• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Audi odświeżyło model A4

Michał Jelionek
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jak odróżnić Audi A4 po faceliftingu od swojego poprzednika? Wystarczy spojrzeć na charakterystyczne lampy. Jak odróżnić Audi A4 po faceliftingu od swojego poprzednika? Wystarczy spojrzeć na charakterystyczne lampy.

Po czterech latach od światowej premiery piąta generacja Audi A4 doczekała się kuracji odmładzającej. Popularny model przeszedł dość subtelny facelifting, ale mimo to, bardzo łatwo odróżnić nowe A4 od poprzednika.



Audi A4 B9 po raz pierwszy zostało zaprezentowane światu w 2015 roku. Teraz, po czterech latach od tamtego wydarzenia, włodarze Audi postanowili przedłużyć młodość piątej generacji A4.

Od razu przechodzimy do konkretów. W wyglądzie odświeżonego Audi A4 zmiany zaszły przede wszystkim w pasie przednim, co specjalnie dziwić nie może. Nowy wyraz stylistyce nadają przeprojektowane reflektory, po których od razu poznacie, że to A4 po faceliftingu. Zrezygnowano z charakterystycznego "ząbka" u dołu lamp, pojawiły się za to LED-owe "rzęsy" w górnej części klosza. Również tylne lampy otrzymały oddzielne diodowe bloki. Niby kosmetyczny zabieg, a dość wyraźnie podniósł atrakcyjność auta.

Diodowe reflektory oferowane są w standardzie, natomiast Matrix LED są dostępne jedynie w najwyższej wersji wyposażenia i trzeba za nie dopłacić 3 tys. zł.

  • Audi A4 otrzymało nowe reflektory, które charakteryzują się diodowymi "rzęsami".
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Korzystając z okazji przeprojektowano także zderzaki oraz atrapę chłodnicy, która została nieco spłaszczona. Grill jest teraz szerszy i niższy - taki zabieg ma dodać sylwetce auta masywności.

Zresztą podobnie jest z przetłoczeniami powyżej nadkoli. Zauważcie, że w odświeżonym A4 nie ma już wytłoczonej linii biegnącej przez całą długość auta. Projektanci Audi postanowili nieszablonowo ją przełamać. Teraz wyraźne przetłoczenia nad kołami kończą się na drzwiach. Delikatna krawędź, która powinna łączyć wspomniane wgłębienia, została poprowadzona niżej, na wysokości klamek.

W konfiguracji nowego A4 dostępne są trzy pakiety stylistyczne: basic, advanced i S line. Testowany przez nas egzemplarz posiada ten ostatni, najbardziej usportowiony wariant. Warto również dodać, że auto można nabyć w jednym z 12 dostępnych kolorów. W palecie pojawił się nowy odcień szarości - Terra.

  • We wnętrzu A4 pojawił się większy ekran centralny z bardziej rozbudowanym systemem multimedialnym.
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Co zmieniło się we wnętrzu Audi A4? Pojawił się większy ekran rozbudowanego systemu multimedialnego MMI, który można obsługiwać przy pomocy dotyku lub komend głosowych. Zrezygnowano natomiast z charakterystycznego pokrętła znajdującego się w tunelu środkowym, tuż za dźwignią zmiany biegów. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT ma przekątną 10,1 cala i trzeba przyznać, że poruszanie się po przyjemnie i elegancko wyglądającym menu jest teraz mocno intuicyjne. To duży plus.


  • Z kolumny środkowej zniknęło pokrętło do obsługi multimediów. W zamian pojawił się dodatkowy schowek.
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Drugim z ekranów jest 12,3-calowy wirtualny kokpit Full HD umieszczony za kierownicą. Co ważne, wirtualne zegary Audi są bardzo proste w obsłudze i wyświetlają te informacje, które są niezbędne kierowcy. Celowo to podkreślam, bo niektórzy producenci przesadzają z mnogością opcji w wirtualnych kokpitach. Trzeba się napocić, żeby znaleźć chociażby informację o średnim spalaniu auta, a to z kolei wiąże się z dłuższym oderwaniem wzroku od drogi. W Audi A4 obsługa zegarów jest prosta i przejrzysta. I o to chodzi.

Nowe Audi A4 dostępne jest w trzech pakietach stylistycznych. Na zdjęciu model w usportowionym wariancie S Line. Nowe Audi A4 dostępne jest w trzech pakietach stylistycznych. Na zdjęciu model w usportowionym wariancie S Line.
Nowością - dostępną póki co jedynie w Niemczech - jest możliwość zakupienia dodatkowych funkcji cyfrowych z poziomu MMI. Właściciel Audi w kilku kliknięciach może doposażyć auto w nowe usługi, jak chociażby MMI plus, cyfrowe radio DAB+ czy Audi smartphone interface (przystosowanie do korzystania ze smartfona). Pytanie, jak bardzo są mu one potrzebne? Może się do nich przekonać - ma na to 30 dni od momentu pobrania. Jeśli się przekona, to będzie musiał za ich korzystanie zapłacić.

  • Pojemność bagażnika Audi A4 Avant wynosi 495 litrów.
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił silnik oznaczony symbolem 45 TFSI. To 2-litrowy "benzyniak" o mocy 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi A4 Avant z napędem quattro i 7-biegową automatyczną skrzynią S tronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Jest to wystarczająco żwawa jednostka do komfortowego podróżowania.

  • Również w pasie tylnym pojawiły się odmienione lampy z charakterystycznymi "rzęsami".
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, w mieście i na trasach szybkiego ruchu średnie spalanie oscylowało w granicach 12,5 litra paliwa na 100 km.

Cennik nowego Audi A4 Avant 35 TFSI otwiera kwota 140 500 zł. Testowany przez nas egzemplarz został wyceniony na 277 370 zł, ale po sporym rabacie kosztuje 226 422 zł.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Audi Centrum Gdynia.

Miejsca

Opinie (79) 4 zablokowane

  • Będą znikać jak ciepłe bułeczki tylko, że z parkingów.

    analizując raport KPP i KGP

    • 4 2

  • Ekran TYLKO dotykowy (1)

    Usunięcie możliwości wybierania opcji menu poprzez "joystick" na konsoli środkowej jest strzałem w kolano. Teraz każda zmiana opcji wymaga oderwania rąk od kierownicy i precyzyjnego wybierania opcji na ekranie. Inaczej jak to jest w modelach A6 i A7 gdzie ręka spoczywa na podłokietniku i można spokojnie operować opcjami menu. W nowym A4 ręka jest cały czas poza kierownicą i w powietrzu, a to raczej mało komfortowe położenie i nie wpływa na precyzję wyboru opcji menu na ekranie dotykowym. Opcja sterowania głosowego nie każdego zadowoli. A można było zostawić w opcji klasyczne "pokrętło" zamiast zostawić dziurę na popielniczkę na konsoli środkowej.

    • 25 2

    • Odrywasz ręce ale zrobisz to 10x szybciej niz tym przestarzałym dżojstikiem.

      W dzisiejszych czasach to archaizm. Poza tym, w epoce androidauto, to w zasadzie steruje się tylko głosowo.

      • 1 6

  • Troche nowego focusa mi przypomina (10)

    Ale to moje zdanie

    • 42 5

    • Lampki z Dacii zgapili

      • 2 0

    • większość aut jest do siebie podobnych w określonych ramach czasowych

      wszyscy podążają za aktualną modą

      • 2 0

    • Audi próbuje dążyć

      do doskonałości

      • 0 0

    • To przez kolor głównie.

      • 1 1

    • (1)

      Mix Skody i Seata.

      • 6 0

      • i Passata

        • 1 0

    • Masz racje

      Tez to samo pomyslalem

      • 0 0

    • taka Impreza trochę

      • 1 1

    • Szczególnie z boku

      • 1 0

    • Albo Hyundaia lub Kie

      • 9 1

  • od tego koncernu trzymam się z daleka

    jako były posiadacz genialnego silnika 1.4 TSI

    • 6 1

  • U nos w Szemudzie (1)

    Bez s line nad jezioro do Koleczkowa nawet nie podjezdzoj!

    • 16 3

    • Napisał mieszkaniec falowca na przymorzu

      • 1 2

  • Nudna stylistyka

    Kiedyś np model 200 wyróżniał się na parkingu. Teraz masówka.

    • 2 3

  • jak rozumiem skrzynia automatyczna jest w standardzie..... (7)

    spróbujcie takie auto, w takiej cenie sprzedać w USA bez automatu - powodzenia !!! tak europejczycy są traktowani przez koncerny. Aha w kwestiach ceny takiego modelu w US tez polecam wizytę na amerykańskich stronach www - można się nieźle zdziwić.....

    • 12 6

    • Żaden europejczyk nie ma szans kupić nowego auta w salonie w USA. Uzywane owszem ale nie nowe, a tam auta tańsze są, ciekawe (1)

      • 4 0

      • Są tańsze tak jak elektronika ale to wynika z opodatkowania. Druga sprawa ze nawet jak kupisz tam auto to ono musi zostać przystosowane do europejskich warunków bo są trochę inne, chodzi oczywiście o warunki techniczne homologacji.

        • 3 1

    • po co? spróbujemy sprzedać w europie

      i nie będzie problemu

      • 0 0

    • Dobrze im powiedziales! A kierownica po prawej stronie jest? Bo w u nas w jukej nikt by nie kupil po lewej!!oneoen11 skandal

      • 1 0

    • większy rynek większy zbyt niższe ceny (1)

      • 0 0

      • niższe podatki to i niższe ceny

        • 8 0

    • Audi A4 B9 facelifting z silnikiem diesla skrzynia automatyczna jest w standardzie, natomiast benzyna może być też manual.

      • 1 0

  • Wyglada jak jakiś seat

    • 4 1

  • a beda modele na fabryczny gaz (4)

    czy dalej bedziecie truc udajac zielonych ?

    • 16 6

    • (1)

      Nie da rady

      • 3 0

      • plastikowy kolektor

        hahahaha

        • 1 1

    • Na gaz to są kuchenki i to nie wszędzie już.... (1)

      • 7 6

      • Nawet dobre zapalniczki są na benzyne

        • 5 0

  • odszorowane buractwo zaciera ręce.....

    kałdi to 4 zera z przodu ,piąte w środku....

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane