- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (295 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (194 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (13 opinii)
- 5 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (27 opinii)
Reliant Scimitar: niedrogi unikat
Rośnie nam liczba klasyków. W Trójmieście pojawiają się coraz bardziej egzotyczne samochody. Nierzadko bardzo drogie. Mimo to, nadal brakuje rzadkich, ale przystępnych pojazdów. Takich jak choćby Reliant Scimitar. Ciągle tani, a mimo to już bardzo unikatowy i będący od dawna ozdobą wielu szanowanych kolekcji motoryzacyjnych na świecie.
Agresywne linie, plastikowe nadwozie i technika z brytyjskich zakładów Forda. Jedyny widziany przez autora w Trójmieście. To Reliant Scimitar, który pojawił się tutaj na chwilę w ubiegłym roku. Samochód był w tak opłakanym stanie, że żal było robić zdjęcie. Szkoda, bo na rynku w Wielkiej Brytanii, czy Europie pojawiają się sportowe Relianty w znacznie lepszym stanie, w cenie nieprzekraczającej 5 tys. euro.
- Nie udało mi się dotąd spotkać w Polsce na żywo Relianta. Wyprodukowane w niewielkiej liczbie, rzadko trafiają na kontynent. Ich pojawienie się w polskich serwisach ogłoszeniowych to prawdziwa sensacja - zdradza Jakub Zadrożny - specjalista od klasyków i właściciel roadstera MG.
Być może problem polega na tym, że Scimitar jest tak brytyjski, że w zasadzie nie istnieją egzemplarze z kierownicą po kontynentalnej stronie. Firma Reliant założona została w 1935 roku w Tamworth w Anglii. Przez lata zakład specjalizował się w produkcji (popularnych jedynie na wyspach i w dawnych koloniach) trójkołowców. Jednymi z niewielu odstępstw był niewielki, miejski Reliant Kitten, oraz rasowe, sportowe modele Sabre i Scimitar. Ten ostatni produkowany był w dwóch wersjach, od 1964 do 1995 roku.
Pierwszego Scimitara napędzał ponad 122-konny sześciocylindrowiec. Drugiego 137-konna dwulitrówka, a potem motory o pojemnościach 2.5, 2.8 i 3.0 litra. Lekka, kompozytowa konstrukcja pozwalała na osiągniecie 100 km/h zaledwie w 7,9 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 203 km/h. Druga wersja samochodu produkowana była w kilku odmianach, między innymi jako coupe, a w drugiej połowie lat 80. przeszła poważne zmiany, upodabniające Scimitara do bardzo popularnego wówczas, także typowo brytyjskiego TVR-a.
- Miałem kiedyś okazję poznać to auto. Charakteryzowało się specyficzną konstrukcją i sportowymi podzespołami, zapożyczonymi z seryjnych samochodów. Scimitar posiadał niezłe własności jezdne, ale jego wykonanie mogłoby być nieco lepsze - wyjaśnia Andrzej Lubiak z firmy HLW, specjalizującej się w naprawach i serwisie samochodów z Wielkiej Brytanii.
Kto wie, może po przeczytaniu tego artykułu ktoś da się namówić na zakup i rejestrację na zabytkowe numery rejestracyjne tego niezwykłego pojazdu. W ten sposób uda się komuś nabyć naprawdę oryginalny pojazd.
- Marek Gotardm.gotard@trojmiasto.pl
Opinie (16) 2 zablokowane
-
2015-11-06 09:14
(1)
Do klasyków jakoś nie pasuje srebrny kolor a już na pewno nie metaliczny. Ogólnie fajna sprawa mieć jakiś taki rarytas w garażu. Chuchać,dmuchać,dbać. Fajne auto stoi w sezonie na Szafarni pod tym wieżowcem obok browaru.
- 5 7
-
2015-11-10 08:14
do silver ghost,silver cloud itd też nie pasuje?
- 0 0
-
2015-11-06 09:36
Klasyki widzę codziennie na obwodnicy, głównie niemieckie
- 22 4
-
2015-11-06 10:02
Zamawiam u Pana Red. art. o zabytkowych motocyklach w kolekcjach Trójmieszczan (3)
Czy można prosić o informację, czy są na Wybrzeżu jakieś klasyczne Hondy, Kawy, Triumphy, BSA, etc.?
- 7 1
-
2015-11-06 11:07
Oczywiście że są tylko trzeba wiedzieć gdzie zapytać
- 2 1
-
2015-11-06 14:06
(1)
Zajrzyj do Gdyńskiego Muzeum Motoryzacji w Gdyni Chyloni.
- 2 1
-
2015-11-06 15:15
w kartuzach
tez są
- 0 0
-
2015-11-06 10:49
wygląda jak ze stajni Giugiaro (2)
ponad czasowa linia karoserii :-) i pomyśleć że tyle lat temu stworzona!
- 7 2
-
2015-11-06 14:24
Stajnia Giugiaro projektowała również Hyundai Matrix, tam to jest ponadczasowa linia (1)
- 3 0
-
2015-11-06 15:16
to fakt do dzis nazywa sie matrix
ponadczasowy komentarz
- 0 0
-
2015-11-06 11:04
HLW to potega w trojmiescie
Juz same nazwiska spolki z cartera sa skazane na sukces w branzy, pozdrawiam serdecznie i namawiam niestety do wiekszej uczciwosci.
- 4 2
-
2015-11-06 12:23
Co to za temat ?
Taki tekścik z d... Dodatkowo z fotą z wikipedi. Profesionalizm
- 5 2
-
2015-11-06 12:28
Wygląda jak Volvo 1800 czy mi się wydaje? (1)
- 6 2
-
2015-11-06 13:21
delikatnie podobna linia nadwozia do rocketa
Jak w volvo
- 3 0
-
2015-11-06 14:03
kompletna głupota (1)
przestarzała technologia, niebezpieczne, śmierdzące, awaryjne i kiepska wydajność
po co taki szrot?
taniej kupić Golfa i przynajmniej wiesz, że dojedziesz a i w komfortowych warunkach a nie z dziurą w przerdzewiałej podłodze- 4 10
-
2015-11-08 20:46
Kanapki do szkoły przygotowane? Zeszyty w tornistrze?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.