• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 207. Szybki brzdąc

Bawo,Mart,Ps
14 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 


Jeśli wydaje ci się, że Peugeot 207 to "babskie" auto i ruszając spod świateł pokażesz mu, gdzie jego miejsce to masz rację: wydaje ci się. Przynajmniej jeżeli chodzi o wersję 150 THP.



Prawie najmniejsze Peugeoty potrafią sprawiać niespodzianki. Dawno temu, 205 mocno zaznaczył swoją obecność w rajdach, a jego następca 206, pokazał, że Francuzi potrafią projektować piękne samochody o ponadczasowych kształtach.

207 w 150-konnej wersji THP też nie wypadł lwu spod ogona. Turbodoładowane, benzynowe 1.6, raczy świetną dynamiką już od najniższych obrotów, niczym diesel z potężnym momentem obrotowym. Do setki startuje w 8,7 sekund, jest cichy gdy trzeba i nieźle brzmi gdy go podkręcić.

  • Peugeot 207 150 THP


Ten 207 nie jest autem sportowym lecz usportowionym. Na zewnątrz świadczy o tym chociażby chromowana końcówka wydechu i spojlery. Wewnątrz mamy m.in. dziurkowane pedały, chromowane obwódki zegarów i metalową kulę - końcówkę dźwigni sześciobiegowej skrzyni. Parzy gdy gorąco, zimą lepiej przez pierwsze minuty zmieniać biegi w rękawiczce. Lubimy seryjny w tej wersji, panoramiczny dach. Lubimy przestronność z przodu, z tyłu nie lubimy jak kolana wbijają się nam w przednie fotele.

Bez znacznego uszczerbku dla komfortu w tej wersji 207 usztywniono zawieszenie. Wiadomo po co i zrobiono to bardzo dobrze. Słabością Peugeotów bywały zbyt gumowe układy kierownicze, tutaj cecha ta prawie nie występuje. Jest też na tyle "twarde", że zapewnia poprawne czucie tego co dzieje się z pojazdem.

Nazywając 207 banalnie lwiątkiem, stwierdzamy, że to dobrze odżywione lwiątko (coś około 1200 kg), więc swoje musi skonsumować. W mieście wypije i 9,5 litrów benzyny, na autostradzie w czasie jazdy z przepisową prędkością, na komputer liczący zużycie paliwa lepiej nie patrzeć. Gdy jedzie się spokojniej, jest oczywiście lepiej, konsumpcja spada do ok. 6 litrów na 100 km.

Jeśli ktoś myśli o miejskim aucie szybszym niż przeciętniaki w swojej klasie, ceni sobie ciekawy design, poukładane wnętrze i jest gotowy na nieco wyższe wydatki na utrzymanie samochodu, powinien poważnie rozważyć propozycję Peugeota. Tym bardziej, że ma szansę rzadko spotkać się z takim samym autem na ulicy. 150 THP jest sprzedawany na indywidualne zamówienie w cenie nieco powyżej 60 tys. zł.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (95) ponad 10 zablokowanych

  • najlepsi to oceniający nowe auta w których nawet nie siedzieli a gdzie tu mówić o jeżdżeniu nimi, gdzie cud techniki to igiełka i perełka 20 letnia w gazie albo w dizlu tedei

    • 8 2

  • ja jeżdżę peugeotem 407sw już 4 lata (1)

    i nic sie nie zepsuło....

    • 8 3

    • 407 powiadasz a wiesz jak go nazywają mechanicy?

      as serwisowy bo zapewnia utrzymanie lektrykom:-)

      • 5 0

  • a w srodku samochodu plastikowe klamki pomalowane na srebrno ;DD

    • 7 0

  • sam posiadam (1)

    207 w wersji sporty, czyli 1 niżej niż THP. (teraz już nazwy wyposażenia się zmieniły). Auto ma 5 lat, nalatane prawie 80kkm i nic sie z nim nie dzieje.
    Bawią mnie opinie osób, które twierdzą, że jak francuskie to musi się psuć, jednocześnie polerując swojego wieśvagena passata 1.8turbo w gazie.... albo trzymającego się w całości na słowo honoru golfa II... żenada...

    • 14 5

    • auto masz niemal nowe,ale poczekaj jeszcze chwilke...:)

      • 0 0

  • MARKA TA OSTATNIMI CZASY JEST BARDZO DROGA

    a jakość bez zmian

    • 9 0

  • kupcie,pojeżdżijcie i pogadamy wtedy

    • 6 1

  • bardzo fajne autko. Cztery lata śmigałem takim tylko 1,6 HDI. Zadnych problemów, a wizyty w serwisie wiązały się tylko z wymiana elementów eksploatacyjnych

    • 8 2

  • (2)

    tylko Golf a nie ta kupa że po 4 m/cach siada system zmiany biegów

    • 9 3

    • (1)

      a jeździłeś tym ponad 4 miesiące? czy piszesz takie bzdury bo ktoś Ci to powiedział?

      • 2 5

      • jeździłem wersją CC, 4 m/ce i 16 tys km i poszedł synchronizator 2 biegu plus te gówienka od przełączania, poza ty żyleta :-)

        • 8 0

  • Peugeot 207 (1)

    Zamiasta narzekać,że to brzydkie bo francuskie nijakie choć twierdzę,że to kwestia gustu a o gustach się nie rozmawia porozmawiajmy o tym jak auto sie sprawdza na co dzień.Jakie są usterki jaki mamy styl jazdy i w końcu najważniejsze co ile kosztuje jeśli chodzi o naprawę.I tu niestety zwolennicy aut japońskich i niemieckich leżą bo do nich części są tak drogie,że każe zastanawiać gdzie tu sens i powiązanie niemieckie bo solidne i solidne bo drogie???Przykład???Wtryski do Mazdy 6 serwis 25tys zł tak tak 25tys zł.Do Peugeota 307 1 wtrysk z serwisu 1tys zł.Jest różnica?Bez komentarza

    • 7 4

    • a passtuch 2,0 TDI 1 wtrysk 3,5 tysiąca

      • 0 2

  • Ten model jest na rynku juz 6 lat !!! (1)

    dziwią komentarze że to nowe auto i opinia negatywna to tylko wymysł.

    • 4 6

    • m

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane