• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Super, pomkniemy Podwalem Grodzkim

Michał Tusk
29 listopada 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Remontowana jezdnia Podwala Grodzkiego zostanie oddana do użytku w połowie grudnia. Przez najbliższe miesiące arteria będzie dostępna dla kierowców w obu kierunkach.

O tym, że remont Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich idzie szybciej niż planowano, było wiadomo od kilku tygodni. Przedstawiciele firmy Skanska mówili wtedy, że być może już w grudniu oddadzą modernizowaną jezdnię do użytku (wcześniej zakładano, że stanie się to dopiero na wiosnę).

- Potwierdzam, że sama jezdnia Podwala jest już praktycznie gotowa, widzą to zresztą wszyscy kierowcy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni. - Na razie czekamy na finał prac wykończeniowych, czyli m.in. wymalowanie pasów oraz wylanie asfaltu na Węźle Piastowskim [tak nazywa się skrzyżowanie pod Zieleniakiem - red.], na którym dopiero co zakończono prace nad infrastrukturą podziemną.

Nam udało się ustalić nieoficjalny termin oddania drogi do użytku.

- 10 grudnia otwieramy Podwale - mówi pracownik jednej z firm biorących udział w inwestycji.

- Wiele zależy od pogody. Jeśli dopisze, otworzymy modernizowaną jezdnię Podwala w połowie grudnia - komentuje te informację Nietupski.

Wstępnie gotowa jest już nowa organizacja ruchu. Jej projekt wciąż jest dyskutowany, ale najprawdopodobniej zostanie zaakceptowany w obecnym kształcie.

Ponieważ w zimowych warunkach nie da się prowadzić kolejnych prac, obie jezdnie będą przez ok. dwa miesiące otwarte dla kierowców. Po nowej nawierzchni pojedziemy w stronę Zieleniaka (i dalej do Wrzeszcza), a po obecnie otwartej w stronę historycznego Śródmieścia. Czy to oznacza, że pojawi się alternatywa dla zakorkowanej 3 Maja?

- Błędnik będzie nadal jednokierunkowy. Jezdnia bliżej dworca będzie dostępna jedynie dla kierowców jadących od strony pomnika Poległych Stoczniowców - wyjaśnia Nietupski. Tuż za dawną przychodnią kolejową będą oni zjeżdżali w prawo w stronę skrzyżowania pod Biblioteką Wojewódzką.

Jest jednak też i zła wiadomość. - Chcemy całkowicie zamknąć wszystkie przejazdy przez tory na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich zarówno dla tramwajów, jak i samochodów - mówi Nietupski. To oznacza, że aby przejechać od Urzędu Miasta na starówkę, będziemy musieli zamiast prosto Huciskiem jechać naokoło Targiem Rakowym. Tramwaje pojadą "górą", czyli ul. 3 Maja. Na razie nie wiadomo, co stanie się z liniami 2, 6 i 9, które korzystają z odcinka torowiska na Hucisku. Najprawdopodobniej 9 zostanie zawieszona, a 2 i 6 pojadą na Siedlce bądź Przeróbkę.

- Zdaję sobie sprawę, że zamknięcie Huciska będzie bolesne dla kierowców, ale te zmiany umożliwią nam szybszy remont skrzyżowania pod starym Żakiem i co za tym idzie, wcześniejsze zakończenie całego remontu - mówi Nietupski.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (39) 3 zablokowane

  • jb

    W "Dzienniku Bałtyckim" swego czasu był artykuł o remoncie Błędnika i jest tam napisane że będzie tam po remoncie ścieżka dla rowerów.
    Na tym portalu był przedruk z jakiejś gazety i obietnica ścieżki przy Podwalu.
    Co mamy w rzeczywistości (chciałbym się mylić):
    1.na Błędniku ścieżki nie ma a najczęściej uczęszczany (od strony zieleniaka) chodnik przez pieszych i rowerzystów jest zamknięty do dnia dzisiejszego.
    2.na Podwalu (przy Krewetce) jest tak wąsko + przystanki autobusowe że fizycznie nie widzę tam możliwości zrobienia ścieżki. Po drugiej stronie ulicy nie jest lepiej. Realną sprawą byłaby ścieżka Rajską ale o tym nigdzie nie było mowy.

    • 0 0

  • ekolog

    wiem ze w planach tej inwestycji ścieżka jest, więc myslę że się z tego wywiążą.nie chodziłam tak i nie patrzyłam, czy jest miejsce czy nie ma.
    pozyjemy, zobaczymy, właściwie ścieżka jest tu niezbędna, żeby nie przeszkadzać samochodom i nie rozjeżdzać pieszych.

    • 0 0

  • tepic rowery

    Nie ma ludzi idealnych w żadnej grupie, ani pieszych, ani rowerzystów, ani samochodziarzy?

    • 0 0

  • ekolog

    znalazłam opis projektu:
    Inwestycja przewiduje działania obejmujące:
    Kompleksową przebudowę ulic Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie (odcinek Wały Piastowskie-Hucisko)
    Remont mostu drogowo-tramwajowego przez Kanał Raduni w ciągu ulic Wały Jagiellońskie-Hucisko.

    W wyniku realizacji projektu powstaną następujące produkty:
    nowa nawierzchnia jezdni i chodników (na odcinku 800 m ),
    przebudowana infrastruktura techniczna w niezbędnym zakresie,
    przebudowane dwa skrzyżowania ulic oraz jeden przejazd przez tory tramwajowe,
    wybudowane ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni ( 1680 m ),
    przebudowane i nowe zatoki autobusowe (pow. 1280 m² ),
    wybudowane dodatkowo lewoskręty na dwóch skrzyżowaniach oraz dodatkowy jeden pas ruchu dla autobusów,
    przebudowany most drogowo-tramwajowy nad Kanałem Raduni ( 150 m ),
    przebudowany tunel dla pieszych prowadzący do Dworca PKP,
    wymieniona nawierzchnia torowa wraz podtorzem ( 305,60 m ),
    przebudowane cztery przystanki tramwajowe z peronami dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych.

    • 0 0

  • Jazda rowerem po ulicy przy obecnym ruchu to rzadna przyjemność.

    Jak w każdej grupie są jednak jednostki. którym się wydaje że zrobią karierę w kolarstwie i często łamią przepisy jadąc po ulicach.

    Faktem jednak jest, że 3-miasto to nie góry i powinno się tu jeździć nie na góralach ale na rowerach miejskich i szosowych. Niestety stan ścieżek na to nie pozwala i nawet koła górali po sezonie nadają się do centrowania.

    • 0 0

  • jb i ekOlog

    A więc jasno wynika, że ścieżki rowerowe mają być. Zobaczymy. Dla mnie obojętnie czy to kostka czy asfalt, buleby była. Inna sprawa to hipokryzja konserwatora nt. ścieżki z kostki, bo teren zabytkowy. A ja się pytam gdzie te zabytki?

    • 0 0

  • jb

    Dzięki
    Najciekawsze z tego co znalazłaś są:
    " wybudowane ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni (1680 m) "
    " przebudowany tunel dla pieszych prowadzący do Dworca PKP "

    Na ścieżki fizycznie nie ma miejsca co bardzo łatwo sprawdić na miejscu. No chyba że ludzie z autobusów będą wysiadali prosto pod koła rowerzystom.
    Jak wiadomo nawierzchnia zstała już wylana po jednej stronie a tunel jest niezmieniony więc co to za przebudowa - może wystrój wnętrza:-) A przydałoby się poszerzenie go o boksy dla chandlarzy lub ich likwidacja co jednak raczej nie nastąpi.

    • 0 0

  • dajcie spokój tej kostce !!!

    nie ma to być kostka fazowana, tak jak np. scieżka wzdłuż morza, tylko gładka kostka, po której się naprawdę nieźle jexdzi i w zasadzie nie ma duzej roznicy w stosunku do czerwonego aslafcika. Poza tym ten konserwator to dziwny czlowiek, obok bedzie 10 metrow czarnego asalftu, najlepiej to niech wezmą i podwale całe wybrukują; -), jak on mogl pozowlic im tam asfalt wylac; -)

    • 0 0

  • biker

    Po prostu śmieszne jest to gadanie o ochronie zabytków, chyba typu CityForum? Mógłby się już konserwator nie ośmieszać z tym pomysłem. Gdzie był jak stawiali zabytek CityForum lub zabytek Krewetka. Wtedy było OK?

    • 0 0

  • biker

    Zgadzam się
    Lepsza kostka niefazowana czerwona (widziałem już ścieżkę z szarej kostki przy chodniku z lekko jaśniejszej też szarej kostki - wszystko można spiepszyć) niż krzywa nawierzchnia asfaltowa (przy spacerowej)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane