• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje lewoskręt z Havla w Armii Krajowej

mj
10 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Drugi lewoskręt ma za zadanie udrożnić korkujące się skrzyżowanie. Drugi lewoskręt ma za zadanie udrożnić korkujące się skrzyżowanie.

Kierowcy, którzy w codziennej drodze do pracy tracą czas na krańcu zakorkowanej alei Vaclava Havla w Gdańsku, w końcu doczekają się udogodnień. W środę ruszyła budowa drugiego lewoskrętu z al. Vaclava Havla do al. Armii Krajowej (na wysokości cmentarza Łostowice). Niewielka inwestycja ma w dużym stopniu udrożnić zakorkowane skrzyżowanie. Prace potrwają miesiąc.



Prace przebudowy skrzyżowania zakończą się 10 października. Prace przebudowy skrzyżowania zakończą się 10 października.
W zasadzie od początku istnienia nowego skrzyżowania alei Vaclava Havla zobacz na mapie GdańskaTrasą W-Z zobacz na mapie Gdańska, kierowcy narzekali na zbyt krótki pas do skrętu w lewo. W wyniku nieprzemyślanego projektu, na feralnej "krzyżówce" tworzą się gigantyczne korki nie tylko w godzinach szczytu.

W środę Zarząd Dróg i Zieleni przekazał plac budowy wykonawcy, który rozpocznie prace od przygotowania infrastruktury pod nowe sygnalizatory świetlne. Po zakończeniu pierwszego etapu przebudowy rozpoczną się roboty drogowe.

Koszt całej inwestycji to ponad 260 tys. zł. Drogowcy zapewniają, że podczas pierwszego etapu prac nie będzie utrudnień w ruchu. Wykonawca planuje zakończenie prac na 10 października.
mj

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • Przystanek autobusowy przenieść PRZED skrzyżownie. (5)

    Autobusy jadąc w kierunku Moreny tarasują prawoskręt.

    • 8 2

    • przeciez jest przed skrzyzowaniem (1)

      • 2 2

      • bo trzeba przenieść przed jeszcze jedno

        a najlepiej przed wszystkie

        • 5 1

    • przez chwilę tam nawet był jakiś przystaneczek

      z peronem z płyt betonowych

      ale to nie przejdzie, bo pomysł musi wyjść od inżyniera, a nie od zwykłego człowieka :-P

      • 2 1

    • (1)

      można by go zlikwidować - za skrzyżowaniem jest kolejny przystanek

      • 2 2

      • to nie takie proste

        W tym miejscu jest on razem z przystankiem tramwajowym, a kolejne już są bez.
        Ale dla mnie i tak to nie przystanek przeszkadza, a całe skrzyżowanie z wilanowską.

        • 3 2

  • bo to labirynt jest

    tam polowa kierowcow zawraca w Warszawska bo z Witosa i Wilanowskiej nie mozna jechac na wprost do Netto i Lidla. i na tym skrzyzowaniu jest mniej samochodow, ale one nie znikaja tylko jada sto metrow dalej i sie kumuluja. Dwa razy trzeba Armii Krajowej przejechac w poprzek zeby ten manewr wykonac. Na calej dlugosci Havla zreszta sa takie dziwne krzyzowki, ze nie mozna jechac na wprost, albo w lewo, jeden wielki labirynt

    • 10 1

  • sprawa oczywista

    Kilka dni po otwarciu alei Havla mój 8 letni syn zapytał "Tato czemu tutaj nie ma dwóch pasów do skrętu w lewo" sprawa od samego początku była tak oczywista, że musiało upłynąć kilka lat aż w końcu jakiś geniusz wpadł na ten wspaniały pomyśl.. Chwała mu za to!! Szkoda tylko, że właśnie z powodów korków zmieniłem miejsce zamieszkania.. Pozdrowienia dla urzędasów.. Hahaha

    • 10 2

  • Super (2)

    Nareszcie - już dwa lata po oddaniu inwestycji - a non sto jej poprawiana DROGOWO. (lepiej późno niż w cale -wiem wiem)!
    Przy okazji.
    Proszę o pomoc w temacie dodatkowych progów zwalniających w ul. PIOTRKOWSKIEJ vis a vis STOKROTKI.!!
    Ulica wewnątrz osiedlowa, strasznie RUCHLIWA (autobus 118, główny dojazd do szkoły podstawowej nr 12, skrót do osiedli przy ŚWIĘTOKRZYSKIEJ.
    Żaden samochód nie trzyma min. prędkości 40-50 km/h.
    Rozmawiałem z policja oni,rozkładają ręce, czekają na "kolejną ofiarę śmiertelną" na ul. PIOTRKOWSKIEJ.
    Przypomnę, że śmiertelne potrącenie na ulicy Piotrkowskiej miało miejsce w 2006??
    Proszę UCZYNNEGO o POMOC. Z kim rozmawiać??

    • 2 7

    • Pisz Pan na Berdyczów

      Stanowcze NIE psuciu dróg wszelkimi szykanami.
      Egzekwować ograniczenia prędkości a nie kopać kolejne rowy i stawiać barykady.

      • 5 2

    • Dlaczego przez

      leniwych policjantów mam sobie psuć samochód na szykanach? Niech łapią tych paru jadących za szybko.

      • 4 2

  • (1)

    Zbóżyć wrzystkie drogi

    • 4 7

    • nieh zapanóje ofrołt!

      • 2 0

  • Vaclava (2)

    czy nie można powiedzieć po polsku Wacława

    • 5 7

    • w szkole o tym uczyli

      imion się nie tłumaczy

      • 4 0

    • Bo Wacek różnie się kojarzyć może?

      • 1 1

  • (1)

    A kiedy na skręcie w prawo pojawi się zielona strzałka. Stoi się tam czasami minutę, a można by być już na dole Armii Krajowej.
    No i czas chyba wyłączyć czerwoną falę na Havla.

    • 5 2

    • Mój Boże! Aż minutę?

      To straszne!

      • 0 1

  • Dołożą lewoskręt, prawoskręt, na końcu naskręt (1)

    a i tak nic wam to nie pomoże. Będziecie stać tyle samo. Więcej pasów = więcej samochodów. I tyle w temacie.

    • 4 6

    • czytać się nie da

      W jakim temacie? Co jest w tym temacie? To samo co w Twojej głowie? I TYLE NA TEN TEMAT!

      • 4 1

  • Nie robią nic źle, robią też źle. Co za ludzie:-(

    • 2 2

  • zła lokalizacja zatoczki autobusowej (3)

    Krok w dobrym kierunku panowie planiści. Ale...warto jeszcze coś zrobić (to Wam płacą za pomysły w tej kwestii, więc nie będę się przemęczał w wymyślaniu) z przystankiem autobusowym. Przy obecnej lokalizacji, każdy wyjeżdżający z zatoczki autobus blokuje co najmniej 2 pasy ruchu (prawoskręt całkowicie i do jazdy na wprost). W godzinach szczytu autobusów jest na tyle dużo + samochody, że zdarzają się często cykle iż żaden samochód nie ma szansy wjechać/zjechać z Wilanowskiej / Havla.

    • 12 1

    • To nie o zatoczkę chodzi (2)

      Błędem było robienie niepotrzebnego skrzyżowania z Wilanowską.

      Lepszym rozwiązaniem było aby sama Wilanowska łączyła się tylko z Witosa.
      Natomiast z Wilanowskiej powinna być poprowadzona nowa droga na wysokości Łańcuckiej do Nowej Warszawskiej tak aby tam właśnie cały ruch zrobić na jednym skrzyżowaniu, co wszystkim by ułatwiło życie. Do tego można by zrezygnować nawet ze skrzyżowania Wilanowska-Havla na wysokości Płockiej.

      Dzięki takiemu rozwiązaniu nie byłoby tak krótkich odcinków i tak absurdalnych skrzyżowań jakie nam zrobiono teraz. Ale bano się protestów ludzi, którzy musieli by przyzwyczaić się do zmian i wolano pójść im na łatwiznę.

      • 6 1

      • A dodam jeszcze, że nie byłoby problemu z zieloną falą (1)

        bo trzeba by tylko dostosować tylko 1 światła.

        • 2 1

        • Zero minusów

          Zdziwiłem się, że pod tym pomysłem nie ma teraz minusów, bo jak podczas budowy Havla o tym pisałem, to mówiono, że moje rozwiązanie jest złe i lepsze będzie obecne, bo wilanowska musi mieć dojazd do WZ.

          A jak wyszło z tym projektem to każdy rano widzi jadąc havla i stojąc w korku.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Peugeota?

 

Najczęściej czytane