Toyota MR2 (produkowany od 2002 do 2007) (26 opinii)

Taki roadster służy przede wszystkim do zabawy oraz osiągania radości z jazdy, dlatego też konstruktorzy dbają o dobry napęd, sportowe zawieszenie, mocne silniki, na dalszym planie stawiając walory użytkowe i ekonomiczność auta.

Łącząc charakterystykę tradycyjnego sportowego auta z nowoczesną inżynierią, w przypadku MR2 II udało się uzyskać interesującą mieszankę. Auto sportowe o przyspieszeniu 7,9 sekundy do 100 km/h i średnim spalaniu 7,6 l/100km? Oczywiście, wszystko jest możliwe!

Sercem auta jest napędzający tylne koła, umieszczony centralnie 1,8 litrowy silnik o mocy 140 KM i momencie obrotowym 172 Nm, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu VVT-i. W połączeniu z niską wagą auta (975 kg) stanowi to wybuchową mieszankę. Taka sama zresztą jednostka znajduje się w większej Celice. Wysokie osiągi MR2 nie zostały okupione wysokim zużyciem paliwa. Dzięki zmiennym fazom rozrządu oraz niskiej masie Toyota zużywa średnio 7,6 litra benzyny na 100 km.

Centralne umieszczenie silnika pozwoliło uzyskać idealne rozłożenie ciężaru samochodu, co zapewnia jego stabilne prowadzenie w zakrętach, chociaż należy cały czas pamiętać, że napędzane są koła tylne. Hamulce tarczowe z przodu oraz z tyłu wspomagane przez ABS i EBD (instalowane w Toyocie standardowo) pozwalają na okiełznanie mocy MR2. Tylne zawieszenie stanowi kolumna resorująco-tłumiąca i podwójne wahacze. W zawieszeniu przednim znajdziemy przerekonstruowane kolumny McPhersona i wahacze w kształcie litery 'L'. Charakterystyka zawieszenia gwarantuje zarówno dobre trzymanie się jezdni na zakrętach oraz komfortowe pokonywanie nawet większych nierówności nawierzchni.

Wnętrze auta zachowuje sportowy i komfortowy styl. Dominują skórzane wykończenia trójramiennej kierownicy i kubełkowych foteli oraz dobrej jakości plastikowe wstawki imitujące aluminium. Białe wskaźniki przyrządów oraz dziurkowane, aluminiowe pedały dodają sportowych 'smaczków'. Wspomnieć również należy o bagażniku, a raczej jego braku. W MR2 występują schowki (za siedzeniami tylnymi) oraz wnęki (pod maską), ale o przewożeniu bagaży nie może być mowy. Zresztą nie po to samochód ten został stworzony. Nawet koło zapasowe jest tylko dojazdówką.

W wyposażeniu standardowym znajdują się: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja, zdalnie sterowany centralny zamek, immobiliser, wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości świateł przednich oraz aluminiowe obręcze kół. Jako opcja występuje tzw. hard-top, czyli twardy, plastikowy dach (zakładany np. na zimę).

Dane techniczne:

Silniki: 1.8 VVT-i, moc max.
max. moment obrotowy: 170 Nm przy 4400 obr./min.

niezawodność
5.0
komfort
5.0
ekonomia
5.0
wrażenia z jazdy
5.0
Średnia ocen
5.0

Inne modele marki Toyota:

Auris, Avensis, Aygo, Corolla, Corolla Verso, Hilux, Iq, MR2, Prius , RAV 4, Yaris,

Aktualnie w sprzedaży:

Foto Moto

    Opinie (26)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.