- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (24 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Auta na minuty a przewóz małych dzieci
Coraz częściej z aut na minuty korzystają rodziny z małymi dziećmi. Problem w tym, że robią to nieodpowiedzialnie, bo dzieci przewożone są poza niezbędnymi fotelikami czy innymi urządzeniami przytrzymującymi, których w wypożyczanych samochodach po prostu nie ma. Operatorzy są zgodni: to rodzice mają obowiązek zapewnienia dziecku bezpieczeństwa.
- Kolejny raz byłem świadkiem podobnej sytuacji. Auto prowadził prawdopodobnie tata, a na tylnej kanapie siedziała mama z około trzyletnią córeczką. To dziecko bez absolutnie żadnego zabezpieczenia swobodnie przemieszczało się w drugim rzędzie. Nie było zapięte pasami, a o foteliku nie wspomnę. Jestem wyczulony na takie sytuacje, a niestety obserwuję je regularnie. Zdaję sobie sprawę, że we współdzielonych samochodach nie ma fotelików, i jest to dość poważny problem - informuje pan Łukasz, czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Fotelik dla dziecka w taksówce? Ze świecą szukać
Przypomnijmy, że maluchy, które nie osiągnęły jeszcze 150 cm wzrostu powinny podróżować w fotelikach lub w specjalnym urządzeniu. Po osiągnięciu wspomnianego wzrostu - wystarczą pasy. Jest jednak wyjątek. Dziecko bez fotelika może podróżować na tylnym siedzeniu w przypadku, gdy jego masa i wzrost uniemożliwiają dobranie odpowiedniego fotelika bezpieczeństwa lub innego urządzenia podtrzymującego. Musi jednak mierzyć co najmniej 135 cm wzrostu. Wówczas można je zapiąć pasem bezpieczeństwa. Za przewożenie dziecka w pojeździe w sposób niezgodny z przepisami grozi mandat w wysokości 150 zł i 6 punktów karnych.
Co na to operatorzy carsharingu?
- Oczywiście, w świetle prawa sytuacja, którą opisuje czytelnik jest niedopuszczalna. Każdy użytkownik Traficara ma obowiązek samodzielnie przygotować się do jazdy samochodem, również gdy podróżuje z dzieckiem, niezależnie czy jest to auto wynajęte czy własne. Odpowiednie służby są wyznaczone do tego, aby kontrolować kierowców i odpowiednio reagować w przypadku niestosowania się do zasad ruchu drogowego - wyjaśnia Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny w firmie Traficar.
- Z samochodami Panek Carsharing jest tak samo, jak z każdym innym pojazdem zakupionym na rynku. Kupując auto nie otrzymujemy fotelików w pakiecie. To rodzice mają obowiązek zapewnić bezpieczeństwo przewożonemu dziecku. Fakt, że trzylatka swobodnie poruszała się w samochodzie, świadczy o niefrasobliwości rodziców. Mimo, że rodzice nie zapewnili dziewczynce fotelika, powinni zapiąć ją pasami - dodaje Katarzyna Panek, rzecznik prasowy PCS.
Jak bezpiecznie przewozić dziecko w aucie
Nasz czytelnik sugeruje, że firmy użyczające auta na minuty mogłyby część swoich flot doposażyć w uniwersalne foteliki, które można przewozić w bagażnikach.
- W związku z tym, że samochody są stale w ruchu i przemieszczają się po mieście razem z użytkownikami - posiadają uniwersalne wyposażenie, które daje wypożyczającym pewność, że zawsze w samochodzie może podróżować pięć osób, a do ich dyspozycji jest pełen bagażnik, np. w celu przewiezienia zakupów. Umieszczenie fotelików w części samochodów nie dawałoby gwarancji, że pojazd z fotelikiem znajduje się w pobliżu miejsca, gdzie akurat jest potrzebny. Z kolei umieszczenie tego rodzaju wyposażenia we wszystkich pojazdach ogranicza ich przestrzeń, którą wielu użytkowników wykorzystuje w inny sposób - tłumaczy Karpiński z firmy Traficar.
- Od początku działalności naszej usługi myślimy o wprowadzeniu fotelików do części naszej floty. Jednak w carsharingu nie jest to proste. Po pierwsze dlatego, że samochody się przemieszczają i ciężko będzie odnaleźć blisko swojej okolicy auto z dostępnym fotelikiem. Drugim powodem są, niestety częste kradzieże, np. ładowarek do telefonów. Jeżeli są użytkownicy, którzy "pożyczają" sobie ładowarki, to obawiamy się, że w przypadku fotelików problem będzie jeszcze większy. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy rodzice posiadają swój prywatny fotelik dla dziecka, bo są np. w Trójmieście na wakacjach. Dlatego rozważamy wprowadzenie testowego programu, który ten problem mógłby rozwiązać, zapytamy o to naszych użytkowników. Jeżeli będą zainteresowani, oczywiście rozważymy wprowadzenie fotelików do naszej oferty - mówi Adam Kurek, prezes MiiMove.
Miejsca
Opinie (117) 2 zablokowane
-
2019-09-15 09:01
Rodzice bez wyobrazni (2)
A potem płacz, bo w wypadku ginie dziecko.
- 3 2
-
2019-09-15 09:51
Słabo (1)
Nawet jak dziecko ma pasy to podczas wypadku może zginąć czy zostać kaleką .
Jak dostaniesz strzała z boku to może być płacz i lament ,że pasy były napięte bo jak by pasów nie było to by dziecko odbiło się i poleciało na kierowcę a tak pasy go zabiły. pasy zabiły bo trzymały w fotelu a auto zgniotło całą prawą stronę. tylko lewa ręka zosrała w całości reszta cieła zgnieciona jak charmonijka i to przez pasy !!!- 0 2
-
2019-09-15 10:07
Mimo wszystko w większości przypadków jazda z zapiętymi pasami jest bezpieczniejsza.
- 1 0
-
2019-09-15 09:35
A co was to obchodzi
Każdy interesuje się innymi.Proponuję pojechać do Izraela zobaczycie jak jeździ się w normalnym nie PISowskim czy POskim kraju .U nas to każdemu wszystko przeszkadza : hulajnogi elektryczne ,foteliki ,pasy na obwodnicy grupa Speed łapie za 131km/h .Na wszystko nagonki i inwigilacje .
Myślicie ,że poprawicie bezpieczeństwo ale to nic nie da.
A ja mam tych ulepszających Polskę głęboko w d*pie bo kierują się nienawiścią i wchodzą z brudnymi butami w moje życie- 2 1
-
2019-09-14 11:06
A może chociaż te profilowane podkładki? (8)
Nie zabierają dużo miejsca a stanowią większe zabezpieczenie niż nic. Zazwyczaj z auta na minuty korzystają ludzie, którzy na co dzień nie mają samochodu, więc i fotelika. Pomysł aby część aut w nie wyposażyć, nawet za dodatkową opłatą lub z opcją rezerwacji fotelika, mógłby się sprawdzić.
- 17 78
-
2019-09-15 09:15
Podkładki/poddupniki są niebezpieczne
Te wszystkie podkładki, poddupniki i inne "antymandaty" nie są rozwiązaniem, bo są po prostu niebezpieczne- w dalszym ciągu pasy przechodzą w niewłaściwy sposób i nie gwarantują bezpieczeństwa dziecku.
Na dobrą sprawę sprzedaż tego badziewia powinna zostać zakazana.- 10 2
-
2019-09-14 11:37
fotelik dla niemowlat (4)
z wkładką da noworodka i bez wkładki, do tego fotelik 9-18kg, fotelik 18-36kg i fotelik powyżej 36kg, do tego pasy bezpieczeństwa dla psów, kotów i waranów, gumki dla młodych i tena lady dla popuszczających seniorów. Myślę, że to wszystko powinno być w każdym bagażniku traficara, bo najważniejsze jest bezpieczeństwo każdego nierozgarniętego człowieka, który nie potrafi zadbać o siebie sam.
- 95 3
-
2019-09-14 17:26
jakoś KuŹwa na życzenie TAXi daje radę i z fotelikiem zajechać (1)
chociaż niby obowiązku nie ma
- 3 25
-
2019-09-14 20:09
to jeździj taxi
proste.
- 28 1
-
2019-09-14 13:04
To jest właśnie to: nie ma jednego fotelika dla wszystkich dzieci, które by go potrzebowały. Także nie ma opcji, żeby wszystko było dostępne w wypożyczanym samochodzie. Z resztą, nawet jeden fotelik to dość spory klamot a jak dany klient go nie potrzebuje a np. chce przewieźć komplet dorosłych, to co ma zrobić?
- 21 0
-
2019-09-14 12:42
Czysta prawda...
... uśmiałam się z tej ironii choć tak naprawdę nie jest to wcale zabawne, kiedy zdajemy sobie sprawę że społeczeństwo jest coraz bardziej roszczeniowe...
- 43 0
-
2019-09-14 17:23
dokładnie to samo pomyślałem
jaki kuźwa problem wymusić na operatorach obowiązek wyposażenia ich aut w przystawkę dla dziecka? ...
.
/skoro PiS w jedną noc potrafił zmienić caly ustrój sądów w polsce/ ...- 5 37
-
2019-09-14 11:31
jeszce podgrzewacz do mleka na usb i paczka pampersów
- 57 3
-
2019-09-15 09:05
Dlaczego w sprzedaży jest tyle fotelików ustawionych przodem do kierunku jazdy?
Na jakąkolwiek stronę o fotelikach się nie wejdzie, wszędzie jest napisane że dużo bezpieczniejsze są foteliki ustawione tyłem do kierunku jazdy. Dlaczego więc sprzedaje się również te, w których 2-letnie maluchy jadą przodem? Przy czołowym zderzeniu uraz kręgosłupa szyjnego gwarantowany.
- 0 2
-
2019-09-14 12:50
Fotelik (2)
Niejednokrotnie wypożyczyłam auta na minuty,ale nawet przez myśl mi nie przeszło aby któraś z moich córek jechała bez fotelika. Brak wyobraźni i rozsądnego myślenia to jest samochód jak każdy inny i grozi w nim takie samo niebezpieczeństwo
- 20 1
-
2019-09-14 17:29
(1)
Ale z taksóweczki bez fotelika to już legalnie i bezpiecznie karzystamy?
- 2 6
-
2019-09-15 08:32
Może z taksóweczki korzystacie
- 0 0
-
2019-09-14 16:35
Ja to się dziwię, że biorąc pod uwagę ostatni artykuł o nieprawidłowościach w gdańskiej drogówce (1)
Gdzie pisze się o między innymi zmuszaniu do wyrabiania norm mandatowych policja jeszcze nie poluje na "auta na minuty". Przecież patrząc jak oni jeżdżą i teraz jeszcze brak fotelików to jest to żyła złota dla drogówki.
- 4 1
-
2019-09-15 08:08
Mają dosyć roboty ze zwykłymi osobówkami
- 0 0
-
2019-09-15 00:50
Po raz kolejny
Piszę by zlikwidować to g*wno tak samo jak mevo. Jeżeli ktoś nie jest na tyle rozumny nie mówić o kwestii zarobków ogarnąć sobie własnego środka transportu powinien korzystać z komunikacji miejskiej. No chyba że z różnych przyczyn nie ma uprawnień. Ale jeżeli kogoś stać na auto na minuty to i stać go na własne auto o foteliku już nie wspomnę. Reszta to jest zwykle lenistwo i wygoda
- 0 6
-
2019-09-15 00:06
Niestety wiele razy spotykam się z tym że ludzie w swoich samochodach wożą dzieci bez fotelika, "bo blisko" . Nie zdają sobie sprawy, że to nie ma znaczenia , czy blisko czy daleko, takie dziecko bez fotelika nie ma szans. Ale prawda jest taka , że każdy rodzic jest odpowiedzialny za swoje dziecko, czy to w swoim samochodzie , czy wypożyczonym.
- 3 0
-
2019-09-14 23:26
Mandat 150 zł to śmiech na sali
Powinno być 15.000zl to by się barany nauczyły.
- 3 1
-
2019-09-14 17:40
(2)
A Isofixy mają?
- 0 1
-
2019-09-14 23:25
Isofix jest obowiązkowym wyposażeniem od kilkunastu lat
- 1 0
-
2019-09-14 18:19
majo
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.