• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • To jest dobrze wydana kasa na tristar! Tak trzymać. (10)

    Dla przykładu taki PiSuar wyrzucił 20 milionów z publicznej kasy na kłamliwą kampanię o sędziach!

    • 98 305

    • ..

      tvn sie za duzo naogladales lemingu

      • 0 0

    • 200 mln (5)

      • 17 5

      • (4)

        20 miliardów i ciągle wydajom. Jestem POkemonem i rzyję w bulu.

        • 29 12

        • Polak Polakowi Polakiem... (3)

          • 8 2

          • W Gdańsku to raczej Niemiec Polakowi wilkiem (1)

            • 13 4

            • witamy agenta kgb z klasycznym pluciem jadem i sianiem fake news

              a poszła won ruska suko

              • 0 0

          • a zombie zombie zombie

            • 3 0

    • Cudowny ten tristar ....

      Jadę dziś od strony Elblaskiej i przy tunelu obok WZ-tki wisi tablica SzajsStara. Pokazuje, ze do Gdyni przez obwodową 25 minut, do gdyni przez Sopot (miastem) 35 min.
      OK, jadę obwodnicą! Będę szybciej.
      Po 25 minumtach wjechałem na prostą prowadzącą do obwodnicy (skrzyżowanie Łostowiciej przy cmentarzu). Więc po kiego wacka taki szajs stoi i wprowadza w błąd ?????
      Co pokazuje??? 25 minut skad do Gdyni? Z Osowej? I w to wątpie. A przez miasto to chyba w 35 minut do Oliwy dojadę.
      I teraz ładują w to kolejne miliony? Komu to słuzy?

      • 25 4

    • Miliard Panie

      Miliard na tom kampaniem wydali i nadal wydajom i końca nie widać.

      • 9 2

    • bez kozery powiem pięćset!!!!!

      • 18 3

  • Kto na tym zrobil z kim siano .kur a takich to nie scigają.chory kraj chorzy ludzie

    • 0 0

  • Korki generują przychód fiskalny. Dlatego każdy, kto uważa, że ktokolwiek żyjący z podatków będzie zainteresowany zmniejszeniem korków - jest naiwny.

    • 0 0

  • Za konserwacje bubla 25 milionow?? (1)

    Za infrastrukture w dzialki Nowaka 23 miliony za sprawdzanie biletow i przez zewnetrzna firme i sciagane mandaty ponad 20 milionow poza Gdansk.Pytam kto sie bawi tak na nasz koszt i naszymi pieniedzmi i nas w taki sposob okrada???Czy Cba ciagle tropi afere melexowa czy znowu wystawi slupa do odstrzalu.??Sprawdzcie te umowy ..od tego jestescie.Prawnicza banda pozwolila wlasnie na takie wycieki i celowe trwonienie pienieezy.Klin klinem.Macie swoich prawnikow?

    • 1 1

    • były wybory były. teraz cisza !

      • 0 0

  • ktoś z tego korzysta czy to działa ? nie wiedziałem o tym jak są korki to tablice z kominikatami sa czarne ...

    • 0 0

  • PiS by załatwił za darmo (8)

    Ale nie chcieliście to płacicie!

    • 65 116

    • Budyń rządzi w Gdańsku nie zapominajmy

      No wlasnie wybrali budynis to kto im winny

      • 0 0

    • Każde pieniądze żeby tylko pisiaków w Trójmieście nie było!!! (3)

      • 12 13

      • (2)

        Sprzedaj się na organy, każdy grosz się liczy do walki z pisiorami. Sprzedaj też swoje bachory.

        • 10 5

        • a ty do łopaty i kopać mierzeję, kaczyński pokazał jak masz machac łopatą (1)

          za miske ryżu

          • 5 7

          • Ale ja z nikim nie walczę i nie mam zamiaru, to waszych pustych łbach uroiła się jakaś wojenka, obecnie z pisiorami. Media was tresują jak małpy, chociaż małpy są o wiele mądrzejsze.

            • 5 4

    • e trollu (1)

      już po kampanii, teraz już za pisanie takich bredni wypłaty nie otrzymasz

      • 18 1

      • ruszyła kampania do europarlamentu i parlamentu w 2019

        • 1 0

    • hahaha - a królowi szwedzkiemu PiSuar zaoferuje za darmo Niderlandy!

      • 13 4

  • Wpływ na płynność zerowy (27)

    Sprawą tristara powinna się zająć CBA

    • 515 42

    • Misiewiczami i PiSuarem już niedługo zajmie się CBA! (4)

      • 20 55

      • Adin dwa...

        Wez proszki bo wszedzie widzisz Pis

        • 0 0

      • (1)

        Przedstaw się z nazwiska i imienia

        • 6 4

        • Grzegorz Brzęczyszczykiewicz. Syn Edmunda i Rajtmundy. Zamieszkały Chrząszczyżewoszyce, powiat Łękołody

          • 14 0

      • Tobą powinien się zająć psychiatra czubie

        • 25 8

    • Bo Twoja wyobraźnia nie sięga za daleko.. Popatrz, (5)

      o ile zwiększyło się natężenie ruchu w ostatnich latach i pomyśl, jak wyglądałyby miasto bez Tristara.
      A jeżeli nie masz wyobraźni jedź np. do Olsztyna i zobacz.

      • 4 17

      • Olsztyn? (4)

        Nowe nawierzchnie dróg, nowy tabor autobusowy i tramwajowy, obwodnica w zaawansowanym stadium budowy.

        • 12 2

        • I gwałciciel startujący w wyborach (3)

          Nie dziękuję.

          • 4 4

          • (1)

            A kto mu broni? Nie wygrał.

            • 2 2

            • TKM - Dojna zmiana

              • 0 0

          • Macie sie czym chwalic na kolejne 5 lat

            • 1 2

    • CBA Nic zrobi tym co siedzą wyżej ...

      • 0 0

    • Nie do konca wpływ zerowy, w moim przypadku jadę dłuzej niz przed tristarem. (7)

      • 83 9

      • tristar działał w kierunku upłynnienia ruchu (1)

        większa płynność ruchu spowodowała większą skłonność do korzystania z samochodów

        Wzrost liczby przejazdów samochodami przywrócił poprzedni stan: miasto nadal zakorkowane w godzinach szczytu.

        • 13 13

        • Prawda,

          Tak samo budowa nowych dróg nic nie daje, bo zwiększa się zawsze popyt na nie.
          To ma nawet jakąś swoją nazwę

          • 3 3

      • czyli ujemny (4)

        • 26 3

        • Wplyw to wplyw, nie moze byc ujemny. (3)

          • 5 10

          • No tu mamy wypływ 25 mln. Komu? Za co dokładnie..?

            • 21 1

          • jak to? (1)

            są plusy dodatnie i plusy ujemne

            • 20 1

            • Ale takie cuda to tylko w polityce.

              Szaraczek nie pojmie nawet o czym te wybitne jednostki rozprawiają.

              • 3 0

    • (2)

      Za to inżynierowie drogownictwa mają zabawkę do ręcznego sterowania ruchem.

      • 25 4

      • Muszą ręcznie sterować (1)

        bo automat w kółko ustawia się pod d**ili przekraczających prędkość.

        • 6 6

        • że czo? xD

          czy przekraczam czy jadę zgodnie z przepisami czy też jadę 30km/h (2 razy zrobiłem sobie test) to i tak co chwilę stoję na światłach, więc co ty chłopie/babo bredzisz

          • 7 1

    • A na komunikację miejską ujemny

      nigdzie tramwaj nie wzbudza dla siebie fazy tak, aby przejechać skrzyżowanie bez zatrzymania

      • 9 0

    • Zero to masz pod sufitem

      to może trzeba go wyłączyć na kilka dni, żeby kierowcy dostrzegli różnicę...samochodów z roku na rok przybywa i powinno być znacznie gorzej bo miasta rozciągać się nie da... po Gdańsku jeździ się zdecydowanie dobrze...owszem utrudnienia są ale tylko wówczas kiedy prowadzone są prace....a tego przecież chcemy...chcemy remontów, budowy nowy dróg etc

      • 12 32

    • tristar to jest system do śledzenia

      poszczególnych rejestracji (póki co).

      a po instalacji innego oprogramowania będzie rozpoznawał również twarze. podobny działa w warszawie i można było o nim usłyszeć podczas sprawy przecieku Kaczmarek - Krauze - Lepper

      • 31 1

    • jak to zerowy? cała tajemnica tristara, to wydłuzenie oczekiwania na zielone światło dla pieszych. .. a tyle baniek nas to kosztowało.

      • 17 12

  • Tristar do kosza

    Chcielista budynia to mata...

    • 1 0

  • Dziś normą jest, że za błędne decyzje odpowiedzialność przerzuca się do góry np. na Adamowicza. Oczywiście jego ukarać nie można. Natomiast specjalista, który wciskał kit o doskonałości tego systemu, wykonawca, który go spartolił i obsługujący , który z tym sobie nie radzi mogą spać spokojnie. Podobnie jak ten, który zamiast pilnować stanu przepompowni ścieków akurat pił "kawę" z kolegą przez co zalało całą Motławę. Żadnej informacji,ze ktoś został za to ukarany, bo zapewne kar nie było. Bo przecież winny był budyń.

    • 0 0

  • Nie można oceniać działania Tristara patrząc na korki.. (5)

    Jest coraz więcej samochodów i to one powodują korki. Bez Tristara byłoby obecnie dużo gorzej niż jest i wtedy byśmy narzekali, że go nie ma. Od momentu zaprojektowania do wdrożenia minęło kilka dobrych lat podczas których przybyło zapewne kilkadziesiąt % samochodów. Przy systemie drogowym jaki jest nie da się zlikwidować korków samym sterowaniem sygnalizacja, to po prostu niewykonalne.

    • 7 22

    • Brednie bezpodstawne.

      Na jakich danych się opierasz twierdząc, że przybyło xx % aut na drogach? Podaj źródło. Ja jeżdżę na co dzień pomiędzy 4 punktami miasta o tej samej porze dnia, wybierając po 2-3 alternatywne trasy przez cały Gdańsk i widzę:
      1. Całkowitą ilość aut w moim kierunku i pozostałych drogach skrzyżowania - taka sama jak przed 5-7 laty (z dokładnością do oceny wzrokowej rzędu 5%),
      2. Przybyło trochę tras rozładowujących nieznacznie ruch (tunel etc...),
      3. że Tristar zapala czerwone i zielone w "idiotycznych" odstępach czasu, często wcale nie zmieniając cyklu na kolejnym skrzyżowaniu w zależności od zmiany cyklu na poprzednim !!!

      • 0 0

    • Korki generuje właśnie tristar. Na każdych światłach stoisz.

      • 0 0

    • nie nie nie

      Jak wytlumaczycie zatem czerwone swiatła nawet nie na skrzyżowaniach tylko na pustych przejsciach dla pieszych. Na Żabiance jest np takie przejście. Nie ma pieszych- czerwone dla aut i tak, jadac 50-60 na kolejnych tez stoisz...i na kolejnych również ;) ( w nocy równiez tak jest- wtedy najlepiej 70-80 jechac i jest szansa))

      • 1 0

    • Zgadzam się...

      Dokładnie tak jest, ale większość chciałaby poruszać się swobodnie po drogach tak, jak np. 30 lat temu, kiedy ruch był wielokrotnie mniejszy (delikatnie mówiąc).

      • 0 0

    • Nie kilkadziesiąt a kilkanaście

      A poza tym wszystko się zgadza. zdiz powinien włączyć Tristara w tryb " brak synchronizacji z uwzględnieniem natężenia ruchu" i wtedy dopiero niektórym marudom zrobi się smutno.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Chademo to:

 

Najczęściej czytane