• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autostrada darmowa dla aut elektrycznych

mJ
23 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Właściciele aut elektrycznych, którzy należą do EV Klub Polska, mogą bezpłatnie korzystać z odcinków autostrady A1 i A4. Właściciele aut elektrycznych, którzy należą do EV Klub Polska, mogą bezpłatnie korzystać z odcinków autostrady A1 i A4.

Mamy dobrą wiadomość dla właścicieli pojazdów elektrycznych. Ich lista profitów powiększyła się o darmowe przejazdy autostradami A1 i A4. Oznacza to, że właściciele "elektryków" nie zapłacą za podróż z Gdańska do Torunia i z powrotem, a także z Katowic do Krakowa.



Czy przejazd autostradami powinien być darmowy dla aut elektrycznych?

Darmowe parkowanie w płatnych strefach czy możliwość jazdy buspasem - to nie wszystkie przywileje kierowców podróżujących pojazdami elektrycznymi w Polsce. Od 18 czerwca 2021 roku, dzięki kampanii "Autostrada do elektromobilności", właściciele aut zasilanych prądem mogą bezpłatnie korzystać z płatnych odcinków autostrad A1 i A4. Warunek, który należy spełnić, to zapisanie się do EV Klub Polska.

Posiadacze "elektryków" będą zwolnieni z opłat za przejazdy odcinkami autostrad, które są objęte systemem videotollingu. Mowa o dwóch odcinkach: Gdańsk - Toruń (autostrada AmberOne A1, węzeł Rusocin - węzeł Nowa Wieś) oraz Katowice - Kraków (autostrada A4, węzeł Murckowska - węzeł Balice). Oba odcinki liczą łącznie 276 km.

Dla właścicieli "elektryków" z Trójmiasta podróż do Torunia, tam i z powrotem, oznacza oszczędność 60 zł. Projekt ma charakter pilotażowy i początkowo potrwa od 18 czerwca do 18 października 2021 roku. Niewykluczone jednak, że po analizie akcja będzie kontynuowana.

Czytaj więcej:

Auta elektryczne w Trójmieście



Płatne odcinki A1 i A4 bezpłatne dla "elektryków". Płatne odcinki A1 i A4 bezpłatne dla "elektryków".
mJ

Opinie (341) 3 zablokowane

  • Czyli bogatym

    nowe przywileje.

    • 1 0

  • To rekompensata za godzinne (1)

    "tankowanie" w polowie drogi? Czy jak?

    Bo nawierzchnię i inną iinrastrukturę wózki golfowe zużywają na równi z innymi pojazdami.

    • 1 0

    • Bardziej bo są dużo ciezsze

      • 0 0

  • Na jakiś czas. Przybędzie tego to opłaty wrócą. (3)

    Tak samo płatne parkowanie a w przyszłości zakaz wjazdu samochodów do centrów miast niezależnie od rodzaju napędu.

    • 53 1

    • No ostatnie to nie (1)

      Bo to nie chodzi o tłok, tylko o syf, smród i hałas ze starych trupów.

      • 6 8

      • Taa jasne. Chodzi o ilość, żeby "nie szpeciły" turystom a nie o żadną ekologię. Eko to może na południu kraju, ale u nas?

        • 1 1

    • Zgadza się. Ale póki co na 10-20 lat jest korzyść.

      • 1 1

  • Sukcesów (2)

    A niech sobie jadą, daleko przy tej prędkości dopuszczalnej nie zajadą, a punktów ładowania mało.

    • 44 3

    • Wystarczy jeden w garażu. (1)

      • 5 3

      • O ile masz 2 garaże - jeden w Gdańsku, drugi w Toruniu.

        Czyli przywileje dla bogatych kosztem biedniejszych.

        • 4 1

  • Pobocza rozumu - proponuję dopłatę przy zakupie kalafiora

    na podstawie dowodu rejestracyjnego elektryka. Wprowadzić "ulgę" jest łatwo, zwłaszcza gdy się wozi tyłek służbowym autem lub służbowo-prywatne auto będzie elektryczne.

    • 0 0

  • Te "elektryki" w Polsce... (19)

    ...mają rację buty jak statki opalane mazutem czy lokomotywy parowe. Ślad węglowy w całym cyklu życia zostawiają znacznie większy niż spaliniaki. Zwłaszcza w naszym pięknym kraju prądem z węgla stojącym.

    • 48 6

    • (10)

      Akumulatory z aut elektrycznych jak najbardziej można utylizować lub regenerować.

      • 5 12

      • A co ma piernik do wiatraka? (9)

        Czemu piszesz pod jego wypowiedzią? Nie o tym chłop mówi, mistrzu logiki.

        • 10 0

        • Chłop jak zwykle do elektryka dodaje cały łańcuch produkcyjny (8)

          A spalinówka kończy ślad węglowy na tym co wychodzi z rury...

          Tymczasem na 10 największych trucicieli na świecie, 9 to koncerny paliwowe...
          Tankowiec opalany mazutem kopci bardziej niż wszystkie elektrownie razem wzięte...

          • 7 7

          • "Tankowiec opalany mazutem kopci bardziej niż wszystkie elektrownie razem wzięte" (2)

            Co ty p....

            • 4 2

            • A sprawdź. Na wodach międzynarodowych nie ma limitów CO2, nie ma norm emisji, nie ma niczego. (1)

              Palą w najlepsze smar i nawet nie filtrują spalin.

              • 4 4

              • W niczym nie zmienia to faktu jak bardzo absurdalny jest to zdanie

                Myślałem, że od tej bzdury z wulkanami nic bardziej absurdalnego nie da się wymyślić.

                • 1 0

          • buhaha chłopie czy ty myślisz? (2)

            ewentualnie umiesz liczyć? Gdyby palił więcej niż elektrownia to jaki byłby sens ekonomiczny? Większe tankowce które zabierają 600 000 m^3 ropy, palą 1000 ton mazutu (środka ropopochodnego) na dystansie 5000km. Zatem niecałe 2 promile tego co przewożą.

            • 1 1

            • A czytać to się nauczyłeś? (1)

              Nie palą, a kopcą. Elektrownia ma filtry, normy itp.

              Chcesz mi powiedzieć że tankowiec ma DFP? :P

              • 0 3

              • a ty wiesz w ogóle co piszesz?

                po pierwsze napisałeś że jeden tankowiec kopci więcej niż wszystkie elektrownie razem wzięte. "wszystkie" - już samo to jest i**otyczne. Owszem tankowce posiadają katalizatory oraz systemy SCR. Dodatkowo dwusuwy Vartsili posiadają kombinowane zasilanie ze spalaniem LNG które emituje nawet mniej zanieczyszczeń niż te wyposażone w systemy SCR. Jakbyś siedział w okrętownictwie to byś wiedział i nie pisał głupot. Jasne że kiedyś nie miały tych systemów, ale kiedyś to i elektrownie ich nie miały.

                • 1 0

          • Słyszałeś o cyklu życia produktu? (1)

            Tak właśnie się ocenia uciążliwość dla środowiska. Od surowca do utylizacji...

            • 6 0

            • Dlatego zakładamy że gotowa benzyna teleportuje się do baku?

              Jak liczysz ślad węglowy, to licz całość.

              Jak wystawisz piec z domu i będziesz wiadrem nosił gorącą wodę do kaloryferów, dom nie robi się bardziej ekologiczny :)

              • 4 1

    • Prąd z węgla dalej jest czystszy niż napędzanie samochodu silnikiem spalinowym. (7)

      • 4 9

      • nie jest czystszy tylko bardziej bezsensowny (6)

        czysty to jest LPG. Zdecydowanie najczystsze paliwo oprócz wodoru, a do tego mogą go używać silniki spalinowe.

        • 5 0

        • Silnik spalinowy jest bezsensowny. (5)

          Zobacz jak bardzo na siłę jest wciśnięty do samochodu, a w lokomotywach napędza generator elektryczny, bo niespodzianka, silnik elektryczny nadaje się świetnie do napędzania pojazdów :)

          • 0 1

          • popatrz no, ale generator napędza silnik spalinowy co nie? (2)

            prawdopodobnie dlatego bo się świetnie do tego nadaje. Taka niespodzianka. W lokomotywie silnik elektryczny pełni rolę przekładni. Ale ja nie o tym pisałem wcześniej. Tylko o tym że zasilanie gazem jest bardziej ekologiczne, po pierwsze nie trzeba produkować baterii, po drugie można zasilić nim pojazdy spalinowe które już zostały wyprodukowane.

            • 3 0

            • A to największa ściema jaką w życiu słyszałem. (1)

              Nie, 15 letni samochód w którym w kółko coś wymieniasz nie jest bardziej ekologiczny od nowego, nawet pomijając emisje.

              • 0 3

              • Co wymieniasz w kółko? głównie elementy zawieszenia i co parę lat hamulce, raz na jakiś czas jakiś osprzęt

                w elektryku zawias będzie padał tak samo a będzie droższy bo te auta są cięższe. Natomiast nowy musisz wyprodukować od początku do końca. Wyprodukowanie 1,5 tony wysoko przetworzonego i zaawansowanego produktu wymaga ogromnych ilości energii.

                • 1 1

          • ale baterie go ograniczają (1)

            pociągi mają baterie? czy sieć trakcyjną??

            • 2 0

            • Dlatego właśnie nadające się do użytku samochody elektryczne mamy od ~10 lat.

              Baterie poszły do przodu.

              • 0 1

  • Sami teoretycy.

    ..jeżdżący po 500-600 albo i 1000 kilometrów dziennie ze swoją gromadką 500+

    • 1 2

  • kolejne profity dla bogatych

    • 1 0

  • nieelektryczni łączmy się (2)

    Wzorem innych zróbmy blokadę przed bramkami.
    nieelektryczni łączmy się.

    • 14 1

    • Przecież codziennie robicie

      • 2 0

    • po co?

      • 0 1

  • Jest to nierowne traktowanie segregacja i podzial na lepszych i gorszych co jest prawnie zakazane (1)

    Po pierwsze tylko bogatych stac na auta elektryczne a brak oplaty dzieli kierowcow na lepszych i gorszych. Ponad to z ochrona srodowiska ma to malo wspolnego.W niemczech byl ostatnio zrobiony eksperyment i okazalo sie ze auta z 1989 roku z silnikuem diesla spelnia norme euro 5.
    Takue nierowne traktowanie kierowcow znajdzie final w sadzie lub u rzecznika praw obywatelskich lub komisji europejskiej poniewaz jest to lamanie prawa.
    To moze zrobimy na odwrot i to kierowcy elektrykow beda placic za przejazd autostrada?

    • 3 0

    • 1989 i euro 5? Ale masz jakiś link do badań?

      A co do podziału na lepszych i gorszych, to podążając twoją logiką proponuję zlikwidować abonamenty parkingowe dla mieszkańców. Przecież nie mogą być lepsi od przyjezdnych.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót 4WD?

 

Najczęściej czytane