na tej samej stacji paliw jest więcej. Grupa Lotos przyznała się do błędu i zapewniła, że zwróci poniesione przez klientów koszty.
Po przejechaniu kilkuset metrów na komputerze pokładowym wyświetlił się komunikat informujący, że w oleju napędowym jest woda. Nasz czytelnik kontynuował jazdę, gdyż samochód zachowywał się normalnie. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów komunikat wciąż się wyświetlał. W miniony piątek pan Maciej postanowił zweryfikować usterkę i odwiedził serwis dealera, u którego zakupił auto.
- Często tankowałem na tej stacji paliw i muszę przyznać, że nigdy nic złego się nie działo. Zaniepokoił mnie jednak komunikat o wodzie w paliwie, więc umówiłem wizytę w serwisie. Gdybym nie zmienił auta na nowsze - pewnie do dziś nie wiedziałbym, że zatankowałem trefny olej napędowy, który uszkodził układ paliwowy. Problem w tym, że większość samochodów jeżdżących po naszych drogach nie ma systemu informującego o tego typu nieprawidłowościach. Dlatego też wielu kierowców nie ma świadomości, że złej jakości paliwo, które wlewają do baku auta, może się skończyć kosztownymi naprawami - tłumaczy pan Maciej, właściciel uszkodzonego auta.
I rzeczywiście, po oględzinach serwisantów okazało się, że zatankowane paliwo jest bardzo słabej jakości.
- Podłączyliśmy pod samochód komputer diagnostyczny, który potwierdził, że nie jest to błąd elektryczny któregoś z czujników. W kolejnej czynności diagnostycznej sprawdziliśmy jakość paliwa. Tutaj wynik był jednoznaczny: bardzo złej jakości paliwo w całym układzie paliwowym. Wymieniliśmy olej napędowy na zupełnie nowy, z innej stacji, a także filtry paliwowe. Na koniec dodaliśmy specjalny środek uszlachetniający. Bardzo dobrze, że nasz klient szybko zareagował. Myślę, że dalsza jazda na tym paliwie skutkowałaby po prostu unieruchomieniem auta - wyjaśnia Maciej Benert z serwisu Auto Plus.
Koszt naprawy to 1 tys. 332 zł. Do tego należy doliczyć 337 zł, które pan Maciej zapłacił za felerne paliwo. Łącznie nasz czytelnik stracił blisko 1,7 tys. zł. I to jest optymistyczny wariant, bo w najgorszym przypadku - gdyby okazało się, że paliwo uszkodziło również wtryskiwacze - koszty naprawy mogą wzrosnąć do około 12 tys. zł.
- Liczę na zadośćuczynienie i zwrot kosztów naprawy. Z tym że nie mam pewności, czy olej napędowy nie uszkodził układu paliwowego w większym stopniu. Co jak się okaże, że za miesiąc albo dwa będę musiał wymienić bardzo drogie wtryskiwacze? - zastanawia się nasz czytelnik.
Sprawdź ceny paliw na trójmiejskich stacjach
Pan Maciej nie jest jedyną poszkodowaną osobą. Kilka dni wcześniej do tego samego serwisu zgłosił się pan Marek, właściciel fiata scudo, który 12 maja zatankował olej napędowy na tej samej stacji. Auto zostało zakupione kilka lat temu, również w salonie Auto Plus.
- Zatankowałem 75 litrów paliwa. Po weekendzie wybrałem się w trasę i po około 150 km silnik auta zaczął nierówno pracować. Gdy dojechałem do Kutna, samochód zgasł. Wezwałem lawetę, która przetransportowała fiata do serwisu Auto Plusa. Mechanicy wymienili filtry paliwa oraz wlali do baku nowy olej. To niestety nic nie pomogło. Prawdopodobnie awarii uległy wtryskiwacze, a ich wymiana to koszt rzędu 6-7 tys. zł - mówi pan Marek, właściciel fiata scudo.
10 maja Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gdańsku skontrolował olej napędowy na stacji Lotos przy al. gen. Józefa Hallera. Próbki paliwa zostały pobrane, gdyż nieprawidłowości zgłosiła jeszcze inna z poszkodowanych osób.
- Pobraliśmy próbki oleju napędowego bezpośrednio z dystrybutora. Ich jakość mieściła się granicach normy - poinformowała Regina Niska, pracownik nadzoru rynku i kontroli paliw WIIH w Gdańsku.
Tego samego dnia drugie badanie podejrzanego paliwa wykonali pracownicy laboratorium Grupy Lotos.
- Bardzo nam przykro, że klientów spotkały takie niedogodności. W przypadku omawianej stacji zostało przeprowadzone wewnętrzne badanie jakości paliwa przez laboratorium Lotos, jak również badanie zewnętrzne zlecone przez Inspekcję Handlową. Obie kontrole laboratoryjne pobranych próbek paliwa stwierdziły, że jego jakość odpowiada polskim normom i wykluczyły jakiekolwiek odstępstwa od wymagań. Na wszelki wypadek sprzedaż paliw z dystrybutorów, co do których zgłaszane były wątpliwości, została wstrzymana - tłumaczy Krzysztof Kopeć z biura komunikacji Grupy Lotos.
W obu laboratoriach jakość badanego paliwa zmieściła się w normie, ale... mimo wszystko udało się znaleźć przyczynę defektów w autach klientów stacji.
- Po sprawdzeniu systemu zbiorników znaleziono przyczynę zaistniałej sytuacji. Zawiódł system czujników zbiornika na stacji. Trwa usuwanie usterki, a zgłoszone reklamacje zostaną uznane. Raz jeszcze przepraszamy klientów za zaistniałe niedogodności. Rozpoczynamy procedurę likwidacji szkód u pokrzywdzonych - zapewnia.
Spółka GAiT zamknęła stację paliw, bo nie miała koncesji na sprzedaż alkoholu
Miejsca
Opinie (356) ponad 20 zablokowanych
-
2017-05-23 15:02
Fajny jest ten salon Auto+
co kupiony samochód to zaraz się psuje,
a może do baku wody święconej trza dolewać?
a może autka pokropku nie miały?- 4 2
-
2017-05-23 13:57
Czy za taki numer stacja nie powinna zostać zrównana z ziemią (2)
A właściciele postawieni przed odpowiedzialnością karną?
- 14 2
-
2017-05-23 14:03
i najlepiej ich rodziny do piątego pokolenia włącznie (1)
- 6 0
-
2017-05-23 15:01
jeżeli są zamieszani w tę aferę to jak najbardziej
- 2 1
-
2017-05-23 14:51
Paliwo (1)
Jestem ciekaw w jaki sposób to paliwo mogło znaleźć się w samochodzie.Nie ma takiej możliwości aby dystrybutor zaciągnął paliwo z wodą gdyż są czujniki i wtedy dopływ paliwa jest odcinany!!
- 3 4
-
2017-05-23 14:59
Przeczytaj tekst :)
- 3 0
-
2017-05-23 14:02
Na biednego nie trafiło (2)
jak go stać na grand szeroki to stać na naprawę
- 3 24
-
2017-05-23 14:55
przykro (1)
przykro ze jestes biedny, trzeba sie bylo uczyc
- 5 2
-
2017-05-23 14:58
a mi przykro że tobie jest przykro
że uczyłeś się nie w tej szkole co trzeba
- 0 5
-
2017-05-23 13:27
Żal mi Was (1)
Ludzie czy wy jesteście normalni??? Znalazł się w końcu gość który tak naprawdę mógłby mieć w d*pie i po cichu to załatwić a jednak ten artykuł ma być raczej przestroga żeby wasze kieszenie nie dostały po tylkach!!! wiec zamknijcie buzię i dziękujcie że znalazł się ktoś taki kto naglosnil tą sprawę. W imieniu swoim i innych normalnych kierowców dzięki Panie Maćku!!!
- 48 4
-
2017-05-23 14:53
Paliwo chrzczone wszedzie
Polecam pojezdzic pare tysi na niemieckim lub austriackim paliwie. Moje auto pali spokojnie litr mniej na 100. Wszystkie produkty w PL sa gorszej jakosci niz w europie i my sie na to godzimy...
- 5 1
-
2017-05-23 14:46
Kupił auto od powodzian
Ot i wyjaśniony problem
- 5 1
-
2017-05-23 14:36
zbiorniki są nieszczelne i to jest powód problemów lotosa (1)
powinni podać termin instalacji zbiorników na paliwo. Obecnie są stosowane dwupłaszczowe. Na tej stacji pewnie jednopłaszczowe, które już są pewnie zardzewiałe. Sam widziałem takie zbiorniki, gdzie woda spokojnie się dostawała do niego. Wychodzi brak renowacji na tej stacji.
- 6 1
-
2017-05-23 14:44
od kilku lat wszystkie zbiorniki
na stacjach w Polsce muszą być dwupłaszczowe
- 1 1
-
2017-05-23 14:44
Od 7 lat tankuję niemal zawsze na Lotosie - ale nigdy na Hallera
Tankowałem zarówno ON Dynamic do silników na CR i na PD, tankuję 95 do mocnego silnika z bezpośrednim wtryskiem - i zero problemów. Sporadczynie na innych stacjach - nigdy żadnej różnicy. Za granicą - spalanie takie samo jak na polskim paliwie (żadnych legend nie potwierdzam).
Ale nigdy nie tankuję na Hallera, mimo że często tamtędy przejeżdżam - stacja przy dawnym Polmozbycie, jako jedyna z Lotosów, miała w przeszłości problemy z kontrolą jakości (raporty UOKiK), a zresztą wystarczy spojrzeć - jest dziadowska od pierwszego wrażenia. Jeśli właściciel oszczędza na wyglądzie zewnętrznym stacji, to co dzieje się z instalacjami tam, gdzie wzrok nie sięga?- 14 1
-
2017-05-23 14:37
dziwne !!!
Paliwo było dobre a zawiódł system czujników na stacji ? o co tu chodzi ?
- 9 0
-
2017-05-23 14:26
tankowalem na Lotosie ostatnio LPG na Oruni Górnej
i auto zaczelo sie dusic, zatankowalem w Kerfurze i wszystko smiga elegancko i o wiele taniej tam jest
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.