- 1 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (32 opinie)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Autostrada A1 z Rusocina do Nowych Marz musi powstać do końca listopada 2008 r. To termin nieprzekraczalny, gdyż zapisany w dokumentach koncesyjnych. Tymczasem konsorcjum budujące pomorską autostradę przekonuje, że niektóre fragmenty drogi można oddać sporo.... wcześniej.
Gdyby inwestor chciał rozpocząć proces ubiegania się o pozwolenia na użytkowanie dopiero po zakończeniu wszystkich prac budowlanych, mogłoby zabraknąć mu czasu. Dlatego GTC przekonuje, że lepiej jest oddawać drogę etapami.
- Chcielibyśmy oddać niektóre sekcje autostrady wcześniej. Najpewniej odcinki z Rusocina do Stanisaławia i ze Stanisławia do Swarożyna mogłoby być gotowe do odbioru już na początku przyszłego roku - mówi Justyna Maternicka z konsorcjum Skanska NDI budującego autostradę A1.
- Co prawda autostrada powstaje na podstawie pięciu różnych pozwoleń na budowę [po jednym na każdą budowaną sekcję - przyp.red.] sądzę jednak, że możemy ją odbierać wydając pozwolenia na użytkowania mniejszych obiektów. Ważne, żeby każdy z nich był w pełni dostępny - zapewnia zastępca wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego Grzegorz Stosik. - Mogę też obiecać inwestorowi, że będziemy reagować na składane przez niego dokumenty odbiorowe szybciej, niż obliguje nas do tego prawo.
Pomorski odcinek łatwo pisać przy pomocy liczby 90. Autostrada ma ok. 90 km długości, znajduje się na niej niemal 90 obiektów inżynierskich (mostów, wiaduktów, przejazdów, przejść), towarzyszy jej także 90 km dróg poprzecznych, wewnętrznych i dojazdowych. Każdy z tych obiektów wymaga osobnego odbioru i wydanie pozwolenia na użytkowanie ze strony pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Opinie (49) 4 zablokowane
-
2007-02-24 00:07
Popisują się jacy to oni są dobrzy
żeby nie zabrali im koncesji na odcinek do samego o.Tadzika ;)
- 0 0
-
2007-02-24 06:44
Skanska partaczy roboty
Swego czasu a było to latem w brzeźnie Skanska robiłą ulice. Tak zrobiła, że po 3 michach po pierwszej lepszej ulewie porobiły się dziury :):):). To jaka będzie dopiero A1..
- 0 0
-
2007-02-24 08:42
macius inne dzieci juz spia po podwieczorku
Zakladajac ze to prawda co tu napisales a nie zemsta ze cie nie przyjeli do pracy w tej firmie to widac szwedzi uwierzyli w polakow ,ktorzy asfaltowali komus prywatnie w godzinach pracy.Jest jeszcze inna mozliwosc ze ktos kto zamowil droge "zaoszczedzil pieniadze" zamawiajac droge gorsza lub calkiem nieodpowiednia pod wzgledem wymogow technicznych.Zamowil zwykla ulice na droge gdzie jezdza TIRY ,a to juz inna tewchnologia i wzmacnianie ,inne koszty.
Skanska jest firma z tradycjami i ma pelny portfel zamowien ze wzgledu na dobre wykonawstwo.- 0 0
-
2007-02-24 09:25
kilka dni, to zrozumiałe, ale kilka miesiecy?
hmmmm
nowy port sie kłania chyba ....- 0 0
-
2007-02-24 10:32
tylko się modlić żeby skończyli i żeby to była dobra robota. Można się jeszcze pomodlić żeby Polaczka oświeciło ale to chyba już byłby cud trudniejszy od rozmnożenia chleba. Niech żyje autostrada A1
- 0 0
-
2007-02-24 11:47
panie steporek
budowlancy na chwile obecna prewaznie oddaja PRZED terminem, a wszyscy patrac za okno wiemy dlaczego. o ile zwykle budowy tak planuja harmonogram, by na zimne dni wypadaly roboty wewnetrzne, to i tak ciepla zima jest dla nich jak wygrana w lotku. a drogowcy tym bardziej korzystaja, na minusie ani nie poprowadzi sie robot ziemnych, ani asfaltu nie wyleje, wiec pewne teraz cisna do bolu, wiadomo szybciej skoncza budowe, szybciej wezma nastepna, zarobia te same pieniadze w krotszymc zasie, czyli defacto zarobia wiecej. cieszmy sie, ta zima dala bardzo duzego kopa naszej ,i tak dynamicznie rowijajacej sie, gospodarce. obysmy potrafili to wykorzystac, bo glupio bedzie znowu przezyc recesje gdy hajc z unii przestanie plynac.
- 0 0
-
2007-02-24 11:55
brawo, brawo, brawo
wreszcie pozytywna wiadomość w sprawie budowy dróg, takich info więcej!
- 0 0
-
2007-02-24 12:28
"Grzegorz Stosik. - Mogę też obiecać inwestorowi, że będziemy reagować na składane przez niego dokumenty odbiorowe szybciej, niż obliguje nas do tego prawo"
Czyli oznacza to że w innych przypadkach mimo że jest możliwość załatwienia sprawy szybciej - i tak się tego nie robi, bo ma się jeszcze czas zanim "zobliguje do tego prawo"?????????- 0 0
-
2007-02-24 12:44
czym tu się podniecać
zima jak jesień - taka łagodna - to jadą chłopaki z koksem. inne inwestycje też idą w szybszym tempie. naprawde nie wiem co w tym takiego niezwykłego?
- 0 0
-
2007-02-24 13:10
to będzie najlepiej wyk. odcinek A1 !!
SKANSKA to dawne GPRD - można porównać odcinki odwodnicy trójmiejskie. Od spacerowej do kartuskiej droga jest gładka jak stół, a np tam gdzidzie robił niemiecki WALTER od kartuskie a szczególnie do szadułek w kierunku pruszcza gdańskiego ma fałdy. Albo porwnać jakość wykonywanych robut na podwalu grodzkim , a na marynarki polskiej , podwale godzkie jest porządnie i sprawnie robione , a marynarki polskiej jest opiszale roboine
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.