• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alfa Romeo MiTo. Ile alfy w alfie?

Bawo,Mart,Ps
28 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Alfa Romeo MiTo, czyli skrót od włoskich miast Milano i Torino.



Kiedy widzę przejeżdżające Alfa Romeo, zdejmuję kapelusz z głowy - tak miał mówić o alfach sam Henry Ford, człowiek, który zmotoryzował Amerykę. Czy zdjąłby kapelusz na widok MiTo?



Dla miłośników marki Alfa Romeo zawsze była czymś więcej, niż tylko samochodem. Posiadanie alfy było wyznacznikiem pewnego stylu życia, indywidualizmu, oryginalności, fascynacji i niestandardowego podejścia do motoryzacji. Oznaczało to także godzenie się na pewne figle ze strony samochodu i dozgonną przyjaźń z mechanikiem.



Czy w najnowszych alfach pozostało jeszcze coś z ducha klasycznych samochodów? Z czasów, gdy nie było wspólnych płyt podwoziowych, unifikacji, a fuzje koncernów motoryzacyjnych były czymś wyjątkowym?

MiTo z zewnątrz przyciąga wzrok. "Smutnymi" przednimi oczami z chromowanymi obwódkami, okrągłymi ledami z tyłu, proporcjonalną sylwetką z małymi szybami (te boczne nie mają ramek) i ładną fakturą materiałów we wnętrzu mających imitować włókno węglowe.

W środku wygodnie, ergonomia poprawna, widok z wnętrza pojazdu w miarę też, czas przekręcić kluczyk. 1.4 - 135 KM, klasyczny downsizing. Wcale nie wstydzimy się napisać, że nie od razu pojęliśmy na czym polega fiatowska technologia multiair mająca ograniczać zużycie paliwa, bo nie ogranicza. Alfa przy ciężkiej nodze żłopnie sobie nawet 9 litrów w mieście, niczym latino lover pysznego chianti.

Dobrze, że w systemie DNA (pozwala na wybranie trzech trybów jazdy) jest opcja dynamic. Czuć, że dzięki niemu samochód robi się zrywniejszy, a układ kierowniczy utwardza się, co wydatnie pomaga zapanować nad MiTo i czerpać więcej satysfakcji z jazdy. Tryb dynamic oznacza też twardsze zawieszenie, co daje również namiastkę prawdziwych, sportowych przeżyć.

Czy to więc jeszcze alfa z prawdziwym duchem alfy w środku? Na to pytanie, niech miłośnicy marki sami sobie odpowiedzą. Alfa pozostała na tyle drogową indywidualnością, że gdyby zastanowić się czy wybrać np. citroena DS3, Mini czy np. audi A1 wybór nie byłby taki oczywisty.

Alfa ma atuty, którymi potrafi uwieść, chociażby naprawdę naszym zdaniem piękny design. Doskonale też sprawdza się w codziennej esploatacji i daje odrobinę poczucia tego, co oznacza samochód ze słynnym wężem na masce. Po nabyciu MiTo (od nieco ponad 70 tys. złotych) można marzyć o chociażby 8C Competizione.

Samochód do testów użyczony przez P.U.H. Auto-mobil Sp. z o.o., przedstawiciela marki w Gdynii.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (72) ponad 20 zablokowanych

  • GRUPA FIAT (2)

    Witam.Tak się składa,iż w ostatnim czasie dany mi było użytkować 3 różne tożsame modele z grupy FIAT i to przez spory okres czasu tj.Brava/o,Guliette i Deltę.Na podstawie tego mogę stwierdzić,iż z obecnie z całej grupy bezsprzecznie najlepiej wykonana jest Alfa (choć i tu bez szkrzypienia się nie obyło).Mmo wszystko czuć wyraźne różnice w zmonotowniu i jakości plastików. Ma też najwygodniejsze fotele.O dziwo kierownica najlepsza jest Fiacie,ale plastiki najgorsze.Niestety i Alfa i Fiat mają jedną wadę-mało miejsca z tyłu(tu zdecydowania wygrywa Lancia) O usterkowości i Desingu się nie rozpisuje bo to kwestia gustu, a często także stylu i sposobu jazdy (choć jako wieloletni użytkowników Fiatów,Alf i Lanci jedną zauważam-zdecydowaną poprawę elementów mechanicznych tj.zawieszenia,.Niestety, jakość wykonania i elektronika cały czas pozostawia sporo do życzenia).Subiektywnie mogę doradzić:jeśli szukasz dobrze wykonanego auta,o ciekawym Desingu i nie potrzebujesz dużej ilości miejsca(zwłaszcza z tyłu)-to zdecydowanie ALFA:jeśli szukasz normalnego samochodu na codzień i nie chcesz przepłacać i nie potrzebujesz dużej ilości miejsca z tułu-to zdecydowanie FIAT (najlepiej w trochę bogatszej wersji):jeśli natoamist chcesz wozić dzieci z tyłu i mieć piękny Designerski wóz-to zdecydowania Lancia(tylko nie wiem czy za te pieniądze)
    Wybór należy do was-Pozdrawiam
    Ps.nie jestem pracownikiem grupy FIAT , ani żadnego innego kocernu

    • 8 2

    • ano cuś wtym je

      • 0 0

    • ale napisz to wszystko teraz po włosku

      • 0 0

  • (1)

    u nas na kaszubskiej wsi to by nie przeszło.my wolimy auta bardziej eleganckie,choćby pasacika b4 na ten przykład w dizelku

    • 5 4

    • ale za to szczytem luksusu jest Fabia na parkingu strzeżonym przed falowcem

      • 0 0

  • alfa to marka koneserów,dla kogo jest volkswagen mówi sama nazwa

    • 12 1

  • Mam i sobie chwalę....

    Szkoda mi Was, Ci wszyscy którzy szydzicie a nie mieliście okazji spróbować. Toteż podziwiajcie bo tylko to Wam pozostało.

    • 9 0

  • jak to jest w naszym kraju?

    Ponad polowa forum zle pisze o VW i Skodzie a tymczasem to wiekszosc aut na ulicach. Na Budynia tez nikt nie glosowal a wygral duza przewaga.

    • 6 0

  • JESZCZE O GRUPIE FIATA

    A pro po Bravo/a,Gulietty i Delty-najlepiej zdecydowanie prowadzi się Gulietta,nie jest przesadnie twardza,ale zdecydowanie sztywniejszai ma najmniejsze przełożenia na kierownicy (alfa nie ma systemu CITY), a do tego ma(w pewnych wersjach) przełącznik DNA,który zwiększa moc (zapewniwam,że czuć różnicę i to sporą-oj warto dopłacić),ale również usztywnia zawieszenia i zwieksza ciśnienie w układzie hamulcowym-możecie nie wierzyć,ale hamuje jak brzytwa i jedzie jak po szynach.Prowadzi się super i mimo poj.1.4(170KM), wyrywa asfalt.Lancia i Bravo są bardziej miękie i prowadzą się podobnie (choć Lancia sztywniej) , z tym iż Lancia ma zdecydowanie za twarde fotele (może dobre na kręgosłup,ale pozbawiają i to sporo wygody).Silniki bezynowe b.dobrze wygłuszone,tak jak zawieszenie.Makymalnie denerwuje polityka cenowo i wyposażeniowa np.tylko Alfa ma tylko klamki z prawdziwego Alu i gałkę zmiany biegów,tylko w Alfie jest w tylnej klapie montowany dodatkowy siłownik unoszący ją lekko przy otwieraniu,tylko Alfa ma maskę podtrzymywaną przez teleskopy ,Alfa nawet w nie najdroższych wersjach ma tylny parktronik.Ceny Lancii-kosmos.Co wkurza (pokrótce)-klamki w Lancii(jakoby najwyżej pozycjonowanej) identyczne jak w lepszych wersjach Bravo(a do tego i tu i tu ciut za nisku umieszczone),uchwyt na napoje z którego wypadają one nawet przy lekkim ruszczaniu (wszystkie 3-y), pojemnik w podłokietniku w którym nie mieszcza się butelki 0,5l (przez co odstaje),brak górnego fajnego schowka na desce rodzielczej,który ma Alfa w wercjach bez nawigacji,kiepskie wygłuszenie silnika w 1,6 JTD (Bravo),problemy z ściemnieniem wyświetlacza Klimy(Lancia-nawet jak go ściemnisz,to świeci inaczej niż cała deska),skrzypienia(wszystkie 3-y),kieszenie w drzwiach(wszystkie 3-y,abolutna pomyłka,tak waskie że nic porządnego tam nie zmieścisz),piloty działajace tylko z bliskiej odległości(wszystkie 3),brak prawdziwego uchwytu na tylnej klapie(wszytkie 3),składane lusterak-w normalnych wersjach (tylko Lancia).Generalizując-Alfa najlepsza(ale z tyłu za mała),Lencia-to mocno poprawiona Bravo/a(ale z porządną ilością miejsca),Bravo/a najtańsza. Mam nadzieję,że choć trochę pomogłem

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane