- 1 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (32 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
8 "elektryków" Mercedesa zasiliło flotę portu lotniczego
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy zawarł umowę z dwoma trójmiejskimi dealerami marki Mercedes-Benz - firmami BMG Goworowski i Witman - na dostawę ośmiu samochodów elektrycznych. Nowoczesne "elektryki" trafiły do Działu Operacyjnego lotniska, będą także wozić pasażerów VIP. Współpraca jest wynikiem wspólnego zaangażowania w innowacyjność i zrównoważony rozwój.
Dealerzy Mercedesa - BMG Goworowski i Witman - połączyli siły i dostarczyli na lotnisko w pełni elektryczne samochody do obsługi pasażerów VIP: dwa 7-osobowe EQV oraz EQS i EQB. Do zadań operacyjnych przekazane zostały trzy egzemplarze Mercedesa EQA i jeden EQB.
Wprowadzamy do naszej floty samochody zeroemisyjne marki Mercedes-Benz i już dziś wyruszamy we wspólną drogę do dekarbonizacji. W trosce o środowisko i klimat chcemy systematycznie redukować swój ślad węglowy, a pojazdy z napędem elektrycznym wraz z niezbędną infrastrukturą do ich ładowania to jest nasz pierwszy ruch w tym wyścigu do lepszej przyszłości. Cieszymy się z owocnej i profesjonalnej współpracy z liderami na rynku sprzedaży ekologicznych i luksusowych aut, BMG Goworowski i Witman - powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Luksusowe domy za ponad 2 mln zł
Port lotniczy z firmą BMG Goworowski współpracuje już od prawie sześciu lat. Samochody dostarczane przez dealera w tym czasie przetransportowały ok. 25 tys. pasażerów gdańskiego lotniska, korzystających z usługi VIP. W jej ramach Port Lotniczy oferuje swoim klientom pobyt w komfortowym salonie VIP przed podróżą, ale także po wylądowaniu w Gdańsku. Pasażerowie korzystają z przyspieszonej i indywidualnej odprawy biletowo-bagażowej i kontroli bezpieczeństwa. W wygodnych warunkach oczekują na lot, mogą bez ograniczeń dokonywać zakupów w lotniskowych sklepach, a następnie są zawożeni do samolotu.
Nasze pojazdy elektryczne stanowią szczyt technologiczny, oferując nie tylko cichą i wygodną jazdę, ale także minimalizując wpływ na środowisko dzięki zeroemisyjnej eksploatacji. Jest to szczególnie ważne dla lotniska, które dąży do redukcji swojego śladu węglowego i promowania zrównoważonego transportu. Pasażerowie VIP oczekują nie tylko najwyższej klasy usług, ale również coraz częściej poszukują rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dostarczając im najnowocześniejsze pojazdy elektryczne, Mercedes-Benz spełnia te oczekiwania, łącząc luksus z odpowiedzialnością za środowisko - powiedział Bogdan Goworowski, prezes zarządu BMG Goworowski.
Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk"
Współpraca z Portem Lotniczym Gdańsk wpisuje się nie tylko w globalną strategię marki Mercedes-Benz na uzyskanie zeroemisyjności do 2030 r., ale również w naszą lokalną strategię zwiększenia udziału aut elektrycznych w trójmiejskim rynku. Przekazanie łącznie pięciu w pełni zelektryfikowanych samochodów na potrzeby gdańskiego lotniska daje nam szansę na zbudowanie większej świadomości wśród pasażerów oraz pozwala nam zaprezentować, jak uniwersalne i komfortowe mogą to być auta - powiedział Paweł Stefaniak, dyrektor handlowy Mercedes-Benz Witman.
W Dziale Operacyjnym Portu Lotniczego nowymi elektrycznymi autami poruszają się na co dzień dyżurni portu, którzy kontrolują pola manewrowe lotniska. Samochodami jeżdżą także koordynatorzy ruchu lotniczego naziemnego, potocznie nazywani służbą Follow Me. Ponadto nowe auto ma teraz lotniskowy Żbik, czyli pojazd wyposażony w specjalne urządzenia do płoszenia ptaków i zwierząt.
Dobre i sprawne samochody to ważny element pracy Działu Operacyjnego lotniska. Każdego dnia nasi pracownicy pokonują do 40 km po polach manewrowych, drogach startowej i kołowania portu. Niezmiernie ważne jest, by poruszali się w pracy bezpiecznymi, wygodnymi i ekologicznymi autami - dodał Tomasz Kloskowski.
Samochody do pracy operacyjnej zostały wyposażone w transpondery. Umożliwiają one obserwowanie z wieży lotniska, przez kontrolerów ruchu lotniczego, pozycji lotniskowych pojazdów w systemie kierowania i kontroli ruchem naziemnym statków powietrznych i pojazdów. W nowych mercedesach są także specjalne radiotelefony do komunikacji operacyjnej. Wszystkie samochody zostały wyposażone w belki świetlne i zostały oznakowane fluorescencyjnymi naklejkami.
EQB - kolejny w pełni elektryczny Mercedes
W ramach współpracy dealerzy Mercedesa będą wystawiać swoje modele na terenie terminala - Witman na parterze, a BMG Goworowski na pierwszym piętrze. Już teraz w strefie Schengen można oglądać strefę ekspozycyjną BMG z modelem CLE Coupe. Na miejscu można się umówić na jazdę testową tym autem poprzez zeskanowanie kodu QR, który został umieszczony na masce pojazdu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-28 08:43
(3)
Na pewno pracownicy sie ciesza, ze firma wyda prawie 2 mln zlotych na te samochody, a na zwiekszenie pensji juz nie maja. Ciesza sie z kierunku zeroemisyjnosci przy czym pracownik bardziej sie odchudzi zmniejszajac ilosc spozywanych kalorii.
- 80 8
-
2024-02-29 10:59
Umowa barterowa coś Ci mówi?
- 2 1
-
2024-02-28 14:33
widziałem jednego - jest gruby
- 5 1
-
2024-02-28 09:49
Ppracownik spożyje mniej kalorii i tym samym przyczyni się do ochrony planety. A najlepiej gdyby umarł, nie będzie juz wtedy wydzielał CO2. Czego nie rozumiesz?
- 11 1
-
2024-03-01 10:34
Żadnych konkretów, ile kosztowała taka impreza? Rozumiem że lotnisko nie ponosi żadnych kosztów poza udostępnieniem miejsca na r (1)
- 3 2
-
2024-03-02 10:11
Mercedesy maja reklame
A lotnisko darmowe samochody.
- 0 0
-
2024-02-29 15:18
O i tu elektryki się sprawdzą
Trzeba dość często podjechać ale trasy do kilometra.
Spalinowy nawet się nie zagrzeje, a dla elektryka akurat.
Przebiegi też będą po 50km dziennie max, więc zasięgu starczy nawet zimą i z ogrzewaniem.
A potem przez noc się naładują z nocnej taryfy.
Natomiast na ulicę wiadomo - zupełnie bez sensu.- 9 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.