- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Autobusy z SKM Redłowo do Chwarzna: brakuje czy jest w sam raz?
Pomiędzy SKM Redłowo i Chwarznem jeździ jedna linia autobusowa, która dziennie na tym odcinku wykonuje osiem kursów: cztery rano i cztery wieczorem. Część mieszkańców zwraca uwagę, że to zbyt mało, ale przedstawiciele ZKM Gdynia przekonują, że zapotrzebowania na więcej kursów nie ma.
Czytaj też: Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas
Pasażerowie: chcemy więcej kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Coraz więcej mieszkańców zwraca uwagę, że wobec stale rozbudowujących się osiedli warto spróbować rozszerzyć w tym miejscu ofertę przewozową. Wśród argumentów przemawiających za zmianami pojawiają się:
- wytyczony buspas,
- korki na ul. Rolniczej, w których grzęzną autobusy,
- duża liczba pracowników biurowców przy ul. Łużyckiej.
- Jazda autobusem z Chwarzna powinna zająć ok. 15 - 20 minut. Obecnie, żeby się dostać w te okolice, trzeba jechać dwoma autobusami z przesiadką. Czas przejazdu to około 40 minut - podkreśla pani Dominika.
ZKM: pasażerowie nie chcą kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Mimo takiej argumentacji nie zanosi się na to, by ul. Małokacką jeździło więcej autobusów. A to dlatego, że - jak przekonują przedstawiciele ZKM Gdynia - nie chcą tego sami pasażerowie.
Przypominają oni, że po wybudowaniu osiedla Chwarzno Sokółka, właśnie na wniosek mieszkańców, przedłużona została do tego osiedla linia 121 i uruchomiona została nowa linia 221 do nowej pętli w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia Redłowo.
- Kursy na obydwu liniach zaplanowane zostały naprzemiennie, z dość wysoką częstotliwością, w szczytach przewozowych co 15 minut (z Redłowa autobusy odjeżdżały naprzemiennie co 7,5 minuty). Nowa oferta przewozowa, delikatnie mówiąc, nie przyjęła się. W autobusach linii 221 do Redłowa SKM jeździło po 3-5 pasażerów - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Czytaj też: Z Witomina do stacji PKM
Pasażerowie mieli zwracać się do organizatora gdyńskiej komunikacji, uznając SKM Redłowo jako mało atrakcyjny cel podróży.
- Zamiast ich zdaniem mało przydatnej linii 221 do Redłowa chcieli połączenia realizowanego ul. Łużycką (dojazdy do biur) i do północnych dzielnic miasta - w szczególności na Obłuże i do Chyloni. Przedłużono więc do Chwarzna Sokółki trasę linii 103, a trasa linii K objęła niemal całą dzielnicę Chwarzno-Wiczlino - dodaje Gromadzki.
Mieszkańcy zwracają też uwagę, że stacja SKM w Redłowie jest przyjaźniejsza, niż ta na Wzgórzu. W tej pierwszej wystarczy zejść na peron po schodach, zaś na Wzgórzu trzeba chodzić tunelem.
Korzystający na co dzień z usług SKM muszą zatem korzystać z linii 147, 140 i 160, które jadą przez Wzgórze. W momencie rozpoczęcia robót na Chwarznieńskiej częstotliwość ma zostać zwiększona.
Czytaj także: Baner przeciw korkom na Chwarznieńskiej
Sęk w tym, że zmiana będzie dotyczyć dni powszednich, tymczasem sporo pasażerów zwraca uwagę, ze problemów przybywa w niedziele. Po wprowadzeniu nowej trasy dla linii K, o co zabiegali m.in. radni dzielnicy, zlikwidowano niedzielne kursy 160.
Z centrum Gdyni na Chwarzno w niedzielę co 20 minut
W efekcie do najdynamiczniej rozwijających się terenów Gdyni przez Witomino jeździ jedna linia 147, kursująca w ciągu dnia co 20 minut, a wieczorami co pół godziny. Kłopoty z wejściem do autobusu na przystanku Węzeł Cegielskiej to coraz częstszy widok. Bywa, że na przystanku z powodu tłoku muszą zostawać rodzice z wózkami.
Pracownicy ZKM zapewniają, że sygnały o problemach z tym połączeniem do nich nie docierały.
- Od czasu zwiększenia intensywności obsługi tej dzielnicy w weekendy, które miało miejsce w 2017 roku nie było sygnałów w tym zakresie. Nie wykluczamy takiego działania w miarę rozwoju dzielnicy i wzrostu liczby jej mieszkańców. Napełnienie autobusów linii 147 jest stale monitorowane - zapewnia Gromadzki.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2018-09-12 10:14
Wiczlino Niemotowo (1)
Chciałbym przy tej okazji zapytać ZKM i P. Gromadzkiego co dalej z większa ilością autobusów docierających na pętle Wiczlino Niemotowo...?Nie pytam o autobus linii 172 bo to jest linia „turystyczna”niczym PKS ze względu na swój przebieg...
Pytam o większa liczbę połączeń Niemotowa z centrum Gdyni poprzez linie 140 lub jaka inna.Ten rejon Wiczlina tez sie rozwija dość dynamicznie i mieszkańców przybywa z miesiąca na mówiąc...
Uczniowie dojeżdżający do szkół tak jak moja córka musza sie przesiadać z autobusu 172 na 147 bo nie ma wystarczającej ilości kursów autobusu nr.140 szczególnie rano i po południu.
Niech ZKM nie zapomina także o o tym rejonie Wiczlina- 51 10
-
2018-09-12 10:17
popieram w 100%
popieram w 100%, i wszyscy mieszkańcy tego rejonu...częstotliwość odjazdu 140 to jakaś porażka...
- 23 6
-
2018-09-12 10:11
Hehe kolejna roszczeniowa grupa..
Kupili mieszkania na wypi_dowiu wielkim i na wyborach chcą coś ugrać
- 28 38
-
2018-09-12 10:11
Hehe kolejna roszczeniowa grupa..
Kupili mieszkania na wypi_dowiu wielkim i na wyborach chcą coś ugrać
- 20 47
-
2018-09-12 09:30
Tak naprawdę problemem jest niski wiadukt przy stadionie.
- 36 16
-
2018-09-12 09:13
Kilka faktow:
Linia 221 jeździła kilka lat temu, gdy niebylo tyłu biurowców na Luzyckiej, a na Chwarznie zamieszkiwała mniej niż połowa obecnego stanu
Linia 147 w niedzielę co 20 minut to wystarczająca oferta
Wzmocnieniu powinien ulec odcinek Witomino Sosnowa - centrum Gdyni, bo tu jest największy tlok w dni powszednie w godzinach szczytu.- 43 18
-
2018-09-12 09:07
Zkm...zglaszalam, chocby ba fb
Macie nas po prostu w d***, skoro konsultacje pokegaja n tym, ze dyskutujecie miedzy sobą. Linii K tez nie chcieliscie przedluzac ani zmieniac kursu 147 przez Sokolke i tez tłumaczyliscie, ze nie ma chetnych
- 52 11
-
2018-09-12 08:59
Kierowcy nic nie zgłaszają bo mają to w d*pie. Dziury na ulicy co mnie to jadę autobusem nie swoim ale samochodem to klną bo nie łatają a później narzekają że autobusy się sypią Tak samo z pasażerami jadę to jadę byle zmianę skończyć
- 32 21
-
2018-09-12 07:29
Chwarzno się rozbudowuje i tzreba planować nowe połączenia (1)
Sokółka- Zielenisz nadal się rozbudowuje, Fort Forest też i powstaje nowe osiedle Polanki przy rondzie przy Biedronce więc ZKM musi pomyśleć o tym co będzie za dwa lata i planować nowe linie do Chwarzna.
- 70 4
-
2018-09-12 08:49
przecież zkm w powyższym artykule
używa argumentu kursów, które się nie przyjęły w 2003 roku (121 jak wybudowano sokółkę) a Ty chcesz żeby planowali co będzie za dwa lata?
- 21 9
-
2018-09-12 08:47
Paradoks jazdy autobusem
Paradoks jazdy autobusami, tak podobno popieranej przez lokalne władze, polega na tym, że w miarę sensownie da się nimi dojechać tylko do centrum Gdyni. Połączenia bezpośrednie między dzielnicami są wyjątkiem, a jak są to ich częstotliwość jest zbyt niska żeby sprostać oczekiwaniom mieszkańców i skutkiem tego wiele osób wybiera auto, a nawet utrzymywanie 2 aut. Dodatkowo, nawet na trasie do centrum, bez budowy "obwodnicy" Witomina autobus nigdy nie będzie atrakcyjną alternatywą dla auta, bo przez Witomino nie będzie możliwości wydzielenia bus pasa. W związku z powyższym autobus będzie stał w korku z autami i znowu jego atrakcyjność będzie wątpliwa.
- 51 9
-
2018-09-12 08:43
To co mnie irytuje
To przesiadanie się na Chwarzno na węźle Wzgórze. Wychodzisz z tunelu i masz jeszcze 150 metrów do przystanku. Może to dla sportu? Nie wiem
Czy naprawdę nie można tego przystanku przesunąć bliżej (np. na pętlę, lub na wysokość dawnego hotelu lub banku - wyburzonego zresztą)
A na autobus w Redłowie nie liczę - jest ich zbyt mało, żeby ryzykować, że ucieknie- 51 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.