• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • jasne...jak samochody nie jadą to jest czerwone światło dla pieszych...

    a jak jadą zmienia się na zielone dopiero....

    • 2 0

  • Prosze was... ul Grunwaldzka .... niedziela .... rano ...zero ruchu ... i co? (5)

    W niedziele przy bardzo małym ruchu przed południem od strony Oliwy do Wrzeszcza jadąc przepisowo stoję na wszystkich światłach... po co!!!??? Jadąc od Galerii Bałtyckiej do kolejnych świateł na Grundwaldzkiej jest ograniczenie max 70 km/h .. ja z pod wiaduktu ruszam skrajnie prawym pasem i jadę 60 km/h, wszyscy mnie wyprzedzają ale mnie to nie rusza bo wie, że na kolejnych światłach i tak musze się zatrzymać bo i tamci co zaiwaniali 80...90... km/h i ja również stoimy bo czerwone światło... mogę tu opisać kilkadziesiąt podobnych przykładów że ten System nie działa !!!!! ul Słowackiego i pomiar prędkości ... żart .. Po co to komu??? I tak jadąc 80 km /h wszyscy mnie wyprzedzają jadac 90..100 lub więcej a potem gwałtownie hamując bo standardowo korki czy to pod górę czy w dół ..

    • 46 4

    • (1)

      Ale jak sobie wyobrażasz jego idealne działanie? Że niby jadąc 50 trafisz na zielone? Logiczne. Tyle, że z przeciwnej strony też ktoś jedzie 50 licząc na zielone. A on rusza spod innych świateł i ma np 300 metrów bliżej do świateł niż ty. Więc któryś z was na pewno na zieloną falę nie trafi. Bo jak trafi on, a będzie szybciej, to ty zanim dojedziesz możesz spotkać już czerwone. I odwrotnie, jak system będzie prowadzić światła na ciebie, to tamten z przecieka będzie czekać aż ty się dotoczysz.
      To oczywiście durny przykład, ale tak na to widzę. Można kombinować, ale ilość skrzyżowań że światłami, plus ci co wyjeżdżają z bocznych, powoduje, że zielona fala jest awykonalna. Chociaż w nocy mogliby rzeczywiście łatwiej ogarniać przy małym ruchu.

      • 0 9

      • Tylko do tego to już jest bardziej potrzebny rachunek prawdopodobieństwa, a nie system za miliony.

        Ale w jednym masz rację. Ktoś, kiedyś, gdzieś na to zielone trafi :)

        • 5 0

    • (2)

      gdybyś jechał przepisowo 60 - 70 to byś trafił na zieloną falę.
      Ale nie, loepiej zapier... 100 nieprawdaż?

      Ja tam ostatnio przejechalem od zieleniaka do galerii bałtyckiej bez postoju. Fakt nie byly to godziny szczytu ale tez nie noc!

      • 3 18

      • (1)

        Umiesz czytać?

        • 14 0

        • nie, tylko pisać

          • 3 4

  • POrazka

    Ten system to POrazka ,pieniądze utopione w budyniu .

    • 9 1

  • 27 tysięcy złotych dziennie przed dwa lata (1)

    może to lepiej przemówi do skali tego "zamówienia".
    27 tysięcy dziennie za przejechanie się po głównych ulicach i sprawdzenie, czy działają wyświetlacze? Aha i jeszcze dyżur pod telefonem. Całodobowo - WOW! Mogli zrobić dyżur w środy od 17 do 17.15 byłoby może taniej? A efekt zapewne podobny, czyli żaden.

    • 78 4

    • To jest częściową wymianą sprzętu

      • 1 0

  • W ramach drugiego zadania,została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.
    Ponad 5000,00 pln dziennie.
    By żyło się lepiej członkom Platformy Obywatelskiej, nawet byłym.

    • 16 0

  • Nikt z przeciwka nie jedzie a my stoimy na czerwonym nawet w nocy i to ma być system pomocy. (2)

    Siedzą pociotki i gapią się w monitory a my za to płacimy i to cały system.
    W Holandii jechałem w nocy to wszystkie światła automatycznie zmieniały się na zielone jak nikt z przeciwka nie jechał.Każde skrzyżowanie samo się steruje bez kosztów i pociotek.

    • 88 1

    • Nieprawda

      Od poniedziałku do piątku siedzi jedna osoba. W nocy i w weekendy nie siedzi nikt. Nawet w taki dzień jak 1 listopada!!

      • 0 2

    • Potwierdzam.

      Tak jest w Hadze. Nie trzeba czekać całego cyklu. A w godzinach szczytu system doskonale steruje ruchem.

      • 20 0

  • Popapraniec

    Budyn juz rządzi wydaje pieniądze na tristal który nigdy nie działal to jest zwykły przekręt za ten tristal to ktoś powinien siedzieć to zwykle oszustwo i okradanie podatników

    • 14 1

  • Światła na Chmielnej-dramat

    Uruchomiona wczoraj sygnalizacja świtlna na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i Chmielnej sparaliżowała dojazd na Armii Krajowej w dół!!!! Ciekawe kiedy to poprawią

    • 6 3

  • (2)

    Mają rozmach sku.

    • 203 4

    • te mln to jakiś się łatwo w pl wydaje w błoto, oni chyba nie wiedzą ile to pieniędzy, chociaż jak nie budują nowych dróg, to z akcyzy paliwowej mają aż nadto

      • 2 0

    • Hahahaha ale was budynioland doi - tu się nie spodziewalem

      Ale to i tak taniej niż na utrzymanie ECS gdzie rocznie potrzeba ok 20 mln

      Dla mnie to brzmi jak Sycylia gdzie też trzeba płacić za "ochronę"

      • 11 0

  • Czerwona fala

    Zarządców i inne osoby jedzie do pracy zagranicę, tam może coś podpatrzycie. Tristar tylko ładnie wygląda, zainwestujcie w dodatkowy pas o zmiennej treści natężenia ruchu oraz światła zmiennej treści to rozwiąże problem o 40% Są głąb a niby tacy wykształceni ale nie obyci w świecie.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane