• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żegnamy Opla Astrę II

oprac. Mart
10 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Produkcja Astry II oficjalnie już się zakończyła. Niedługo w Polsce ruszy produkcja IV generacji modelu. Produkcja Astry II oficjalnie już się zakończyła. Niedługo w Polsce ruszy produkcja IV generacji modelu.

Gliwicka Fabryka Opla zakończyła produkcję Astry II. Po 5 latach produkcji z taśm montażowych zjechało 243 993 sztuki tych samochodów. W fabryce Opla trwają przygotowania do wypuszczenia na rynek czwartej generacji popularnego kompaktu.



Pierwsze egzemplarze Astry II wyjechały z gliwickiej fabryki w październiku 2003 roku (pierwszy dokładnie 3 października). Samochód produkowano w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, pięciodrzwiowy hatchback, kombi oraz van. Samochody te sprzedawały się przede wszystkim zagranicą (83 proc. z nich wyeksportowano). Trafiły na drogi w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a także do Australii, Nowej Zelandii, Afryki i Ameryki Południowej.

Ostatnim egzemplarzem jaki zjechał z taśm gliwickiej fabryki był srebrny hatchback z benzynowym silnikiem 1.4.

Teraz śląska fabryka General Motors szykuje się do rozpoczęcia produkcji najnowszej - już czwartej - generacji Opla Astry. Ma ona ruszyć w czwartym kwartale tego roku. Nowa Astra w pięciodrzwiowej wersji hatchback będzie powstawać na tej samej linii co pozostałe produkowane w Polsce modele - Astra III sedan oraz Zafira.

Fabryka na Śląsku została rozbudowana na potrzeby produkcji nowego samochodu. Na początku września rozpoczną się ostatnie testy, w ich ramach powstanie ok. 300 samochodów pilotażowych.

Oficjalna premiera modelu Opel Astra IV odbędzie się na targach we Frankfurcie. Dwa egzemplarze tego auta, które będzie można tam zobaczyć, przyjadą właśnie z Gliwic.
oprac. Mart

Opinie (73) 2 zablokowane

  • wzruszyłem się do łez

    • 17 7

  • Tylko Toyota Avensis ! (25)

    mam nowke sztuke i wam powiem cudne autko :)

    • 14 43

    • Jeśli dieselek to na poczatku regularnie sprawdzaj poziom oleju ;). Miłego użytkowania.

      • 16 0

    • Flota (12)

      Avensis jast poprawny ale niemiłosiernie nudny. Do tego golden retriver i dwójka dzieci. Po prostu klasa średnia pelną gębą.
      Lepiej kupić hondę accord

      • 15 5

      • ale ten nowy acoord duzo drozszy tez ogladalem ale 20 tysia niesty juz nie mialem (11)

        • 7 0

        • accord droższy bo bije na głowe ten pseudosamochod ktorym jest tojota awensis (10)

          • 3 7

          • Accord faktycznie jest nieco lepiej wykonany niż Avensis, (9)

            stąd też różnica w cenie. Ale nie ma co przesadzać, bo Avensis też jest wyjątkowo udanym samochodem. Europejskie marki pozostają daleko w tyle.

            • 9 1

            • (8)

              Wymień chociaż jedną (poza Dacią i rumuńskim Aro), które pozostają daleko w tyle?

              • 2 3

              • Przykładowo: (7)

                samochody koncernu GM: Opel, Ford - w statystykach niezawodności TUV wśród aut nowych (do 3 lat) pozostają daleko za samochodami marek japońskich (np. Mazda, Toyota, Honda, trochę gorzej jest z Nissanem), które pozostają w czółówce TUV (niemieckiej organizacji technicznej nomen omen) pod względem niezawodności. Nie wspomnę już o samochodach koncernu PSA: Citroen, Peugeot, Renault, które - może wygodne i komfortowe - ale pod względem niezawodności zamykają tabele TUV na szarym końcu. Wyjątkami spośród europejskich marek są pojazdy należące do marek aut bardziej luksusowych, np. Mercedes, BMW, Porsche. Dlatego moim kolejnym samochodem na bank będzie "japończyk" - Toyota Corolla albo Honda Civic. Żaden Opel czy Ford.

                • 7 2

              • (6)

                Coś ty się tak tych tabel niezawodności uczepił? Naprawdę rajcują cie tak te ułamki procent po przecinku? Pomijając fakt,że Focus I był najmniej awaryjnym autem do lat 3, kiedy był jeszcze produkowany, to od siebie dodam, że mam to naprawdę w pompie, czy na 1000aut do warsztatu z powodu poluzowanego kołpaka przyjedize 10 Toyot czy 15 Opli, spychając tą druga markę daleko w otchłań tej niereprezentatywnej tabeli. I co z tego, że np. Alfa jest daleko w tyle? Postaw obok 159 i Avensis i 9 na 10 osób na na Tojkę nie spojrzy. Zrozum, że jest tysiąc innych, bardziej emocjonujących czynników decydujących o wyborze samochodu, niż miejsce w tabeli niezawodności.

                • 3 7

              • wlasnei 9 na 10 wybierze Tojke a nie alfe :D (1)

                bosze w zyciu ty musisz byc niezlym nieudacznikiem

                • 4 6

              • Dokładnie!

                • 2 1

              • (3)

                To jest Twój punkt widzenia. Ja mam inny, gdyż wolę mieć dobry, niezawodny samochód, którego użytkowanie nie będzie stresujące i który nie zawiedzie mnie w najmniej oczekiwanym momencie. O gustach się nie dyskutuje, Alfa Romeo 159 ma piękną linię, ale znając awaryjność Alf w życiu bym tego nie kupił. Raz, że chcę mieć samochód do jeżdżenia, a nie ciągłego odstawiania do ASO na kolejne naprawy, a dwa - naprawy mają mnie w ogóle nie kosztować i nie interesować. Dlatego bezstresowow optuję za samochodami japońskimi typu Toyota, Mazda czy Honda, żeby nie mieć tylu problemów, co z przywołaną przez Ciebie Alfą. Poza tym z obluzowanym kołpakiem przesadzasz, bo nikt z tego typu powodów nie jeździ do ASO. A jeśli wątpisz w niereprezentatywność TUV, to wskaż mi inne obiektywne kryteria oceny niezawodności samochodów. Nawet użytkownicy poszczególnych marek potwierdzają dane z TUV.

                • 3 2

              • (2)

                Jestem nastawiony anty do wszelkich pojazdów pozbawionych charakteru i nie wnoszących do motoryzacji nic poza kolejną odhaczoną pozycją księgowego. Tak bezpłciowego samochodu jakim jest Avensis ze świecą szukać. Jest tak pomiędzy Kią Rio a Suzuki Baleno. Za 10lat nikt o tym smochodzie nie będzie pamiętal. Honda to trochę inna sprawa. Ta marka wyrosła na sporcie i wciąż produkuje fajne autka z "jajem". Nie będę Ci wskazywał innych obiektywnych kryteriów oceny niezawodności, ponieważ one mnie zupełnie nie interesują. Tak jak pisałem wczesniej interesuje mnie bardziej satysfakcja, fun i adrenalina towarzysząca danemu autku. Przyczepiłeś się do niezawodności i gloryfikujesz ją tak, jakby Alfa w porównaniu do Toyoty była jakimś Moskwiczem z lat 60tych. Te czasy już dawno minęły. Nie wierz ślepo w każdą statystykę, do póki nie potrafisz jej interpretować. Różnica między 159 a Avensis będzie taka, że do ASO Alfy przyjedzie kilkanaście aut więcej z jakąś pierdołą, typu zacinający się zamek czy przepalona żarówka i już statystyki lecą diametralnie w dół. A czy jest to powód do robienia paniki?Sam jeżdzę japońskim samochodem, ale jego niezawodność z pewnością nie jest tym, co interesuje mnie najbardziej. Wyboru dokonałem świadomie z powodu fantastycznego stałego napędu na 4 koła, silnego doładowanego silnika, rajdowego rodowodu. I to mnie kręci. A Avensis? Proszę Cię...

                • 0 4

              • (1)

                Ty masz swój punkt widzenia, ja mam swój i pozostańmy przy nich.:) Dobrze, że dyskusja między nami jest kulturalna. Pozdrawiam!

                • 1 0

              • Również pozdrawiam :)

                • 2 1

    • (6)

      Tiaaa. Odpowiednikiem Astry w Toyocie z pewnością nie jest Avensis. Nie wiem po co z nim tu wyskakujesz. Skoro chcesz porównywać klasę D, to u Opla bierzesz Insignię, a wtedy Toyotka już blado wypada.

      • 8 4

      • Pod względem niezawodności? (1)

        Nie porównuj Opla z Toyotą. Powszechnie wiadomo, że Toyota i inne japońskie marki daleko wyprzedzają marki europejskie, w tym właśnie Opla.

        • 6 3

        • Rozumiem, że dysponujesz jakimiś tajnymi danymi, które klasyfikują tak nowe auta pod względem niezawodności?

          • 3 2

      • Napisałbym prawdę (3)

        Nawet baardzo blado ta avensis wypada w konfrontacji z Insignią! Nie ma co porównywać, na korzyść Opla oczywiście.

        • 2 8

        • Nie - były użytkowinik Toyot, tylko - (2)

          pracownik salonu Opla hehe.:)

          • 6 3

          • gośc ma rację, przejedź się Insignią (1)

            to Ci szczeką opadnie i zmoczysz co nieco

            • 1 2

            • porownaj se ceny obu aut to ci szczen aopadnie i sie zmoczysz ze przeplacisz za ta ruine opla

              • 1 2

    • Złom jakich mało (1)

      taka prawda.

      • 1 7

      • ty pewnei masz astre i miche jarzysz :D

        • 4 2

    • ale trójka już nie jest tak ładna jak dwójka.

      zbyt plastikowa i bez charakteru. za bardzo amerykańska stylistyka, zapożyczenia od Lexusa, ale te najbrzydsze (mimo, że to też Tojka). ale mimo wszystko, myślę, że rządzisz Toyotką- super autka.

      • 4 1

    • Chyba chwalisz bo kupiłeś . Jak porównać do innych samochodów z tej półki - najgorszy produkt Toyoty od lat . Jakość wykonania to poprostu bezczelność z ich strony . Do tego wogle nie jeździ . 2l motor a samochód zachowuje się ja ryksza . Proponuję porównać choćbu z Oplem Insygnia czy Skodą Octavią i Superb . Kupiłeś auto dla emeryta . No chyba ze takie lubisz . Bo o gustach sie nie dyskutuje . Ale za 100 000 PLN oczekiwałbym od Toyoty dużo więcej .
      Moim zdaniem obecnie najgorszy produkt tej klasy na rynku . W skali 1-10 zaledwie 3 . Proponuję zainteresowanym ocenić samemu zwłaszcza zwracając uwagę na jakość wykończenia , czy właściwości jezdne . Porażka Toyoty .

      • 0 2

  • opel Astra II jest produkowany od 1998 a nie od 2003 (5)

    • 11 15

    • W Gliwicach? Nie sądzę.

      • 7 0

    • oni piszą o produkcji w Gliwicach, a nie w ogóle

      Czytaj uważnie.

      • 7 0

    • od 2003 w polsce....

      gamon

      • 0 0

    • Proponuję dokładniej przeczytać treść artykułu - mowa tam jest o produkcji Astry G w Polsce, a nie globalnie w Europie

      • 0 0

    • produkcja

      od 1998 w Niemczech, w Polsce od 2003r !

      • 0 0

  • ehh mozna powiedziec ze zakonczyla sie pewna legenda flotowych aut

    oraz typowego kowalskiego ktorego mozna czesto zobaczyc w takiej asterce z 1.4 na klapie. Dobre autka za dobre pieniadze, oby teraz "III" generacja potaniala i godnie zastapila "II" ;)

    • 25 0

  • (4)

    jeżdżę taką 'dwójką' służbową. ogólnie dobre auto, minusem jest słabe wykończenie wnętrza (plastiki trzeszczące, piszczą pedały hamulca i sprzęgła) ale za takie pieniądze warto.

    • 9 3

    • tam wszystko trzeszczy

      nie ma cudów w tej marce i modelu.

      • 1 2

    • w mojej służbówce mam slady na podsufitce od damskich szpilek

      widać jakiś PH przedemną używał ostro auta

      • 12 0

    • Serwisy Opla niemieckie samruja pedały w autach (1)

      natomiast polskim serwisom sie nie chce po prostu - żenada. Nasmaruj sam i po sprawie :)

      • 0 0

      • Ps. Smarują przy każdym zwykłym przeglądzie, żeby nie było...

        • 0 0

  • (3)

    łez nie uronimy

    • 6 7

    • no co ty, mi jeszcze z pędzla kapie

      • 4 1

    • zamień tego cieniasa wreszcie ;) (1)

      na coś lepszego...

      • 2 2

      • niemam cieniasa

        doładowałem sobie bilet miesięczny 1-wszego

        • 3 1

  • Wraz z zakończenie produkcji, proponuję również zakończyć działalność niektórych dlierów Opla

    szczególnie tych z centrum miasta. Roku temu kupowałem corsę w automacie i prawie pełnym wyposażeniem i mimo tego że płaciłem gotówką, na auto czekałem 3 miesiące. Nikt mnie nawet za to nie przeprosił. Teraz mam Kię i jestem zadowolony w 100%

    • 16 2

  • No to teraz ceny tych modeli spadną.

    Na pysk i dobrze. Poluję powoli na taką asterkę ale za to będzie duuużo taniej ;) Tak to już jest przy zmianie modelowej :)

    • 7 2

  • Polak potrafi

    Prawie 250 tys. samochodów - gratulacje za super wynik. Tak trzymać przy "IV".

    • 9 0

  • produkcja od 2003? (3)

    Chyba "redaktor" się pomylił, astra II była produkowana trochę wcześniej, chyb nawet przed 2000r. ja mam astre III z 2004 r i wątpie, aby II robili tylko rok, a potem nową wersje wprowadzili?
    Jeżeli pisze się jakiś artykuł "redaktor" powinien zaciągnąć rzetelne informacje i dokładnie precyzować co pisze, a nie wprowadzać czytelników w błąd.

    • 4 24

    • Przecież piszą, że II robili w Gliwicach od 2003 roku. Czytaj uważnie.

      • 4 0

    • Informacja jest rzetelna: Opel Astra Classic II produkowany byl w Gliwicach do 27 sierpnia 2009.
      Inne zaklady Opla produkowaly rownolegle od 2004 r. Astre III.

      • 2 0

    • ze zrozumieniem

      chodzi o Gliwice a nie wogóle

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane