• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Audi A1. Odpowiedź na Mini

BaWo, Mart
24 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Audi A1 - konkurencja dla Mini Coopera, Citroena DS3 czy Alfy Romeo MiTo. Audi A1 - konkurencja dla Mini Coopera, Citroena DS3 czy Alfy Romeo MiTo.

O dziwacznym Audi A2 na szczęście prawie nikt już nie pamięta. W salonach marki właśnie pojawia się najmniejszy samochód segmentu B - Audi A1. To segment, w którym robi się coraz większy tłok.



Nawet w trudnych czasach nie maleje zapotrzebowanie na małe, miejskie, luksusowe samochody. Takie, w których nie tylko wygodnie wozi się dzieci do szkoły, czy jeździ niewielkie zakupy. Samochody, które przyciągają wzrok i oferują lepsze osiągi i właściwości jezdne niż standardowe miejskie "wozidła". Niektóre z tych pojazdów dorobiły się już statusu kultowych, chociażby słynne "Mini".

Już w momencie debiutu (polska oficjalna premiera odbyła się w Gdańsku), najnowsze Audi A1 od razu zaczęto porównywać właśnie z tym samochodem. Podobnie jak "miniaka", najnowszego Audi nie da się pomylić z żadnym innym pojazdem. Mimo sporego wkładu Niemców w Mini, auto przynajmniej z zewnątrz pozostało bardziej angielskie. A1 jest za to niemieckie aż do bólu. Żadnego baroku z zewnątrz i wewnątrz, doskonała jakość wykończenia, praktyczne (jednak dość ciasne z tyłu) wnętrze, wzorowa ergonomia i jakość wykończenia. Ani śladu odstępstwa od standardów, do jakich przyzwyczaiło nas Audi.

Audi A1 - odpowiedź na maluchy segmentu premium.



Samochód dzieli platformę z Volkswagenem Polo V generacji i Seatem Ibizą IV generacji. Do wyboru są dwa silniki benzynowe i dwa diesle. Najsłabsza benzyna to 1.2 FSI o mocy 86 KM, następny w kolejności jest 1.4 FSI o mocy 122 KM. Diesle reprezentują dwa silniki o pojemności 1.6 litra i mocy 90 oraz 105 KM.

Rocznie z fabryki VW w Brukseli miało zjeżdżać 100 tys. sztuk A1. Fabryka jednak już zwiększa moce przerobowe, gdyż liczba zamówień z całego świata przekroczyła 150 tys. sztuk.

W Polsce ceny samochodu zaczynają się od 66 950 zł. Standardowe wyposażenie auta nie powala na kolana, a za każdy dodatek Audi każe sobie słono płacić. Przekroczenie bariery 100 tysięcy złotych przy doposażaniu samochodu nie jest żadnym wyczynem. Audi A1 należy do najdroższych pojazdów w swojej klasie.
BaWo, Mart

Opinie (100) 3 zablokowane

  • Dobra odpowiedź na MINI, ale.....

    W segmencie B-premium MINI królowało i ....narazie jeszcze będzie królować! Audi A1, nadchodzący SAAB 9-1 oraz zapowiadany Lexus BH nie będą miały od razu jednej rzeczy, którą MINI ma od lat - KULTOWOSCI !!! MINI to pojazd kultowy, LEGENDA. Natomiast poza tym Audi A1 to kawał dobrego wozu, zapowiada się ciekawie w tym segmencie, ponoć ma być S1, może też kiedyś będzie RS1 :)

    • 0 0

  • Zamowilem

    calkiem nowego A1 w Ingolstadt.I do tego dostalem rabat 18 procent.Ciekawe jak bedzie sie sprawowal.

    • 0 0

  • Marzenia (2)

    wersja S1 z silnikiem 1.8 T 210km quattro :) albo jeszcze lepiej: RS1 3.2 V6 :)

    • 1 4

    • widać, że sie znasz

      3.2 V6 w takim autku, haha. Przecież to tyle waży, że na każdym zakręcie przód by wyjeżdżał na zewnątrz, a rozkład masy wyniosl by chyba 80% przód 20% tył. W takim aucie potrzebne sa jak najlżejsze silniki, bo ciezkie mocno wpłyną na prowadzenie. Z resztą z 2.0TFSI można mieć spokojnie 300KM i więcej.

      • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • A koła zajmują pół auta.

    No cóż...

    • 0 1

  • Wygląda jak stuningowana Fabia... (2)

    ...tylko na masce zamiast kury ma kawałek krowiego łańcucha. :)

    • 8 0

    • (1)

      joooo
      koledze dopisuje humor, bo miasto kupiło nowe tramwaje i będzie jeździł do roboty 'nowym', marząc choć o fabii..

      • 0 1

      • Fabię synek dobija, szkoda sprzedać , bo mało awaryjna.
        Tera jeżdżę francuzem, gdyż ja kupuje tylko samochody na "f" proszę pana. :)
        Dwa lata temu wieczorową porą jechałem kolejką - niesamowite przeżycie, trzeci świat na wyciągniecie reki. :)

        • 1 0

  • Ładny tylko trochę za duże koła i grill do tak małego auta i wygląda jak z potworów i spółki (1)

    No i do tego jak go wycenią to każdy kupi seata czy inną skodę bo tańsze a też z grupy vw

    • 6 3

    • pozs zajmij się nauką puki co

      • 0 2

  • Pokraka

    Pokraka i tyle , przejedzcie się citroenem DS3. ten dopiero wygląda i sie prowadzi.

    • 1 1

  • AUDI ;))) (2)

    Widziałem go podczas premiery. Przyjechali nim pod plac przy filharmonii. Autko robi wrażenie. A że jestem fanem czterech obręczy spod znaku Audi, bardzo przypadło mi do gustu. Ale i tak pozostanę przy moim S4 Biturbo Quattro 2008 ;)

    • 1 19

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Ten wpis nadaje sie na www.zal.pl

      Wspolczuje...

      • 6 0

  • MINI - KLASYKA GATUNKU !

    RESZTA TŁO

    • 2 1

  • jak zwykle u niemców szkaradne to jakieś i bez smaku (no ma ten teutoński)
    no ale o gustach...
    typowy pojazd do pozerstwa i niczego innego na zakupy czy wyjazd za mały, w mieście za dużo pali, (jak na niemca przystało ekologia to obce słowo), a kategoria cenowa że hoho

    czym tu się ekscytować?

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane