- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (88 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (81 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (169 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej
- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej ? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.
W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.
Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie
- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.
Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.
Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.
Obwodnicy przez las nie będzie
Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.
Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.
Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę
W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.
- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.
Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.
Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.
Miejsca
Opinie (192) 9 zablokowanych
-
2019-11-11 02:52
Wjazd na Obwodową
Nadal półśrodki zamiast docelowych rozwiązań; Zarezerwowane od lat siedemdziesiątych tereny pod wjazd na S6 w postaci klasycznej "koniczynki" a z uporem maniaka , temat jest ciągle omijany. Ciekawe dlaczego? Czyżby p Szczurek miał w tym jakiś ukryty, własny powód?
- 13 1
-
2020-01-01 20:59
Niestety i to kolejne kłamstwa Szczurka
- 9 0
-
2020-01-01 21:03
plany plany plany plany jeszcze raz plany
- 9 0
-
2020-06-17 08:48
Chwarznieńska
Już wkrótce osiedle Polanki zostanie do oddania a panowie wciąż radzą co zrobić z ulicą chwarznienską i tak pieprzą głupoty od 10 lat.Tylko w Polsce można wybudować dzielnice na50 tyś osób i zrobić jedno rondo dla tej całej dzielnicy o promieniu 5 metrów i jedyna drogą przypominająca drogę wiejską która pozwala wyjechać z tej dzielnicy w kierunku Gdynii lub z Gdynii.Brawo Gdynia i dobrego dalszego kitowania i mamienia ludzi jaka to Gdynia jest nowoczesnym miastem.PS Gdynia to miasto zakorkowane z każdej strony a stan nawierzchni to już masakra
- 7 1
-
2020-06-17 09:06
Gd.zachod.
Już dawno pisałem że sprawa Hossy i Szczurka kwalifikuje się pod prokuratora bo to Hossa i Szczurek doprowadzili do paraliżu dzielnicy Gdynia zachod.PS .następne osiedle Polanki już w otwarciu około 200 mieszkań do oddania to jest około 100 samochodów przybędzie.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.