- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (137 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (154 opinie)
- 4 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 5 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
Skoda Octavia świętuje 20. urodziny
Dwie dekady temu, dokładnie 3 września 1996 roku, rozpoczęła się seryjna produkcja - bestsellerowej jak się później okazało - Skody Octavii. Dziś wiadomo, że popularny kompakt odegrał niebotyczną rolę w osiągnięciu przez czeskiego producenta globalnego sukcesu rynkowego.
Tak naprawdę historia modelu rozpoczęła się w lutym 1995 roku, od położenia kamienia węgielnego pod budowę nowej linii produkcyjnej czeskiej fabryki w Mladej Boleslavi. Kilkanaście miesięcy później z nowo powstałego obiektu wyjeżdżały już pierwsze egzemplarze Skody Octavii.
Powierzchnia nowoczesnego - jak na tamte czasy - obiektu liczyła 32 tys. m kw. W marcu 1996 roku działalność zainaugurowała również lakiernia, w której już wkrótce, każdego dnia nową powłokę otrzymywało nawet 1800 sztuk Octavii i Felicii.
- Pojawienie się przed dwudziestoma laty Skody Octavii na rynku było wielkim przełomem. Wówczas autosegment C zyskał poważnego i bardzo mocnego konkurenta. Od zawsze zresztą ten model charakteryzowały: wygoda, komfort i ekonomiczność. Każda generacja oferuje ciekawe wyposażenie, a także to, co bardzo istotne, czyli łatwy dostęp do części i akcesoriów w rozsądnych cenach - tłumaczy Tomasz Groszewski, miłośnik marki i użytkownik Octavii.
Czytaj także: Nowa Skoda Octavia awansuje?
3 września 1996 roku ówczesny prezydent Republiki Czeskiej - Vaclav Havel - oficjalnie otworzył nową fabrykę, a zarazem dał sygnał do rozpoczęcia seryjnej produkcji późniejszego hitu sprzedaży, czyli Skody Octavii. Dodajmy, że był to pierwszy model Skody, który stworzono w studiach projektowych Volkswagena.
Zaraz po debiucie czeskiego kompaktu, gama silnikowa była dość skromna. Klienci wybierali między dwoma czterocylindrowymi jednostkami benzynowymi oraz jednym dieslem. Dwa lata po premierze Octavii ofertę poszerzono o rodzinny wariant kombi (od roku 1999 był dostępny również z napędem na wszystkie koła).
Czytaj także: Skoda Superb - przestrzeń przez wielkie "P"
- Mój znajomy w 2000 roku kupił nową Skodę Octavię i dla wielu osób był to niesamowity wyznacznik luksusu. Pamiętam, że wszyscy mu jej zazdrościli. Dziś sam jeżdżę Octavią pierwszej generacji, i choć nie jest to auto z pierwszych stron gazet motoryzacyjnych, nie mogę powiedzieć o niej złego słowa. Auto jest przede wszystkim praktyczne, ma duży bagażnik, mało pali i nieźle wygląda. Jeśli nie będzie się psuło pojeżdżę nim jeszcze parę lat i wymienię. Kto wie, czy także nie na Skodę? - zdradza pan Maciej, szczęśliwy posiadacz Skody Octavii.
Ostatnia Octavia pierwszej generacji z taśmy montażowej zjechała w listopadzie 2010 roku. W ciągu 14 lat wyprodukowano ponad 1,44 mln egzemplarzy (około 970 tys. limuzyn i 470 tys. kombi). Jak się później okazało, w ślad swojego poprzednika szybko poszły kolejne odsłony modelu. W latach 2004-2013 wyprodukowano w sumie 1,6 mln limuzyn i 900 tys. kombi drugiej generacji. Od grudnia 2012 roku produkowana jest trzecia generacja Skody Octavii.
A jak wy wspominanie pierwszą generację Skody Octavia?
Czytaj także: Nieśmiertelna "beczka" ma już 40 lat
Film promujący premierową odsłonę Skody Octavia.
Miejsca
Opinie (56)
-
2016-09-07 10:16
A gdzie jest skoda octavia 2?
- 2 2
-
2016-09-07 10:18
Jak to pierwsza generacja w 1995? (2)
Przecież wcześniej też była Skoda Octavia (1959 - 1971). Coś się marketroidom pomyliło.
- 8 5
-
2016-09-07 10:32
to artykuł sponsorowany (1)
czego się spodziewać. Chociaż tak podstawowego faktu nie sprawdzić to już naprawdę trzeba mieć talent.
- 3 3
-
2016-09-07 10:45
Nie masz pojecia o czym piszesz. Mowa o niemieckiej Octavii! To dwa rozne samochody
- 2 5
-
2016-09-07 11:05
się pytam czemu już nie wydają do każdej nowej fabii czapki z nutrii?
- 3 2
-
2016-09-07 11:30
AUTO DLA PRAWDZIWEGO JANUSZA (2)
wszystkie auta ze stajni wieswagena są dla ludzi umysłowo ograniczonych :)
- 5 9
-
2016-09-07 11:34
tia... ?
Bentley
Lamborghini
Bugatti
Porsche
wszystkie marki VW są dla świrusów
biednych świrusów- 2 0
-
2016-09-07 11:55
Tia Janusku
Udziały koncernu w wybranych spółkach
Audi AG 99,95%
Automobili Lamborghini S.p.A. 100%
Italdesign Giugiaro S.p.A. 90,1% przedsiębiorstwo wzorniczo-producenckie
Ducati S.p.A. 100% producent motocykli
Seat S.A. 100%
Bentley Motors Limited 100%
Bugatti Automobiles S.A.S. 100%
Škoda Auto 100%
Volkswagen Passenger Cars 100%
Volkswagen Commercial Vehicles 100% samochody dostawcze, kontrola nad Scanią i udziałami w Manie
Scania AB 90,47% samochody ciężarowe
Wilhelm Karmann GmbH VW wykupił zakłady w Osnabrück
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 49,9%
Suzuki Motor Corporation 19,9% pojazdy (samochody, skutery itd.)
MAN SE 29,9% samochody ciężarowe
źródło wikipedia- 2 0
-
2016-09-07 11:40
Posiadacz Octav (2)
Posiadam Octavie od roku . 2.0 TDI 150KM wersja Style,
Autko wystarczy na polskie warunki.
Fajnie przyśpiesza i mało pali przy dozwolonych prędkościach.
Dziwi mnie co ludzie wypisują .Wali mnie czy ktoś jeździ mercem czy Toyotą.
Ja mam skodę i i mi podoba.Większość co wypisuje te negatywne opinie to albo wcale nie ma samochodu albo jeździ 15letnim złomem.Nie każdego stać na nową octavie za prawie 100tys.
Przed zakupem oglądałem nową Toyotę Auris i wcale nie jest taka super.
Twarde plastiki i do tego konsola przednia po prostu brzydka.
Kosztowała podobnie ale mniejsza moc i mniej miejsca w środku .
Wybrałem Octavie i jestem zadowolony .- 5 4
-
2016-09-08 09:25
jednych stać tylko na kaszankę, innych na sushi (1)
taka to różnica
- 0 1
-
2016-09-09 09:54
25 letni
Ty jeździsz 25 letnią Toyotą i mówisz że to super auto .Hhehehehe
- 1 0
-
2016-09-07 12:33
"W Mladzie Boleslav"...
W Mladej Boleslavi winno być, niedouki.
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 3 8
-
2016-09-07 12:46
Octavia II przed liftem - najlepsza (1)
Octavia I była zbyt ciasna i siermiężna, choć miała doskonałą blacharkę i trwałe silniki (widziałem 17-letnią Octavię bez śladów rdzy na zgrzewach dachu i słupków, po zdjęciu szyby - a wszystkie współczesnie samochody tam rdzewieją).
Octavia II to był duży skok jakościowy, znacznie lepsze zawieszenie, bardziej przestronna kabina, niezłe wyposażenie. Po lifcie zakradły się jednak pewne oszczędności (np. twardsze plastiki w niektórych miejscach).
Octavia III to znowu krok wstecz, auto pozornie lepsze, ale jednak za bardzo odchudzone przez księgowych.
Mój typ: Octavia II 2008-2009, końcówka wersji przedliftowej, wersja 2.0 TDI common rail (lepsza od za słabej 1.9, w dodatku z wadliwymi panewkami).- 4 1
-
2016-09-07 14:59
Potwierdzam OII przed liftem najlepszą z Octavii
Sporo miejsca i jakość wnętrza więcej niż zadowalająca jak na niby segment niższy.
- 1 0
-
2016-09-07 16:05
"Przez kilkanaście lat motoryzacyjny design dość mocno uległ zmianom."
Niestety na gorsze. Straszne są te współczesne samochody z pogiętymi w każdym możliwym miejscu blachami.
- 1 0
-
2016-09-07 16:08
rzeczywiscie skody nie sa szczegolnie wyrozniajace sie wygladem
ale nie każdy lubi się wyróżniać.ja mam nową skode z mocnym silnikiem i niezłym wyposazeniem,w miarę wygodna i komfortowa.mi starczy
- 3 0
-
2016-09-07 22:13
pamietam premiere w 1996 (1)
Bylem wraz z ojcem na dniach otwartych w salonie na morenie chyba blazewicz...
Pamiętam ze mega wrażenie wtedy na mnie zrobila.
Niedawno znalazłem w kartonie z książkami oryginalny prospekt octavi który na tej premierze rozdawali.
Zazdroscilem wtedy Czechom takigo pięknego auta gdzie naszym szczytem możliwości byl polonez caro...- 4 0
-
2016-09-09 22:26
Nawet Favorit/ Felicia 1.3 była dużo lepszym autem od Poldka!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.