• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na sygnalizację i Tristar, 17 na remont dróg. Nowe nawierzchnie Długiego Targu i Słowackiego

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Największą część budżetu GZDiZ pochłonie utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. To koszt ok. 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy lata).
  • 2 mln zł ma kosztować remont nawierzchni Długiego Targu.
  • Flagowanie miasta rocznie kosztuje 320 tys. zł.
  • Kolejne prace konserwacyjne czekają też most wantowy. Miasto ma na to przeznaczyć łącznie 390 tys. zł.

17 mln zł zamierzają przeznaczyć na remonty dróg w mieście gdańscy urzędnicy. Ponadto 2 mln magistrat chce przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego TarguMapka, a 300 tys. ma kosztować poprawienie szorstkości kolejnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. W planach jest też naprawa ul. WajdelotyMapka we Wrzeszczu i wyczekiwana przez mieszkańców Szadółek wymiana płyt drogowych na ul. StężyckiejMapka.



Wydatki Gdańska na drogi w mieście są:

O planach inwestycyjnych miasta związanych z remontem i budową dróg w mieście szerzej informowaliśmy już pod koniec września 2020 r.

Wśród zaplanowanych zadań na ten rok znalazły się m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa ul. Nowej OlchowejNowej Opackiej.

Piastowska na Przymorzu do przebudowy



Teraz poznaliśmy wstępne plany Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który na co dzień zarządza układem drogowym w mieście.

Lwią część przewidzianego budżetu, bo aż 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy kolejne lata) ma pochłonąć roczne utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. Rocznie - po doliczeniu podatku - daje to kwotę ok. 10 mln zł.

To o 8 mln zł więcej, niż cały budżet na remont i utrzymanie dróg na terenie Gdańska, na co urzędnicy przewidują przeznaczyć 17 mln zł.

Kolejne 7 mln zł ma kosztować w 2021 r. utrzymanie urządzeń oświetlenia ulic, a 2,1 mln zł urzędnicy chcą przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego Targu. Przetarg na te prace zaplanowano na maj.

  • 650 tys. ma kosztować monitoring schodów i wind w tunelu przy dworcu PKS.
  • Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego Rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej wyceniono na 0,5 mln zł.
  • Naprawa nawierzchni przy Wajdeloty we Wrzeszczu ma kosztować ok. 250 tys. zł.
  • Nakładów wymaga też utrzymanie kładki na Ołowiankę. W tym roku pochłonie ono 400 tys. zł.
  • Także 400 tys. zł ma kosztować ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą.

Nieco mniej, bo ok. 1,8 mln zł ma kosztować modernizacja mostów w ciągu ul. WołyńskiejMapka, a na ok. 1 mln zł szacowany jest koszt budowy i utrzymanie barier energochłonnych oraz utrzymanie świątecznej iluminacji.

W 2021 r. urzędnicy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu dworca PKS. Na monitoring wind i schodów magistrat przewidział 650 tys. zł. Opracowania projektów budowlanych i wykonawczych doczeka się też Rewaloryzacja Wielkiej Alei Lipowej (500 tys.).

Kierowców z pewnością ucieszą inwestycje drogowe. Wśród nich są m.in. wymiana płyt drogowych na ul. Stężyckiej (800 tys. zł), poprawa szorstkości kolejnego odcinka ul. Słowackiego - tym razem z Niedźwiednika w kierunku obwodnicy - (300 tys. zł) czy naprawa nawierzchni jezdni na ul. Wajdeloty (250 tys. zł).

wideo archiwalne


Wśród pozostałych zadań, jakie urzędnicy chcą zrealizować w 2021 r. znajdują się m.in.:

  • usługa ustawiania i magazynowania wygrodzeń drogowych (500 tys.)
  • utrzymanie urządzeń elektrycznych i mechanicznych kładki na Ołowiankę (400 tys.)
  • ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą (400 tys.)
  • flagowanie miasta (320 tys.)
  • kontrola i obsługa wjazdów na cmentarze (270 tys.)
  • remont dylatacji i łożysk na wiadukcie w ciągu Trasy Sucharskiego (250 tys.)
  • renowacja pasów zieleni przyulicznej (240 tys.)
  • dokumentacje projektowe remontów obiektów mostowych (200 tys.)
  • dostawa i montaż słupków wygrodzeniowych oraz stojaków rowerowych (150 tys.)
  • dostawa i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (150 tys.)
  • wykonanie przeglądów serwisowych mostu w Przegalinie (150 tys.)
  • remonty obiektów inżynierskich - montaż balustrad (140 tys.)
  • konserwacja zakotwień do podpór mostu na Trasie Sucharskiego (140 tys.)

Opinie (280) 7 zablokowanych

  • Podobno remont nawierzchni na Wajdeloty miał wykonać wykonawca w ramach gwarancji ,a teraz ogłaszaja koszty!!!

    • 0 0

  • W końcu pokazali jak tristar działa !!! Siedzi parę osób i przełancza światła na komputerach jak się żywnie podoba !!!

    • 0 0

  • (2)

    Nareszcie ul. Łąkowa . Tam jest prawdziwy dramat ! Przydałby się nowy chodnik na ul. Długie Ogrody i ścieżka rowerowa .

    • 4 4

    • Łąkowa (1)

      jest wyremontowana. Nawet nagrody byly za realizację.....

      • 0 0

      • Jest. Ale nie cała.

        • 0 0

  • Rowerem po Jana Pawła szybciej przejedziesz niż samochodem.
    To nie Tristar miał odpowiadać za płynność ruchu w Trojmiescie ? Fikcja

    • 1 0

  • Południe miasta jak zwykle pominięte

    Magistrat konsekwentnie zapomina że na południu też mieszkają wyborcy. I to coraz wieksza liczba. Ale my bedziemy pamiętać przy wyborach. Rondo na Starogardzkiej od lat przerasta możliwości naszej władzy. Pruszcz wybudował już dawno Gdańsk piąty rok zbiera kase. A zaraz ktoś tam zgine bo jest niebezpiecznie. Zato pani prezydent już się w kłamstwach na ten temat poguniła.

    • 2 0

  • Śródmieście

    Ulice do remontu. Cale samochody sie zapadaja jak np: na Angielskiej Grobli w zeszlym roku.

    • 0 0

  • Tristar (33)

    Moje pytanie jest zasadnicze po co wogole Gdańsk pakował sie w jakiś tristar którym moim skromnym zdaniem nie działa i niczego nie wnosi. Wpakowali 150mln zł w jakiś badziew który jest nieefektywny i moim zdaniem potęguje korki bo w Gdańsku nie ma czegoś takiego jak zielona fala. Wystarczy przejechać się po morenie czy kołobrzeskiej. Moim zdaniem głównym celem tristaru miały być rejestratory które miały lupić kieszenie kierowców za najmniejsze przewinienie tyle że w między czasie przepisy się zmieniły i fororejestratorow zaczęło ubywać. Wpakowali 150mln na coś co jest nieefektywne i jeszcze utrzymują to za 25mln rocznie. To jest skandal że remont dróg to jest niższy koszt dla budżetu niż to coś.

    • 298 11

    • Jedyne rozwiązanie

      Jedyne rozwiazanie to radykalna zmiana wladzy na prawdziwego gospodarza a nie kumpla

      • 0 0

    • (5)

      Miasto chciało kroić kierowców na mandatach ale w międzyczasie rząd wycofał fotoradary z kompetencji Straży Miejskich i klops.

      • 30 0

      • W Polsce nigdy nie istniał przepis (4)

        pozwalający na karanie mandatami za nagrania z takich systemów jak Tristar. Tristar nie ma nic wspólnego z fotoradarami.

        • 2 6

        • Amnezja? (3)

          A jak jeździli nocą po Słowackiego jakimś rajdowym szrotem i robili pomiary do odcinkowej kontroli prędkości? A po co nad Al. Grunwaldzką wiszą kamery?

          • 7 1

          • Żadna amnezja (1)

            Miasto z takich kamer może dokonać pomiaru prędkości, ale nikt nie może (i nigdy nie mógł) z takich pomiarów wystawić mandatu.

            • 2 0

            • Poczytaj wpierw

              Prawo drogowe.pl lub PORD zanim znów coś durnego napiszesz. Jeszcze RODO.

              • 0 0

          • Tristar to odcinkowy, wtedy w prawie nieznany

            Miasta mogły jedynie z punktowych pomiarów nakładać mandaty

            • 2 0

    • Czerwoną falę wnosi tristar. w gdyni nie bywacie? Ma zmuszać do kolarstwa i hulajki.

      • 0 0

    • po to zeby co roku "wyciagać" pieniądze (10)

      Tristar i tzw. zielona fala nie działa. Jadąc samochodem nie ma płynności w światłach tylko po zielonym świetle już na następnych światłach stoi się na czerwonym

      • 23 0

      • Działa i to pięknie. Wystarczy jechać ~5km/h poniżej limitu. (9)

        Tyle tylko, że jak jedziesz z zieloną falą, zaraz jakiś geniusz musi Cię wyprzedzić żeby zdążyć na czerwone.

        • 3 22

        • Zapraszam do centrum Gdyni na Władysława IV

          Na południe zielona fala przy 80 km/h
          Na północ czerwona fala na pustej drodze przy dopuszczalnej prędkości.

          • 2 0

        • Nie ma żadnej zielonej fali (3)

          Była na głównym ciągu za komuny, wyświetlacze pokazywały jak szybko należy jechać by trafić na zielone. System działał i nie kosztował bezsensownych milionów rok w rok.
          Tristar to Miś naszych czasów!

          • 25 1

          • (2)

            Było wtedy 20x mniej samochodów na drogach, a trup ścielił się gęsto na drogach. To nie była wielka sztuka, by istniał taki system.

            • 2 12

            • (1)

              Jaki trup? Kto ci naopowiadał tych bzdur?!

              • 9 1

              • Trup to sie dzisiaj ścieli

                Kiedyś uczono dzieci jak przechodzić przez jezdnię. Dzisiaj piesi mają fałszywe poczucie bezpieczeństwa i gapia się w smartfony a na przejściach działa instynkt stadny.

                • 4 1

        • Raczej 60 powyżej limitu.

          • 5 1

        • (1)

          nie działa, nie kłam.

          • 9 0

          • A spróbuj.

            Wiem, że ryzykujesz pęknięciem żyłki, bo Janusz kierowca nie jest w stanie jechać z dozwoloną prędkością, ale zaryzykuj.

            • 1 9

        • dobrze powiedziane

          • 2 0

    • Tristar nie działa, wirus nie istnieje (3)

      • 4 12

      • Tristar nie działa (1)

        Wielokrotnie to stwierdzałem osobiście. Codziennie jadę trasą z Elbląskiej do Gdyni. Przed Okopową wisi tablica Tristara która pokazuje czas przejazdu do Gdyni. I co? I wielkie g...
        Pokazuje drogę przez miasto 45 minut (przez Sopot) do centrum Gdyni. Przez obwodnicę pokazuje 35 minut.
        Człowiek któremu zależy na czasie, wzoruje się na tym boskim cudzie techniki i rusza do Gdyni przez obwodnicę, bo przecież pokazuje znacznie szybszą drogę. I co?
        Po 20 minutach mijam skrzyżowanie z Łostowicką, a zostało mi wg tego cudu techniki, jeszcze 15 minut do centrum Gdyni.
        Więc nie mówcie mi, ze to coś działa. Jaki sens maja te wyświetlacze, kiedy mijają się z prawdą a rozbieżność nie jest rzędu 2-5 minut tylko 20-25. Bowiem czas realnego dojazdu do Gdyni spod tego wyświetlacza przy Okopowej wyniósł mnie nie 35 minut jak pokazywał Trstar, a 55 minut. I nie do samego centrum Gdyni, a znacznie bliżej.
        Więc dziękuję, ale to kasa w błoto, nic nie daje a jedynie wprowadzają te komunikaty w błąd.

        • 20 2

        • lepiej działa

          google maps, które jest "za darmo"

          • 2 1

      • Tristar nie działa, ale wirus istnieje.

        Nie tak dawno wróciłem że szpitala covidowego, to wiem co mówię. Nie chciałbyś tam trafić koleżko.

        • 12 3

    • (6)

      Założeniem Tristara nigdy nie była zielona fala, nie wiem skąd masz takie informacje.
      Po drugie 25mln to utrzymanie całej sygnalizacji + tristar. Nawet gdyby go nie było to utrzymanie sygnalizacji także kosztuje bardzo dużo.

      • 6 39

      • założeniem Tristara była "czerwona fala"

        urzędnicy się do tego nie przyznają, ale system ma generować korki. Chodzi o ograniczenie prędkości w mieście i zmuszenie do korzystania z komunikacji miejskiej.

        • 7 1

      • (1)

        Tristar może w określonych warunkach generować zieloną falę, ale faktycznie, nie o to chodzi.
        Przy okazji często jeżdżę Chłopską z Żabianki w kierunku Zaspy i z doświadczenia wiem, że jazda z prędkością około 50 km/h pozwoli na przejeżdżanie tego odcinka drogi bez zatrzymania. Ale tylko wtedy, gdy nie ma dużego ruchu. Najczęściej bowiem jestem objeżdżany przez niecierpliwych kierowców, którzy z dumą prezentują "możliwości swoich maszyn", po czym z wdziękiem hamują przed czerwonym światłem. Gdyby nie to trafiałbym bez przyspieszania i hamowania wprost na zielone. Więc to nie wina Tristara, a krewkich kierowców

        • 13 23

        • O ile jadąc od strony Kościuszki w kierunku Żabianki to prawda o tyle w drugą stronę to pleciesz głupoty. Pierwsze skrzyżowanie z Pomorską, zapala się zielone światło po czym będą w połowie drogi do Piastowskiej widzę jak zmienia się światło na czerwone. W tym wypadku muszę jechać 150km/h lub 20km/h aby trafić na zielone. To samo przy dzieje się dalej, ruszam a tam zapala się czerwone. Przypomina to bardziej czerwoną falę.

          • 12 1

      • To co było jego założeniem???

        • 9 2

      • 25 mln za utrzymanie sygnalizacji w mieście to bardzo oszczędne liczenie. Te koszty są znacznie większe.

        • 3 5

      • to wyłączmy go w chol... nie bedziemy placić za prąd i "serwis"

        telewizorki na WOSP na aukcje...

        • 24 2

    • To co myślisz jest dalekie od prawdy (1)

      Nie tak dawno była awaria Tristara, który nie działał przez 3 dni i mimo znacznie mniejszego ruchu w czasie pandemii całe miasto stanęło. Nie zawsze to co na chłopski rozum się wydaje jest prawdziwe. Bez Tristara całe Trójmiasto stanęłoby w ogromnych korkach, co nie zmienia faktu, że Tristar jest już dość stary i są na rynku lepsze systemy.

      • 4 14

      • Większej głupoty nie czytałem.

        • 12 0

    • Dziala dziala i ruch moga tez sterowac przez logowanie sie komorek.

      Jak kogos nie lubia to ciagle ma czerwone.Moga tez spowodowac szruczny korek aby sluzby zdazyly cie dopasc,,,,duze mozliwosci.

      • 8 1

  • Nie zdawałem sobie sprawy (5)

    z tego jak nierówna i zniszczona jest nawierzchnia Długiej i głównego miasta, dopóki nie odwiedziła nas znajoma na wózku inwalidzkim. Jednym słowem-masakra.

    • 97 6

    • Przeciez byl remont

      Zwrocilem uwage sp. adamowiczowi dlaczego niszczy ul Dlugo targ pozwalajac na ten "bruk" Odpowiedzial ze plyty byly popekane i trzeba "naprawic". A prawda ,to zaprzyjazniona firma nie miala w tym czasi zajecia....

      • 0 0

    • Długa

      Oczywiście masz rację, że dziurawa nawierzchnia jednego z najbardziej reprezentacyjnych miejsc w Gdańsku jest skandalem, natomiast za nadużycie uważam ogłaszanie jej remontu w ramach remontów dróg. To jest promenada.

      • 2 0

    • (1)

      po prostu gdansk nie jest przyjaznym mistem dla niepelnosprawnych. albo auta na chodnikach albo chodniki krzywe i dziurawe. albo niedzialajace windy (czesto pochowane i trzeba ich szukac jak ta do tunelu przy dawnej krewetce)

      • 3 1

      • Za to jest europejski

        Zamiast polskich flag woli wieszać flagi Unii i promować dziwaków z LPG

        • 6 0

    • Najgorsze że zamiast zrobić to porządnie (system odwadniania, obniżenie poziomu celem przywrócenia przedproży, tramwaj turystyczny przez Długą), to znów będą półśrodki.

      • 8 0

  • Modernizacja Kielnieńskiej? (3)

    Przecież ta ulica nadaje się do generalnego remontu!

    • 32 1

    • modernizacja kielnienskie

      Pewno modernizcja oznacza przefrezowanie powierzchni, dawno już tego nie robili :)

      • 0 0

    • Kielnieńska powinna być deptakiem

      a cały ruch pojazdów powinien zostać wyprowadzony na Nową Kielnieńską poza zabudowę Osowy.

      • 1 2

    • Kielnieńska to masakra

      Dziury coraz większe ,pobocza wyłamane wszędzie kałuże wody i błota a samochodow milion bo obok budowa.

      • 7 0

  • drogi-finansowanie

    17ml. wydajemy na drogi a 25ml. na sygnalizacje , czy to włąsciaw proporcja ?????????????????????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CDI?

 

Najczęściej czytane