- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (75 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Jeśli wydaje ci się, że Peugeot 207 to "babskie" auto i ruszając spod świateł pokażesz mu, gdzie jego miejsce to masz rację: wydaje ci się. Przynajmniej jeżeli chodzi o wersję 150 THP.
Prawie najmniejsze Peugeoty potrafią sprawiać niespodzianki. Dawno temu, 205 mocno zaznaczył swoją obecność w rajdach, a jego następca 206, pokazał, że Francuzi potrafią projektować piękne samochody o ponadczasowych kształtach.
207 w 150-konnej wersji THP też nie wypadł lwu spod ogona. Turbodoładowane, benzynowe 1.6, raczy świetną dynamiką już od najniższych obrotów, niczym diesel z potężnym momentem obrotowym. Do setki startuje w 8,7 sekund, jest cichy gdy trzeba i nieźle brzmi gdy go podkręcić.
Ten 207 nie jest autem sportowym lecz usportowionym. Na zewnątrz świadczy o tym chociażby chromowana końcówka wydechu i spojlery. Wewnątrz mamy m.in. dziurkowane pedały, chromowane obwódki zegarów i metalową kulę - końcówkę dźwigni sześciobiegowej skrzyni. Parzy gdy gorąco, zimą lepiej przez pierwsze minuty zmieniać biegi w rękawiczce. Lubimy seryjny w tej wersji, panoramiczny dach. Lubimy przestronność z przodu, z tyłu nie lubimy jak kolana wbijają się nam w przednie fotele.
Bez znacznego uszczerbku dla komfortu w tej wersji 207 usztywniono zawieszenie. Wiadomo po co i zrobiono to bardzo dobrze. Słabością Peugeotów bywały zbyt gumowe układy kierownicze, tutaj cecha ta prawie nie występuje. Jest też na tyle "twarde", że zapewnia poprawne czucie tego co dzieje się z pojazdem.
Nazywając 207 banalnie lwiątkiem, stwierdzamy, że to dobrze odżywione lwiątko (coś około 1200 kg), więc swoje musi skonsumować. W mieście wypije i 9,5 litrów benzyny, na autostradzie w czasie jazdy z przepisową prędkością, na komputer liczący zużycie paliwa lepiej nie patrzeć. Gdy jedzie się spokojniej, jest oczywiście lepiej, konsumpcja spada do ok. 6 litrów na 100 km.
Jeśli ktoś myśli o miejskim aucie szybszym niż przeciętniaki w swojej klasie, ceni sobie ciekawy design, poukładane wnętrze i jest gotowy na nieco wyższe wydatki na utrzymanie samochodu, powinien poważnie rozważyć propozycję Peugeota. Tym bardziej, że ma szansę rzadko spotkać się z takim samym autem na ulicy. 150 THP jest sprzedawany na indywidualne zamówienie w cenie nieco powyżej 60 tys. zł.
Opinie (95) ponad 10 zablokowanych
-
2011-12-17 14:19
(1)
Ponad 60tysięcy za miejskie autko? Masakra.
- 2 0
-
2011-12-17 18:13
nie, to 3 pensje Niemca w jego własnym kraju
- 0 0
-
2011-12-17 19:10
Szybki Peugeot 207
I widzę,że nie ma odważnych którzy brzydzą się marką francuską a nie potrafią "pochwalić" się tym czym jeżdzą i ile płacą za części które się im psują???Tak myslałem.Zapraszam do rozmowy.Volvo S40 płyta podłogowa forda zawieszenie forda silnik forda i czy to jeszcze szweckie auto???
- 0 1
-
2011-12-18 17:04
miałem 205 następnie 306 teraz mam 207 - wszystko disle - naprawy eksploatacyjne i parę pierdół - to sa fakty - ci którzy naprawdę maja pojęcie o samochodach doskonale wiedzą że to nie marki sa dobre tylko modele - każda "dobra" marka wypuści gniota i każda "słaba" marka czasem trafi
- 1 0
-
2011-12-18 20:00
Brzydki ten Peżot.
Ja uważam że dzisiejsze Peżoty są masywne z wyglądu. Przód robią zawsze jakiś wielki. Tył nieproporcjonalnie mały. I każdy wyższy model coraz gorszy. Nic fajnego. A najbrzydszy to jest 407 - Jak patrzy się z profilu na to auto to przód robi wrażenie długiego na 2 metry a tył jakby ktoś ściął. Tragedia! - A w Kombi to już porażka. Z Francuskich aut bardziej chwale za wygląd Citroena, każdy nowy model coraz ładniejszy. Nowe C3 wygląda rewelacyjnie.
- 1 0
-
2011-12-18 21:45
i tak o 100 razy wole toyote corolle czy honde civic z automatem !
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.