• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auto-detailing, czyli SPA dla samochodów

Michał Jelionek
29 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Usługa auto-detailingu cieszy się w naszym kraju niesłabnącą popularnością. Usługa auto-detailingu cieszy się w naszym kraju niesłabnącą popularnością.

Walory estetyczne i wizualne samochodu pogarszają się z upływem czasu, w zasadzie z każdym przejechanym kilometrem. Proces starzenia karoserii oraz wnętrza auta można jednak spowolnić dzięki kuracjom w samochodowym SPA. Sprawdziliśmy, co kryje się pod nazwą "auto-detailing", kto korzysta z takich usług najczęściej i ile taka przyjemność kosztuje.



Czy kiedykolwiek korzystałe(a)ś z usług firm specjalizujących się w detailingu?

Dla większości właścicieli ich samochód ma dwa zasadnicze zadania: jeździć i... się nie psuć. Rozumiemy to, ale rozumiemy także osoby, dla których auto stanowi coś więcej niż jedynie środek transportu. Dla takich kierowców czysty, schludny i zadbany pojazd jest poniekąd ich wizytówką.

Tak naprawdę można umyć i... umyć samochód. Wiele osób regularnie odwiedza myjnie bezdotykowe w celu usunięcia brudu z karoserii. Problem w tym, że na takich myjniach nie jest łatwo efektywnie wyczyścić pojazd z wszechobecnych pozostałości po owadach czy zalegającego osadu z klocków hamulcowych. To raczej krótkotrwałe odświeżenie wyglądu auta. Mycie na poważnie zaczyna się w profesjonalnych studiach detailingowych. To tutaj doświadczeni fachowcy przy użyciu wysokiej jakości preparatów w ciągu wielogodzinnych prac sprawią, że auto będzie wyglądało, jakby właśnie opuściło salon samochodowy. A może nawet i lepiej. Oczywiście taka usługa swoje kosztuje, ale o tym za moment.

Auto-detailing: co to takiego?



Auto-detailing to w wielkim skrócie: czyszczenie, renowacja, konserwacja. Auto-detailing to w wielkim skrócie: czyszczenie, renowacja, konserwacja.
Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się szereg usług, które mają na celu przywrócić pojazdowi pierwotny blask, ale również zabezpieczyć jego karoserię i wnętrze przed oddziaływaniem szkodliwych czynników. W dużym uproszczeniu jest to skrupulatny i wieloetapowy proces czyszczenia całego pojazdu lub wybranych elementów.

- Auto-detailing to kompleksowe mycie, czyszczenie, renowacja i konserwacja pojazdu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. To zdecydowanie więcej od standardowego czyszczenia na myjni. Za sprawą detailingu zwiększa się walory estetyczne samochodu, wydłuża żywotność, ale również podnosi rynkową wartość auta - wyjaśnia Marcin KopińskiSNB Gdańsk.
Czyszczenie to usuwanie wszelkich zabrudzeń powstałych w kabinie i na lakierze (np. owady, błoto, osad z klocków hamulcowych czy smary). Renowacja skupia się na przywróceniu pierwszej młodości karoserii (np. wyciąganie wgnieceń czy usuwanie rys i zadrapań), ale również elementom wnętrza. Trzecim punktem programu jest konserwacja, która z kolei zabezpiecza lakier przed niesprzyjającymi czynnikami (np. korozja).


Mycie karoserii to podstawowa usługa auto-detailingu, która zazwyczaj otwiera cennik. Mycie karoserii to podstawowa usługa auto-detailingu, która zazwyczaj otwiera cennik.
Po procesie trwającym niekiedy nawet kilka dni auto będzie lśniło niczym na ekspozycji w salonie czy w katalogu. Takie zabiegi stosuje się nie tylko w przypadku używanych aut, coraz częściej z usług detailerów korzystają właściciele nowych aut. Zapytacie: ale po co? Bywa tak, że nowe samochody posiadają delikatne uszczerbki na karoserii, które powstały podczas transportu z fabryki.

- Jeszcze cztery-pięć lat temu nasza branża dość wyraźnie ograniczała się do klientów posiadających drogie i luksusowe samochody. Teraz to się zmienia i coraz więcej osób przyjeżdża do nas samochodami popularnych marek, jak chociażby Volkswagen, Skoda czy Kia. Co nie zmienia faktu, że w dalszym ciągu z tych najdroższych usług korzystają klienci z grubszym portfelem, właściciele bardzo drogich samochodów, których wartość przekracza 200 tys. zł. - dodaje.
Studia detailingowe na stałe współpracują z wieloma dealerami samochodowymi, przygotowując ich auta do ekspozycji oraz wydania nowym właścicielom. Bardzo często osoby, które właśnie zakupiły auto, jeszcze przed wyjazdem z salonu decydują się zabezpieczyć lakier pojazdu.

- Aktualnie nasza profesja skupia się głównie na autach nowych i ochronie lakieru. Świadomy klient oczekuje kompleksowej usługi zabezpieczenia swojego auta, nierzadko przed odbiorem z salonu. Jeszcze kilka lat temu klienci musieli szukać firm detailingowych na własną rękę, już po zakupie auta. Dzisiaj usługi tego typu są oferowane już na poziomie salonu samochodowego, co z punktu widzenia klientów jest rozwiązaniem dużo bardziej komfortowym - tłumaczy Grzegorz SobieszczykCarSPA w Gdyni.

Blask karoserii i niczym nowe wnętrze



Prace związane z auto-detailingiem wykonywane są na zewnątrz oraz w kabinie pojazdu. Efekty widać gołym okiem. Prace związane z auto-detailingiem wykonywane są na zewnątrz oraz w kabinie pojazdu. Efekty widać gołym okiem.
Auto-detailing pod względem zakresu prac można podzielić na: zewnętrzny i wewnętrzny. Sami detailerzy jak jeden mąż powtarzają, że wolą pracę przy lakierze niż w kabinie. Odzyskiwanie blasku karoserii daje bardziej spektakularne efekty. Nie jest to jednak tylko mycie i polerowanie.

- Prace na zewnątrz auta skupiają się przede wszystkim na mechanicznym usuwaniu zarysowań z powierzchni lakieru, oklejaniu elementów karoserii folią ochronną, oczyszczaniu lakieru z osadów wapniowych i zanieczyszczeń drogowych, nakładaniu powłok ochronnych, zmianie koloru auta czy usuwaniu niedoskonałości lakieru powstałych na etapie produkcyjnym - wylicza Sobieszczyk.
Z kolei we wnętrzu auta pracownicy studia zajmują się czyszczeniem i impregnacją tapicerki skórzanej, praniem ekstrakcyjnym materiałowej tapicerki, nakładaniem antybakteryjnych impregnatów czy renowacją skór.

Ile to kosztuje?



Usługi detailerów kosztują od 200 zł do nawet 20 tys. zł. Wszystko zależy od zakresu prac. Usługi detailerów kosztują od 200 zł do nawet 20 tys. zł. Wszystko zależy od zakresu prac.
Auto-detailing nie jest usługą tanią - trzeba to jasno podkreślić. Cena zależy od zakresu i czasu prac, oczywiście. W profesjonalnych i renomowanych studiach detailingu najtańsze jest podstawowe mycie, które trwa z reguły dwie-trzy godziny, a koszt takiej usługi nie powinien przekroczyć 200 zł. Najdroższy zabieg może trwać dwa tygodnie i kosztować klienta nawet 20 tys. zł.

- Najdroższą usługą, którą oferujemy jest zabezpieczenie pojazdu folią ochronną. Takie zabiegi kosztują nawet kilkanaście tysięcy złotych. Nie bez powodu jednak, bo usługa o takim charakterze wymaga wieloletniej praktyki, precyzji i czasu. Osoby bez odpowiedniego doświadczenia i wiedzy mogą uszkodzić lakier w nieodwracalny sposób. Oklejanie lakieru folią ochronną jest najczęściej wybieraną usługą przez właścicieli aut klasy premium. Na drugim miejscu plasuje się bardzo popularna usługa zabezpieczenia lakieru powłoką ceramiczną. Procesem, który zajmuje nam najwięcej czasu, bo zwykle około tygodnia, jest wieloetapowa renowacja lakieru - zdradza Sobieszczyk.
Zabezpieczenie karoserii to najdroższa, ale i ciesząca się dużą popularnością usługa.

- Powiedzmy sobie szczerze, że około 70 proc. naszych klientów to osoby zamożne. Zdecydowanie łatwiej jest im opłacić usługę, która nie należy do tanich. Oczywiście mamy także sporo klientów, którzy oddają pod naszą opiekę tańsze auta, jak chociażby Chevrolet Spark, Opel Corsa czy Fiat 500. Są to regularne wizyty, polegające na myciu i woskowaniu. Jako ciekawostkę dodam, że na dniach pojawi się u nas możliwość zakupu usług na raty, ale o tym poinformujemy niebawem - dodaje Kopiński.

Doświadczenie i profesjonalne kosmetyki



Auto-detailing to wieloetapowy proces, który realizowany jest przez przeszkolonych pracowników. Auto-detailing to wieloetapowy proces, który realizowany jest przez przeszkolonych pracowników.
Auto-detailing nie jest usługą tanią. Trzeba jednak pamiętać, że oddajecie auto w ręce profesjonalistów po wielogodzinnych szkoleniach, którzy w swojej pracy korzystają z preparatów najwyższej jakości.

- Bazujemy na doświadczeniu teoretycznym i praktycznym zdobytym na przestrzeni lat. W naszej firmie pracownicy z najwyższym, blisko 10-letnim stażem szkolą nowych pracowników w zakresie sprawdzonych, skutecznych i bezpiecznych technik pracy, zajmują się również nadzorem nad każdym etapem prac w celu zachowania najwyższej jakości usług. Posiadamy wiele certyfikatów szkoleniowych, dzięki którym możemy udzielać gwarancji producenta i używać materiałów najwyższej jakości - zakończył Grzegorz Sobieszczyk.

Jak dbać o dach w kabriolecie?


  • Auto-detailing nie jest usługą przeznaczoną wyłącznie dla zamożnych klientów. Choć faktem, jest że większość aut, które poddawane są detailingowi, to auta bardzo drogie.

Miejsca

Opinie (111) 6 zablokowanych

  • Oddałem 2 auta do detailingu

    Robi wrażenie ....

    • 0 2

  • (9)

    Robisz zabieg za tysiące stawiasz auto pod domem i...
    https://moto.trojmiasto.pl/Wandal-zniszczyl-lakier-w-pieciu-autach-n137471.html

    tak więc ten tego....
    Poza tym przy zwykłych autach to jedna wielka ściema. Połowa rzeczy nie jest robiona a właściciel nieświadomy nawet nie wie a płaci

    • 30 6

    • Przecież to widać gołym okiem (7)

      Do jednego z wymienionych w artykule salonów oddałem w lipcu 2 samochody - roczny i 10-letni. W nowym nałożyli powłokę ceramiczną na lakier (pojedynczą warstwę, choć zwykle klienci biorą 2 lub nawet 3), a w starym wosk + pranie tapicerki. Oba samochody odebrałem w pięknym stanie, a powłokę na pewno powtórzę za rok, bo już mi się spodobał ten efekt i łatwość jego utrzymania.

      • 4 3

      • (2)

        Na czym polega łatwość utrzymania? Powiesz nam? Jestem ciekaw,naprawdę.

        • 4 0

        • (1)

          Na ułatwionym utrzymaniu w czystości - z powłoki lepiej schodzi brud i tak szybko na niej się nie osadza. To samo można uzyskać solidnym nawoskowaniem, ale ceramika ma dłuższą trwałość.
          Nigdy nie myję aut na myjniach automatycznych (szczotkowych).

          • 2 1

          • trza sprawdzić, ile to kosztuje?

            o ceramikę mi chodzi i mycie ręczne

            • 0 0

      • (3)

        Tylko po co?

        • 2 0

        • (1)

          Bo lubię swoje samochody. Ot, po to. Nowy jest dość efektowny i zadbane nadwozie to podkreśla. A starszemu, bardzo popularnemu autku, to się po prostu należało.
          Pytanie - po co? - jest trochę z gatunku: A po co zmieniać ubranie, a po co myć tyłek?

          • 4 2

          • mycie d..y to kwestia higieny a detailing jest zwykłą fanaberią

            oczywiście rozumiem tych którzy to robią bo może być to ich płytką pasją (sorry polerowanie jajcami audicy za 3 stówy która właśnie wyjechała z salonu jest tym czymś, to nie unikat). Natomiast nie odmawiam im tego, tylko zawsze zastanawiam się co ich w tym zwykłym, trochę lepszym ale w ogóle niewyjątkowym aucie tak kręci. Toleruję fanaberie mimo że mnie one dziwią. Kupujesz auto użytkowe, a cacasz je jak unikat?

            • 0 0

        • Kup nowy samochód za więcej niż 100 tysięcy zobaczysz efekt

          • 2 1

    • Bo takie zabiegi robią ludzie którzy maja zazwyczaj dom i garaż na zamkniętej posesji lub miejsce w podziemnym garażu a nie na parkingu przed falowcem.

      • 3 5

  • niektórzy traktują auta lepiej od innych ludzi (4)

    i to jest choroba
    przeciętny użytkownik osiągnie dobry efekt używając apc, deironizera i zmywacza tar and glue
    na to piana aktywna z myjki i potem mycie na dwa wiadra, szampon wystarczy sonax czy k2
    spłukujemy wodą z myjki i fajnie byłoby osuszyć lakier fibrą; potem odtłuszczamy i kładziemy wosk, a na koniec quickdetailer
    do dotarcia wystarczy kilka ścierek z mikrofibry z auchan po zecie za sztukę
    jak jeszcze damy nabłyszczacz na opony to efekt będzie spektakularny;)
    ważne by nie myć w pełnym słońcu i nie blokować myjni innym użytkownikom!
    i mamy czyste auto, a musicie wiedzieć, że taryfiarze potrafią umyć swoje samochody 10litrami wody-patrzyłem kiedyś jak przed dworcem na postoju typ wyciągnął dwa baniaki po wodzie Nata i umył auto

    • 26 7

    • Co ty tam wiesz

      Na postoju się jednom butelkom Poloneza opitoliło przy pomocy zmywaka Halyny!

      • 1 0

    • to prawda

      Ja traktuję swoje auto lepiej od innych ludzi. Ja swoje myję, a inni nie myją

      • 2 2

    • Po wodzie Nata? To chyba w latach 90 ;)

      • 0 2

    • Też lubię swoje samochody, ale się nie spuszczam nad nimi. Jak są brudne to na myjkę podjadę ale ołtarzyka nie potrzebuję.

      • 12 1

  • (1)

    Wszystko fajnie. Niestety jakość / odporność powłoki lakierowej na uszkodzenia mechaniczne w nowych samochodach jest bardzo kiepska. Można nałożyć drogą ceramikę, woski, spa - pielęgnować, ale to nie ochroni lakieru przed kamieniami uderzającymi spod kół innych samochodów.
    Temat dobrze znany posiadaczom marki Mazda w pięknym czerwonym kolorze 41V i 46V.
    Osobiście polecam oklejenie samochodu przeźroczystą folią.

    • 4 4

    • carstretching to się powinno nazywać

      • 0 0

  • Nie chcę używać słów powszechnie uważanych za .... (1)

    Ale trzeba być "pip" i mieć "pip" we łbie, żeby traktować samochód jak miśnieńską porcelanę! Auto to narzędzie, które ma główny cel: przewieźć d..e z punktu A do pynktu B, oczywiście należy o nie dbać, a będzie służyć dłużej. Wszystko w granicach rozsadku.

    • 2 6

    • a porcelana? jaki ma cel?

      o porownaniach tez nie masz pojecia

      • 1 0

  • Po co kupujecie sobie takie duże samochody, jak ręce i nogi wam się nie rozciągają? (2)

    Przecież kierownicę i pedały musicie mieć w takiej samej odległości, jak w np. w Toyocie Yaris i tym samym macie wokół siebie tyle samo miejsca.

    • 2 6

    • Po co kupujesz sobie nowe ciuchy ? Przecież możesz nadal chodzić w śpiochach i pieluszce tetrowej.
      A tak w ogóle to badałeś się ostatnio u lekarza ?

      • 0 0

    • o czym prawisz?

      • 2 1

  • Polacy mają żle w głowach.... (4)

    ... w normalnych społecznościach samochód jest sprzętem AGD jak lodówka, pralka ... ma wozić 4 litery oraz ma być niezawodny ... Zastanówcie sie czy polerujecie swoją pralkę ....

    • 8 10

    • A próbowałeś kiedyś siedzieć kilka lub kilkanaście godzin w pralce!!!

      • 3 0

    • i dokladnie tak traktuje samochod, bo AGD tez mam czyste (1)

      • 3 1

      • a tyłek myjesz czy tez nie warto bo znów sie ubrudzi zaraz?

        • 3 2

    • Twój samochód świadczy o tobie. Jak jeździsz ciągle usyfionym samochodem, to syf masz w domu.

      Przecież dom to tylko pomieszczenie do mieszkania. Kuchnia pewnie lepi się z brudu, bo służy tylko do gotowania. A pralkę tak, czyszczę raz na parę miesięcy dokładnie.

      • 4 5

  • Co trzeba mieć w głowie żeby wziąć "mycie" auta na raty?

    Co trzeba mieć w głowie żeby wziąć "mycie" auta na raty?

    • 6 1

  • Ile można o tym samym (zbędnym) kicie? (1)

    5-ty raz o tym samym. Połowa z tych pseudo studiów detailngu nie umie porządnie umyć samochodu. A to całe CarSpa to kompletne nieporozumienie: odpowiemy, oddzwonimy. A w ogóle to niech Pan idzie gdzie indziej, bo my tu tylko Ferrari itd. Widzę, że Ferrari się skończyły (po drugim)...

    • 14 1

    • byłeś tam w ogole kiedys? Biadolisz

      • 2 4

  • (1)

    jak Bóg chce kogoś ukarać to daje mu pieniądze i zabiera rozum

    • 8 0

    • tobie nawet nie dal

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane