- 1 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (53 opinie)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (131 opinii)
- 3 Podsumowanie majówki na drogach (57 opinii)
- 4 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (69 opinii)
- 5 Auto wjechało w pieszych i w budynek (310 opinii)
- 6 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (166 opinii)
Rozmiar ma znaczenie. Silniki Opla i Toyoty
3 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat)
Toyocie przeszczepiono niemieckie serce. Dość małe. Niewielki będzie także organ, który trafi pod maskę Opla Adama. Ma tylko trzy cylindry, firma zapewnia jednak, że zaskoczy wszystkich kulturą pracy.
Nowy silnik jest 20 kg lżejszy niż diesel 2.0 D-4D Toyoty. Rozwija moc 112 KM przy 4000 obr./min., oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750 - 2250 obr./min. Dzięki tym parametrom Verso 1.6 D-4D osiąga 100 km/h w 12,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 185 km/h. Producent deklaruje, że Verso z tym silnikiem w cyklu mieszanym spali tylko 4,5 litra paliwa.
- Verso z tym silnikiem jest już w naszym salonie. Czekaliśmy na niego, ponieważ w wśród minivanów dominują właśnie silniki Diesla o pojemności 1.6 l. To połowa sprzedaży w segmencie - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.- Toyota Verso jest od lat jednym z najbardziej popularnych minivanów w Polsce. Rok 2013 zakończyła ze sprzedażą 1008 egzemplarzy, co dało jej trzecie miejsce w segmencie. W styczniu 2014 roku jest już liderem rynku, z niemal dwukrotnie wyższą sprzedażą niż drugi Citroen C4 Picasso.
Nowy silnik już wkrótce przywitamy pod maskami popularnych Opli. To benzynowa, trzycylindrowa, 115-konna jednostka 1.0 Ecotec, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.
Najważniejsze rozwiązania mające decydować o efektywności kompaktowego, wykonanego w całości z aluminium silnika z jednowlotową turbosprężarką to bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, odłączana pompa cieczy chłodzącej i zintegrowany kolektor wydechowy.
Opel chwali się, że zrobił wszystko, aby jego najmłodsze dziecko łomotem i wibracjami nie przypominało klasycznych trzycylindrówek znanych z Daihatsu, Wartburga czy Daewoo Matiza. Inżynierowie tej firmy zarzekają się, że poziom hałasu i wibracji generowanych przez jednostkę nie powinien różnić się od tego, co przygrywają nam mniejsze czterocylindrówki, na pewno zaś należy do najniższych wśród silników trzycylindrowych. Czy oplowski trzycylindrowiec na pewno nie brzmi i skacze jak rozpędzony bęben pralniczego automatu, przekonamy się już niedługo.
- Silnik debiutuje w Oplu Adamie Rocks, czyli jednym z najmniejszych podniesionych aut, które latem tego roku pojawi się na europejskim rynku - Józef Haller z Serwis Haller. - Najnowsza wersja miejskiego Opla ma 3,74 metra długości i oprócz podwyższonego zawieszenia, będzie także dostępna na przykład z rozsuwanym, brezentowym dachem.
Tu znajdziesz trójmiejskie salony Toyoty
Baza salonów w Opla w Gdańsku i Gdyni
BawoMart
Miejsca
Opinie (24)
-
2014-03-05 13:12
bo dwie masy to kupa kasy
ale może się mylą :P
- 0 0
-
2014-03-06 09:51
Czym mniejsza pojemosc ty wieksze guu.. no!! Honda tez miała 2.2 diesla
w Civicu, którego można spokojnie podkręcić do 200 PS i mieć super szybkie autko, a ci debile wsadzili teraz tam 1.6 i mam ich w du..ie!!
PS mam 3 letniego CR-V 2.0 benzyna od nowości i przymierzałem się do kupna nowego Civica 2.2 diesla w rozliczeniu za ten CR-V, ale teraz mam to gdzieś!!!- 0 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.