• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Która grupa użytkowników powinna być uprzywilejowana na Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • optymalizacja

    polega na wydawanie kolejnych milionów na projekty.

    • 41 10

  • Optymalizacja farby.

    • 41 8

  • (1)

    W tym miescju nie ma żadnych korków w porównaniu z estakadą

    • 8 31

    • w obu miejscach jest dramat

      • 25 6

  • jadąc od strony Kwiatkowskiego - na Chważnieńską w kierunku Wiczlina powinien być zjazd w prawo . (2)

    przed wiaduktem i zjazd przy kościele ! . Kto to projektował ??? jakiś i**ota który nigdy nie widział takich rozwiazań ? gdyby ten węzeł był normalnie zaprojektowany i zbudowany to proszę mi wierzyć przejeżdżało by się przez niego we wszystkich kierunkach płynnie bez żadnych świateł i zatrzymań tylko pieszym trzrba by było zrobić podziemne przejście ! . Kto jezdził po UE {Europie i nie tylko ten wie jak takie węzły wyglądają !!!} może zafundować wycieczke projektantowi ? - niech się przyjży !!!

    • 33 11

    • (1)

      Pretensje do GDDKiA

      • 13 4

      • Do projektanta Obwodnicy w okolicach 1975r.

        • 8 8

  • przebudowa wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska (1)

    dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
    W pierwszej kolejności powinno się zrobić prawoskręty od strony Gdyni na obwodnicę w kierunku Gdańska i Chyloni tym samym likwidując światła. Ale to za trudne dla łucyka.

    • 36 8

    • "prawoskręty od strony Gdyni na obwodnicę w kierunku Gdańska" - to nie "prawoskręty, tylko "koniczynka". To nie "ucyk", tylko rządowa GDDKiA

      • 7 11

  • Normalka w Gdyni..

    A gdzie jest basen olimpijski, stadion lekkoatletyczny i lodowisko?

    Oczywiście od wielu lat "nie da sie"

    • 34 13

  • Rozwiązanie (1)

    Mam bardzo proste rozwiązanie- jeżeli brakuje środków w budżecie to deweloperzy dołożą ze swoich środków brakującą sumę. W innym przypadku miasto nie wyda zgody na budowę kolejnych bloków w dzielnicy Chwarzno/Wiczlino.
    Brak przebudowy tak ważnego skrzyżowania to skandal, proszę zobaczyć jak wygląda plac budowy w w/w przeze mnie dzielnicach. Ilu mieszkańcow przybędzie za rok/dwa? Miasto musi natychmiast podjąć radykalne środki!

    • 42 9

    • Podaj podstawę prawną tego rozwiązania

      • 8 10

  • plany, plany,plany....

    • 34 1

  • Będę kolejne wybory to znów zacznie sie nawijanie makaronu na uszy.
    Mamy takie władze jakimi są wyborcy.
    Wstyd !!

    • 31 10

  • chcemy obwodnicę witomina (2)

    chcemy obwodnicę witomina, a nie półśrodki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 34 9

    • Swoją dzielnicę sobie opasaj obwodnicą!

      • 7 16

    • To się przeprowadź jak ci źle

      • 0 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane