• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reliant Scimitar: niedrogi unikat

Marek Gotard
6 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Reliant Scimitar. Reliant Scimitar.

Rośnie nam liczba klasyków. W Trójmieście pojawiają się coraz bardziej egzotyczne samochody. Nierzadko bardzo drogie. Mimo to, nadal brakuje rzadkich, ale przystępnych pojazdów. Takich jak choćby Reliant Scimitar. Ciągle tani, a mimo to już bardzo unikatowy i będący od dawna ozdobą wielu szanowanych kolekcji motoryzacyjnych na świecie.



Agresywne linie, plastikowe nadwozie i technika z brytyjskich zakładów Forda. Jedyny widziany przez autora w Trójmieście. To Reliant Scimitar, który pojawił się tutaj na chwilę w ubiegłym roku. Samochód był w tak opłakanym stanie, że żal było robić zdjęcie. Szkoda, bo na rynku w Wielkiej Brytanii, czy Europie pojawiają się sportowe Relianty w znacznie lepszym stanie, w cenie nieprzekraczającej 5 tys. euro.

- Nie udało mi się dotąd spotkać w Polsce na żywo Relianta. Wyprodukowane w niewielkiej liczbie, rzadko trafiają na kontynent. Ich pojawienie się w polskich serwisach ogłoszeniowych to prawdziwa sensacja - zdradza Jakub Zadrożny - specjalista od klasyków i właściciel roadstera MG.
Być może problem polega na tym, że Scimitar jest tak brytyjski, że w zasadzie nie istnieją egzemplarze z kierownicą po kontynentalnej stronie. Firma Reliant założona została w 1935 roku w Tamworth w Anglii. Przez lata zakład specjalizował się w produkcji (popularnych jedynie na wyspach i w dawnych koloniach) trójkołowców. Jednymi z niewielu odstępstw był niewielki, miejski Reliant Kitten, oraz rasowe, sportowe modele Sabre i Scimitar. Ten ostatni produkowany był w dwóch wersjach, od 1964 do 1995 roku.

Pierwszego Scimitara napędzał ponad 122-konny sześciocylindrowiec. Drugiego 137-konna dwulitrówka, a potem motory o pojemnościach 2.5, 2.8 i 3.0 litra. Lekka, kompozytowa konstrukcja pozwalała na osiągniecie 100 km/h zaledwie w 7,9 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 203 km/h. Druga wersja samochodu produkowana była w kilku odmianach, między innymi jako coupe, a w drugiej połowie lat 80. przeszła poważne zmiany, upodabniające Scimitara do bardzo popularnego wówczas, także typowo brytyjskiego TVR-a.

- Miałem kiedyś okazję poznać to auto. Charakteryzowało się specyficzną konstrukcją i sportowymi podzespołami, zapożyczonymi z seryjnych samochodów. Scimitar posiadał niezłe własności jezdne, ale jego wykonanie mogłoby być nieco lepsze - wyjaśnia Andrzej Lubiak z firmy HLW, specjalizującej się w naprawach i serwisie samochodów z Wielkiej Brytanii.
Kto wie, może po przeczytaniu tego artykułu ktoś da się namówić na zakup i rejestrację na zabytkowe numery rejestracyjne tego niezwykłego pojazdu. W ten sposób uda się komuś nabyć naprawdę oryginalny pojazd.

Opinie (16) 2 zablokowane

  • (1)

    Do klasyków jakoś nie pasuje srebrny kolor a już na pewno nie metaliczny. Ogólnie fajna sprawa mieć jakiś taki rarytas w garażu. Chuchać,dmuchać,dbać. Fajne auto stoi w sezonie na Szafarni pod tym wieżowcem obok browaru.

    • 5 7

    • do silver ghost,silver cloud itd też nie pasuje?

      • 0 0

  • Klasyki widzę codziennie na obwodnicy, głównie niemieckie

    • 22 4

  • Zamawiam u Pana Red. art. o zabytkowych motocyklach w kolekcjach Trójmieszczan (3)

    Czy można prosić o informację, czy są na Wybrzeżu jakieś klasyczne Hondy, Kawy, Triumphy, BSA, etc.?

    • 7 1

    • Oczywiście że są tylko trzeba wiedzieć gdzie zapytać

      • 2 1

    • (1)

      Zajrzyj do Gdyńskiego Muzeum Motoryzacji w Gdyni Chyloni.

      • 2 1

      • w kartuzach

        tez są

        • 0 0

  • wygląda jak ze stajni Giugiaro (2)

    ponad czasowa linia karoserii :-) i pomyśleć że tyle lat temu stworzona!

    • 7 2

    • Stajnia Giugiaro projektowała również Hyundai Matrix, tam to jest ponadczasowa linia (1)

      • 3 0

      • to fakt do dzis nazywa sie matrix

        ponadczasowy komentarz

        • 0 0

  • HLW to potega w trojmiescie

    Juz same nazwiska spolki z cartera sa skazane na sukces w branzy, pozdrawiam serdecznie i namawiam niestety do wiekszej uczciwosci.

    • 4 2

  • Co to za temat ?

    Taki tekścik z d... Dodatkowo z fotą z wikipedi. Profesionalizm

    • 5 2

  • Wygląda jak Volvo 1800 czy mi się wydaje? (1)

    • 6 2

    • delikatnie podobna linia nadwozia do rocketa

      Jak w volvo

      • 3 0

  • kompletna głupota (1)

    przestarzała technologia, niebezpieczne, śmierdzące, awaryjne i kiepska wydajność
    po co taki szrot?
    taniej kupić Golfa i przynajmniej wiesz, że dojedziesz a i w komfortowych warunkach a nie z dziurą w przerdzewiałej podłodze

    • 4 10

    • Kanapki do szkoły przygotowane? Zeszyty w tornistrze?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane