- 1 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (230 opinii)
- 2 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (205 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 4 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (79 opinii)
- 5 Podsumowanie majówki na drogach (62 opinie)
- 6 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (60 opinii)
Super, pomkniemy Podwalem Grodzkim
O tym, że remont Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich idzie szybciej niż planowano, było wiadomo od kilku tygodni. Przedstawiciele firmy Skanska mówili wtedy, że być może już w grudniu oddadzą modernizowaną jezdnię do użytku (wcześniej zakładano, że stanie się to dopiero na wiosnę).
- Potwierdzam, że sama jezdnia Podwala jest już praktycznie gotowa, widzą to zresztą wszyscy kierowcy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni. - Na razie czekamy na finał prac wykończeniowych, czyli m.in. wymalowanie pasów oraz wylanie asfaltu na Węźle Piastowskim [tak nazywa się skrzyżowanie pod Zieleniakiem - red.], na którym dopiero co zakończono prace nad infrastrukturą podziemną.
Nam udało się ustalić nieoficjalny termin oddania drogi do użytku.
- 10 grudnia otwieramy Podwale - mówi pracownik jednej z firm biorących udział w inwestycji.
- Wiele zależy od pogody. Jeśli dopisze, otworzymy modernizowaną jezdnię Podwala w połowie grudnia - komentuje te informację Nietupski.
Wstępnie gotowa jest już nowa organizacja ruchu. Jej projekt wciąż jest dyskutowany, ale najprawdopodobniej zostanie zaakceptowany w obecnym kształcie.
Ponieważ w zimowych warunkach nie da się prowadzić kolejnych prac, obie jezdnie będą przez ok. dwa miesiące otwarte dla kierowców. Po nowej nawierzchni pojedziemy w stronę Zieleniaka (i dalej do Wrzeszcza), a po obecnie otwartej w stronę historycznego Śródmieścia. Czy to oznacza, że pojawi się alternatywa dla zakorkowanej 3 Maja?
- Błędnik będzie nadal jednokierunkowy. Jezdnia bliżej dworca będzie dostępna jedynie dla kierowców jadących od strony pomnika Poległych Stoczniowców - wyjaśnia Nietupski. Tuż za dawną przychodnią kolejową będą oni zjeżdżali w prawo w stronę skrzyżowania pod Biblioteką Wojewódzką.
Jest jednak też i zła wiadomość. - Chcemy całkowicie zamknąć wszystkie przejazdy przez tory na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich zarówno dla tramwajów, jak i samochodów - mówi Nietupski. To oznacza, że aby przejechać od Urzędu Miasta na starówkę, będziemy musieli zamiast prosto Huciskiem jechać naokoło Targiem Rakowym. Tramwaje pojadą "górą", czyli ul. 3 Maja. Na razie nie wiadomo, co stanie się z liniami 2, 6 i 9, które korzystają z odcinka torowiska na Hucisku. Najprawdopodobniej 9 zostanie zawieszona, a 2 i 6 pojadą na Siedlce bądź Przeróbkę.
- Zdaję sobie sprawę, że zamknięcie Huciska będzie bolesne dla kierowców, ale te zmiany umożliwią nam szybszy remont skrzyżowania pod starym Żakiem i co za tym idzie, wcześniejsze zakończenie całego remontu - mówi Nietupski.
Opinie (39) 3 zablokowane
-
2006-11-29 11:18
jb
W "Dzienniku Bałtyckim" swego czasu był artykuł o remoncie Błędnika i jest tam napisane że będzie tam po remoncie ścieżka dla rowerów.
Na tym portalu był przedruk z jakiejś gazety i obietnica ścieżki przy Podwalu.
Co mamy w rzeczywistości (chciałbym się mylić):
1.na Błędniku ścieżki nie ma a najczęściej uczęszczany (od strony zieleniaka) chodnik przez pieszych i rowerzystów jest zamknięty do dnia dzisiejszego.
2.na Podwalu (przy Krewetce) jest tak wąsko + przystanki autobusowe że fizycznie nie widzę tam możliwości zrobienia ścieżki. Po drugiej stronie ulicy nie jest lepiej. Realną sprawą byłaby ścieżka Rajską ale o tym nigdzie nie było mowy.- 0 0
-
2006-11-29 11:24
ekolog
wiem ze w planach tej inwestycji ścieżka jest, więc myslę że się z tego wywiążą.nie chodziłam tak i nie patrzyłam, czy jest miejsce czy nie ma.
pozyjemy, zobaczymy, właściwie ścieżka jest tu niezbędna, żeby nie przeszkadzać samochodom i nie rozjeżdzać pieszych.- 0 0
-
2006-11-29 11:24
tepic rowery
Nie ma ludzi idealnych w żadnej grupie, ani pieszych, ani rowerzystów, ani samochodziarzy?
- 0 0
-
2006-11-29 11:29
ekolog
znalazłam opis projektu:
Inwestycja przewiduje działania obejmujące:
Kompleksową przebudowę ulic Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie (odcinek Wały Piastowskie-Hucisko)
Remont mostu drogowo-tramwajowego przez Kanał Raduni w ciągu ulic Wały Jagiellońskie-Hucisko.
W wyniku realizacji projektu powstaną następujące produkty:
nowa nawierzchnia jezdni i chodników (na odcinku 800 m ),
przebudowana infrastruktura techniczna w niezbędnym zakresie,
przebudowane dwa skrzyżowania ulic oraz jeden przejazd przez tory tramwajowe,
wybudowane ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni ( 1680 m ),
przebudowane i nowe zatoki autobusowe (pow. 1280 m² ),
wybudowane dodatkowo lewoskręty na dwóch skrzyżowaniach oraz dodatkowy jeden pas ruchu dla autobusów,
przebudowany most drogowo-tramwajowy nad Kanałem Raduni ( 150 m ),
przebudowany tunel dla pieszych prowadzący do Dworca PKP,
wymieniona nawierzchnia torowa wraz podtorzem ( 305,60 m ),
przebudowane cztery przystanki tramwajowe z peronami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych.- 0 0
-
2006-11-29 11:34
Jazda rowerem po ulicy przy obecnym ruchu to rzadna przyjemność.
Jak w każdej grupie są jednak jednostki. którym się wydaje że zrobią karierę w kolarstwie i często łamią przepisy jadąc po ulicach.
Faktem jednak jest, że 3-miasto to nie góry i powinno się tu jeździć nie na góralach ale na rowerach miejskich i szosowych. Niestety stan ścieżek na to nie pozwala i nawet koła górali po sezonie nadają się do centrowania.- 0 0
-
2006-11-29 11:38
jb i ekOlog
A więc jasno wynika, że ścieżki rowerowe mają być. Zobaczymy. Dla mnie obojętnie czy to kostka czy asfalt, buleby była. Inna sprawa to hipokryzja konserwatora nt. ścieżki z kostki, bo teren zabytkowy. A ja się pytam gdzie te zabytki?
- 0 0
-
2006-11-29 11:43
jb
Dzięki
Najciekawsze z tego co znalazłaś są:
" wybudowane ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni (1680 m) "
" przebudowany tunel dla pieszych prowadzący do Dworca PKP "
Na ścieżki fizycznie nie ma miejsca co bardzo łatwo sprawdić na miejscu. No chyba że ludzie z autobusów będą wysiadali prosto pod koła rowerzystom.
Jak wiadomo nawierzchnia zstała już wylana po jednej stronie a tunel jest niezmieniony więc co to za przebudowa - może wystrój wnętrza:-) A przydałoby się poszerzenie go o boksy dla chandlarzy lub ich likwidacja co jednak raczej nie nastąpi.- 0 0
-
2006-11-29 12:08
dajcie spokój tej kostce !!!
nie ma to być kostka fazowana, tak jak np. scieżka wzdłuż morza, tylko gładka kostka, po której się naprawdę nieźle jexdzi i w zasadzie nie ma duzej roznicy w stosunku do czerwonego aslafcika. Poza tym ten konserwator to dziwny czlowiek, obok bedzie 10 metrow czarnego asalftu, najlepiej to niech wezmą i podwale całe wybrukują; -), jak on mogl pozowlic im tam asfalt wylac; -)
- 0 0
-
2006-11-29 12:14
biker
Po prostu śmieszne jest to gadanie o ochronie zabytków, chyba typu CityForum? Mógłby się już konserwator nie ośmieszać z tym pomysłem. Gdzie był jak stawiali zabytek CityForum lub zabytek Krewetka. Wtedy było OK?
- 0 0
-
2006-11-29 12:17
biker
Zgadzam się
Lepsza kostka niefazowana czerwona (widziałem już ścieżkę z szarej kostki przy chodniku z lekko jaśniejszej też szarej kostki - wszystko można spiepszyć) niż krzywa nawierzchnia asfaltowa (przy spacerowej)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.