• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autostrada darmowa dla aut elektrycznych

mJ
23 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Właściciele aut elektrycznych, którzy należą do EV Klub Polska, mogą bezpłatnie korzystać z odcinków autostrady A1 i A4. Właściciele aut elektrycznych, którzy należą do EV Klub Polska, mogą bezpłatnie korzystać z odcinków autostrady A1 i A4.

Mamy dobrą wiadomość dla właścicieli pojazdów elektrycznych. Ich lista profitów powiększyła się o darmowe przejazdy autostradami A1 i A4. Oznacza to, że właściciele "elektryków" nie zapłacą za podróż z Gdańska do Torunia i z powrotem, a także z Katowic do Krakowa.



Czy przejazd autostradami powinien być darmowy dla aut elektrycznych?

Darmowe parkowanie w płatnych strefach czy możliwość jazdy buspasem - to nie wszystkie przywileje kierowców podróżujących pojazdami elektrycznymi w Polsce. Od 18 czerwca 2021 roku, dzięki kampanii "Autostrada do elektromobilności", właściciele aut zasilanych prądem mogą bezpłatnie korzystać z płatnych odcinków autostrad A1 i A4. Warunek, który należy spełnić, to zapisanie się do EV Klub Polska.

Posiadacze "elektryków" będą zwolnieni z opłat za przejazdy odcinkami autostrad, które są objęte systemem videotollingu. Mowa o dwóch odcinkach: Gdańsk - Toruń (autostrada AmberOne A1, węzeł Rusocin - węzeł Nowa Wieś) oraz Katowice - Kraków (autostrada A4, węzeł Murckowska - węzeł Balice). Oba odcinki liczą łącznie 276 km.

Dla właścicieli "elektryków" z Trójmiasta podróż do Torunia, tam i z powrotem, oznacza oszczędność 60 zł. Projekt ma charakter pilotażowy i początkowo potrwa od 18 czerwca do 18 października 2021 roku. Niewykluczone jednak, że po analizie akcja będzie kontynuowana.

Czytaj więcej:

Auta elektryczne w Trójmieście



Płatne odcinki A1 i A4 bezpłatne dla "elektryków". Płatne odcinki A1 i A4 bezpłatne dla "elektryków".
mJ

Opinie (341) 3 zablokowane

  • Na jakiś czas. Przybędzie tego to opłaty wrócą. (3)

    Tak samo płatne parkowanie a w przyszłości zakaz wjazdu samochodów do centrów miast niezależnie od rodzaju napędu.

    • 53 1

    • No ostatnie to nie (1)

      Bo to nie chodzi o tłok, tylko o syf, smród i hałas ze starych trupów.

      • 6 8

      • Taa jasne. Chodzi o ilość, żeby "nie szpeciły" turystom a nie o żadną ekologię. Eko to może na południu kraju, ale u nas?

        • 1 1

    • Zgadza się. Ale póki co na 10-20 lat jest korzyść.

      • 1 1

  • Auta elektryczne posiadają ludzie najbogatsi, bo tylko ich stać (6)

    Czyli finansowo chcemy wspierać najbogatszych? Super. Proszę mi tylko nie pisać, że to ma być taka zachęta do korzystania z e-samochodu: jak kogoś nie przekonuje oszczędność na paliwie i kwestie emisji zanieczyszczeń, to darmowa autostrada i tak go nie przekona. Inna rzecz, że to trochę pusty gest, bo na autostradach samochodów elektrycznych, z ich realnym zasięgiem, praktycznie nie ma.

    • 16 0

    • (2)

      Kto ci zabrania być bogatym?

      • 0 4

      • Statystyka, bogatych może być tylko jakiś procent społeczeństwa. (1)

        • 2 0

        • To tylko statystyka , są Kraje że można zostać prezesem zaczynając jako pucybut, spróbuj a zmienisz statystyki.

          • 0 2

    • Skoro elektryków na autostradzie praktycznie nie ma, to o co ten płacz w komentarzach? (2)

      • 1 0

      • dla zasady (1)

        absurdalne jest to, że bogaci ludzie nie muszą za nic płacić

        • 2 0

        • Ja jestem bogaty burżuj z dwoma elektrykami w domu. Za chleb płacę, z tego co pracodawca wydaje na moją pensję widzę na koncie..

          ...ledwo połowę, to jak z tym nie płaceniem?

          • 0 0

  • Kolejny przywilej dla bogatych, których stać na samochód elektryczny, chore

    • 9 0

  • Sukcesów (2)

    A niech sobie jadą, daleko przy tej prędkości dopuszczalnej nie zajadą, a punktów ładowania mało.

    • 44 3

    • Wystarczy jeden w garażu. (1)

      • 5 3

      • O ile masz 2 garaże - jeden w Gdańsku, drugi w Toruniu.

        Czyli przywileje dla bogatych kosztem biedniejszych.

        • 4 1

  • (1)

    To jest totalnie bez sensu. Przejedzie kawałek i będzie stać bo się rozładował. Hybrydy mają zmniejszoną emisję i nie muszą oblegać stacji do ładowania. Sam mam c-hr i nie raz jeździłem w trase więc się naoglądałem troche tego.

    • 3 0

    • Kolejny sprzedawca Toyot - gdzie Ty jeździsz? Bo ja dotąd tylko jedną Teslę po drodze widziałem wciąganą na lawetę i nie wiem...

      ...co jej było.

      • 0 0

  • Tak!

    Dofinansujmy bogatych! Niech jeżdżą za darmo! A ci których nie stać niech dopłacają!

    • 4 1

  • Jeśli chcą naprawdę ograniczyć emisję, to niech postawią ograniczenie prędkości do 90 km/h

    Spalanie spadło by niektórym pewnie o połowę

    • 2 0

  • wszyscy wiedzą, że jeszcze za wcześnie żeby jeździć elektrykami w dłuższe trasy (1)

    za mało punktów ładowania i zbyt mały zasięg samochodów

    • 4 0

    • Taaaak? To jaki zasieg by musiał być i ile punktów ładowania? Stacji benzynowych też jest za mało, nie?

      • 0 0

  • Skoro faworyzuję się

    Eko podejście to dlaczego użytkownicy LPG nie mają żadnych przywijelów? ;)

    • 4 0

  • Dyskryminacja (1)

    Czuję się dyskryminowany. Auta elektryczne są droższe od spalinowych. Czyli wspiera się klasę bogatszą. A gdzie równouprawnienie?

    • 4 0

    • Mylisz równouprawnienie z równouprzywilejowaniem. Równie dobrze mógłbym jęczeć, że mam dwoje dzieci, a ktoś pięcioro, i on

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane