• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy z SKM Redłowo do Chwarzna: brakuje czy jest w sam raz?

Patryk Szczerba
12 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
W kierunku Chwarzna z przystanku na Stryjskiej odjeżdża autobus 192. Tyle, że dojeżdża tylko do Witomina. W kierunku Chwarzna z przystanku na Stryjskiej odjeżdża autobus 192. Tyle, że dojeżdża tylko do Witomina.

Pomiędzy SKM Redłowo i Chwarznem jeździ jedna linia autobusowa, która dziennie na tym odcinku wykonuje osiem kursów: cztery rano i cztery wieczorem. Część mieszkańców zwraca uwagę, że to zbyt mało, ale przedstawiciele ZKM Gdynia przekonują, że zapotrzebowania na więcej kursów nie ma.



Czym w głównej mierze kierujesz się wybierając środek transportu?

Trasa z SKM Redłowo na Chwarzno ul. Małokacką i dalej Chwarznieńską jest najkrótszą drogą pomiędzy tymi dwoma lokalizacjami na mapie Gdyni. Mimo to, połączenie tych miejsc zapewnia jeden autobus 121 kursujący po południu co godzinę. Jest jeszcze linia 192, ale ona jeździ tylko do Witomina i to - rok do roku - coraz rzadziej.

Czytaj też: Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas

Pasażerowie: chcemy więcej kursów na trasie Chwarzno - Redłowo



Coraz więcej mieszkańców zwraca uwagę, że wobec stale rozbudowujących się osiedli warto spróbować rozszerzyć w tym miejscu ofertę przewozową. Wśród argumentów przemawiających za zmianami pojawiają się:

  • wytyczony buspas,
  • korki na ul. Rolniczej, w których grzęzną autobusy,
  • duża liczba pracowników biurowców przy ul. Łużyckiej.


Z kolei linia 121 w drodze na Chwarzno zahacza o ulicę Łużycką. Z kolei linia 121 w drodze na Chwarzno zahacza o ulicę Łużycką.
- Jazda autobusem z Chwarzna powinna zająć ok. 15 - 20 minut. Obecnie, żeby się dostać w te okolice, trzeba jechać dwoma autobusami z przesiadką. Czas przejazdu to około 40 minut - podkreśla pani Dominika.

ZKM: pasażerowie nie chcą kursów na trasie Chwarzno - Redłowo



Mimo takiej argumentacji nie zanosi się na to, by ul. Małokacką jeździło więcej autobusów. A to dlatego, że - jak przekonują przedstawiciele ZKM Gdynia - nie chcą tego sami pasażerowie.

Przypominają oni, że po wybudowaniu osiedla Chwarzno Sokółka, właśnie na wniosek mieszkańców, przedłużona została do tego osiedla linia 121 i uruchomiona została nowa linia 221 do nowej pętli w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia Redłowo.

- Kursy na obydwu liniach zaplanowane zostały naprzemiennie, z dość wysoką częstotliwością, w szczytach przewozowych co 15 minut (z Redłowa autobusy odjeżdżały naprzemiennie co 7,5 minuty). Nowa oferta przewozowa, delikatnie mówiąc, nie przyjęła się. W autobusach linii 221 do Redłowa SKM jeździło po 3-5 pasażerów - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Czytaj też: Z Witomina do stacji PKM

Pasażerowie mieli zwracać się do organizatora gdyńskiej komunikacji, uznając SKM Redłowo jako mało atrakcyjny cel podróży.

- Zamiast ich zdaniem mało przydatnej linii 221 do Redłowa chcieli połączenia realizowanego ul. Łużycką (dojazdy do biur) i do północnych dzielnic miasta - w szczególności na Obłuże i do Chyloni. Przedłużono więc do Chwarzna Sokółki trasę linii 103, a trasa linii K objęła niemal całą dzielnicę Chwarzno-Wiczlino - dodaje Gromadzki.
Mieszkańcy zwracają też uwagę, że stacja SKM w Redłowie jest przyjaźniejsza, niż ta na Wzgórzu. W tej pierwszej wystarczy zejść na peron po schodach, zaś na Wzgórzu trzeba chodzić tunelem.

Korzystający na co dzień z usług SKM muszą zatem korzystać z linii 147, 140 i 160, które jadą przez Wzgórze. W momencie rozpoczęcia robót na Chwarznieńskiej częstotliwość ma zostać zwiększona.

Czytaj także: Baner przeciw korkom na Chwarznieńskiej

Sęk w tym, że zmiana będzie dotyczyć dni powszednich, tymczasem sporo pasażerów zwraca uwagę, ze problemów przybywa w niedziele. Po wprowadzeniu nowej trasy dla linii K, o co zabiegali m.in. radni dzielnicy, zlikwidowano niedzielne kursy 160.

Z centrum Gdyni na Chwarzno w niedzielę co 20 minut



W efekcie do najdynamiczniej rozwijających się terenów Gdyni przez Witomino jeździ jedna linia 147, kursująca w ciągu dnia co 20 minut, a wieczorami co pół godziny. Kłopoty z wejściem do autobusu na przystanku Węzeł Cegielskiej to coraz częstszy widok. Bywa, że na przystanku z powodu tłoku muszą zostawać rodzice z wózkami.

Pracownicy ZKM zapewniają, że sygnały o problemach z tym połączeniem do nich nie docierały.

- Od czasu zwiększenia intensywności obsługi tej dzielnicy w weekendy, które miało miejsce w 2017 roku nie było sygnałów w tym zakresie. Nie wykluczamy takiego działania w miarę rozwoju dzielnicy i wzrostu liczby jej mieszkańców. Napełnienie autobusów linii 147 jest stale monitorowane - zapewnia Gromadzki.

Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (145) 3 zablokowane

  • Jedno zdanie o kierowcach autobusów (1)

    Dlaczego niektórzy kierowcy autobusów odcinek leśny na ul. Chwarznieńskiej pokonują prawym pasem wlokąc się za osobówkami, zamiast jechać lewym pasem?

    • 30 18

    • Odpowiadam,nie pracujemy na akord,pośpiech jest złym doradcą.obowiązuje ruch prawostronny.

      • 18 3

  • Jest tragedia z komunikacja, żeby dotrzeć do innych dzielnic trzeba się przesiadac (18)

    Szczurek I stepa mówią że mamy iść do autobusu a dlaczego sami jeżdżą limuzynami???

    • 103 29

    • (3)

      Może obejrzysz komunikację miejską w innych miastach? Autobusy kosztują i to niemało. I nigdzie, podkreślam nigdzie, komunikacja miejska nie jest doskonała. To jest tylko kwestia skali porównawczej. Doskonała byłaby wtedy gdyby z przystanku pod moim domem (z którego wyłącznie ja korzystam), autobus natychmiast zabrał mnie do dowolnego miejsca do którego chcę dotrzeć bez "przesiadania", wysadził na przystanku dokładnie przy moim punkcie docelowym, podróż trwałaby maksymalnie dwie, trzy minuty i kosztowała 1 grosz. Utopia. Ale tak właśnie wygląda ta doskonała komunikacja z internetowych dyskusji.

      • 31 13

      • zapraszam do Warszawy

        Gdzie wspólny bilet miesięczny "na wszystko" kosztuje 100pln, przesiadki są płynne a wybór przewoźników duży. Wszystko na terenie porównywalnym z obszarem Gdańsk - Wejherowo. Tylko, że tam to jest koło a nie trójmiejska kicha .

        • 16 11

      • zapraszam do dużych niemieckich miast

        zobaczysz co to znaczy jakość komunikacji miejskiej i dróg oraz co to znaczy mieć wybór dojazdu

        • 29 4

      • sprowadzasz wszystko do absurdu a nie o to chodzi mieszkańcom zachodniej Gdyni.

        • 20 14

    • Hehe kolejna roszczeniowa grupa.. (3)

      Kupili mieszkania na wypi_dowiu wielkim i na wyborach chcą coś ugrać

      • 17 24

      • to jest obszar miasta Gdynia (2)

        Miasto ma obowiązek rozwiązywać problemy komunikacyjne swoich mieszkańców. Każdej dzielnicy. każdej. rozumiesz czy za daleko do mózgu?

        • 31 6

        • gdzie jest napisane, że miasto ma taki obowiązek?

          droga jest, autobus też dojeżdża. Ja np. nie chcę, żeby miasto z moich podatków finansowało komunikację na jakieś peryferia.

          • 19 8

        • To są przedmieścia, peryferie za lasem

          • 13 17

    • wystarczyło kupić mieszkanie w dzielnicy z rozwiniętą infrastrukturą

      a nie, wyprowadzić się na peryferia i teraz narzekać

      • 17 11

    • Jestem w szoku!! To w komunikacji miejskiej trzeba się przesiadać? Oh my god!! (3)

      • 31 22

      • No widzisz

        A w samochodzie nie trzeba. Win.

        • 16 10

      • szczurzy trollu powiedz po co ten głupi wpis? (1)

        • 21 20

        • Kto tu jest trollem? Głębia wypowiedzi i nienawiść aż poraża.

          • 22 13

    • (3)

      sama nie raz osobiście widziałam Pana Stępę w autobusie w godzinach rannych w drodze do pracy. Łatwo gadać takie pierdoły dla samego hejtu.

      • 26 16

      • Potwierdzam. (1)

        Mieszkam blisko pętli. Stępa jeździ autobusem. Przecież to m.in. dla niego zrobili buspas na Kieleckiej i chcą teraz taki zrobić na Chwarznieńskiej.

        • 26 10

        • Buspas na Kieleckiej zrobili dla 20 tysięcy mieszkanców Witomina, Chwarzna i Wiczlina

          • 15 12

      • tez go widziałam, było to 4 lata temu podczas poprzedniej kampani wyborczej:)

        • 28 8

    • Po co tak piszesz? Nie wiem, czym do pracy dojeżdża prezydent Szczurek, ale vce prezydent Stępa jeździ autobusem.

      • 20 17

  • ZKM Gdynia

    Autobus miejski Gdynia Mrzezino potrzebny

    • 36 14

  • Co za brednie

    Kto w artykule ktoś wspomniał, że Redłowo jest bardziej przyjazne niż Wzgórze.. . czyli łatwiej jest przejść kilkadziesiąt stromych schodów niż trzydzieści metrów tunelu????

    • 18 30

  • nowa linia

    potrzebna jest jeszcze jedna linia Sopot - Gdynia Orłowo - Chwaszczyno Chwaszczyno pospieszna!

    • 31 17

  • na skrzyżowaniach!!!!!!!!!!!!!

    na przystankach blisko skrzyżowań powinna być możliwość przesiadki w autobusy pospieszne. A nie przystanek dalej ! Inaczej czeka sie za długo.

    • 39 8

  • a do Chwaszczyna?

    dlaczego nie ma autobusów z Sopotu do Chwaszczyna i z Gdyni do Chwaszczyna?

    • 38 10

  • (1)

    Kretyni!!! Poszerzać ulice się nie da, nowe linie nie. A Chwarzno i Wiczlino wciąż się rozrasta. Powtarzam kretyni w ZKM, kretyni w UM.

    • 58 13

    • kretyni to kupują mieszkania na wygwizdowie

      a później narzekają na brak infrastruktury

      • 19 10

  • (8)

    Ale po co autobus? Przecież nasi włodarze mieszkający na chwarznie jeżdżą samochodami więc nie potrzebny jest autobus.

    • 110 19

    • (6)

      Dla szczurka zrobili specjalnie buspasy żeby wygodnie dojechać do posesji na wiczlinie . Co do lokalizacji nigdy tam nie kupiłbym mieszkania . Więc proszę nie marudzić pani Dominiko Wiedziala pani na co się pisze.

      • 36 21

      • (5)

        Mieszkałem 20 lat temu na chwarznie i już wtedy z dojazdami były problemy. Minęło tyle lat i nic się nie zmieniło.
        A co do buspasów, to Szczurek jeździ nimi zakładając koguta taxi olewając resztę szaraków.

        • 40 10

        • (2)

          20 lat temu na chwarznie pasły się krówki i konie a korków nie było.

          • 30 10

          • no i co z tego ? (1)

            to ma zostać tak jak było, bo wtedy mieszkało tam mniej ludzi? Teraz miasto się rozbudowało i psim obowiązkiem włodarzy jest myślenie o rozwoju komunikacji (autobusy, drogi) i infrastruktury (szkoły, przedszkola, żłobki, przychodnie itp.) w tamtym miejscu

            • 22 15

            • toć poszerzyli ci już drogę ile się dało

              nie widzisz, że przez witomino rezerwy terenu już nie ma? A może oczekujesz, że estakadę nad całym witominem powinni ci zrobić?

              • 23 5

        • Ale edek niedawno pisałeś że masz 21 lat i od urodzenia coś ci tam wmawiają a teraz pamiętasz jak się jeździło na Chwarznie 20 lat temu? Tak na marginesie to głupek z ciebie bo jeszcze 20 lat temu Chwarzno to były same pola i ruchu tam w ogóle nie było

          • 27 5

        • Vic ty trollciu nasz kochany, myślisz, że ktoś uwierzy w twoje historyjki, że ty 20 lat temu na Chwarznie mieszkałeś?

          Chcesz powiedzieć, że 20 lat temu na Chwarznie były korki do centrum? Ładne żarty sobie robisz. Rozumiem, że przy następnym artykule będziesz mieszkańcem Gdańska, później Sopotu, a na koniec okaże się, że mieszkałeś też w Rumi i Redzie.

          • 30 19

    • Szczurek teraz jest na urolpie i wszystko ma gdzieś:)!

      • 35 8

  • Na linii 192 coraz mniej pasażerów, bo autobusy kursują za żadko (2)

    po dopasowaniu kursów do odjazdów PKM czas miedzy niektórymi kursami na linii 192 to 27 minut! Paranoja, piechotą przez las się idzie 20 minut.
    A w niedzielę i święta to już dramat, nie kursują ani 192, ani 121.

    • 50 7

    • To idź piechotą przez las. Na zdrowie ci wyjdzie

      • 11 8

    • O tym właśnie juz pisałem.

      Trudno wymagać przesiadki z SKM w Redłowie, gdzie jeden autobus tylko do Witomina jedzie co 27 minut. Przystanek dalej, tj. na Wzgórzu autobus jest gwarantowany co ok 5-7 minut.

      • 20 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane