• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

8 mln zł na prace drogowe w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
27 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu. Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu.

Zaplanowane na najbliższe miesiące prace drogowe w ścisłym centrum Gdyni mają kosztować nawet 8 mln zł i trwać rok. W planach jest m.in. przebudowa ulic Wybickiego, Placu Grunwaldzkiego i Armii Krajowej, czyli dróg znajdujących się w sąsiedztwie Centrum Filmowego i Baltiq Plazy.



Czy śródmieścia miast powinny być uprzywilejowana w przypadku decyzji o remontach dróg?

Niemiłe niespodzianki czekają w najbliższych miesiącach kierowców jeżdżących po śródmieściu Gdyni. Miasto szuka wykonawcy prac w ścisłym centrum miasta. Kluczowym elementem inwestycji jest budowa i przebudowa sieci kanalizacyjnych, deszczowych i teletechnicznych. I choć coraz częściej słychać głosy o zaniedbaniach w infrastrukturze dzielnic, którymi nikt się nie zajmuje, władze miasta przekonują, że także w śródmieściu jest wciąż sporo do zrobienia. Przy okazji pojawi się nowa nawierzchnia i uspokojenie ruchu.

Rozpoczęcie w wakacje

Robotnicy już w lipcu powinni zacząć prace na ulicach Wybickiego zobacz na mapie Gdyni, Placu Grunwaldzkim, Armii Krajowej, Borchardta i kawałku al. Jana Pawła II i Skweru Kościuszki. Pierwsze prace ruszą już w wakacje, więc korki w centrum mogą być większe niż w poprzednich latach o tej porze. Spowodują je nie tylko drogowcy. Swoją działalność w pełni rozpocznie Baltiq Plaza, a dodatkowo będzie to też pierwszy pełny sezon działalności Centrum Filmowego.

Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta. Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta.
Władze miasta jeszcze w trakcie realizacji tych inwestycji podkreślały, że po zakończeniu robót trzeba będzie zabrać się za remonty dróg i kanalizacji deszczowej w okolicy. Zwłaszcza że po tym, jak powstały nowe budynki i utwardzono teren, wody może w ziemię wsiąknąć mniej niż do tej pory.

- Musimy się na to przygotować, stąd takie działania. Po zakończeniu prac będzie możliwy odbiór większej liczby wód opadowych, które będą spływały do zbiornika zlokalizowanego przy Basenie Prezydenta. Poza tym chcemy poprawić estetykę ulic, a zwłaszcza chodników - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Żeby jeździło się wolniej

Zgodnie z projektem przygotowanym przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, ulica Wybickiego i plac Grunwaldzki pozostaną ulicami jednojezdniowymi, dwupasmowymi z dopuszczalną prędkością 30 km/h. Po obydwu stronach zaplanowano chodniki, parkować będzie można równolegle. Dziś, nie tylko z powodu trwającej inwestycji, zdarza się, że samochody blokują wyjazd z podziemnego parkingu przy Pl. Grunwaldzkim.

Z taką samą prędkością będzie można jeździć po ul. Borchardta i Skwerze Kościuszki. Na ul. Armii Krajowej dopuszczalna prędkość będzie wynosiła 40 km/h.

Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch. Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch.
Jako wyniesione zaplanowano skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Plac Grunwaldzki oraz Armii Krajowej i Borchardta. W projekcie pojawia się również próg zwalniający w sąsiedztwie skrzyżowania z ulicą Zygmuntowską.

To wszystko razem - jak zapewniają władze miasta - ma za zadanie uspokoić ruch w śródmieściu.

- Takie były wytyczne Zarządu Dróg i Zieleni w tym zakresie. Pieszych w tym miejscu jest sporo, kierują się w stronę plaży, więc istotnym jest, by zapewnić im w jak najpełniejszym zakresie bezpieczeństwo - przekonuje wiceprezydent Marek Stępa.
Jak najmniej uciążliwe

Pełny koszt może wynieść nawet 8,5 mln zł. Na roboty związane z odwodnieniem miasto pozyskało już wcześniej pieniądze z Unii Europejskiej. Prace drogowe będą finansowane z budżetu miasta. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy, który powinien być znany w trzeciej dekadzie maja.

Prace przewidziano na cały rok i będą realizowane etapami, bo w założeniu mają być jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

- Ważne, żeby przede wszystkim nie komplikować sytuacji podczas letnich imprez. Chociażby w trakcie festiwalu filmowego, zaplanowanego na wrzesień, prace muszą zostać przerwane - dodaje wiceprezydent Gdyni.

Opinie (139)

  • tendencyjna sonda (1)

    "nie, zwłaszcza w Gdyni widać, że na dzielnice przeznacza się najmniej pieniędzy" i od razu pojawia się opiniotwórcze założenie, że to prawda

    • 3 13

    • ale to rzeczywiście widać i tego widoku nie zamażą żadne pereleowskie czyny społeczne jakiegoś radnego z Obłuża.

      • 7 2

  • Na Abrahama mozna sie wy*ebac

    nawet na trzezwo i jak nie ma mrozu.

    • 34 1

  • Kolo dworca głównego, rondo i wiśniewskiego do stoczni, przeciez to jakaś masakra, centrum miasta ...

    • 28 0

  • A Rdestowa? (3)

    2076 rok?

    • 20 3

    • A gdzie to jest

      w Chwaszczynie? :D
      Przyłącznie sie do nich będzie 50-siąt krócej. buhahaha

      • 1 6

    • Rede.. co? :D (1)

      To już chyba na końcu świata jest :)

      • 1 3

      • Jeśli Gdynia to koniec świata, to i owszem.

        • 2 0

  • szczurek klasę pokazał na ulicy Aldony (1)

    a pan nowy rzecznik to ze wstydu powinien się pod ziemię zapaść

    • 28 2

    • Li tylko dlatego że jeden mieszkaniec tyłem wjeżdżać i wyjeżdżać nie potrafi... Bareja XXI wieku.

      • 0 0

  • ... a 100 mln na lotnisko.

    I zróbcie sobie prostą analizę, dumni gdynianie, ile można byłoby wyremontować (lub zbudować od nowa!) infrastruktury, gdyby nie chore wizje człowieka już dawno odrealnionego na waszą prośbę.

    • 33 3

  • Gdynia (7)

    Szczurek do dymisji!

    • 41 10

    • Jestem za!

      • 14 4

    • (5)

      A kto na jego miejsce? W ostatnich wyborach nie startował ani jeden sensowny kontrkandydat.

      • 13 9

      • Moim zdaniem prawie każdy z kandydatów poradziłby sobie lepiej od Szczurka (1)

        Ja rozumiem, że Szczurek zadłużył Gdynię i mało jest rozsądnych osób które by to chciały przejąć ale w prawie 250 000 mieście chyba znajdzie się ktoś odpowiedzialny kto to wszystko wyprostuje

        • 6 5

        • Horala???? Hahahahahahahaha:D

          • 2 3

      • (2)

        I przez takie myślenie mamy nadal Szczurka...

        • 6 3

        • Jak nie ma sensownego bezpartyjnego kandydata (1)

          to po co zmieniać na siłę? Zagłosujesz na pisowca czy platformersa? Masz już Budynia w Gdańsku.

          • 4 4

          • Budyń w Gdańsku ma chociaż jakieś sensowne inwestycje w Gdańsku, nie wszystkie, ale jednak trochę ich jest. A w Gdyni od wielu lat mamy bezpartyjnego (w skali kraju oczywiście, bo w skali lokalnej to jest to po prostu zwykła partia o nazwie Samorządność) cwaniaka, który jedyne, co robi, to zabiega o kolejne kadencje poprzez przemyślane zabiegi marketingowe. A za człowiekiem mającym umocowanie w Warszawce chociaż więcej kaski mogłoby popłynąć do Gdyni.

            • 2 0

  • (2)

    Trochę zaczynam zazdrościć Gdańskowi. Tam tworzą się nowe ulice, nowe przejazdy, odciąża się główne drogi. A u nas? Jak co roku remont estakady, która korkuje się i tak bez tego, droga na Karwiny stoi, ale co tam, ważne by pod teatrem muzycznym było spoko.

    • 43 4

    • Niestety wyborcy w Gdyni sami na to zapracowali. Dlaczego? Bo żadnej, podkreślam żadnej, nawet najlepszej władzy, nie wybiera się na więcej niż 2 kadencje!

      • 17 1

    • już niedługo

      • 1 0

  • 10 lutego (3)

    Kiedy w koncu wyremontuja ten koszmar?

    • 30 2

    • Dopóki lokalna partia Samorządność Wojciecha Szczurka będzie u władzy -

      NIGDY.

      • 11 1

    • Wytrzeźwiej!!!!! Nic z tych rzeczy! !!

      • 0 0

    • jeszcze Jana z Kolna prosi się od lat

      • 0 0

  • precz z tymi imbecylami z um

    • 30 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane