- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (112 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Toyota Auris. Trochę sportu w kombi
Toyota nie miała takiego auta w ofercie aż sześć lat. Gdy wreszcie się pojawiło, szybko stało się ulubieńcem nie tylko rodzin, ale i flotowców. Czy nowy Auris Touring Sports jest lepszy od rywali czy tak długa absencja sprawiła, że pozostaje za nimi w tyle?
Sport w nazwie zobowiązuje. Od strony wizerunkowej Auris w wersji kombi nie ma się czego wstydzić. Przód jest taki sam jak w wersji hatchback, tył nie sprawia wrażenia ciężkiego. Tę często przypadłość wersji kombi w Toyocie niwelują m.in. pionowe kreski lamp odblaskowych.
Auris Touring Sports powstał na tej samej płycie podłogowej co hatchback. Rozstaw osi też jest taki sam jak w tej wersji. Wzrosła oczywiście długość, o 28 cm.
Przestrzeń w kombi jest najważniejsza. A tej w Aurisie nie brakuje. Pojemność ładunkowa jest co prawda mniejsza niż np. w Golfie Variancie, jednak nikt nie powinien narzekać na ograniczenia. 530/1658 litrów powinno zaspokoić wszystkie potrzeby transportowe przeciętnej rodziny. Na plus Toyocie należy zapisać podwójną podłogę, zamykane schowki po boku bagażnika, roletę, którą można ustawić w dwóch położeniach, łatwość demontażu pałąków z siatką i roletą oraz płaksą podłogę po niezwykle łatwym złożeniu tylnych siedzeń.
Przestrzeń dla pasażerów, jak i wsiadanie do tyłu to słabe punkty Aurisa. Przestronność tam jest przeciętna, a drzwi mogłyby otwierać się szerzej. Za to z przodu nikt nie będzie narzekać. Tam nie brakuje miejsca żeby wygodnie się umościć. Zwłaszcza, że twarde i ergonomiczne fotele o dobrym, trzymaniu bocznym zachęcają do szybkiej jazdy. Widoczność z miejsca kierowcy jest wzorowa.
Kolejne plusy Toyota Auris Touring Sports zbiera za jakość wykonania, przejrzystość kokpitu i prostotę obsługi. Instrukcja obsługi może spokojnie kurzyć się w schowku.
Toyota stawia na napęd hybrydowy i chętnie pozbyłaby się diesli ze swojej oferty. Na szczęście nie traktuje ich po macoszemu. Niewielki silnik wysokoprężny, bo o pojemności zaledwie 1.4 litra może wykrzesać z siebie 90 KM. To jednak już nie jest "sport". By Aurisowi nadać werwy należy traktować go jak jednostkę benzynową i "kręcić" dobrze powyżej trzech tysięcy obrotów. Poniżej dwóch jest nieco dychawiczny. Ale za to pracuje z niezwykłą kulturą. Cichutko i bez żadnych wibracji. Spokojną jazdę nagrodzi też bardzo niskim spalaniem. W mieście w czasie jazd testowych zużyliśmy średnio 5,5 litra na setkę.
Za kilka lat silnik docenią też kupujący "używki". Ci oszczędzą m.n. na wymianie dwumasowego koła zamachowego, gdyż w tym silniku po prostu go nie ma.
Dopracowane podwozie, stabilne prowadzenie i niezły komfort dzięki sprężystemu zawieszeniu zachęcają do dłuższych podróży. 16calowe koła wydają się optymalne dla Aurisa. To jednak bardziej komfortowe niż sportowe nastawy. Miłośnicy szybkiej jazdy w zakrętach szybko przekonają się, że kombi z długim tylnym zwisem... to kombi, a nie coupe czy roadster.
Fani Toyoty powinni być usatysfakcjonowani. Po kilku latach otrzymują produkt do którego są przyzwyczajeni. Nowoczesny, dobrze wyglądający, dopracowany i liczmy na to, że niezawodny. Ceny Toyoty Auris Touring Sports zaczynają się już od ok. 63 000 zł, jednak za testowany egzemplarz w wersji premium z bogatym pakietem wyposażenia dodatkowego należy zapłacić sporo powyżej 80 000 zł. W tej cenie można już zostać skutecznie skuszonym przez Octavię kombi, oferującą olbrzymią przestrzeń bagażową. Toyota jednak skutecznie rozpycha się na rynku.
- Nowością w strukturze sprzedaży jest coraz bardziej zauważalna sprzedaż flotowa. W odróżnieniu od wielu konkurentów nie nastawiamy się na wielkie korporacje, ale na małe i średnie podmioty często o rodzinnym charakterze - mówi Bartosz Nawikas, specjalista ds. sprzedaży flotowej w Carterze. - Sprawdziły się przewidywania, że koniem pociągowym flot jest właśnie nieźle wyposażona Toyota Auris Touring Sports.
Miejsca
Opinie (56) 2 zablokowane
-
2013-10-21 14:49
(1)
85000 za diesla 1,4 90 KM? Jako to się ma do Dacii Logan MCV Laureate z dieslem 1,5 90 KM, większym kufrem i tylko nieznacznie mniejszym wnętrzem za 53 tys?
Generalnie Toyota zeszła na psy jeśli chodzi o wykończenie i tak naprawdę nie ma poczucia obcowania z autem dobrze wykonanym.- 5 1
-
2013-10-22 01:14
Sam nie kupilbym toyoty, ale czlowieku czegos Ty sie w biedronce nazarl?!
Dacia logan - pasztet ze zmielonych renaultow porownujesz do toyoty, ktora stoi wyzej niz te zmielone renaulty, z ktorych dacia powstaje.
- 3 0
-
2013-10-21 16:09
Golf jednak ciutek lepszy
- 5 1
-
2013-10-21 17:11
cała Toyota
wygląd zewnętrzny tragedia, środek czarny plastik i deska rozdzielcza jak w Daewoo i do d*py silniki
- 4 2
-
2013-10-22 01:11
W dzisiejszych czasach, sportowawy hatchback ma 210 koni, ale sport to modne slowo.
90 sportowych koni w takiej krowie - trzeba celowac w klienta, ktory ma minimalne pojecie o samochodach. Minimalne, bo mial na tyle rozumu w glowie, ze poszedl do salonu toyoty, a nie renaulta czy innej francy.
- 4 1
-
2013-10-22 10:13
Octavia bije toto coś z mikro dychawicznym silniczkiem na łeb
Nawet nie ma co pisać... Każdy to wie.
- 3 1
-
2013-10-22 10:19
Trochę sportu?
Tak, ale tylko wtedy jak się wiezie w bagażniku adidasy do biegania - jest szybciej! ;)
- 2 1
-
2014-03-31 22:47
Auris kombi przy nowej Hondzie Civic kombi to jak Polak obok Niemca.
Niby na bogato, ale dziura w skarpetce, której nie widac, wystarczy więc zdjąc buty i robi sie już ubogo.
- 1 0
-
2014-05-14 19:31
Re: Toyota Auris. Trochę sportu w kombi
nie wiem jak w prównaniu z innym..ale mi Auris jak najbardziej odpowiada. Spory bagażnik, przeszklony dach :) i nie jest taka masywna jak inne kombiaki. Sprawdza się na wyjazdy za miasto i do jazdy po mieście.
- 0 0
-
2014-09-16 11:33
Auris posiadam, tylko że w hybrydzie. najpierw było kombi i myślałem, że lepiej być nie może, a jednak może:)największy minus to oczywiście koszt takiego cacka. Ale zadowolenie moje i rodzinki wynagradza i uspokaja sumienie ;)
- 0 0
-
2014-09-19 22:21
auris najciekawszą hybrydą
moim zdaniem auris touring sports z napędem hybrydowym jest najlepszym ekologicznym samochodem, jaki jest dostępny na naszym rynku. Stylistycznie wymiata. Niezawodny i mega oszczędny. Nie potrzeba niczego więcej.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.