• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą

Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.



Czy dzięki buspasom poprawi się punktualność komunikacji w tej części Gdyni?

Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.

Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni



Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.

- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
  • Schemat buspasów na Morskiej. Schemat buspasów na Morskiej.


Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • bus pasy dla pani dyrektor bedzie miała gdzie umykać policji

    • 21 0

  • Prima aprilis to za dwa miesiące kochane urzędasy z Gdyni

    • 17 0

  • czy znikna studzienki?!

    Bez tego to pudrowanie trupa...

    • 18 0

  • Po co to komu ?

    A chodnik na ul. Śląskiej jest w tragicznym stanie ale po co na to wydać jak można wywalić miliony złotych na malowanie bus pasów !!!

    • 11 0

  • sporo jak za farbę
    no ale farba namaszczona przez gdyński urząd musi swoje kosztować
    miasto z "morza" ale głównie z wizualizacji tfu tych no marzeń...

    • 15 1

  • Nic to nie da> (1)

    Takie rozwiązanie nic praktycznie nie da. Problem będzie zawsze ten sam. To co "nadrobią" jadące Bus pasami autobusy i trolejbusy to stracą stojąc przed światłami, a przy dobrym zgraniu to jeden będzie jechał za drugim jak to ma już miejsce. Zanim schowają "odwłoki" na przystankach to przyblokują prawy pas. Dobrze sytuację obrazuje sytuacja rano i popołudniu na Estakadzie Kwiatkowskiego. Co bardziej bystry kierowca ZKM jedzie do końca Buspasem i wskakuje na pas środkowy zamiast prawego do skrętu i wtedy się dosłownie wciska, ale nie blokuje też tego "prawego" do skrętu. Na przystanku Centrum Obłuże nie raz czekają aby kolega odjechał i zrobił miejsce. Na ul.Morskiej takiego wyczynu nikt nie zrobi bo nie ma jak. Ale to tylko moje zdanie.

    • 14 0

    • W tym miejscu jak cwaniak nas nie wpuści na środkowy pas będziemy blokować prawoskręt do Obluza. Sami sie o to prosicie

      • 1 0

  • Każdy cykl sygnalizacji świetlnej

    Każdy cykl sygnalizacji świetlnej ma ograniczoną "moc "przerobową-tzn. określoną przepustowość. I tak gnający Buspasem autobus/trolejbus- w pewnym momencie ma koniec pasa i co ? Czeka aż ktoś go wpuści. Zanim go wpuszczą to pojedzie kilka samochodów to reszta dalej stoi. Znając życie wyjechać z Buspasa będzie chciało może i 2 pojazdy na raz i co wtedy? Za 5-10 sek zmiana światła na STOP i co,-dalej stoimy? Ale kombinujcie dalej...

    • 9 0

  • Co za durnie... Jak ze ścieżkami rowerowymi - żadnej ciągłości a do tego skończy się na malowaniu białą farbą za grube miliony. Szczurasowy standard ku wielkiej radości pajaców co go uważają za bóstwo

    • 17 0

  • Po co to

    Skoro zaraz wyskoczy jakaś pani derektor firmy z Mostów i bedzie nim chciała jeździć na wyłączność. Po co jej to ułatwiać?

    • 11 1

  • Gdzie upchamy buspas?

    ul.Morska na wysokości KAUFLANDU jest już do maximum rozdęta. Do 2006 roku(data otwarcia Kauflandu)było tak, że była jedna jezdnia o dwóch pasach w kier. Chyloni, i druga 2 pasy w kier.Centrum. Teraz jest tak, że prawy jest do skrętu w ul.Mireckiego&Kaufland, dwa środkowe kier.Chylonia i jeden lewy do skrętu w Mireckiego/Komandorską i do zawrócenia w kier.Centrum. Gdzie będzie Bus-pas? Pozostał tylko wąski chodnik ze ścieżką dla kolarzy. Teraz też aby przejść przez przejście trzeba prawie biec bo "zielone" jest limitowane i okrojone. A gdy dojdą jeszcze 2 pasy x po 3.5 metra na stronę? Dziadki z zakupami już nie wyrabiają się w czasie 20 paru sekund a to ponad 26 metrów do pokonania i wpadają pod auta. Ja nie "dziadek" i też ledwo co !

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane