• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta

bra
12 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu. Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu.

2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.



Z jakich biletów najczęsciej korzystasz?

Środki pochodzą z europejskiego funduszu ELENA (European Local ENergy Assistance), który odpowiada za współfinansowanie lokalnych inwestycji w zakresie gospodarki energetycznej oraz zrównoważonego transportu.

InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.

- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.

Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.

Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
  • bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
  • mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
  • planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
  • elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
  • urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
bra

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • (11)

    Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej.

    może taniej wyjdą konduktorzy

    • 114 4

    • to jest pensja 1040 konduktorów przez rok

      z pensją 6000 brutto.

      • 1 0

    • W życi mam te elektroportmonetke (2)

      Portmonetke mam w kieszeni. W normalnym miescie, wyjmuje z niej jakis pieniadz, kupuje bilet i jade.

      • 18 0

      • A cała reszta pasażerów czeka, aż kierowca policzy Twoje drobniaki...

        • 0 1

      • W rzyci

        • 12 0

    • (1)

      Śmiejemy się z Wejherowa a u nich to jest od lat, elektroniczna portmonetka, wszystkie możliwości usług metropolitarnych (bo wejherowo jest w tym związku), czyste autobusy gdzie kierowcy GONIĄ kogoś, kto może ubrudzić tapicerkę i NIE POJADĄ DALEJ dopóki nie będzie porządku, rozkłady pod pasażerów, autobus ZAWSZE przyjeżdża (opóźnienia się zdarzają, głównie przez krzyżówkę z Rybacką i przejazdem kolejowym gdzie SKM lata co chwilę)

      Uczcie się od Wejherowa... A czemu? Bo dyrektorem od lat jest facet, który był kierowcą i rozumie ich pracę. A samo MZK? Kilka pomieszczeń i wszystko zorganizowane. Kierowcy od lat nie sprzedają biletów tylko karteczki, nie ma problemów z brakiem biletów, nie ma problemu z noszeniem biletów przez kierowcę, jeden guziczek i masz wydruk biletu, do tego portmonetkę też naładujesz u kierowcy! i sobie przykładasz i z głowy!

      • 7 0

      • i system informatyczny obsługujący sprzedaż biletów dla całej metropolii również stworzony i obsługiwany przez MZK WEJHEROWO :)

        • 0 0

    • A czym ten nowy system będzie się różnił od tego co oferuje taki Skycash?

      • 1 0

    • Tyle baniek za zwykła karte debetową prepaid (3)

      z yntelygentnym system dobierania odpowiednich biletów, który i tak w praktyce będzie się mylił.

      • 35 3

      • A najgorsze, że nie będzie można po prostu użyć zwykłej karty. (1)

        Czemu zawsze komplikuje się niepotrzebnie rozwiązania, zamiast zobaczyć, z czego ludzie korzystają na codzień i się podpiąć?

        • 29 3

        • Czemu?

          Bo na prostych rozwiązaniach trudniej jest kasę bokiem przytulić!

          • 18 0

      • Zapomnisz sie odbic na wyjscie i zaplacisz jak za miesieczny :p

        • 23 2

  • Ile wynosi wynagrodzenie w tej spółce

    I gdzie była do niej rekrutacja?

    • 2 0

  • warto warto warto

    powiem wam ze inwestycja jest jak najbardziej wskazana za granicą maja to już dawno i nie potrzebują kantów nie masz biletu nie pojedziesz . za granica np na 7dni 21 euro dla np turystów a np na miesiąc 35euro na te przejazdy w te i spowrotem naprawde warto zrobić cos takiego

    • 0 2

  • Za komuny były automaty w tramwajach.

    Wcześniej byli konduktorzy. Komu to przeszkadzało? Przecież każdy system ma wady a to nie masz drobnych a to karta nie przedpłacona. Nie prosciej oprzeć system na powszechnych kartach bankowych? Kupuję paczka w piekarni płacę karta, dlaczego nie można w tramwaju zapłacić za przejazd?

    • 4 0

  • Niczego nie będę przedpłacał.

    Kupiłem kiedyś znaczki pocztowe za które mogłem wysłać list. Po podwyżce opłat już nie mogłem wysłać pocztówki. Podobnie z biletami drukowanymi. Jadę i płacę. A i tu , pomimo że rzadko jeżdżę tramwajami, trafiłem na awarię i szedłem z buta a pieniędzy nikt nie zwrócił.

    • 1 0

  • eeeeee, w gdyni cos takiego dziala chyba z 8 lat albo lepiej (1)

    a wlasciwie to dzialalo, mniej regularnie jezdze busami niz dawniej, nie orientuje sie, ale chyba i gdansk ma cos podobnego... to nie da sie jednego poszerzyc a drugiego wywalic? trzeba wpakowac 75 baniek? za tyle to pewnie obie firmy obslugujace system w tej chwili dalo by sie kupic i zostalo by troche na gdanskie psujobusy...

    • 6 5

    • Ale są prezesi, sekretarki, dyrektorzy działów. Po coś ta spółka powstała. Postkomuną liczy się z przegranymi wyborami i już szykuje dla siebie synekury opłacane przez wszystkich za pośrednictwem komisarzy z unii.

      • 0 1

  • Mało jeżdżę.

    Powinienem więc korzystać z komunikacji zbiorowej.Ale wolę wydać 3000 zł na eksploatację samochodu na te kilkadziesiąt przejazdów niż korzystać z komunikacji gdańskiej.

    • 1 0

  • Za 85 mln można

    uruchomić darmową komunikację na określony czas.

    • 4 0

  • W Poznaniu (1)

    Od dawna jest taki system zwany PEKA i dobrze sie sprawdza im dalej jedziesz tym mniej placisz i placisz za to co przejechales nawet 1 przyst.Niestety przy tym co sie dzieje w Gdansku to raczej nie wypali a przy obecnej sytuacji to juz wgl...

    • 24 0

    • W Poznaniu?

      Nie ma co szukać tak daleko. Nawet w niedużym Tczewie od wielu lat taki system funkcjonuje. Płacisz za 1, 2, 3 oraz 4 lub więcej przystanków. Jak przesiadasz się w 15 minut do innego autobusu to nie płacisz za kontynuację jazdy (jedziesz na wcześniejszym bilecie). Tylko biletu miesięcznego brak, bale co za problem go oprogramować?

      • 0 0

  • Przecież już jest bilet elektroniczny.

    Aplikacja nazywa się Mobilet i działa w telefonach , które ma każdy, nawet dzieci w przedszkolach. Dosyć okradania społeczeństwa przez pasożytów z administracji samorządowej.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CNG?

 

Najczęściej czytane