• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Auris. Trochę sportu w kombi

BawoMartDb
21 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Solidny napęd, stabilne prowadzenie. Nowa Toyota Auris Touring Sports.



Toyota nie miała takiego auta w ofercie aż sześć lat. Gdy wreszcie się pojawiło, szybko stało się ulubieńcem nie tylko rodzin, ale i flotowców. Czy nowy Auris Touring Sports jest lepszy od rywali czy tak długa absencja sprawiła, że pozostaje za nimi w tyle?



Sport w nazwie zobowiązuje. Od strony wizerunkowej Auris w wersji kombi nie ma się czego wstydzić. Przód jest taki sam jak w wersji hatchback, tył nie sprawia wrażenia ciężkiego. Tę często przypadłość wersji kombi w Toyocie niwelują m.in. pionowe kreski lamp odblaskowych.

Auris Touring Sports powstał na tej samej płycie podłogowej co hatchback. Rozstaw osi też jest taki sam jak w tej wersji. Wzrosła oczywiście długość, o 28 cm.

Przestrzeń w kombi jest najważniejsza. A tej w Aurisie nie brakuje. Pojemność ładunkowa jest co prawda mniejsza niż np. w Golfie Variancie, jednak nikt nie powinien narzekać na ograniczenia. 530/1658 litrów powinno zaspokoić wszystkie potrzeby transportowe przeciętnej rodziny. Na plus Toyocie należy zapisać podwójną podłogę, zamykane schowki po boku bagażnika, roletę, którą można ustawić w dwóch położeniach, łatwość demontażu pałąków z siatką i roletą oraz płaksą podłogę po niezwykle łatwym złożeniu tylnych siedzeń.

Przestrzeń dla pasażerów, jak i wsiadanie do tyłu to słabe punkty Aurisa. Przestronność tam jest przeciętna, a drzwi mogłyby otwierać się szerzej. Za to z przodu nikt nie będzie narzekać. Tam nie brakuje miejsca żeby wygodnie się umościć. Zwłaszcza, że twarde i ergonomiczne fotele o dobrym, trzymaniu bocznym zachęcają do szybkiej jazdy. Widoczność z miejsca kierowcy jest wzorowa.

Kolejne plusy Toyota Auris Touring Sports zbiera za jakość wykonania, przejrzystość kokpitu i prostotę obsługi. Instrukcja obsługi może spokojnie kurzyć się w schowku.

  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D
  • Toyota Auris Touring Sports 1.4 D4D


Toyota stawia na napęd hybrydowy i chętnie pozbyłaby się diesli ze swojej oferty. Na szczęście nie traktuje ich po macoszemu. Niewielki silnik wysokoprężny, bo o pojemności zaledwie 1.4 litra może wykrzesać z siebie 90 KM. To jednak już nie jest "sport". By Aurisowi nadać werwy należy traktować go jak jednostkę benzynową i "kręcić" dobrze powyżej trzech tysięcy obrotów. Poniżej dwóch jest nieco dychawiczny. Ale za to pracuje z niezwykłą kulturą. Cichutko i bez żadnych wibracji. Spokojną jazdę nagrodzi też bardzo niskim spalaniem. W mieście w czasie jazd testowych zużyliśmy średnio 5,5 litra na setkę.

Za kilka lat silnik docenią też kupujący "używki". Ci oszczędzą m.n. na wymianie dwumasowego koła zamachowego, gdyż w tym silniku po prostu go nie ma.

Dopracowane podwozie, stabilne prowadzenie i niezły komfort dzięki sprężystemu zawieszeniu zachęcają do dłuższych podróży. 16calowe koła wydają się optymalne dla Aurisa. To jednak bardziej komfortowe niż sportowe nastawy. Miłośnicy szybkiej jazdy w zakrętach szybko przekonają się, że kombi z długim tylnym zwisem... to kombi, a nie coupe czy roadster.

Fani Toyoty powinni być usatysfakcjonowani. Po kilku latach otrzymują produkt do którego są przyzwyczajeni. Nowoczesny, dobrze wyglądający, dopracowany i liczmy na to, że niezawodny. Ceny Toyoty Auris Touring Sports zaczynają się już od ok. 63 000 zł, jednak za testowany egzemplarz w wersji premium z bogatym pakietem wyposażenia dodatkowego należy zapłacić sporo powyżej 80 000 zł. W tej cenie można już zostać skutecznie skuszonym przez Octavię kombi, oferującą olbrzymią przestrzeń bagażową. Toyota jednak skutecznie rozpycha się na rynku.

- Nowością w strukturze sprzedaży jest coraz bardziej zauważalna sprzedaż flotowa. W odróżnieniu od wielu konkurentów nie nastawiamy się na wielkie korporacje, ale na małe i średnie podmioty często o rodzinnym charakterze - mówi Bartosz Nawikas, specjalista ds. sprzedaży flotowej w Carterze. - Sprawdziły się przewidywania, że koniem pociągowym flot jest właśnie nieźle wyposażona Toyota Auris Touring Sports.

Samochód do testów udostępniony przez firmę Carter, przedstawiciela marki Toyota w Trójmieście.
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (56) 2 zablokowane

  • (1)

    85000 za diesla 1,4 90 KM? Jako to się ma do Dacii Logan MCV Laureate z dieslem 1,5 90 KM, większym kufrem i tylko nieznacznie mniejszym wnętrzem za 53 tys?

    Generalnie Toyota zeszła na psy jeśli chodzi o wykończenie i tak naprawdę nie ma poczucia obcowania z autem dobrze wykonanym.

    • 5 1

    • Sam nie kupilbym toyoty, ale czlowieku czegos Ty sie w biedronce nazarl?!

      Dacia logan - pasztet ze zmielonych renaultow porownujesz do toyoty, ktora stoi wyzej niz te zmielone renaulty, z ktorych dacia powstaje.

      • 3 0

  • Golf jednak ciutek lepszy

    • 5 1

  • cała Toyota

    wygląd zewnętrzny tragedia, środek czarny plastik i deska rozdzielcza jak w Daewoo i do d*py silniki

    • 4 2

  • W dzisiejszych czasach, sportowawy hatchback ma 210 koni, ale sport to modne slowo.

    90 sportowych koni w takiej krowie - trzeba celowac w klienta, ktory ma minimalne pojecie o samochodach. Minimalne, bo mial na tyle rozumu w glowie, ze poszedl do salonu toyoty, a nie renaulta czy innej francy.

    • 4 1

  • Octavia bije toto coś z mikro dychawicznym silniczkiem na łeb

    Nawet nie ma co pisać... Każdy to wie.

    • 3 1

  • Trochę sportu?

    Tak, ale tylko wtedy jak się wiezie w bagażniku adidasy do biegania - jest szybciej! ;)

    • 2 1

  • Auris kombi przy nowej Hondzie Civic kombi to jak Polak obok Niemca.

    Niby na bogato, ale dziura w skarpetce, której nie widac, wystarczy więc zdjąc buty i robi sie już ubogo.

    • 1 0

  • Re: Toyota Auris. Trochę sportu w kombi

    nie wiem jak w prównaniu z innym..ale mi Auris jak najbardziej odpowiada. Spory bagażnik, przeszklony dach :) i nie jest taka masywna jak inne kombiaki. Sprawdza się na wyjazdy za miasto i do jazdy po mieście.

    • 0 0

  • Auris posiadam, tylko że w hybrydzie. najpierw było kombi i myślałem, że lepiej być nie może, a jednak może:)największy minus to oczywiście koszt takiego cacka. Ale zadowolenie moje i rodzinki wynagradza i uspokaja sumienie ;)

    • 0 0

  • auris najciekawszą hybrydą

    moim zdaniem auris touring sports z napędem hybrydowym jest najlepszym ekologicznym samochodem, jaki jest dostępny na naszym rynku. Stylistycznie wymiata. Niezawodny i mega oszczędny. Nie potrzeba niczego więcej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane