- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (79 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni
Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.
Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni
Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.
Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.
Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni
Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.
- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2018-02-09 22:00
Budowa jeszcze jednego pasa a nie byś pasa
- 4 1
-
2018-02-09 22:11
Tak jak na zdjęciu widać...
- 4 2
-
2018-02-09 22:31
Śmiechu WARTE !!! Powinni dać nagrodę pomysłodawcy projektu
- 5 1
-
2018-02-09 23:02
Kolejna głupota w Gdyni
Zamiast przeznaczyć kasę na jeden wiadukt w zakorkowanej Chyloni pajace z UM wywalają grube miliony na idiotyczne projekty które i tak nie odkorkują koślawej ul. Morskiej. Już o wiele lepszy pomysłem byłoby wyrównanie wybojów i dziur na Morskiej niż ta bzdura.
- 16 2
-
2018-02-09 23:26
Matrix
21 milionów - za co? Po co?
Istne szaleństwo.- 8 2
-
2018-02-10 06:36
I po co to? Tylko ciaśniej będzie..chyba, ze dla pewnej pani dyrektor robią, bo ona lubi na buspasie...
- 5 2
-
2018-02-10 08:14
Zbożowa
Zbożowa Kcynska w strone centrum. Skrawek zieleni do usunięcia i mamy gotowy buspas
- 1 3
-
2018-02-10 08:52
Papa biznesy przy Morskiej...
Szkoda mi przedsiębiorców bo wszystko padnie ! Nie ma dojazdu i parkingu = nie ma biznesu.
- 5 2
-
2018-02-10 09:07
Przedłużyć PKM!!!
- 4 0
-
2018-02-10 09:18
Oj to raczej nie (1)
Co więcej, uważam że zapadnięte studzienki to są chyba w całym Trójmieście wpisane w wymagania przetargowe. Jak jadę nowo wyremontowaną jezdnią, to od razu się zastanawiam, kiedy studzienki się zapadną
- 9 0
-
2018-02-11 01:29
To nie pomoże
Zapadniete studzienki to polska specjalność bo tylko w Polsce wkłada się kawał metalu w goły asfaltu bez wzmocnienia boków betonem i dodatkowo dokładnie na torze przejazdu opon wiec obciążenia każdego samochodu wybijają studzienki w asfalt. Polska myśl techniczna i lenistwo inżynierów.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.