• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alfa Romeo MiTo. Ile alfy w alfie?

Bawo,Mart,Ps
28 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Alfa Romeo MiTo, czyli skrót od włoskich miast Milano i Torino.



Kiedy widzę przejeżdżające Alfa Romeo, zdejmuję kapelusz z głowy - tak miał mówić o alfach sam Henry Ford, człowiek, który zmotoryzował Amerykę. Czy zdjąłby kapelusz na widok MiTo?



Dla miłośników marki Alfa Romeo zawsze była czymś więcej, niż tylko samochodem. Posiadanie alfy było wyznacznikiem pewnego stylu życia, indywidualizmu, oryginalności, fascynacji i niestandardowego podejścia do motoryzacji. Oznaczało to także godzenie się na pewne figle ze strony samochodu i dozgonną przyjaźń z mechanikiem.



Czy w najnowszych alfach pozostało jeszcze coś z ducha klasycznych samochodów? Z czasów, gdy nie było wspólnych płyt podwoziowych, unifikacji, a fuzje koncernów motoryzacyjnych były czymś wyjątkowym?

MiTo z zewnątrz przyciąga wzrok. "Smutnymi" przednimi oczami z chromowanymi obwódkami, okrągłymi ledami z tyłu, proporcjonalną sylwetką z małymi szybami (te boczne nie mają ramek) i ładną fakturą materiałów we wnętrzu mających imitować włókno węglowe.

W środku wygodnie, ergonomia poprawna, widok z wnętrza pojazdu w miarę też, czas przekręcić kluczyk. 1.4 - 135 KM, klasyczny downsizing. Wcale nie wstydzimy się napisać, że nie od razu pojęliśmy na czym polega fiatowska technologia multiair mająca ograniczać zużycie paliwa, bo nie ogranicza. Alfa przy ciężkiej nodze żłopnie sobie nawet 9 litrów w mieście, niczym latino lover pysznego chianti.

Dobrze, że w systemie DNA (pozwala na wybranie trzech trybów jazdy) jest opcja dynamic. Czuć, że dzięki niemu samochód robi się zrywniejszy, a układ kierowniczy utwardza się, co wydatnie pomaga zapanować nad MiTo i czerpać więcej satysfakcji z jazdy. Tryb dynamic oznacza też twardsze zawieszenie, co daje również namiastkę prawdziwych, sportowych przeżyć.

Czy to więc jeszcze alfa z prawdziwym duchem alfy w środku? Na to pytanie, niech miłośnicy marki sami sobie odpowiedzą. Alfa pozostała na tyle drogową indywidualnością, że gdyby zastanowić się czy wybrać np. citroena DS3, Mini czy np. audi A1 wybór nie byłby taki oczywisty.

Alfa ma atuty, którymi potrafi uwieść, chociażby naprawdę naszym zdaniem piękny design. Doskonale też sprawdza się w codziennej esploatacji i daje odrobinę poczucia tego, co oznacza samochód ze słynnym wężem na masce. Po nabyciu MiTo (od nieco ponad 70 tys. złotych) można marzyć o chociażby 8C Competizione.

Samochód do testów użyczony przez P.U.H. Auto-mobil Sp. z o.o., przedstawiciela marki w Gdynii.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (72) ponad 20 zablokowanych

  • Alfa... (1)

    Kto raz miał- na pewno kupi jeszcze raz :) miałem 156 - teraz przymierzam się do 159. Jestem w Alfie zakochany, mimo jej humorów.. :D

    • 12 1

    • Posiadam 159-tkę i szczerze polecam... Drogę miałem podobną, mianowicie też przesiadka z 156-tki... Awaria tylko jedna, po 160 tys km - przekładnia kierownicy - regeneracja i wszystko spokojnie dalej... polecam!!!

      • 0 0

  • Mam Passata 2.0 TDI 170KM w serii. Auto non stop na serwisie ale jestem zadowolony bo auto flotowe. (5)

    Za nic nie płacę ale odradzam jak auto prywatne bo to skarbonka bez dna. Swego czasu śmiano się z francuzów ale jak niemcy zastoswali tąsamą technologię po latach to spotkało ich to samo. Diesle VW są obecnie bardzo awaryjne ale to koszt nadgonienia opóźnienia technologicznego. Jedyne co im sie udało to silniki TSI i TFSI.

    • 14 1

    • 1.9 TDI też im się udało (1)

      • 1 3

      • tylko to im się udało

        • 3 0

    • poszukaj na formum, znajdziesz identyczne opowiastki o TSI i TFSI (2)

      że turbina, że wysislona bla, bla bla, że ojca, szwagra, brata starszy syn ma na firmę i że mu ten i tamten

      • 3 1

      • zatem NIC im się nie udało (1)

        • 3 1

        • zatem każdy w naszym kraju jest specem od wszystkiego!

          Od nart, poprzez F1, na polityce i reformie służby zdrowia kończąc.

          • 1 2

  • Alfa to najwygodniejsze auto dla "biedaka" (1)

    Siedziałam w szmelcwagonach, mercedesach, audi, seat, skoda i wielu innych i tylko Alfa ma najwygodniejsze fotele, najfajniejszą tapicerkę i design, a z oszczędnością to tak jak dla gamoni - przecież każdy wie, że aby koń szedł to trzeba nalać.

    • 8 1

    • Siedziałeś?

      Haha no to grubo !

      • 0 0

  • Golf lepszy

    • 6 13

  • moze sie ktos wypowie kto jezdzil tym autkiem ...

    mialem okazje we Wloszech - ladny design, ladne wykonczenie, niezla dynamika, milo jezdzi w waskich zakretach ...
    wady: zdecydowanie za nisko zawieszona, po rownych drogach ok, niestety kazde parkowanie to bol glowy by nie zawadzic o kraweznik, podobnie zjazd na droge polna to koniec przyjemnosci ...

    • 4 0

  • skoda 1.2 tsi

    skoda to nie samochod najbrzydsze g...o s(z)koda gadac syf paskuda

    • 6 2

  • jak najdalej od VW i tym podobnych klonów czesko-hiszpańskich

    • 10 1

  • alfistka

    o ile uwielbiam Alfy, tak Mito wizualnie mi się nie podoba...
    może fajnie się jeździ, ale nie próbowałam więc się nie wypowiem...

    jestem ciekawa czy ci wszyscy specjaliści od Alf kiedykolwiek jakąś prowadzili...
    ;)

    • 3 0

  • skad tu tyle folkswagenowcow? (2)

    • 8 2

    • Kartuzy i Wejherowo mają internet od miesiąca (1)

      stąd ta wieśwagenowska ekypa

      • 4 3

      • masz info od rodziny, czyli z pierwszej ręki.

        Wreszcie nie musisz PKS-em gnać w odwiedziny, tylko jak Panisko na Skype pogadać, no i ten laptop z kamerką!

        • 0 0

  • nie pojechali

    wszystkie lawety zajęte :-)

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane