• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo XC 60. Nie mów, ze jestem nudny

Marcin Tymiński
21 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 13:21 (21 marca 2008)
Volvo XC 60 - koncepcyjna wersja nowego szwedzkiego SUV-a. Volvo XC 60 - koncepcyjna wersja nowego szwedzkiego SUV-a.

Dzięki nowemu modelowi XC60 zaprezentowanemu po raz pierwszy na targach w Genewie, Volvo Cars wkracza w najszybciej obecnie rosnący segment rynku motoryzacyjnego - średniej wielkości SUV-ów. Nowemu Volvo przyjdzie zmierzyć się z bardzo mocną konkurencją - BMW X3, Land Rover Freelanderem, Mazdą CX 7, a w przyszłości Audi Q5 i Mercedesem GLK.

BMW X3 ma już ugruntowaną pozycję na rynku BMW X3 ma już ugruntowaną pozycję na rynku
Mazda CX-7, wciąż dość rzadka na polskich drogach Mazda CX-7, wciąż dość rzadka na polskich drogach
Pierwsze komentarze po genewskiej prezentacji XC 60? Firma po raz pierwszy stworzyła samochód, w którym widać dynamizm i emocje. Do tej pory Volvo kojarzone było raczej z chłodnymi, rzeczowymi, bezpiecznymi i - nie ma co ukrywać - stylistycznie dość nudnymi pojazdami.

XC 60 chce radykalnie zmienić ten wizerunek. Volvo nie ukrywa, że pojazd kieruje głównie do młodych i zamożnych ludzi, mogących pozwolić sobie na coś więcej niż zwykłe "jeździło" do pracy czy na weekendowe wypady.

Volvo nie zapomina jednak o bezpieczeństwie. Według producenta to najbezpieczniejsze auto w historii firmy, wyposażone w szereg nowych systemów mających chronić kierowcę i pasażerów.

Nowy XC60 będzie początkowo dostępny z turbodoładowanym silnikiem benzynowym T6 o mocy 285 KM oraz z dwoma pięciocylindrowymi silnikami diesla z turbodoładowaniem: D5 o mocy odpowiednio 185 i 163 KM. Standardem we wszystkich wersjach jest napęd na wszystkie koła z układem Instant Traction.

W 2009 r. pojawi się przednionapędowa wersja napędzana przez silnik diesla (o pojemności 2,4 l i mocy 163 KM), zgodny z normami Euro 5 i charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie około 170 g/km.

Docelowa sprzedaż modelu XC60 ma wynieść ponad 50 tys. sztuk rocznie. Rozkład pomiędzy Europą a Ameryką Północną jest niespotykanie jednolity: na każdy z tych rynków trafić ma około 40 proc. produkcji. Pozostałe 20 proc. przeznaczone jest dla reszty świata. Pięć największych rynków w szczytowym 2010 r. stanowić będą USA, Niemcy, Wielka Brytania, Rosja i Chiny.

Volvo XC60 będzie zjeżdżać z taśm produkcyjnych zakładów w belgijskiej Gandawie. Sprzedaż samochodu w Europie rozpocznie się w drugiej połowie 2008 r., a w Ameryce Północnej na początku 2009 r.

Opinie (20) 2 zablokowane

  • Ferrari;- NIE DLA IDIOTOW

    • 0 0

  • tak ale

    tak ale to nie volvo gdzie wszystko jest przemyślane wygodne i miłe

    • 0 0

  • Tracker (1)

    Volvo nie chce innego auta !

    • 0 0

    • volvo jest OK

      tak mam volvo 2003 v40 1.9 d 75kW serwisowane autko jest OK jak za tą kasę. Może troche głośniej niż Mazda 6 i koni troche mniej,ale Mazda jest o wiele droższa.Jeśli będę zmieniał auto to na volvo v50 lub xc70 ceoss contry

      • 0 0

  • mazda taka sobie

    z wygladu bardzo mi sie podba ,jak usiadlem w srodku to kicha straszna ,no silnik zajefajny ,ale malo miejsca w srodku

    • 0 0

  • Mazda wymiata? to chyba nie widziales tych plastików w srodku !!! W samochodzie tej klasy juz nie wypada zeby wszystko podkreslam wszystko bylo ze strasznej klasy plastiku. W tym samochodzie nie ma ani jednego przyjemnego w dotyku miejsca do tego kierownica ustawiana tylko gora/dol, nie wspominajac o braku mozliwosci skrzyni automatycznej. Totalne rozczarowanie!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane