• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alfa Romeo MiTo. Ile alfy w alfie?

Bawo,Mart,Ps
28 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Alfa Romeo MiTo, czyli skrót od włoskich miast Milano i Torino.



Kiedy widzę przejeżdżające Alfa Romeo, zdejmuję kapelusz z głowy - tak miał mówić o alfach sam Henry Ford, człowiek, który zmotoryzował Amerykę. Czy zdjąłby kapelusz na widok MiTo?



Dla miłośników marki Alfa Romeo zawsze była czymś więcej, niż tylko samochodem. Posiadanie alfy było wyznacznikiem pewnego stylu życia, indywidualizmu, oryginalności, fascynacji i niestandardowego podejścia do motoryzacji. Oznaczało to także godzenie się na pewne figle ze strony samochodu i dozgonną przyjaźń z mechanikiem.



Czy w najnowszych alfach pozostało jeszcze coś z ducha klasycznych samochodów? Z czasów, gdy nie było wspólnych płyt podwoziowych, unifikacji, a fuzje koncernów motoryzacyjnych były czymś wyjątkowym?

MiTo z zewnątrz przyciąga wzrok. "Smutnymi" przednimi oczami z chromowanymi obwódkami, okrągłymi ledami z tyłu, proporcjonalną sylwetką z małymi szybami (te boczne nie mają ramek) i ładną fakturą materiałów we wnętrzu mających imitować włókno węglowe.

W środku wygodnie, ergonomia poprawna, widok z wnętrza pojazdu w miarę też, czas przekręcić kluczyk. 1.4 - 135 KM, klasyczny downsizing. Wcale nie wstydzimy się napisać, że nie od razu pojęliśmy na czym polega fiatowska technologia multiair mająca ograniczać zużycie paliwa, bo nie ogranicza. Alfa przy ciężkiej nodze żłopnie sobie nawet 9 litrów w mieście, niczym latino lover pysznego chianti.

Dobrze, że w systemie DNA (pozwala na wybranie trzech trybów jazdy) jest opcja dynamic. Czuć, że dzięki niemu samochód robi się zrywniejszy, a układ kierowniczy utwardza się, co wydatnie pomaga zapanować nad MiTo i czerpać więcej satysfakcji z jazdy. Tryb dynamic oznacza też twardsze zawieszenie, co daje również namiastkę prawdziwych, sportowych przeżyć.

Czy to więc jeszcze alfa z prawdziwym duchem alfy w środku? Na to pytanie, niech miłośnicy marki sami sobie odpowiedzą. Alfa pozostała na tyle drogową indywidualnością, że gdyby zastanowić się czy wybrać np. citroena DS3, Mini czy np. audi A1 wybór nie byłby taki oczywisty.

Alfa ma atuty, którymi potrafi uwieść, chociażby naprawdę naszym zdaniem piękny design. Doskonale też sprawdza się w codziennej esploatacji i daje odrobinę poczucia tego, co oznacza samochód ze słynnym wężem na masce. Po nabyciu MiTo (od nieco ponad 70 tys. złotych) można marzyć o chociażby 8C Competizione.

Samochód do testów użyczony przez P.U.H. Auto-mobil Sp. z o.o., przedstawiciela marki w Gdynii.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (72) ponad 20 zablokowanych

  • Mam i sobie chwalę....

    Szkoda mi Was, Ci wszyscy którzy szydzicie a nie mieliście okazji spróbować. Toteż podziwiajcie bo tylko to Wam pozostało.

    • 9 0

  • alfa to marka koneserów,dla kogo jest volkswagen mówi sama nazwa

    • 12 1

  • GRUPA FIAT (2)

    Witam.Tak się składa,iż w ostatnim czasie dany mi było użytkować 3 różne tożsame modele z grupy FIAT i to przez spory okres czasu tj.Brava/o,Guliette i Deltę.Na podstawie tego mogę stwierdzić,iż z obecnie z całej grupy bezsprzecznie najlepiej wykonana jest Alfa (choć i tu bez szkrzypienia się nie obyło).Mmo wszystko czuć wyraźne różnice w zmonotowniu i jakości plastików. Ma też najwygodniejsze fotele.O dziwo kierownica najlepsza jest Fiacie,ale plastiki najgorsze.Niestety i Alfa i Fiat mają jedną wadę-mało miejsca z tyłu(tu zdecydowania wygrywa Lancia) O usterkowości i Desingu się nie rozpisuje bo to kwestia gustu, a często także stylu i sposobu jazdy (choć jako wieloletni użytkowników Fiatów,Alf i Lanci jedną zauważam-zdecydowaną poprawę elementów mechanicznych tj.zawieszenia,.Niestety, jakość wykonania i elektronika cały czas pozostawia sporo do życzenia).Subiektywnie mogę doradzić:jeśli szukasz dobrze wykonanego auta,o ciekawym Desingu i nie potrzebujesz dużej ilości miejsca(zwłaszcza z tyłu)-to zdecydowanie ALFA:jeśli szukasz normalnego samochodu na codzień i nie chcesz przepłacać i nie potrzebujesz dużej ilości miejsca z tułu-to zdecydowanie FIAT (najlepiej w trochę bogatszej wersji):jeśli natoamist chcesz wozić dzieci z tyłu i mieć piękny Designerski wóz-to zdecydowania Lancia(tylko nie wiem czy za te pieniądze)
    Wybór należy do was-Pozdrawiam
    Ps.nie jestem pracownikiem grupy FIAT , ani żadnego innego kocernu

    • 8 2

    • ale napisz to wszystko teraz po włosku

      • 0 0

    • ano cuś wtym je

      • 0 0

  • (3)

    jak bedę miał bliżnięta to córce dam Alfa a synu Romeo

    • 9 10

    • synu? (2)

      synowi

      • 3 0

      • koleś masz pięć złotych

        jest tu jakiś cwaniak?

        • 0 0

      • widac chce syna

        • 0 0

  • wszystkie alfy są brzydkie (2)

    makarony nie powinny się brać za produkcję samochodów i tyle

    • 3 45

    • ....no cóż... (1)

      ...Włosi biorą się za produkcję samochodów - i niestety wychodzą im takie perełki jak Maseratti czy Ferrari... Coś jeszcze chcesz dodać kolego...???

      • 7 0

      • hmmm...

        Gdybyś się trochę zagłębił w historię, vw-genowski głąbie to byś wiedział, że Pinifarina też stylizował te twoje nędzne vw...

        • 2 1

  • nie pojechali

    wszystkie lawety zajęte :-)

    • 3 1

  • alfistka

    o ile uwielbiam Alfy, tak Mito wizualnie mi się nie podoba...
    może fajnie się jeździ, ale nie próbowałam więc się nie wypowiem...

    jestem ciekawa czy ci wszyscy specjaliści od Alf kiedykolwiek jakąś prowadzili...
    ;)

    • 3 0

  • Mam Passata 2.0 TDI 170KM w serii. Auto non stop na serwisie ale jestem zadowolony bo auto flotowe. (5)

    Za nic nie płacę ale odradzam jak auto prywatne bo to skarbonka bez dna. Swego czasu śmiano się z francuzów ale jak niemcy zastoswali tąsamą technologię po latach to spotkało ich to samo. Diesle VW są obecnie bardzo awaryjne ale to koszt nadgonienia opóźnienia technologicznego. Jedyne co im sie udało to silniki TSI i TFSI.

    • 14 1

    • poszukaj na formum, znajdziesz identyczne opowiastki o TSI i TFSI (2)

      że turbina, że wysislona bla, bla bla, że ojca, szwagra, brata starszy syn ma na firmę i że mu ten i tamten

      • 3 1

      • zatem NIC im się nie udało (1)

        • 3 1

        • zatem każdy w naszym kraju jest specem od wszystkiego!

          Od nart, poprzez F1, na polityce i reformie służby zdrowia kończąc.

          • 1 2

    • 1.9 TDI też im się udało (1)

      • 1 3

      • tylko to im się udało

        • 3 0

  • Alfa... (1)

    Kto raz miał- na pewno kupi jeszcze raz :) miałem 156 - teraz przymierzam się do 159. Jestem w Alfie zakochany, mimo jej humorów.. :D

    • 12 1

    • Posiadam 159-tkę i szczerze polecam... Drogę miałem podobną, mianowicie też przesiadka z 156-tki... Awaria tylko jedna, po 160 tys km - przekładnia kierownicy - regeneracja i wszystko spokojnie dalej... polecam!!!

      • 0 0

  • jak najdalej od VW i tym podobnych klonów czesko-hiszpańskich

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane