- 1 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (307 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (122 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (197 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
Skoro coś jest dobre, to po co to zmieniać? Z takiego założenia musiał wyjść Mercedes prezentując model SLC. Tak, to nieco odświeżone SLK z nowymi silnikami. Do sprzedaży powinno wejść w dobrym momencie na zakup cabrio - wczesną wiosną.
SLK z pewnością można uznać za model, który odniósł rynkowy sukces, do nabywców trafiło ponad 600 tysięcy egzemplarzy tych pojazdów. W marcu 2016 roku, 20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie, ze zoptymalizowaną technologią i pod nową nazwą - SLC. To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne.
Zmiana nazwy to największa rewolucja w tym modelu. Poza nią prawie wszystko zostaje w nim po staremu. Lekki facelifting objął zderzaki i grill, samochód ma także nowe reflektory i agresywniej prezentujące się końcówki rur wydechowych. Wewnątrz także niewiele zmieniono, dodano trochę skóry, aluminium i włókna węglowego. Samochód ma teraz m.in. nową sportową kierownicę i ekran o wysokiej rozdzielczości.
Najpoważniejsze zmiany znajdziemy pod maską pojazdu, a raczej nie znajdziemy. W topowej wersji AMG pod maską nie zagości już silnik V8. Zamiast niego cieszyć się będziemy 3-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM) ze sportową przekładnią 9G-TRONIC. Dzięki takiemu połączeniu Mercedes-AMG SLC 43 roadster ma zużywać średnio jedynie 7,8 l paliwa na 100 km. Tym samym jest nie tylko o 0,6 l/100 km oszczędniejszy od poprzednika, SLK 55 z wolnossącą jednostką V8, ale jest też według przedstawicieli koncernu najwydajniejszym 6-cylindrowym sportowym roadsterem na rynku.
Specjalnie opracowane zawieszenie oraz specyficzne dla tego modelu mocowania silnika i tylnej przekładni zaprojektowano pod kątem wysokich przyspieszeń poprzecznych. Jeszcze dynamiczniejsze prowadzenie zapewnia opcjonalne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aktywną regulacją tłumienia i mechanizmem różnicowym tylnej osi o zwiększonym tarciu wewnętrznym (tzw. szperą).
Nowością w ofercie jest bazowy model SLC 180 z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy 115 kW (156 KM), zużywający średnio zaledwie 5,6 l/100 km. Mocniejszy SLC 200 rozwija moc 135 kW (184 KM), a odmiana SLC 300 - 180 kW (245 KM). Obie wersje napędza 4-cylindrowa jednostka turbo o pojemności 2 litrów. Mistrzem wydajności pozostaje wysokoprężna odmiana SLC 250 d o mocy 150 kW (204 KM). Na każde 100 km potrzebuje średnio jedynie 4,4 l oleju napędowego.
Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Mercedesa
Odmiany SLC 180 i SLC 200 seryjnie wyposażono w 6-biegowe przekładnie manualne. Na życzenie można zamówić je z automatyczną skrzynią 9G-TRONIC, która w wariantach SLC 250 d, SLC 300 i SLC 43 należy do wyposażenia standardowego. Dzięki systemowi wyboru trybu jazdy DYNAMIC SELECT za naciśnięciem przycisku można modyfikować charakterystykę pojazdu - zestrojenie silnika, przekładni, układu kierowniczego i zawieszenia. Kierowca ma do wyboru pięć programów: Comfort, Sport, Sport+, Eco oraz Individual. DYNAMIC SELECT jest seryjnie montowany w modelach SLC 250 d i SLC 300, a w SLC 180 oraz SLC 200 ze skrzynią 9G- TRONIC występuje za dopłatą.
Samochód jako pierwsi oglądają goście targów motoryzacyjnych w Detroit. W Europie zadebiutuje w marcu. Według polskiej centrali Mercedesa jeszcze w styczniu poznamy cenniki modelu, a salony będą mogły przyjmować zamówienia na małego roadstera. Na wiosnę i lato jak znalazł.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (11)
-
2016-01-18 18:12
(4)
Najładniejsze cabrio Mercedesa to model W124.
- 12 5
-
2016-01-18 19:25
a wg. mnie to W142 czerwony (1)
- 1 2
-
2016-01-18 23:35
aaa, czerwone są najszybsze
taka zasada
- 1 3
-
2016-01-18 19:37
a wg mnie najładniejszy jest klasa A pierwszej generacji
To bylo auto, ale juz takich nie produkują
- 2 2
-
2016-01-18 21:30
A widziałeś multiplę w cabrio? To jest cudo.
- 3 1
-
2016-01-18 18:58
Magia słów
"agresywniej prezentujące się końcówki rur wydechowych"
"9G-tronic"
"AMG ride control"
"dynamic select"- 7 0
-
2016-01-18 19:55
Żadne starania
nie pobiją mistrza - Fiata Mulipla
- 9 3
-
2016-01-18 20:30
Jedno słowo
Rodius
- 1 1
-
2016-01-18 21:08
Ja, chłodny drin, piękna modelka
i moje cabrio, którym jadę przed siebie ! Zwiększam głośność dobrej nuty, zamykam oczy i zapominam o wszystkich i wszystkim. Nagle budzę się na sztucznej plaży w Łapinie z bydłem nad jeziorem kiedy Milena z tatuażem krzyczy na swojego łysego towarzysza życia, że specka jej wywrócił i wylał pod wpływem radosnych uniesień z kumplami i przypominam sobie jak to by było gdybym nie był Polakiem tylko Niemcem i miał lepsze zarobki.
- 28 1
-
2016-01-19 01:50
Ehh
To ze mozna ustawic dynamic sport czy eko jest na rowni ciekawostka warta wspominania w artykule o najnowszym mercedesie, jak i to ze najnowszy smartfon ma ekran dotykowy...
Ma ten mercedes w standardzie niesamowita opcje wyposazenia 4 kol, ktore umozliwiaja, dzieki wieloletnim testom.........- 2 0
-
2016-01-26 04:52
Nie nie nie
Najlepiej w140 bunkier. Tak min. 300 kuch pod maską....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.