- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (121 opinii)
- 2 Podsumowanie majówki na drogach (50 opinii)
- 3 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (60 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (308 opinii)
- 5 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (165 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Volvo XC 60. Nie mów, ze jestem nudny
Dzięki nowemu modelowi XC60 zaprezentowanemu po raz pierwszy na targach w Genewie, Volvo Cars wkracza w najszybciej obecnie rosnący segment rynku motoryzacyjnego - średniej wielkości SUV-ów. Nowemu Volvo przyjdzie zmierzyć się z bardzo mocną konkurencją - BMW X3, Land Rover Freelanderem, Mazdą CX 7, a w przyszłości Audi Q5 i Mercedesem GLK.
XC 60 chce radykalnie zmienić ten wizerunek. Volvo nie ukrywa, że pojazd kieruje głównie do młodych i zamożnych ludzi, mogących pozwolić sobie na coś więcej niż zwykłe "jeździło" do pracy czy na weekendowe wypady.
Volvo nie zapomina jednak o bezpieczeństwie. Według producenta to najbezpieczniejsze auto w historii firmy, wyposażone w szereg nowych systemów mających chronić kierowcę i pasażerów.
Nowy XC60 będzie początkowo dostępny z turbodoładowanym silnikiem benzynowym T6 o mocy 285 KM oraz z dwoma pięciocylindrowymi silnikami diesla z turbodoładowaniem: D5 o mocy odpowiednio 185 i 163 KM. Standardem we wszystkich wersjach jest napęd na wszystkie koła z układem Instant Traction.
W 2009 r. pojawi się przednionapędowa wersja napędzana przez silnik diesla (o pojemności 2,4 l i mocy 163 KM), zgodny z normami Euro 5 i charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie około 170 g/km.
Docelowa sprzedaż modelu XC60 ma wynieść ponad 50 tys. sztuk rocznie. Rozkład pomiędzy Europą a Ameryką Północną jest niespotykanie jednolity: na każdy z tych rynków trafić ma około 40 proc. produkcji. Pozostałe 20 proc. przeznaczone jest dla reszty świata. Pięć największych rynków w szczytowym 2010 r. stanowić będą USA, Niemcy, Wielka Brytania, Rosja i Chiny.
Volvo XC60 będzie zjeżdżać z taśm produkcyjnych zakładów w belgijskiej Gandawie. Sprzedaż samochodu w Europie rozpocznie się w drugiej połowie 2008 r., a w Ameryce Północnej na początku 2009 r.
Opinie (20) 2 zablokowane
-
2008-03-24 10:50
Ferrari;- NIE DLA IDIOTOW
- 0 0
-
2008-07-14 21:36
tak ale
tak ale to nie volvo gdzie wszystko jest przemyślane wygodne i miłe
- 0 0
-
2009-08-09 16:58
Tracker (1)
Volvo nie chce innego auta !
- 0 0
-
2009-11-30 22:09
volvo jest OK
tak mam volvo 2003 v40 1.9 d 75kW serwisowane autko jest OK jak za tą kasę. Może troche głośniej niż Mazda 6 i koni troche mniej,ale Mazda jest o wiele droższa.Jeśli będę zmieniał auto to na volvo v50 lub xc70 ceoss contry
- 0 0
-
2009-10-04 15:44
mazda taka sobie
z wygladu bardzo mi sie podba ,jak usiadlem w srodku to kicha straszna ,no silnik zajefajny ,ale malo miejsca w srodku
- 0 0
-
2009-11-11 20:10
Mazda wymiata? to chyba nie widziales tych plastików w srodku !!! W samochodzie tej klasy juz nie wypada zeby wszystko podkreslam wszystko bylo ze strasznej klasy plastiku. W tym samochodzie nie ma ani jednego przyjemnego w dotyku miejsca do tego kierownica ustawiana tylko gora/dol, nie wspominajac o braku mozliwosci skrzyni automatycznej. Totalne rozczarowanie!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.