• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • Mają rozmach sk....syny!

    • 11 1

  • Niech wyłączą

    Będzie płynniej

    • 10 2

  • tristar- spowalnia ruch. Zamiast zielonej fali robi czerwoną!!! (1)

    Odkąd wprowadzono tristar dużo gorzej się jeździ!!!
    To jest system który nie działa właściwie - kto za to wziął pieniądze!!????

    • 20 1

    • Dokładnie!

      • 4 0

  • Czy to ten doskonały system który włącza czerwone na złość kierowcom

    kiedy widzi zbliżający się sznur aut z naprzeciwka a z bocznych uliczek nic zupełnie nie jedzie? Operatorzy mają taką rozrywkę?

    • 12 0

  • trolle dajcie już spokój, Kacper przerżnął z kretesem (2)

    ten prymitywny hejt pod każdym artykułem tego nie zmieni

    • 13 21

    • Masz rację, niech kradną ile wlezie, niech robią co chcą (1)

      nie marudzić, nie płakać na korki, czy drogie bilety komunikacji.

      • 12 2

      • nooo, najwazniejsze ze nie rzadzi ten złodziejski pis :D

        • 2 1

  • spokojnie, dopiero co wybrali Adamowicza, dajcie mu czas, on ogarnie. (1)

    • 15 9

    • Nie zdąży. 5 lat to stanowczo za mało.

      • 6 0

  • Uprasza się wyborców pana Adamowicza i spółki o nie marudzenie i nie krytykowanie. Gdańsk - wolne miasto. od rozumu.

    • 13 0

  • dlaczego tristar nie jest wykorzystywany w celach prewencyjnych (2)

    Powstaja nowe osiedla w niesamowitym tępie. Nie buduje sie żadnych nowych dróg !
    W rodzinie 2 samochody to juz norma . Dla mnie tristar nie radzi sobie i nie widze żadnej poprawy.
    Szkoda że tristar nie działa prewencyjnie nie działaja radary prędkości i odcinkowe kontrole predkości . System powinien działać i ponownie powinna to obsługiwac Straż Miejska.

    • 14 8

    • Ale prewencyjnie, żeby ludzie nie kupowali kolejnych aut, czy żeby nie uprawiał seksu i nie rodzili nowych przyszłych kierowców? Hehehe
      To działa, bo zatyka ruch i zniechęca do jazdy hehehehe

      • 6 0

    • zapamiętaj:
      tempo i tępak
      pozdrawiam

      • 5 2

  • No to zaczynamy nową kadencję.

    Na początek informacje finansowe. Później podwyżki. Na końcu zaś informacje o sprzedaży poszczególnych działek i nowych planach przestrzennych.

    • 14 0

  • (1)

    Po co jęczycie wybraliście to macie, płacicie w imię walki z pisem hehe

    • 32 4

    • Cudów nie ma

      Nikt nie obiecywał cudów przy Tristarze. Miał poprawić ruch o 5%. Takie było założenie. A jak jest, diabli wiedzą. Nie wiem jak by było gdyby Tristara nie było. Może i te 5% jest, moze i 10 a może zero.
      Ale swoją drogą kasę za to biorą niezłą.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane