• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • Wawrzonek -domagamy sie twojej natychmiastowej i bezwzglednej dymisji!!!

    Niech cie przesuna albo usuna.Szkodzisz mieszkanca,szkodzisz kierowca,tracimy przez ciebie czas,paliwo i nerwy..Dzialasz w swoim lub znajomych interesie bo na pewno nie w interesie poprawy plynnosci ruchu.Zbieraj manele,pakuj mandzur w karton i dowidzenia!!! Co urzedas to glupsza decyzja...Od dzisiaj dolonczysz do takich tuzow i poprawiaczy- warunkow poruszania sie i jedynie slusznych decyzji jak Lisicki i Zomkowski.Wygrales tez plebiscyt w kategorii-,,korek roku".

    • 4 0

  • Jestem w szoku że trójmiasto.pl zamieściło artykuł tak niekorzystny dla obecnego urzędu miasta (2)

    Przecież nie od dziś wiadomo że jak spuszczają ścieki do Motławy to w sumie nic się nie stało, jak śmierdzi z Szadułek to mi to nawet pachnie, jak paraliżują ruch na dolnym mieście budując przejścia naziemne tam gdzie były przejścia podziemne, pod hotelarke i deweloperke która ma tam powstać, to w sumie tak jest bezpieczniej, jak podnoszą ceny za wywóz śmieci, ogrzewanie to w sumie i tak przecież jest tanio... Mieszkańcy kiedy w końcu pogonimy tą Panią...

    • 10 4

    • Pis im cenzora podrzucil-to musza sie dostosowac do ,,dobrej zmiany".

      • 0 0

    • Po prostu redaktor stoi w korku

      • 6 0

  • A pan Tomek Wawrzonek to o jakie bezpieczeństwo dba? (2)

    Statystyka policji pokazuje konkretnie że nie było tam problemu bezpieczeństwa. Na jakiej podstawie w takim razie została podjęta decyzja o zmianie organizacji ruchu w tym miejscu, bo na pewno nie chodziło o bezpieczeństwo. Jak to jest możliwe że w UMG pracują ludzie którym coś się wydaje? Przecież to jest skandal z odwróceniem ruchu i bełkotem że piesi i rowerzyści, a kierowcy samochodów to co?

    • 10 7

    • Proszę prześledzić historię tej zmiany organizacyjnej. (1)

      Tutaj dochodziło do największej kumulacji zdarzen drogowych pomiędzy rowerzysta-kierowca.

      • 2 3

      • Sygnalizacja-Wawrzonek-sygnalizacja-dociera to do ciebie?

        Watpie.

        • 0 0

  • Temu co wymyślił tą zmianę..

    Kazać w nogrode tamtędy jeździć dzień w dzień.

    • 3 0

  • Uważam że

    Te kilka kolozji to i tak za dużo, ale tłumaczenie urzędników to jakiś żart. Może całą grunwaldzką też zwężymy do jednego pasa ku zważeniu priorytetów ?
    W mojej opini potrzeba wzmocnić przekaz: dla kierowców tablica przed przejazdem z treścią: zatrzymaj się, rowerzysta ma pierwszeństwo,

    Ale i oznaczenia dla rowerzystów: zwolnij ! Pozwól się zauważyć

    • 2 0

  • (33)

    Gdańsk wszystko dla mieszkanców)

    • 129 14

    • Dziękujemy Tobie Dulcessa! Nie dość że nic nie robisz dla Gdańska, a jeśli już podejmiesz decyzję to klękajcie narody...

      Władza jest dla siebie czy społecznosci? Strach pomyśleć co by było, gdyby utworzyli republikę samorządową. Kolesiostwo i partykularyzm.

      • 0 0

    • Po co nam tacy urzędnicy (11)

      Co oni tam robią? Czują ze kim są? Że to ich miasto i mogą robić co im się podoba? Nie znają sytuacji, na mapie sobie obejrzą i stwierdza ze tutaj zrobimy tak, a jezioro damy tam.... Powinni starcic pracę za takie decyzje. Żeby wyborcy nie mieli wpływu na swoich wybranych. Żyjemy w średniowiecznym mieście, gdzie pan i władca mógł wsystsko z poddanymi?

      • 9 4

      • (6)

        Typie, przypominam, jak nazywa się stowarzyszenie polityczne Dulczessy -- Wszystko Dla Gdańska Aleksandry Dulkiewicz.
        Widzisz tu cokolwiek o Gdańsku Mieszkańców?
        Nie dla psa kiełbasa, więc cichaj tam, dziękuj co wieczór Aleksandrze za Jej opiekę i nie marudź.

        • 8 2

        • A woda w Zatoce to temat tabu w niemieckim Gdańsku? (3)

          • 2 3

          • Leki dziś pobrałeś? (2)

            • 2 3

            • Byłem nikt nie wchodzi do wody

              Smród nieziemski w Sopocie . RaKAŁ Czaskowski ,brawo

              • 0 0

            • Tak i bardzo rozjaśniają mi umysł. Nie to co u ciebie - glony i zbłąkanie.

              • 2 0

        • Dobra zmiana....na Piramowicza. (1)

          W końcu mam ciszę na dzielni,, a nie sznur aut.

          Chcesz do domu to jedź tramwajem/skm.

          • 6 3

          • Niech zgadnę

            Siedzisz jako cieć w conradinum?

            • 2 0

      • (3)

        Żeby ruszyć ten beton to trzeba im podziękować przy wyborach. Problemem jest to że jedyna opcja to mniejsze zło i ten cyrk dalej się kula

        • 4 1

        • Przy urnach wywalamy PO z Gdańska (2)

          • 5 2

          • Haha (1)

            A to PO tworzy korki? Czy może PiS?
            Korki tworzą leniwi janusze.

            • 3 5

            • Wywalimy was na zawsze

              Gdańszczanie pamiętajcie przy urnach

              • 3 0

    • Ceny za parking (18)

      Też dla mieszkańców ...

      Dramat . Jak złupać mieszkańca , poradnik ...

      1h 5.50zl
      2h 12.10zl
      3h 20zl !

      To jest normalne ... pewnie Ci którzy uwielbiają podatki będą to chwalić .

      • 9 5

      • Kolejna decyzja PO (5)

        Beznadziejna i dla kogoś to zrobili , pewnie ktoś z PO tam mieszka

        • 4 2

        • A coś na temat jakości wody w Zatoce ? (4)

          • 2 1

          • Wybuchy min trujo zatokę!! A kto teraz rządzi w Polsce? (3)

            • 1 2

            • Niemcy rządzą i ich sługusy z PO , sądy ,uczelnie , spółdzielnie mieszkaniowe... (2)

              Trzeba to uporządkować

              • 3 1

              • Jarek jest niemcem? :)) (1)

                • 2 2

              • Jarek Wałęsa? Zapytaj go

                • 0 0

      • Ile ma być, żebyś odstawił auto? (9)

        Byłeś kiedyś w centrum dużych miast na zachodzie?

        • 6 10

        • Tak byłem. (8)

          Berlin - w centrum kilka, dosłownie kilka ulic jest drogich, reszta jest albo darmowa albo nisko płatna. Co więcej nawet na drogich ulicach bywa, że po jednej stronie masz drogo a po drugiej stronie darmowy. Gdzie masz w Gdańsku darmowy lub tani parking w centrum?
          Amsterdam - płacisz za parking i masz darmowy bilet na komunikację miejską.
          Londyn - drogie parkowanie ale masz metro, którym dojedziesz wszędzie.
          Rzym - cena niższa za zaparkowanie przy koloseum niż na gdańskiej ŚSPP.

          Wymieniać dalej?

          • 7 1

          • Najważniejsze żeby kefiry i maślanki miały swój szesciokolorowy marsz w obronie serwatki i mleka

            • 1 0

          • Londyn - drogie parkowanie ale masz metro, którym dojedziesz wszędzie. (5)

            Gdańsk - drogie parkowanie ale masz tramwaj,autobusy,pkm,skm, którymi dojedziesz wszędzie...trochę wolniej.

            Czyli jak UM czyta to forum, to moze pomyślą nad propozycjami.

            Aut jest za duzo i niedługo wszedzie będzie korek, nie tylko na Hallera.

            • 2 4

            • Gdanska komunikacja zbiorowa jest zenujaco slaba, zlituj sie nad soba.

              • 0 0

            • "trochę" wolniej?! Metrem chyba nigdy nie jechałeś co? (3)

              Proszę - dojedź na przykład z okolic dawnego przystanku SKM Brzeżno (to wg niektórych centrum!) na Morenę w okolice Marusarzówny. To raptem 10 km.
              Google maps pokazuje 60min w południe, w szczycie około 1,5h. To jest tempo do którego dążymy, ze średnią prędkością 10km/h?
              I to tramwajem!!!

              A okolice tego (dawnego) przystanku SKM są całkiem nieźle skomunikowane, bo masz autobus i tramwaj. Dla przypomnienia - skm z tego miejsca do GD. Głownego jechała niecałe 12 minut.

              • 3 0

              • Powód jest bardzo prosty - nie można zbudować szybszego tramwaju, bo banda pacanów z Wrzeszcza od 5 lat go blokuje. (1)

                • 2 0

              • Ten koło Politechniki? Na Morenę? To będzie zwykły tramwaj. Przystanki co 500m. Krajobrazowy.

                • 4 0

              • Tu masz calkowita rację. Gdańsk postawil na tramwaj - i jedzie się pól dnia.

                O rozbudowie miasta w kierunku wiecznie śmierdzacych Szadólek.to w innym temacie.

                • 5 1

          • Bo w Gdańsku mają gdzieś kierowców. Liczą się tylko pieniądze

            • 0 0

      • A kto powiedział że jestem za 500+ za po czy PiS ?

        • 1 0

      • oj tam oj tam 20zł - raptem paczka fajek

        od tego masz 500+ więc możesz teraz szastać szmalem...

        • 3 2

    • Dla garstki wybranych - tak.

      • 0 0

  • Jeśli miasto wycofa się ze zmiany, strzyknę grupę rowerzystów, która skutecznie zablokuje wyjazd... (13)

    z Piramowicza, legalnie jeżdżąc w tę i z powrotem... kierowcy utkną w takich korkach, że poproszą miasto o obecne rozwiązanie...

    • 9 38

    • Blokada

      Rozjade cię z uśmiechem na ustach frajerze.

      • 0 0

    • A kolorowe gacie też już masz? ;)

      • 0 0

    • (1)

      Do szkoły nauczyć się pisać najpierw! a nie żółć wylewasz.

      • 6 0

      • Jak widać nie rozumiesz treści czyjejś opinii co dowodzi potrzeby twojej edukacji szkolnej.

        • 1 1

    • I to właśnie jest terroryzm

      • 5 0

    • A co sobie wstrzykniecie z ta grupa?

      Jak marichunanem w strzykawkach to my zadzwonimy po ijo ijo...aby was zabrali ...

      • 5 0

    • Ja bym (1)

      skrzyknęła, a nie strzyknęła... ale cóż wymagać od rowerzysty....

      • 8 2

      • dokładnie

        • 5 1

    • (1)

      Czyli podpowiadasz jak mają zrobić kierowcy ok. Proszę właściciela jakiegoś np. Stara w wiadomym stanie, byleby jechał i był sprawny technicznie i niech sobie go postawi na tym twoim przejeździe/przejściu dla pieszych, tak przypadkiem się popsuł, postawi trójkąt ostrzegawczy i niech sobie stoi przez tydzień, i co mu zrobisz zgodnie z prawem?Mandat mu wystawisz? nie da się go przepchnąć i twój tok rozumowania pokazuje że kij ma dwa końce więc nie bądź tak mało inteligentny, postaraj się wymyślić coś innego.

      • 7 2

      • Ale to jest pomysł na blokadę Piramowicza aby było bezpieczniej czy na co?

        • 1 2

    • to postawie ci znak stop (1)

      • 7 3

      • To po zatrzymaniu i tak można wejść na przejście i blokować

        • 2 1

    • Super pomysł!

      • 2 2

  • Koszmar rownież dla mieszkańców ul. Hallera

    Jako mieszanka Hallera chciałabym zwrócić uwagę na kilka znaczących problemów, które wynikają ze zmiany organizacji ruchu na ul. Piramowicza. 1. Wszyscy zmotoryzowani chcący dostać się na ul. Zwycięstwa \Grunwaldzką (kierunek Gdynia) muszą zrobić pętle, spalając więcej benzyny przez co zanieczyszczają środowisko i tworzą większe korki 2. W godzinach szczytu ruch samochodowy znacznie się natężył na odcinku wiadukt - Opera Bałtycka 3. Samochody blokują ruch tramwajowy ( powodując opóźnienia w rozkładzie) i zastawiają przejście dla pieszych, które i tak jest newralgicznych punktem na mapie Gdańska. 4. My mieszkańcy mamy jeszcze większy hałas - ciągłe klaksony i dzwonki tramwajów oraz wdychamy jeszcze więcej oparów benzyny 5. Osoby, które zamieszkują tę samą stronę ulicy co Opera Bałtycka żeby włączyć się do ruchu na pas w stronę Gdańska Śródmieście muszą robić niebezpieczne manewry i blokują na dłużej drogę rowerową na Hallera. Jak Państwo to skomentujecie? Dodam, że popieram inicjatywy wspierające ruch pieszych i rowerowy, ale mam wrażenie, że decyzja o zmianie ruchu na ul. Piramowicza jest nietrafiona.

    • 4 1

  • Cóż....jaki włodarz miasta

    Tacy i urzędnicy. Przykre to

    • 5 3

  • Fajnie się krytykuje z fotela samochodu (38)

    Mój sąsiad który na co dzień jeździł tym skrótem krytykuje rozwiązanie ale jednocześnie cieszy się że przed jego domem zrobili ograniczenia ruchu, teraz po zmianach jest to droga jednokierunkowa. Punkt widzenia zmienia się od punktu siedzenia. Bezpieczeństwo pieszych jest chyba najważniejsze.

    • 83 251

    • Bezpieczeństwo pieszych jest najważniejsze

      I dlatego zrezygnujemy wszyscy solidarnie z jazdy samochodem bo to niebezpieczne.

      • 1 1

    • Ten sąsiad jest zmyślony (1)

      jak i cała Twoja historyjka. Kiedy Piramowicza była dwukierunkowa?

      • 15 6

      • A czy ona opisuje, że sąsiad mieszka przy Piramowicza? Wyraźnie napisała, że narzeka na rozwiązanie drogowe na tej ulicy, bo teraz dłużej wraca do domu (w innej części miasta), że ugodzony w jego interes i innych stojących w korkach. Natomiast podobne zmiany pod jego domem ocenia pozytywnie, choć ktoś kto pod jego oknem jeździł teraz też będzie dłużej do swojego domu jechał.

        • 0 0

    • nie (5)

      zbalansowany transport i bezpieczeństwo wszystkich członków ruchu jest najważniejsze, a nie jedna gloryfikowana grupa

      • 4 1

      • A na pewno, juz bezpieczeństwo nie jest najważniejsze. (3)

        Ruch i jego płynności i szybkość to jest najważniejsze!
        Nie wynaleziono samochodu by był bezpieczny, ale po to by pozwalał na szybki zindywidualizowany transport!

        • 1 2

        • i taki sposób myślenia doprowadził, że miasta nie są bezpieczne a samochód w warunkach (2)

          nadmiaru samochodów przestał pozwalać na szybki transport. Rower także jest indywidualnym środkiem transportu, w mieście do 5 km jest szybszy niż samochód.

          • 2 2

          • Nie każdy ma cały swój świat zamknięty w promieniu 5 km... (1)

            • 1 1

            • nie jest winą rowerzystów

              że mieszkasz za obwodnicą...

              • 1 2

      • jak piesi i rowerzyści będą bezpieczniejsi, to i kierowcy będą bezpieczniejsi

        jak droga będzie wygodna i bezpieczna dla kierowców, to piesi i rowerzyści będą mniej bezpieczni. Kto tu pisze o "zbalansowaniu"?

        • 0 2

    • Trudno (24)

      Ja też mieszkam w bardzo głośnym i zatłoczonym miejscu ale taki jest urok mieszkania w mieście. Chcesz mieć więcej spokoju to przeprowadź się za miasto, niestety. Coś za coś.

      • 20 16

      • Bzdury piszesz. Piramowicza to nie autostrada dla aut. (23)

        Głośno może być koło Grunwaldzkiej.

        Wiesz jak tam teraz jest spokojnie? Na Piramowicza I Uphagena?

        Trójmiasto.pl powinno zrobć sondę wśród mieszkańców Uphagena I Piramowicza. Idę o zakład, że 90% popiera ruch miasta.

        Jak Ci się nudzi to ciśnij o dokończenie drogi Czerwonej. Mieszkańcy Białej I Wrzeszcza będą zachwyceni :))

        • 14 14

        • Kto jest wazniejszy garstka z Piramowicza i i ch spokoj czy wielotysieczna rzesza wracajacych do domow kierowcow? (15)

          Do odwolania tego patalacha co zmienil ruch i idzie w zaparte.Macie radnych?-To cisnijcie ich o odwolanie pajaca.Osobiscie wypieprzyl byl za usprawnienia babe od kocich oczek... na Hallera Tam powinna byc sygnalizacja z przyciskiem dla pieszych a nie durne zwezenia!!!!

          • 12 21

          • zrób sygnalizację na Hallera

            ze Stoczni nie wyjedziesz...

            • 0 0

          • (11)

            Raczej rzesza wracających do domu rowerzystów. Już teraz jeździ ich tamtędy kilka tysięcy dziennie - liczba z roku na rok rośnie, przywrócenie mevo jeszcze bardziej przyspieszy ten wzrost, a im bezpieczniejsza będzie ta najważniejsza w mieście trasa, tym więcej osób wybierze rower.

            • 5 6

            • I się obudziłeś. (10)

              Na pewno ludzie wybiorą rower bo trasa będzie bezpieczna?! Co za bzdura! Ludzie wybierają dany środek lokomocji, bo taki chcą lub taki jest im wygodny.

              • 2 5

              • (2)

                Ludzie wybierają taki środek transportu, który jest najszybszy licząc drzwi do drzwi. Im szybciej rowerem, tym więcej rowerów.

                • 2 3

              • Ale czy ty nie widzisz, że to jest błędne koło?

                Co z tego, że samochody, tramwaje czy autobusy sztucznie zwolnimy, skoro twój czas przejazdu na rowerze się nie zmieni? Wydaje ci się, że będziesz szybciej a to guzik prawda!

                Rowerzyści zachowują sie jak psy ogrodnika - nie patrzą żeby poprawić swojem byle tylko innym było gorzej. A już najlepiej to dowalić tym zaplutym samochodziarzom.

                Patrzcie żeby wszystkim było ok a nie tylko jak innym coś spierniczyć.

                • 1 2

              • Dlatego większość jeźdźi autem.

                • 1 1

              • Rower może też być uważany za wygodny (4)

                Jeśli tworzy się warunki dedykowane dla rowerzystów.

                • 3 3

              • Może. (3)

                I niech sobie każdy wybiera co chce.
                Ale ta zmiana nie ma na celu poprawy ruchu tylko faworyzowanie jednych kosztem drugich.

                • 2 3

              • Ma na celu zmniejszenie faworyzowania jednych kosztem drugich. (2)

                Mamy jakieś 50 lat budowania infrastruktury tylko i wyłącznie pod samochody do naprawienia.

                • 4 2

              • I nadal nie zbudowaliśmy pod samochody...

                A ty już byś chciał pod rowery!!!!

                • 2 1

              • Albo 50 lat zaległości jeśli zapytasz patosamochodziarzy :-)

                • 0 2

              • no właśnie: wygodny i bezpieczny (1)

                dlatego wielu wybiera rower, bo jest dla nich wygodny i bezpieczny. W tym miejscu akurat nie był bezpieczny, jak się zmieniła organizacja ruchu stał się bardziej bezpieczny. Dlatego zasadne jest prognozowanie, że większa liczba ludzi wybierze rower, gdy się poprawi bezpieczeństwo i komfort poruszania się rowerzystów po Gdańsku.

                • 3 5

              • Zaprzeczasz sam sobie!

                Skoro w tym miejscu rower nie był bezpieczny to chyba nieprawidłowo wybrali...albo chcieli wybrać "niebezpieczny" rower bo mieli taka ochotę... tak czy siak to ich sprawa! Nie moja i nie twoja!
                Ta prognoza jest niewarta twojego stukania w klawisze... gdy ją tu wklepałeś! Ludzie wybierają co lubią, bo tak im dogodnie. Bezpieczeństwo nie ma tu nic do gadania.

                • 1 1

          • Znajdz sobie inną drogę do domu. Google maps polecam. (1)

            • 13 9

            • Tylko, że teraz stoi i Mickiewicza i Kościuszki przez te niby przemyślane zmiany... że chyba helikopter zostaje... A nie wrócili jeszcze studenci, wielu też osób on-line pracuje

              • 4 2

        • (1)

          jakich mieszkańców ?! Na Piramowicza nikt nie mieszka !!!!

          • 5 3

          • Nie znasz miasta, to się nie wypowiadaj.

            • 1 2

        • Mieszkańcy Piramowicza? (3)

          A co to za stwory jak tam tylko Conradinum stoi

          • 10 6

          • O właśnie! Szkoła tam jest. Tysiące bombelków. Chcesz je rozjechać? (2)

            "Mieszkańcy Piramowicza?
            A co to za stwory jak tam tylko Conradinum stoi"

            Są. Mało, ale tym bardziej trzeba o nich dbać.

            • 4 8

            • Jakich bombelków. Toż to stare byki. ? To jest szkoła średnia!!! (1)

              • 3 1

              • Na 500+ się łapią :).

                • 1 3

        • wracaj na wieś ,słoiku. Tam miałeś sPOkojnie

          płk.Mazguła

          • 6 6

    • To wsiądź na fotel kierowcy...

      będzie Ci wygodniej.
      No chyba że nie umiesz prowadzić...

      • 0 1

    • Fajnie: droga jednokierunkowa bezpieczniejsza, ale...
      droga zamknięta jeszcze bezpieczniejsza...

      • 8 1

    • Czytałaś

      Artykuł do końca?

      • 3 1

    • Głos z UM?

      • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane