- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (53 opinie)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 W trakcie jazdy odpadło mu koło (74 opinie)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
25 mln na utrzymanie systemu Tristar
Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.
- Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
- Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.
W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
- bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
- dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
- zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
- codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
- obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.
W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.
W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
- serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
- utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
- usuwanie wszystkich awarii i usterek,
- dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.
W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.
Nieznacznie przekroczony zakładany budżet
Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.
Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu
Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.
- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (239) 4 zablokowane
-
2018-11-06 11:57
Kiedy kontrola NIK? Kiedy ktoś głośno powie, że ten szajs nie działa i nie spełnia założeń?
- 17 2
-
2018-11-06 10:15
Czy wprowadzenie systemu Tristar spowodowało zmiany w ilości wypadków w Gdańsku (1)
ktoś z forumowiczów to analizował?
- 33 1
-
2018-11-06 11:52
Nie
Ale spowodowało, że w nocy można jechać na czerwonym, bo i tak mandatu nie dostaniesz. Drogi puste i czerwone światła od placu zebrań ludowych do oliwy
- 13 1
-
2018-11-06 11:51
Proponuję wprowadzić sekundniki na skrzyżowaniach - to poprawi płynnośc jazdy i zmniejszy zużycie paliwa.
- 21 0
-
2018-11-06 11:44
Pytanie.
Czy kogokolwiek, odpowiedzialnego za ruch w mieście, m.in za system Tristar, w ogóle interesuje opinia społeczna, użytkowników i na koniec podatników. Obawiam się, że nie!!! Zarządzający bawią się po prostu w ciekawszą wersję sim city:)))
- 23 0
-
2018-11-06 11:09
warto wykazać uzysk z funkcjonowania systemu i (1)
zrobic podsumowanie.
- 15 0
-
2018-11-06 11:41
o tego powinni zacząć
- 2 0
-
2018-11-06 11:33
Ciekawe jaki musiałby być koszt aby tramwaje nie stały na światłach w niedzielę wieczorem?
- 21 0
-
2018-11-06 10:06
(3)
A w jaki sposób to niby poprawiło ruch na drogach? Jeśli chodzi o wyświtlacze to wyświtlają błędne informacje o kursach wg rozkładów a nie wg rzeczywistego kursowania np. tramwajów a sami przecież wiemy jak to kursowanie wygląda. Przykład: wyświetlanie fikcyjnych informacji o kursach linii 108 i 118, które w rzeczywistości nie kursowały praktycznie wcale. Autobus był na wyświetlaczu, np. info, że będzie za 3 minuty a później sobie poprostu znikał.
- 59 3
-
2018-11-06 10:08
(2)
Zdarzaja sie bledne informacje, ale w zdecydowanej wiekszosci przypadkow tablice przystankowe sa bardzo przydatne.
- 7 4
-
2018-11-06 11:26
Zapraszam na przystanek tramwajowy Dworzec Glowny kier Wrzeszcz, tak pokazuje bzdury ze nie warto patrzec na wyswietlacz
- 6 1
-
2018-11-06 10:14
Gdyby komunikacja jeździła wg rozkładów to taki system nie byłby potrzebny...
- 4 3
-
2018-11-06 11:23
Kolejny wałek Budynia
a ciemnota go wybiera...kabaret.
- 19 6
-
2018-11-06 10:12
A miało być główne dla komunikacji miejskiej a jest przeciwnie (1)
Zabawia za 160 mln i utrzymanie 25mln a korki sa coraz większe.
Najdroższa zabawka na świecie- 76 1
-
2018-11-06 11:13
Droższe jest lotnisko w Gdyni :)
- 8 1
-
2018-11-06 11:12
W ramach oszczędności wyłączyć wszelkie systemy, oświetlenie ulic, sygnalizatory na skrzyżowaniach. Oszczędzone pieniądze rozdać obywatelom !!!
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.