• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Superb: przestrzeń przez wielkie "P"

Michał Jelionek
29 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Skoda Superb Combi skazana jest na sukces?

Każdorazowe pojawienie się na motoryzacyjnym rynku nowej odsłony flagowej limuzyny producenta rodem z czeskiej Mlady Boleslav wywołuje spore zamieszanie oraz syndrom rwania włosów u konkurencji. Nie mamy wątpliwości, że to kolejna Skoda skazana na sukces. Zresztą poznajcie i oceńcie sami trzecią generację Superb, Skody Superb.



Czy podoba ci się nowa odsłona Skody Superb Combi?

Od debiutu premierowej odsłony Skody Superb minęło 14 lat. Przez ten okres czeska myśl motoryzacyjna bardzo mocno ewoluowała. Nudna i nieco zachowawcza stylistyka przerodziła się w zdecydowanie dojrzalszą i bardziej wyrazistą. Duża w tym zasługa szefa designerów Skody - Józefa Kabana. To człowiek, który w przeszłości maczał palce w wyglądzie Bugatti Veyrona, a teraz zaprojektował najświeższą generację Superba. Sylwetkę nowej Skody wyróżniają ostre przetłoczenia i dziób z ciekawą linią grilla oraz reflektorami z LED-owymi światłami do jazdy w dzień. Mieliśmy przyjemność przetestowania czeskiego flagowca w wariancie kombi.

Bez wątpienia, w kilkunastoletniej historii modelu Superb, ważnym momentem był rok 2009 i debiut pierwszych egzemplarzy w nadwoziu kombi. Przez sześć lat na całym świecie sprzedano ponad 200 tyś. "kombiaków", co stanowi 35 proc. wszystkich sprzedanych Superbów w tym okresie.

Przestronność - to synonim Superba. Przestronność - to synonim Superba.
Na wstępie uwypuklamy największe walory i atuty Skody Superb, czyli gigantyczną wręcz przestrzeń. W tym aspekcie i w tym segmencie auto nie ma sobie równych. Dzięki zwiększeniu rozstawów osi (o 8 cm) i kół - czeskie kombi zyskało więcej miejsca wewnątrz (wysokość wewnątrz wynosi 995 mm z przodu i 1 001 mm z tyłu). Pojazd jest o 28 mm dłuższy, o 47 mm szerszy i o 6 mm niższy od swojego poprzednika. A dodatkowo, lżejszy o 75 kilogramów.

Po wygodnym usadowieniu na tylnej kanapie nie dowierzaliśmy, że projektantom Superba udało się wygospodarować aż tyle wolnej przestrzeni. Nawet bardzo rośli pasażerowie nie będą narzekać na brak miejsca (mowa o dwóch rosłych pasażerach, dla trzech osób może być trochę zbyt ciasno). Niebywałe, ale jakże komfortowe. Nie jest to jednak niespodzianka, do tego już wcześniej przyzwyczaiła nas największa Skoda.

Czytaj także: Passat B8 - popisowy model VW robi furorę

Największy zachwyt wzbudziło to, co zastaliśmy za drugim rzędem siedzeń. To oczywiście olbrzymi bagażnik. Czesi - względem poprzedniej generacji - powiększyli kufer o 27 litrów. Teraz przestrzeń bagażowa Superba Combi wynosi aż 660 litrów. Co na tle konkurencji wypada wręcz doskonale (VW Passat - 650 l, Toyota Avensis - 543 l, Opel Insignia - 540 l, Mazda 6 - 506 l, Ford Mondeo - 488 l). Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik powiększy się do 1950 litrów. Planujesz przeprowadzkę? Nie ma żadnego problemu. Przestronność tego auta naprawdę robi ogromne wrażenie.

Testowaliśmy Superba wyposażonego w benzynowy silnik 1.4 o mocy 150 KM. Testowaliśmy Superba wyposażonego w benzynowy silnik 1.4 o mocy 150 KM.
Zaglądamy pod maskę Superba. Mamy złe wiadomości, Skoda zrezygnowała z najmocniejszego motoru V6 o pojemności 3.6 litra (260 KM). Jakby to powiedzieć... downsizing. Na tę chwilę Czesi oferują nam w sumie osiem czterocylindrówek: pięć "benzyniaków" i trzy diesle. Listę silników otwierają te benzynowe o pojemności 1.4 litra (125 KM i 150 KM). My mieliśmy okazję testować ten nieco mocniejszy motor (wersja Style). Ku naszemu zdziwieniu, jednostka, która nie wzbudza szacunku, jest całkiem dynamiczna i poradziła sobie bardzo przyzwoicie. Dla osób głównie przemieszczających się po centrach miast - to dobry wybór. Silnik choć niepozorny, potrafi pokazać pazur. Nie trzeba długo czekać by na autostradzie zegary wskazały 170 km/h.

Nie jest to auto sportowe, ale nie jest to też ociężałe kombi. To dobrze wyważony między komfortem jazdy a praktycznością pojazd. Prowadzi się go bardzo pewnie i lekko. Niestety, na minus spalanie. Pomimo tak małej pojemności, auto w cyklu mieszanym, przy ciężkiej stopie, utrzymało średnie spalanie na poziomie ponad 9 litrów. To dużo. Z kolei zaskoczeniem na plus jest wyciszenie tego samochodu. Nawet przy dużych prędkościach nie będzie nam doskwierał uporczywy hałas.

Czytaj także: Mazda 6 - piękna (i) bestia

Ofertę silników TSI uzupełniają: 1.8 (180 KM) oraz najmocniejszy 2.0 (280 KM, 4x4). Zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą musieli zadowolić się następującymi pojemnościami i mocami: 1.6 (120 KM) oraz 2.0 (150 KM i 190 KM). Opcjonalnie, za przeniesienie napędu mogą odpowiadać skrzynie manualne bądź automatczne (DSG). W nowym Superbie debiutuje adaptacyjne zawieszenie ze zmienną pracą amortyzatorów. Dzięki czemu do wyboru kierowcy oddano kilka trybów jazdy: normalny, komfortowy, ekonomiczny i sportowy.

Nowe wnętrze flagowego modelu Skody. Nowe wnętrze flagowego modelu Skody.
Nowe wnętrze czeskiej limuzyny zmieniło się diametralnie. I w tym momencie należy przywołać do tablicy dobrego kuzyna Superba, czyli Passata. Co istotne - to, co zobaczyliśmy w Skodzie zupełnie nie odbiega od wnętrza spokrewnionego konkurenta (z niewielką przewagą na korzyść Passata). W obu przypadkach wykorzystano bardzo podobnej jakości tworzywa. Jest bez fajerwerków, ale za to bardzo przyjemnie. Dużym minusem wnętrza jest fakt, że niemal identyczne proponuje nam niżej postawiona w hierarchii Skody - Octavia.

Czytaj także: Nowa Toyota Avensis nabrała zadziorności

Czesi oferują swoim klientom cztery warianty wyposażenia: Active (od 84 800 zł), Ambition (od 94 900 zł), Style (od 105 100 zł) i najbardziej prestiżowy Laurin & Klement (od 131 400 zł). Reasumując. Szukasz limuzyny z przyjemną linią nadwozia, gigantyczną przestrzenią, a do tego w atrakcyjnej cenie? Koniecznie sprawdź możliwości Skody Superb Combi.

PLUSY
- przestrzeń, przestrzeń i jeszcze raz przestrzeń
- największy bagażnik w segmencie
- atrakcyjna cena
- nowa, ciekawa sylwetka
- bardzo wysoka jakość materiałów
- efektywne wygłuszenie kabiny

MINUSY
- brak silnika V6 w ofercie Superba
- mało oryginalne wnętrze
- stosunkowo duże spalanie
Skoda Superb Combi udostępniona do testów przez Skoda Lellek Sopot.

Miejsca

Opinie (75) 1 zablokowana

  • moja kosiarka do trawy ma 1,0 pojemnosci. (6)

    1,4 w tak duzym aucie to smiech na sali. To sa samochody, które POWINNY dojechac do konca gwarancji.

    • 13 7

    • (4)

      Panie tam masz turbiny !!
      Technologia idzie do przodu i teraz nie liczy się pojemność a moc silnika (HP)

      • 3 4

      • on ma w kosiarce

        turbine od porsche ... nieraz przejachala mu po bance, dlatego glupoty wypisuje

        • 2 2

      • (1)

        Teraz nie liczy się sens techniczny, ale zadowolenie panów od ekologii. Samochód nie ma długo służyć, nie ma być elastyczny, ale ma SPEŁNIAĆ NORMY których silniki z "normalnymi" pojemnościami nie są w stanie spełnić. Normy doszły już do absurdów i konstruktorzy kombinują jak mogą. A niewiele juz mogą niestety bo "praw fizyki pan nie zmienisz".
        Motocyklowe silniki z pojemności 1000ccm od dawna wyciągają około 130KM więc 1,4 z mocą w okolicach 150KM to nie jest wielki wyczyn. Ale trwałość..........

        • 4 0

        • 130KM

          moze wyciagaja, ale spójrz na moment

          • 1 0

      • a ile turbina Ci wytrzyma???

        100.000km? Jak bedzie dobrze....

        • 0 0

    • Kup Forda z silnikiem 1.0

      • 1 1

  • typowe autko dla januszy których nie stać na wieswagena :) (1)

    tandeta w srodku, te silniczki to jakis zart :)

    • 9 18

    • A po co płacić więcej za to samo ?

      Technologia ta sama, dostawcy części Ci sami. Logo inne. Ja na przykład sobie zastąpie logo Skody Chuckiem z Angry Birds. Po wciśnieciu specjalnego przycisku będę najszybszy :D

      • 1 2

  • Wstyd ! Panie Jelionek (2)

    Jak można prezentować auto które truje - zabija nas wszystkich !! ?? Chodzi mi tu o silniki diesla produkowanych przez koncern VW.

    Na miejscu redaktora bym się wstrzymał z promowaniem jakichkolwiek aut z silnikami VW dopóki jest gorąco. Nie wypada. Oj nie wypada !

    • 8 19

    • Jawne nie sprzeciwanie się

      Otruwania obywateli.

      • 6 1

    • Pewnie bo wszyscy szukający nowego auta wybierają te, które mają najniższą emisję spalin.

      • 9 0

  • To ile osi ma ten Superb? (2)

    Jest jeden rozstaw osi. Proszę o poprawienie.
    Pozdrawiam!

    • 5 4

    • (1)

      Masz rozstaw osi i rozstaw kół. Pomyśl chłopie zanim napiszesz

      • 3 2

      • Dzięki. Ale... Źle ułożone zdanie.

        Dzięki zwiększeniu rozstawów osi (o 8 cm) i kół - brzmi nie po polsku.

        Zrozum co autor miał na myśli chłopie, zanim napiszesz :)

        • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy nowej Skody Superb

    wydac kupe kasy i dalej jezdzic....Skoda? (2)

    Kura na masce bedzie tam, zawsze chocby nie wiem jakie cuda tam wkladali to dlaej to tylko Skodzina.....a za chwile VW bedzie zamykal swoje fabryki....

    • 6 15

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy nowej Skody Superb

      I niech będzie Skoda

      i zostawi Cię daleko w tyle :)

      • 2 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy nowej Skody Superb

      najbardziej obciachowa marka dla januszy

      • 4 5

  • Redaktora zakazy wjazdu i ruchu nie obowiązują? Fotki robione tam gdzie jest takowy zakaz

    • 5 7

  • (1)

    ciekawe jak tam normy emisji....

    • 5 4

    • Jak u wszystkich, tylko jeden dał sie złapać...

      • 1 1

  • Wnętrze toporne zero gadzeciarstwa nudaaaa

    • 6 1

  • omijać silniki tsi (3)

    • 6 0

    • (2)

      Mam dwa auta z silnikami TSI - jedno od 2009, drugie od 2010 (oba od nowości). Genialne silniki, żadnych usterek, moc, przyspieszenie, wymiana oleju co 30 tys. km. Że niby olej biorą? Przez ten cały czas dolałem w obu po niecałym litrze oleju w całej ich historii.

      • 1 1

      • 1.4 tsi

        klekoczący rozrząd (brak smarowania łańcucha rozrządu w pierwszej fazie rozruchu) efekt - rozciągający się łańcuch, który niby miał być bezobsługowy
        pękające pierścienie przez słabe smarowanie (częste, krótkie jazdy na zimnym silniku powodują dostawanie się paliwa do oleju)
        zacierające się sprzęgło kompresora (w wersji z podwójnym doładowaniem)
        aaa i niektóre silniki ciągną olej do litra na 1000km ha ha ha, dolałeś po litrze? serwis wie o tym i przy wymianie leją pod korek, to nieźle żłopie ci olej jak jeszcze musiałeś dolewać

        • 2 0

      • wyjątek potwierdza regułę

        • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy nowej Skody Superb

    kupcie sobie jakis slider/flycam

    te najazdy mi akurat sie nie podobaja. Niedopracowane.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane