• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu

Rafał Borowski
23 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum. Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum.

Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?



Należy przywrócić dawną organizację ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: z końcem lipca ubiegłego roku władze Gdańska wprowadziły zmianę w organizacji ruchu przy ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Od tego momentu kierowcy mogą jechać tą jednokierunkową ulicą w odwrotnym niż dotychczas kierunku, tj. od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.

Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku

Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku. Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku.

Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu



Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.

Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów. Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów.

Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko



Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.

Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.

To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.

Radna Emilia Lodzińska. Radna Emilia Lodzińska.

Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska



Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.

Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.

- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.

21:53 30 LISTOPADA 21

Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)

Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was
Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was Zobacz więcej

Opinie (628) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Cierpią nawet pasażerowie tramwajów! (17)

    Te wszystkie samochody, które jechały ul. Piramowicza, jadą teraz ul. Hallera. Robią tam korek w którym stoją tramwaje. Czy naprawdę chodziło o paraliżowanie komunikacji tramwajowej?

    • 315 27

    • piramowicza

      było jak było ,dobrze ,teraz ktoś się czymś popisał ,,,rozumkiem,,ijest jak mamy ,,koreczki dramaty...!!!

      • 0 0

    • to trzeba zablokować możliwość jazdy po torowisku. proste (9)

      • 26 34

      • Niestety nagminne jest łamanie tego zakazu (6)

        Masz progi, kamerę i obszar wyłączony z ruchu ale kierowcy i tak jadą po torowisku.

        • 14 11

        • tam nie ma żadnego zakazu (3)

          jest tylko 15m wyłączone przed przejściem.

          • 20 0

          • Nie ma, bo oznakowanie poziome, które o tym zakazie stanowiło, zostało starte wykroczeniami :) (2)

            • 2 3

            • Ależ tam jest oznakowanie, do tego pionowe- znak informujący o tym że środkowy pas się kończy tuż przed przejściem dla pieszych.

              • 0 0

            • Czyli nie ma.

              Znak, którego nie widać nie obowiązuje.

              • 5 1

        • Zgodnie z prawem (1)

          Jadą po torowisku, bo ok 50m za wiaduktem jest dopiero zwężenie do jednego pasa. Gdyby tego też nie było, to w zasadzie ruch stanąłby już całkowicie na tym skrzyżowaniu

          • 30 3

          • i za przejściem też można jechać dwoma pasami

            • 17 1

      • to trzeba zablokować możliwość przmieszczania się po mieście w jakikolwiek sposób. proste.

        • 11 4

      • Nie da rady...

        ...bo pas ruchu jest za wąski.

        • 7 4

    • Ale co ty bredzisz tramwaj tam nigdy nie jest blokowany !! Ale jesli widzisz ze jakis burak blokuje tramwaj (3)

      to powiniensj zrobic zdjecie i to zgłosic burak dostanie mandat to sie nauczy

      • 7 24

      • nie dostanie (2)

        tam są 2 pasy do jazdy, oprócz krótkiego kawałka w rejonie przejścia

        • 18 2

        • Tam jest wyznaczony krótki pas do skrętu w rejon SKM. (1)

          Każdy jadący lewym pasem zaraz za przejściem i aż do Zwycięstwa popełnia wykroczenie. Oznakowanie jest już wytarte praktycznie do zera, ale jest.

          • 2 6

          • Nie masz obowiązku się domyślać co było namalowane na jezdni.

            • 9 1

    • (1)

      Nie wolno blokować przejazdu tramwajom!

      • 2 10

      • niech jadą po torach a nie po ulicy.

        • 5 3

  • (12)

    Tyle razy wałkowane i zero porozumienia. My jesteśmy urzędnicy - zdecydowaliśmy, kto ma stołek ten ma władzę. Nie będziemy brać pod uwagę opinii mieszkańców - i co pan nam zrobi.

    • 109 17

    • Dokładnie tak jest. Władze miasta to kasta. Ich decyzja jest niepodważalna. Pycha,pycha,pycha

      • 0 0

    • rowerzyści to też mieszkańcy! (4)

      • 11 5

      • (3)

        No to chyba czas zrobić referendum, i zobaczymy kto ma więcej głosów. W końcu jest demokracja. Podobno. Jeszcze.

        • 7 7

        • (1)

          Organizacji ruchu nie ustala się w referendum. Wtedy mielibyśmy ciąg Grunwaldzka-Zwycięstwa w postaci 5-pasmowej autostrady bez przejść i świateł.

          • 3 1

          • badania wykazują, że większość mieszkańców krajów UE zauważa uciążliwości wynikające z nadmiaru samochodów w mieście

            • 1 1

        • Zdziwiłbyś się

          • 6 1

    • Pieszych rowerzystów i ludzi korzystajacych z komunikacji miejskiej jest 10 razy wiecej niz kierowców blachosmrodów (1)

      To własnie blachosmrody blakują komunikacje miejską i sa szkodnikami dla pieszych i rowerzystów!! Wiec gdyby było referendum w sprawie dostasosowanie trójmiasta do
      standardów jakie są w europie zachodniej to blachosmrodziarze przegrały by z kretesem!!

      • 6 8

      • Z kretem i dresem? Ale nie.

        • 0 0

    • Wyprowadzę się. Powiedziało 460 tys osób. Ludziom poza miastem lub w mieście bez ludzi będzie mieszkać się lepiej.

      • 1 0

    • coz, gdyby zapytac o opinie mieszkancow czy grunwaldzka ma miec 10 pasow ruchu to tez wiekszosc byla by za ..

      • 8 4

    • Przecież o tym jest artykul, że urzędnicy biorą pod uwagę wasze głupie pomysły.

      • 2 1

    • Nic. Wybiorę was ponownie

      • 5 3

  • Przywrócić poprzednią organizację ruchu (1)

    Należy przywrócić poprzednią organizację ruchu na Piramowicza i postawić rowerzystom znak STOP+ policjanta, który ukarze mandatem każdego, który się nie zatrzyma. Jak to nie pomoże to nieco większym kosztem barierkami wymusić spowolnienie rowerzystów. Kolejno zostaje przebudowanie przejazdu tak, aby a)wymusić zmianę toru jazdy a tym samym zmniejszenie prędkości przesunąć przejazd wgłąb Piramowicza), b) zrobić miejsce za przejazdem, żeby zmieścił się tam chociaż jeden samochód. Jak jeszcze to nie pomoże to zostaje sygnalizacja swietlna. Nie mówiąc już o ekologii, gdzie na Hallera stoi codziennie setki aut w korku. Dodatkowo z perspektywy kierowcy autobusu dodam, że jadąc z bazy na Hallera do dworca na popołudniowe kursy "dodatki", spóźniamy się do Dworca Głównego 5-10 minut przez korek na Hallera i nici z punktualnego odjazdu. Oczywiście niektórzy wyjeżdżają te 5 minut wcześniej, ale nikt nie zapłaci za to, że codziennie jakas grupa kierowców przychodzi kilka-kilkanaście minut szybciej do pracy...

    • 0 0

    • Id..to powiedz mi proszę jak można stawiać znaki drogowe niezgodnie z instrukcją i rozporządzeniem i jeszcze policjanta angażować w bezprawne działania a nie prościej baranku zmusić tzw kierowców żeby zaczęli się stosować do przepisu?

      • 0 0

  • Według polskich urzędników na ludzi działa tylko nakaz lub zakaz połaczony z wysokim haraczem !!!

    • 0 0

  • Ciekawe czy jakiś prominętny nie mieszka w tym rejonie !!!???

    • 0 0

  • czas na!

    czas na przywrócenie pierwotnej organizacji ruchu na tej ulicy oraz postawienie znaków ograniczenia prędkości dla rowerzystów. skończą się wszelkie problemy jednych i drugich.

    • 1 0

  • Nic nie rozumiesz

    My jesteśmy im potrzebni tylko aby ich wybrać potem już nie. Nie ma znaczenia głos większości bo liczy się głos może 5 którzy to wymyślili i 1 najważniejszego który to podpisał. Ujawnić jego nazwisko! Rzadam!

    • 0 0

  • Spowolnić rowerzystów barierkami.

    Przywrócić ruch na Piramowicza, i z pewnością nie będzie dochodziło tam to tylu kolizji z udziałem rowerzystów, którzy nie zwracają uwagi na innych uczestników drogi.

    • 2 0

  • (18)

    Powrócić do poprzedniego kierunku ruchu, a dla rowerzystów ustawić znak stop

    • 27 12

    • (9)

      to ciekawe, znak stop na głównym kierunku, więc dający pierwszeństwo wyjazdowi z podporządkowanej? Jako kierowca też byłbyś za tym rozwiązaniem? Zastosować na wszystkich skrzyżowaniach?

      • 9 7

      • (8)

        Czytaj ze zrozumieniem - znak stop na ścieżce rowerowej dla rowerzystów.

        • 0 2

        • rowerzysta jest równoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego

          to że jedzie wolniej i jest mniejszy nie oznacza, że ma mniej praw. Gdy jest na głównym kierunku ruchu - ma pierwszeństwo! A ponieważ jest na dodatek uczestnikiem ruchu słabiej chronionym (jak pieszy) to kierowcy powinni na niego szczególnie uważać. Takie są przepisy.

          • 0 1

        • (5)

          A powiedz mi dlaczego rowerzysta jadący wolniej od samochodu ma się zatrzynywac bo ślepy kołek w samochodzie nie potrafi się po prostu rozejrzeć tyle id..to musi tam zrobić kierowca to aż tak was przerasta?

          • 1 0

          • (4)

            W słowniku ludzi kulturalnych brak jest określeń które mogłyby nawiązać do twojej wypowiedzi.

            • 0 0

            • (3)

              Ale odwrócić pusty łeb i się rozejrzeć jest tak ciężko? Jak jedziesz dzbanie przez tory to umiesz się rozejrzeć co nie bo jak ważący 1000 ton pociąg przyladuje to mało z ciebie zostanie co nie ale na rowerzystę uważać nie trzeba

              • 0 0

              • (1)

                Nie będę ciebie obrażał - patrz poprzedni komentarz.

                • 0 0

              • To nie dyskutuj jeżeli kwestionujesz istniejące przepisy ruchu drogowego

                • 1 0

              • Patrząc na wypadki z tramwajami, to też się nie rozglądają. Widzą wyłącznie inne samochody. Nawet motocykla na jezdni potrafią nie zauważyć.

                • 0 0

        • Nie może tak być

          Przepisy ruchu drogowego na to nie pozwolą

          • 1 0

    • to i dla kierowców na grunwaldzkiej musiałby być stop :D jestem za (7)

      ale by śmiesznie było

      • 6 5

      • Bzdura, wystarczy dodać "Dotyczy rowerów" (6)

        • 2 6

        • no nie bo to ta sama droga jest (4)

          nie może być pół drogi z pierwszeństwem, a pół podporządkowanej.

          • 3 2

          • To wystarczy zlikwidować przejazd rowerowy, wtedy trzeba będzie rower powoli przeprowadzić i będzie bezpieczniej (3)

            • 1 0

            • (2)

              To pojadę jezdnią id..to proste

              • 0 1

              • Nie wolno (1)

                Trzeba przeprowadzić. Jak ciebie to przerasta to przesiądź się na tramwaj.

                • 0 0

              • To sobie przeprowadz ja mam twoje gadki głęboko gdzieś

                • 0 0

        • Nie, tych tabliczek nie używa się wg własnego uznania

          • 1 1

  • Organizacji ruchu nie ustala się na podstawie ankiet mieszkanców (39)

    Gdyby tak było, mielibyśmy Grunwaldzką z 10 pasami i bez żadnych przejść dla pieszych. Zamiast wyników ankiet, wypełnianych głównie przez kierowców tranzytowych, poproszę o badania ruchu.

    • 43 110

    • A jednak zmiane ruchu wprowadzono na podstawie rzekomego wniosku garstki rzekomych mieszkancow. (21)

      • 11 5

      • wniosek oparty na faktach (20)

        liczba zdarzeń na tym skrzyżowaniu nie wzięła się z wniosku mieszkańców tylko z życia. Teraz jest tam bezpiecznie i spokojnie.

        • 6 9

        • smutne że winą zawsze obarczany jest kierowca, bo... (19)

          Oczywiście cudowni rowerzyści nigdy nie przyspieszają przed skrzyżowaniem, nigdy nie powodują niebezpiecznych sytuacji , nigdy nie wyprzedzają pieszych itd...można wymieniać mnóstwo , ale oczywiście wina jest kierowcy

          • 13 5

          • W tym konkretnym wypadku: (7)

            - nie da się przyspieszyć na rowerze bo jest szykana
            - rowerzyści korzystają z wydzielonego przejazdu i wobec nich kierowcy mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa gdy są na przejeździe oraz gdy na niego wjeżdżają
            - ruch pieszy jest odseparowany
            - kierowcy myślą, że muszą ustąpić tylko autom nadjeżdżającym z lewej strony i nie patrzą w prawo skąd nadjeżdżają rowerzyści

            • 6 4

            • (5)

              A skąd taka wiedza , że kierowcy myślą , że muszą ustąpić tylko autom ? Poważnie wie Pan/Pani o czym myśli każdy kierowca?

              • 4 1

              • (3)

                Wystarczy pojeździć na rowerze żeby się przekonać o czym myślą kierowcy jak dojezdzasz z prawej strony to ci wymusi nawet kiedy kołem dotykasz już kraweznika bo dzban samochodowy patrzy tylko w lewo

                • 1 1

              • (2)

                Myślę że jeżdżąc rowerem nie masz szans przekonać się o czym myślą kierowcy. Gdybyś tak korzystał z obu form przemieszczania się i potrafił być obiektywny, to może doszedłbyś do jakichś wniosków, a najprawdopodobniej do konkretnie takiego, że mimo wszystko większość kierowców wie jak się zachować, a ci o których piszesz stanowią mniejszość, ale jednak jest ich na tyle dużo, że zaciemniają obraz i sprawiają, że wydaje Ci się, że wszyscy tacy są. Do podobnych wniosków doszedłbyś obserwując rowerzystów z perspektywy kierowcy. To nie jest problem jednej czy drugiej grupy, a całego społeczeństwa złożonego z niemyślących, źle wyedukowanych, aspołecznych jednostek.

                • 0 0

              • Większość wie jak się zachować tylko co z tego skoro zachowują się zupełnie inaczej

                • 0 0

              • Korzystam id. To i wiem o czym mówię

                • 0 0

              • Przejedź się rowerem po mieście to sam się przekonasz skąd taka wiedza

                • 1 2

            • Ta konkretna szykana:

              jest bardzo często omijana przez rowerzystów, jadących w kierunku opery, z prawej strony.
              Masz rację, że wielu kierowców nie zna zasad, nie umie się zachować, nie patrzy, nie myśli, ale dokładnie to samo można powiedzieć o rowerzystach. To nie jest kwestia jakiejś grupy tylko całego społeczeństwa i owszem jest to wielki problem, który wymaga ogromnej pracy, pracy u podstaw, a nie jakichś doraźnych, bezmyślnych ruchów na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej, bo jakiś kierowca nie powinien być kierowcą, to zamknijmy drogę dla wszystkich. Mieszkam w okolicy, bardzo często jeżdżę rowerem, częściej niż autem, jak pewnie wielu mieszkańców Wrzeszcza i uczciwie przyznam, że co rusz trafiam na kierowców, którzy wymuszają pierwszeństwo albo zatrzymują się na ścieżce rowerowej, ale jeszcze częściej na rowerzystów, którzy przejeżdżają na czerwonym świetle i jadą jak kamikadze, nie zwalniając i nie rozglądając się przed żadnym przejazdem, wyjazdem, drogą, skrzyżowaniem. Dodatkowo mogę powiedzieć Ci jaki efekt ma dla mnie, mieszkańca tej części Wrzeszcza, zamknięcie Piramowicza, bo ta zmiana organizacji ruchu jest równoważna z wyłączeniem tej drogi z ciągu komunikacyjnego, mogliby ją zlikwidować, zrobić tam deptak, wyszłoby na to samo... Efekt jest taki, że w ciągu dnia powrót do domu autem przez tunel nie ma już sensu, bo potem nie mam jak dojechać do Grunwaldzkiej. Poprzez zamknięcie tej małej uliczki, cała wielka inwestycja związana z kopaniem tunelu pod Martwą Wisłą, straciła dla mnie sens.

              • 5 2

          • Nie zawsze jest wina kierowcy, ale na tym skrzyżowaniu to właśnie oni byli problemem nie do ogarnięcia innymi sposobami (3)

            • 1 0

            • innymi sposobami? (2)

              Jakimi? Jakich to rozwiązań próbowało miasto by rozwiązać ten problem? Ta śmieszna szykana? To są te wszystkie inne sposoby na które wpadli nasi urzędnicy? Były jeszcze jakieś? Problemem na tym skrzyżowaniu jest słaba widoczność, budynki po obu stronach i duża prędkość przejeżdżających ścieżką rowerów, co w połączeniu z faktem iż wielu kierowców nie powinno nigdy dostać prawa jazdy, czyni to miejsce niebezpiecznym. Jednak według mnie nie podjęto w tym miejscu żadnych sensownych działań, by ten problem rozwiązać. Wystarczyłoby ustawić kamerę i wystawić kilka mandatów, albo jakiś patrol, który zrobiłby to samo, albo rozwiązał problem samą swoją obecnością. Niestety dla wielu kierowców skrzyżowanie nie jest niebezpieczne, bo mogą potrącić na nim rowerzystę czy pieszego, niebezpieczne robi się dopiero wtedy, gdy mogą dostać mandat, ale tego nie zmieni żadne rozwiązanie typu zmiana organizacji ruchu, to jest kwestia edukacji, a raczej jej braku.

              • 0 0

              • (1)

                Kamera i patrol to kara za popełnione wykroczenie, a celem jest zapobieżenie jego wystąpieniu. Jedyne co tam jeszcze można było zrobić to światła bez strzałki w prawo.

                • 0 0

              • Gwarantuję Ci, że gdyby tam stał radiowóz, to do żadnego zdarzenia by nie doszło. Gdyby była kamera i kierowcy wiedzieliby, że sypią się mandaty, to jechaliby przepisowo. Jeśli w ten sposób chcesz rozwiązywać problemy, to trzeba będzie zamknąć wkrótce wszystkie ulice, a może pójść nawet dalej i pozamykać np. wszystkie sklepy, bo niektórzy wchodzą do nich bez maseczek, albo zamknąć jakiś park, bo ktoś tam kogoś pobił. To nie jest rozwiązywanie problemów, to jest idealny przykład obrazujący powiedzenie "wylać dziecko z kąpielą". Jeśli jakiś obcokrajowiec zapytałby Cię co to znaczy, to możesz go zabrać na Piramowicza i pokazać.

                • 0 0

          • nie zawsze, nie zawsze (5)

            warto jednak zauważyć, że w dobrze zarządzanych krajach obowiązuje zasada "większej odpowiedzialności większego". To kierowcy lekceważąc limity prędkości stwarzają zagrożenie, cykliści tylko narażają się na ryzyko. Jeśli nie potrafisz rozróżnić tych dwóch typów zachowań, to znaczy warto pójść na kurs empatii i poszerzania wyobraźni.

            • 4 5

            • (2)

              Czyli to maszynista jest winny zderzeniu z samochodem?

              • 2 3

              • na skrzyżowaniach korytarzy ruchu pociągów i samochodów

                obowiązują inne zasady niż na skrzyżowaniach korytarzy ruchu pojazdów takich jak rower i samochód. Jeśli nie potrafisz tego ogarnąć, to znaczy że po prostu trollujesz i nie wnosisz żadnej nowej wartości do toczącej się tutaj dyskusji.

                • 1 2

              • Przecież pociąg ma pierwszeństwo to o czym mówisz? Wasza logika dzbany jest taka że jadący 15~20 rowerzysta jest winny temu że jeden z drugim dzban nie umie pustego łba odwrócić w ledwo i w prawo przed wpakowaniem swojego grata na przejazd

                • 2 1

            • (1)

              Po pierwsze nie jesteśmy na "TY" więc nie życzę sobie tego sposobu rozmowy, po drugie " w dobrze zarządzanych krajach" - więc nie ma odniesienia do naszego kraju ,ani miasta, Jeśli uważa Pan/Pani , że TYLKO kierowcy przekraczają prędkość to nie mamy o czym rozmawiać. Wiem że jest oddzielony pas dla rowerzystów i pieszych , ale często wymijają pieszych bo "im" się strasznie spieszy.

              • 1 5

              • W internecie wszyscy boomerze są na ty

                • 2 0

          • Przecież wy nie umiecie nawet bezpiecznie skręcić w prawo nie umiecie ocenić sytuacji na przejeździe rowerowym gdzie rowery poruszają się 3x wolniej niż samochody na głównej jezdni

            • 1 0

    • Proszę bardzo (2)

      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/69-do-0-Ul-Piramowicza-odwrocenie-ruchu-jak-wylanie-dziecka-z-kapiela-n148026.html

      Obecna organizacja ruchu sprawia, że jazda Piramowicza jest bez sensu, i generuje dodatkowe korki na Hallera. Przez to Marynarki Polskiej, która mogłaby odciążyć Aleję Zwycięstwa np. w celu ratowania lip, jest zupełnie bez sensu jako trasa alternatywna.

      • 0 4

      • Brawo. Przez odwrócenie ruchu na Piramowicza nie można ratować lip, a Marynarki Polskiej można zaorać. Naprawdę brawo. (1)

        • 2 1

        • Dokładnie tak

          Po co jechać drogą ruchu przyspieszonego 70km/h jeśli później i tak trzeba stać w korku do Opery? Gdyby Piramowicza było jak dawniej to omijanie Alei Zwycięstwa przez Marynarki Polskiej miałoby sens, teraz niestety już nie.

          • 0 0

    • (12)

      A przepraszam na podstawie czego? Miasto jest chyba dla mieszkańców?

      • 18 7

      • tak, pozwólmy ludziom bez doświadczenia i wiedzy dojść do głosu (7)

        może niech ludzie wypowiedzą się w ankiecie jakim lekiem powinniśmy dziś leczyć covid?

        • 12 5

        • Jaką wiedzę i doświadczenie mają ludzie w GZDiZ? (6)

          "Poznacie po owocach". Owoce są takie, że korki są dużo większe niż wcześniej, i że Gdańsk jest coraz bardziej zakorkowany, czyli stało się dokładnie to, co mówili "ludzie bez doświadczenia i wiedzy", a czemu zaprzeczali "ludzie z wiedzą i doświadczeniem" motywowani ideologią aktywistów w ciasnych gaciach.

          • 10 3

          • Jakiejkolwiek wiedzy GZDIZ by nie miał, na pewno ma większą niż przeciętny wypełniacz ankiet (1)

            Ma też pomiary ruchu a nie tylko wrażenie "na oko".

            • 0 4

            • To poproszę te pomiary ruchu, chętnie się z nimi zapoznam

              • 2 0

          • korków nie tworzy ZDIZ, korki tworzą kierowcy (3)

            Skoro stoją mimo takich korków, mając obok komunikację miejską i drogi rowerowe, to znaczy że im to pasuje. Komu nie pasuje już dawno się przesiadł albo zmienił trasę. Przypomnę tylko, że odwrócenie ruchu na Piramowicza miało poprawić bezpieczeństwo pieszych, a nie usprawnić przejazd.

            • 2 10

            • Znowu te stare bezsensowne farmazony (2)

              Przed i po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza było tyle samo samochodów. Przed zmianą korki były znacznie mniejsze, po zmianie korki są znacznie większe. Wniosek - korki są przez zmianę organizacji ruchu, czyli przez ZDiZ.

              Drugi przykład: Przed i po rozpoczęciu budowy bezsensownego przejścia naziemnego obok istniejącego tunelu przy Bramie Wyżynnej było tyle samo samochodów. Przed budową korki były znacznie mniejsze, po rozpoczęciu budowy korki są znacznie większe, a po oddaniu przejścia będą jeszcze większe. Wniosek - korki są przez decyzję o budowie bezsensownego przejścia naziemnego obok istniejącego tunelu przy Bramie Wyżynnej, czyli przez ZDiZ.

              • 9 2

              • Poproszę twarde dane (1)

                Pierwszy akapit to twoje wrażenie, w drugim dziwisz się że podczas remontu korki są większe a twoje widzimisię mówi że będą jeszcze większe.

                • 1 2

              • Twarde dane, a nie moje wrażenie

                https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/69-do-0-Ul-Piramowicza-odwrocenie-ruchu-jak-wylanie-dziecka-z-kapiela-n148026.html

                Nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć, że im więcej świateł i mniej pasów tym mniejsza przepustowość. Nie mówię o żadnym widzimisię tylko wyciągam wnioski bazujące na wcześniejszych zapewnieniach dotyczących innych inwestycji tego typu w Gdańsku i porównuję z rzeczywistymi rezultatami i tym, kto rzeczywiście miał rację - "profesjonaliści" piszący bajki o Tristarze wszechmogącym czy "amatorzy", których przewidywania zaskakująco dobrze pokrywają się z rzeczywistością.

                • 1 0

      • oczywiście dla mieszkańców (1)

        ale niekoniecznie głównie lub - co gorsza - wyłącznie dla tych, którzy chcą jechać samochodem

        • 5 6

        • naprawdę śmieszą mnie minusujący: mają trudności z uznaniem prostej prawdy

          o sposobach poruszania się mieszkańców

          • 4 1

      • (1)

        mieszkańców gdańska, a nie banina czy tczewa

        • 8 6

        • A drogi we Wrzeszczu są dla ...

          ...mieszkańców Wrzeszcza, mało tego ...droga na Strzyży jest dla Strzyżan i dalej droga przy Al. Grunwaldzkiej jest tylko dla jej mieszkańców ...

          • 6 3

    • OO

      O widzę że ktoś z ZDiZ

      • 22 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane