• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje lewoskręt z Havla w Armii Krajowej

mj
10 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Drugi lewoskręt ma za zadanie udrożnić korkujące się skrzyżowanie. Drugi lewoskręt ma za zadanie udrożnić korkujące się skrzyżowanie.

Kierowcy, którzy w codziennej drodze do pracy tracą czas na krańcu zakorkowanej alei Vaclava Havla w Gdańsku, w końcu doczekają się udogodnień. W środę ruszyła budowa drugiego lewoskrętu z al. Vaclava Havla do al. Armii Krajowej (na wysokości cmentarza Łostowice). Niewielka inwestycja ma w dużym stopniu udrożnić zakorkowane skrzyżowanie. Prace potrwają miesiąc.



Prace przebudowy skrzyżowania zakończą się 10 października. Prace przebudowy skrzyżowania zakończą się 10 października.
W zasadzie od początku istnienia nowego skrzyżowania alei Vaclava Havla zobacz na mapie GdańskaTrasą W-Z zobacz na mapie Gdańska, kierowcy narzekali na zbyt krótki pas do skrętu w lewo. W wyniku nieprzemyślanego projektu, na feralnej "krzyżówce" tworzą się gigantyczne korki nie tylko w godzinach szczytu.

W środę Zarząd Dróg i Zieleni przekazał plac budowy wykonawcy, który rozpocznie prace od przygotowania infrastruktury pod nowe sygnalizatory świetlne. Po zakończeniu pierwszego etapu przebudowy rozpoczną się roboty drogowe.

Koszt całej inwestycji to ponad 260 tys. zł. Drogowcy zapewniają, że podczas pierwszego etapu prac nie będzie utrudnień w ruchu. Wykonawca planuje zakończenie prac na 10 października.
mj

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • Wiadukt (2)

    Mogliby uzbierać porządną sumę i zbudować porządny wiadukt, na który jest miejsce. Wtedy korki na Armii Krajowej rozładowałyby się, a na Havla i Łostowickiej przynajmniej skróciły.

    • 4 1

    • I tym samym zrobić korek

      Na dole na Łostowickiej, oraz na AK już w centrum.

      Gratuluje pomysłu ale to nie zmniejszy korków, a je zwiększy i przesunie w jeszcze gorsze miejsca.

      • 3 1

    • A ile godzin w ciągu doby są tam korki?
      Przez większość doby jest tam pusto.
      Już i tak coś kombinowali ze światłami,ponieważ teraz aby pokonać pieszo wszystkie jezdnie trzeba stać co najmniej 1,5 minuty na każdym świetle.
      Proponuję,aby ZDiZ postawiło ławki,bo starszym i niepełnosprawnym ciężko jest tyle minut stać.

      • 3 0

  • a w prawo

    koniecznie dorobić prawoskręt z dwóch pasów światła dłuższe, piesi na przycisk w ramach jednej inwestycji, będzie taniej

    • 2 0

  • Wiadukt (2)

    nasypy są, pale wbite są, terenu starczyłoby na lotnisko tylko tamten projekt ktoś zgubił a niedouczeni projektanci dróg /widać to na każdej drodze ! / nie potrafili tego ogarnąć. I jeszcze ta bezmyślna pozorna oszczędność pieniędzy.Wszystko tylko aby na dzisiaj / lub wczoraj / bez myślenia o jutrze. I za chwilę przebudowa ,poszerzanie,dobudowa itd. kilka razy drożej niżby to zrobić od razu.

    • 3 2

    • Tylko,że nie ma pieniędzy na ten wiadukt. (1)

      • 0 0

      • Były na pomniki.

        • 1 0

  • to aż się prosiło

    masakra ten projekt, co za idiota inżynier, skęt dwupasmówki w dwupasmówkę o takim natężeniu i tylko jeden pas !!!!!!!!!!!! przeklinałem zawsze to miejsce.
    Kolejny wyczyn to połączenie węzła Matarnia z węzełem Karczemki - woła o pomstę do nieba

    • 5 1

  • kto mądry ten nie blokuje tylko ze środkowego skęca w prawo (1)

    usprawnia to ruch i nie trzeba się wbijać, kiedy ktoś namaluje strzałki
    w prawo dla środkowego pasa ??

    • 0 4

    • Nie "mądry",tylko głupi cwaniak,stwarzajacy niebezpieczeństwo dla jadących za nim. Na dodatek przeważnie nie sygnalizuje tego

      • 0 0

  • Typowo gdańskie myslenie

    Najpierw za wiele milionów zbudowali linię tramwajową,która miała spowodować że część mieszkańców przesiądzie się z samochodów do komunikacji miejskiej.Teraz wszystko robią,aby było odwrotnie.
    Chodziło chyba wyłącznie o to,aby z niektórych ulic zniknęły "zawalidrogi" w postaci autobusów, bo w końcu trzeba by było wydzielić dla nich specjalne pasy.
    W Gdańsku od dawna rządzą posiadacze aut. Najlepiej widać to przy remoncie linii tramwajowej na Stogi.Pieszych gania się przy obowiązkowej przesiadce tunelami, zamiast na czas budowy zrobić przejście przez ulicę bezpośrednio na przystanek autobusowy.

    • 0 8

  • Z prostej kalkulacji wynika (1)

    że zamiast ECS można by 1000 takich lewoskrętów wybudować

    • 4 0

    • Skręca mnie z zazdrości

      • 0 1

  • Dodatkowy lewoskręt nie wystarczy

    Aleja Havla miała usprawnić komunikację tej części miasta. Niestety jej połączenie z Armii Krajowej jest totalnym bublem projektowym a planowany lewoskręt protezą, która zaledwie częściowo usprawni ruch. Nie rozwiązuje to problemu skrętu w prawo, który jest czasowo ograniczony przejściem dla pieszych sterowanym przyciskiem a ponadto przez pas skrętu w prawo wbijają się na środkowy pas autobusy z przystanku zlokalizowanego właściwie na skrzyżowaniu. Po prostu majstersztyk. Gdyby oprócz lewoskrętu przenieść przystanek to (nie ruszając przejścia, chociaż prawdę mówiąc ruch na nim jest bardzo mały i mogłoby dostawać zielone światło przy co drugiej zmianie świateł) można by znacząco poprawić organizację ruchu w tym miejscu. Przystanek autobusowy mógłby zostać zlokalizowany przed skrzyżowaniem.

    • 5 0

  • To nie jest majsterszyk głupoty, to celowe działanie. Zbudowanie wiaduktów na istniejących nasypach rozwiązałoby problem. Ale nasz PAN prezydent boi się, że to wytworzy korki niedaleko jego biura, a to już psuje wizerunek szczególnie przed wyborami.
    Pieniądze na pomniki, ich utrzymanie i imprezy na nich były, na usprawnienie życia mieszkańców już nie. Wiadukt rozwiązałby jeszcze jeden problem. Korków samochodów na ulicy Łostowickiej w górę, smrodu spalin i niszczenia silników.
    Ale wszyscy mają się przesiąść na rowery. Szkoda, że nie dotyczy to urzędników PANA prezydenta. Ci mają własny, ściśle strzeżony parking.
    Przecież nie ma nic piękniejszego, jak zabłocona, przepocona po kilkukilometrowej podróży rowerem urzędniczka PANA prezydenta obsługująca interesantów.
    Zresztą słyszałem kiedyś o propozycji zasypywania tunelów dla pieszych na ul. Podwale Przedmiejskie. Przecież rozrywają miejską tkankę rowerową.
    Kierowcy powinni masowo wykupywać nowe samochody, ustawiać je piętrowo i sami zgłaszać się do Straży Miejskiej o zakładanie blokad, no i oczywiście płacić podatki.
    Wszystko dla "naszego, wspólnego" dobra.

    Czy nasz PAN prezydent ma prawo jazdy?

    • 3 0

  • 2 lata - szacun !!!

    2 lata temu pisałem o 2 lewoskręcie i raptem dopiero po 2 latach ruszyli d*pę...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane