• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej

Michał Jelionek
20 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017. Złocista kurkuma - to flagowy kolor VW Golfa 2017.

W trójmiejskich salonach Volkswagen Plichta pojawił się odświeżony Golf siódmej generacji. Jakie zmiany wprowadzili Niemcy? Z zewnątrz raczej kosmetyczne, zdecydowanie ciekawiej dzieje się w środku zmodernizowanego hatchbacka.



VW Golf VII zadebiutował na rynku w sierpniu 2012 roku. Od oficjalnej premiery minęły ponad cztery lata. A to wystarczająco długi czas żeby delikatnie odmłodzić popularnego kompakta. I tak, w październiku ubiegłego roku, Niemcy zaprezentowali Golfa 2017. Rewolucji nie ma, a zmiany nazwalibyśmy raczej ewolucją.

Z pewnością wiele osób będzie miało niemały problem z dostrzeżeniem zmian w nadwoziu auta. Faktycznie, nie ma ich zbyt wiele. Przemodelowano przedni i tylny zderzak, pojawiły się reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, wprowadzono również reflektory LED-owe, które zastąpiły ksenony. Z tyłu Golfa pojawiły się diodowe lampy, które - co istotne - są montowane w każdej wersji wyposażenia. Z kolei tylko w najdroższym wariancie Highline dostępne są dynamiczne kierunkowskazy, które prezentują się niezwykle widowiskowo.

Ponadto niemiecki producent wzbogacił ofertę swojego najważniejszego modelu o kilka nowych wzorów felg, odcieni lakierów oraz rodzajów tapicerek.

Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji. Światła tylne wykonane w technologii LED są na liście wyposażenia podstawowego. Niestety, dynamiczne kierunkowskazy dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji.
Zmiany w kabinie Golfa dotyczą głównie multimediów. W oczy rzuca się przede wszystkim kolumna centralna z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 9,2-cala (23 cm) i rozdzielczości 1280 x 640 pikseli. Poprzednik mógł pochwalić się ekranem o przekątnej 8-cali. Dodajmy tylko, że duży ekran dostępny jest jedynie w najbogatszej wersji. W podstawowym wariancie wyświetlacz ma przekątną 6,5-cala.

Multimedialny ekran - oprócz atrakcyjnego wyglądu - zyskał też kilka ciekawych funkcji, a jedną z nich jest możliwość sterowania przy pomocy gestów. To pierwszego tego typu rozwiązanie w tej klasie aut. Podobnie jak w luksusowych limuzynach BMW, teraz również w Golfie można m.in. ściszyć lub pogłośnić radio ruchem dłoni.

To nie koniec "cyfryzacji" Golfa. Klasyczne, analogowe zegary deski rozdzielczej zastąpił wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem (Active Info Display). Dokładnie taki, jaki wcześniej zastosowało Audi. Za cyfrowe wskaźniki należy dopłacić 2180 zł.

Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej. Active Info Display - wirtualny kokpit, który zastąpił klasyczne zegary deski rozdzielczej.
Po raz pierwszy VW oferuje w Golfie pakiet usług Security&Service. Jego kluczową funkcją jest automatyczne powiadamianie dyspozytora o wypadku albo awarii. Po takim zgłoszeniu na miejsce zdarzenia wysyłane są odpowiednie służby. Inną funkcją systemu jest przypominanie o okresowych przeglądach.

Nowością jest system Emergency Assist, który po wykryciu chwilowej niedyspozycji kierowcy (np. zaśnięcie albo zasłabnięcie) potrafi częściowo - przy użyciu aktywnego tempomatu oraz systemu utrzymującego auta w pasie ruchu - przejąć kontrolę nad autem. Poprzez impulsywne hamowanie komputer próbuje obudzić kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli w dalszym ciągu nie wykryje aktywności kierowcy - zatrzyma samochód.

Na liście systemów bezpieczeństwa znalazł się również asystent jazdy w korku.

Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy. Wnętrze w najbogatszej wersji wyposażenia. W oczy rzuca się gigantyczny ekran dotykowy.
Niemcy zdecydowali się również nieco odświeżyć paletę silnikową. W ofercie pojawił "benzyniak" TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został wyposażony w system odłączania cylindrów. W przyszłości ofertę wzbogaci wersja BlueMotion o obniżonej mocy 130 KM. Innowacyjna jednostka będzie seryjnie wyposażona w zmodernizowany system "żeglowania".

My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. To żwawy silnik, który bardzo korzystnie współpracuje z 6-biegową skrzynią manulną. Przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 9 litrów paliwa na 100 km. Warto dodać, że nowością w ofercie Golfa jest również 7-stopniowe DSG, które zastąpiło automat o sześciu przełożeniach.

Cennik 5-drzwiowego hatchbacka otwiera kwota 68 730 zł (3-drzwiowy Golf jest tańszy o niespełna 2 tys. zł). Testowany przez nas Golf w wersji wyposażenia Highline został wyceniony na 118 rys. zł.

VW Golfa do testów udostępniła firma Volkswagen Plichta

  • Zmiany zewnętrzne? Najwięcej wprowadzono ich w pasie przednim auta.

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. (4)

    No fajnie - a Golf IV, chyba ostatni z tych Golfów cieszących się dobrą opinia (jeżeli chodzi o awaryjność), miał w ofercie benzyniaka 1.4 o mocy 70 KM. Skoro tak wyżyłowali silnik, że generuje on ponad dwa razy więcej mocy, to nie ma opcji - to się musi sypać: za dużo elementów, za dużo elektroniki...

    • 23 11

    • To zupełnie inny silnik.

      • 6 0

    • 80 KM (1)

      mam taki w Roomsterze

      • 0 2

      • fachofcy

        75 a nie 80.

        • 4 0

    • Zatrzymałeś się na epoce kamienia łupanego.

      Ale zdajesz sobie sprawę, że "kiedyś" 130KM osiągano dopiero w silnikach 6 litrowych? I co Ty na to? Też powiesz, że obecne 2.0 130KM też jest wyżyłowane, skoro "oryginalnie" 130KM dostarczał silnik 6.0?

      • 0 0

  • Golf - moje marzenia, kieruję z tylnego siedzenia. (1)

    Chcę takie autko. A mam starego golfa 4 i chyba jeszcze długo taki będę mieć. Czemu nie ma ankiety " Czy lubisz Golfy?" A.Tak, ale tylko rocznik 2017. B. Tak, ale tylko swetry C. Lubię ludzi, co popylają golfami. D. Tak, lubię Alfy.

    • 7 4

    • D!!!!

      • 1 0

  • Jakoś nie widzę, żeby specjalnie różnił się od poprzedniego...
    Ostatni Golfik, który mi się podobał to oryginalny "Rabbit" :)

    • 5 6

  • Już wiem jaki będzie Golf 8 i 9 i 10.... (9)

    Podobny! Idę na kibel!

    • 22 3

    • Gdzie jest ten mostek ze zdjęcia? (7)

      Czy tam nie ma zakazu ruchu?

      • 6 9

      • A co? Już węszysz jakiś spisek? I pewnie chętnie poinformowałbyś o tym odpowiednie służby. Uspokajam, nie ma zakazu :)

        • 5 1

      • (1)

        Nie ma. Śpij spokojnie.

        • 3 0

        • To dopilnuję żeby był.

          • 1 2

      • Dobre pytanie (2)

        Na poważnie, gdzie to jest? Ładne miejsce.

        • 3 0

        • wygląda na Twierdzę Wisłoujście (1)

          • 3 0

          • Tak, to tam
            Ciekawostka: odremontowany na pierwotny wygląd

            • 0 0

      • Nie ma. Dojazd do Twierdzy Wisloujscie.

        • 1 0

    • GWE i wszystko w temacie

      • 0 0

  • (4)

    I co z tego skoro te wszystkie nowinki są za dopłatą i podrażają auto często dwukrotnie. Ważne co auto ma w standardzie. Za 118 tyś można już kupić bmw serii 3.

    • 12 4

    • (2)

      Jakie BMW za 118 tys. (nie "tyś")?
      Seria 3 nie-golas to minimum 200k zł brutto.

      • 3 0

      • trochę przesadzasz,

        po rabacie będzie 170... a za 118 to chyba ktoś serię 1 sprawdzał:) - 3 o 10k więcej za całkowitego golasa 3 drzwi. zresztą to by się zgadzało, bo mowa o kompaktach. a za tą kwotę można mieć w pełni wyposażoną alfę giuliettę z 240-konnym silnikiem. można też szukać dobrego rabatu na v40, a klasse czy własnie serię1. no chyba, ze ktoś potrzebuje virtual cocpit, wtedy tylko a3 i golf..

        • 2 0

      • 200 tys startuje BMW5....troszkę Cię poniosło z BMW3 startuje od około 120 tys.

        • 0 0

    • tyśonc : p

      • 3 0

  • (1)

    Prawie 120 tys za kompaktowe auto dla ludu ... matko boska ....

    • 38 2

    • Ludu niemieckiego, a nie polskiego pod-ludu.

      • 0 0

  • Rejestracja GWE w standardzie (6)

    tylko w TDiku, marze o nim

    • 33 3

    • (2)

      Lecz nogi gimbusie...

      • 2 5

      • a ty lecz se plecy, na głowę za późno cieciu (1)

        • 4 1

        • Już napisałeś co wiedziałeś... Teraz wracaj pod klatkę, dokończyć specjala królu falowca...

          • 4 0

    • czy to w tedeiku czy też jest w benzynie zaszpanuje każdej, wiejskiej blond dziewczynie.

      • 1 0

    • Debil...

      • 0 0

    • Sam pewnie jedynie rowerem jeździsz a śmiesz kpić sobie z tej fury.

      • 0 0

  • U mnie połowie wsi ten Golf się śni

    • 18 1

  • Prawie 70 koła za "golasa" i do tego golfa...

    • 14 2

  • (2)

    Samochód ma szansę zalać polskie drogi...
    Za jakieś 15 lat

    • 27 0

    • zwariowałeś :) To nie są stare VAGI z nieśmiertelnym 1.9 TDI

      projektują księgowi, max 250k przebiegu i pół samochodu do wymiany :-)

      • 6 1

    • zalać... chyba cieknącym olejem

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane