• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • a co z tristarem

    wszedzie gdzie jadą ciagle z czerwonego na czerwno i stoje i CO z rury leci, riuszam spalanie max , i pytam czemu tristar praktycznie nie działa zobacze słowackego , od grunwaldzkiej , zawsze światła przerywaja plynna jazdę do góry, to samo na Jana pawła, a juz nie wspone o dojeździe do tunelu max brak synchronizacji ruch, ,

    • 1 0

  • dla zanomego

    Jak zwykle w gdańsku, kiedys z jedna osboa wpływowa z władz gdańska rozmawiałem o korkach za tynelem na Przymorze, otz dał do zrozumienia, ze icch to nie obchodzi, bo chodzi by centrum było wolne , tam jeździł budyń i inni , fakt nie chodzi o anas tylko ktos wazny tam miał problem to mu zmienili organizacje ruchu.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    zapraszam urzędników po 15 na skrzyżowanie klinicznej z hallera (18)

    ciekawe czy równie bezpiecznie ocenią to co się dzieje na tym skrzyżowaniu, jak zamiar jaki chcieli osiągnąć na Piramowicza. Stary kierunek powinien wrócić jak najszybciej!

    • 373 42

    • a ja zapraszam po 15 kierowców do tramwaju lub na rower (13)

      nikt wam nie każe nigdzie autem jechać

      • 21 53

      • (2)

        Zapraszasz do tego samego tramwaju, który z związku z tym i**otyzmem stoi w tym samym korku co samochody bo droga jest zbyt wąska w pewnych miejscach żeby mógł swobodnie przejechać ? Nie dziękuję, postoję (w tym samym korku ale już we własnym, wygodnym aucie, gdzie nikt nie chucha mi na plecy i nic mi nie śmierdzi).

        • 3 1

        • Proponuję zlikwidować lewoskręt z Klinicznej w Hallera (1)

          i problem rozwiązany...

          • 1 1

          • taaaa, żeby cały ruch z tego skrzyżowania wtłoczyć w centrum Gdańska?

            brzmi sensownie! :D

            • 0 0

      • warto także nie wykluczać opcji roweru wspomaganego elektrycznie (1)

        składanego roweru przewożonego w bagażniku samochodu, hulajnogi elektrycznej i wielu innych wariantów dostępnych już obecnie w nieźle radzącym sobie z wprowadzaniem innowacji miastach takich jak Gdańsk. Czekam tylko na wymianę taboru SKM, elektryfikację PKM i wzrost częstotliwości jazdy SKM do taktu 5 minutowego w godzinach szczytu. Wyzwaniem pozostaje jakość tekstów powstających na tym portalu: dlaczego pan redaktor wydaje się przyjmować założenie, że pozorna większość ma rację? Kierowcy sami sobie gotują swój los....i są głównym źródłem korków nie tylko w okolicach ulicy Piramowicza, ale także w wielu innych rejonach naszego miasta.

        • 7 6

        • SKM co 5 minut ? To niech Gdynia wybuduje

          tunel pod torami na Puckiej.

          • 2 1

      • (1)

        wiecznie ten debi...y argument! mam samochód to mam prawo jeździć a urzędasy są dla nas a nie my dla nich - oni mają ułatwiać nam życie a nie komplikować! a jak nie potrafią ....to w ich miejsce można zatrudnić innych.

        • 10 7

        • Masz prawo, ale w ustalonych ramach, nie szkodząc innym.

          • 4 3

      • (1)

        Nikt nie każe autem jechać, ale przecież towar do sklepu dowozi się sam, inżynierowie latają na miotle, służby przemieszczają się na rolkach, a ludzie mieszkający w miejscach gdzie komunikacja nie jest tak dobrze rozwinięta chodzą codziennie kilkanaście, kilkadziesiąt kilometrów pieszo. I to bez względu na pogodę. Ot tak, dla zdrowotności.

        • 12 5

        • Zabawne jest argumentowanie kierowców: nie zabraniajcie mi jeździć samemu samochodem wzdłóż lini tramwajowych bo tego no... nie będziecie mieć dostaw w sklepie :-)

          • 7 6

      • A tobie rowerem :) (2)

        • 32 13

        • Stój w korku i nie pier...... (1)

          • 6 11

          • przeprowadzaj swojego rumaka przez przejścia i nie pier....

            • 15 5

      • Jak tak się boisz jechać rowerem, to czemu nie jedziesz komunikacją/ samochodem?

        Podobno teraz w korku bezpieczniej.

        • 13 11

    • Oni dobrze wiedza jak to wyglada

      Ale tak im kazali zrobić to, robili.

      • 1 1

    • Oni o 15 mają fajrant (2)

      • 11 1

      • wielu z nich pracuje po godzinach (1)

        warto, by czytelnicy tego portalu pracowali wyobraźnią

        • 1 11

        • To może niech przestaną

          Mniej zdążą napsuć

          • 8 1

  • Nie krytykują (1)

    Nikt nie krytykuje wprowadzanych bzdur. Proszę to traktować jako podpowiedz. Po co zmieniać coś co było dobre? Pozdrawaim

    • 49 16

    • Tylko dla kogo to było dobre? Chciałbyś mieć pod swoim domem przelotówkę?

      • 0 0

  • Przywrocic dawny ruch na Piramowicza!

    Przy Grunwaldzkiej postawic znak stopu dla bezpieczenstwa rowerzystow i jest rozwiazanie. A rowerzysci tez niech uwazaja bo nieraz zachowuja sie jakby nikogo poza nimi na drodze nie bylo! Kazdy musi uwarzac!

    • 2 0

  • Otworzyc uliczke obok Piramowicza!

    Teraz na Morene wracam w korkach przez Gdansk glowny, bo inaczej sie nie da! Stoje tam po 45 min i nic, wszedzie sie stoi, przy rynku, nawet z ul. Dmowskiego juz koniec bo zmniejszaja ulice pod droge rowerowa, a tam tez sie stalo. Urzednicy musza podjac jakas decyzje bo tak sie nie da! Moze zeby troche chociaz odciazyc ten bajzel, zrobic przejezdna uliczke zaraz za Piramowicza, gdzie obecnie znajduje sie zakaz wjazdu !albo przywrocic wjazd na Pirampwicza od Hallera!!!!

    • 2 0

  • Zjazd z obwodowej i wjazd do Gdanska -centrum -kierunek lotnisko.Jak poprawnie powinno tam byc z oznaczeniami zjazdow?

    Pierwsza tablica informacyjna-zostalo 10 km do zjazdu na centrum druga tablica -zostalo 5 km do zjazdu na centrum,trzecia tablica -zostala 1km do zjazdu na centrum -zjedz w prawo tak powinno byc a jak jest /Jest jedna mala tablica i to krotko przed samym wjazdem -i to nie jest tak tylko tam w tym miejscu ale na calej obwodnicy-oznaczonej znakami wjazdu i zjazdu -wybiorczo,rzadko i fatalnie od lat !!!Tak trudno to zrobic i poprawic blad?Moze kasy nie ma ?Kasy czy kompetencji zabraklo?Nie wiem ile jeszcze bedziemy czekac az drogowcy to zauwaza?Miesiace?Lata? a moze nic z tym nie zrobia bo przeciez nikomu to nie przeszkadza?Te wjazdy i zjazdy to taka nasza wizytowka....Ja gdybym byl kierowca bym sie mocno zdziwil -ze tak mozna spieprzyc prosta sprawe.

    • 1 0

  • Na obwodnicy trojmiasta -jest slabe jedno malowidoczne oznaczenie skretu na Warszawe i nowa S-7

    Dlaczego nie ma wielkiej tablicy tak przynajmniej na 3 km przed zjazdem a jedynie jedna ,malutka....Myslicie ,ze ludzie bez nawigacji ja wypatrza?Drogowcy to jednak jest stan umyslu.Zobaczcie jak i ile wczesniej sa tablice przypominajace o zjezdzie....To samo gdy wraca sie od strony Elblaga do Gdanska .....skrecajac z nowej S-7 w prawo -jadac w strone nowego linowego wiaduktu-prowadzacego dalej do tunelu..Juz zjazd na centrum i lotnisko-Musieli zrobic tylko jedna malutka niewidzialna tablice...Ludzie !!! jak nie wiecie jak to ma wygladac,ze tablice maja byc wyrazne i conajmniej kilka przed zjazdem ...to niech was wysla na authobany niemieckie lub wezcie poleccie na wyspy....wielkie i wyrazne tablice-i nie jedna....aa tak inaczej bardzo latwo mozna przegapic tak fatalnie oznaczony zjazd...Daja po jednej malej tablicy i zadowoleni...Wiecie jak wyglada taka wielka tablica? Ma ja byc wyraznie widac z odleglosci 500metrow.W UK zjaszdy macie wyrazne nad droga nad calym pasem masz wyznaczony kierunek, kierunek zjazdu tez z 10 metrow nad pasem i widoczny jest z co najmniej 2 km...Tylko w Gdansku na odwal sie robia.

    • 1 0

  • Na Hucisku -skret w prawo od Kartuskiej w strone wiaduktu i budynku lotu-powinien byc tylko nakaz jazdy w prawo..wypala sie paliwo bo jadacy na wprost blokuja skret gdy czekaja na czerwonym.Tam rowniez na stale powinna sie palic zielona strzalka a znacznie lepszym rozwiazaniem i nie pozerajacym pradu byl by powrot do strzalek metalowych a nie swietlnych-to bylo proste i skuteczne rozwiazanie-komu to szkodzilo?

    • 3 0

  • 85% czytelnikow chce wycofania sie -z glupiej urzedniczej decyzji i przywrocenia wczesniej obowiazujacych zasad

    Cofnijcie zmiany barany na Hallera zlikwidujcie kocie oczka ,przywroccie po dwa pasy dla obu kierunkow tylko swiatla zamontujcie dla pieszych z guzikiem na zmiane zielonego dla nich aby bezpiecznie mogli tam przejsc ...i nie bedzie takich zatorow i korkow.Przywrocic tez wszedzie zielone metalowe strzalki!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane