- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (243 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (184 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (109 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (170 opinii)
Napęd na cztery koła znajdziemy nie tylko w suvach. Zaczyna dominować także w limuzynach.
To, że najlepszy jest napęd na cztery łapy najlepiej wiedzą gepardy. Topowi producenci niemieckich limuzyn stwierdzili, że cętkowane koty mają rację. Napęd na obie osie zdecydowanie zaczyna dominować w ofercie segmentu premium spod znaku BMW czy Mercedesa.
Jak działa to rozwiązanie? Nie jest to oczywiście klasyczne 4x4 jak w przypadku samochodów terenowych. To zupełnie inna filozofia i technologia mająca zoptymalizować trakcję czy poprawić stabilność pojazdu w zakrętach lub np. na oblodzonych nawierzchniach.
- Układ xDrive skalibrowano tak by nie odbierać kierującemu przyjemności z jazdy, jaką daje tylny napęd - opowiada Maciej Kaczmarek, instruktor jazdy z BMW Polska. - W normalnej sytuacji drogowej większość momentu obrotowego tradycyjnie trafia tak, jak we wszystkich modelach BMW z napędem na jedną oś, czyli na tylne koła.
Centralnym elementem układu xDrive jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Układ sterowania systemu jest w pełni zintegrowany z całym systemem kontroli stabilności jazdy. Na bieżąco analizuje dane dostarczane m.in. przez układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC), monitoruje kąt skrętu kół czy położenie pedału gazu.
Dzięki temu xDrive potrafi "myśleć" z wyprzedzeniem i błyskawicznie zareagować np. zanim wystąpi poślizg. W czasie jednej z jazd testowych, w czasie cyklicznych imprez "xDrive Life Tour", BMW udowodniło, że model 3 coupe potrafi ruszyć, gdy na oblodzonej drodze tylko jedno z kół złapie przyczepność. Wśród samochodów konkurencji z takiej próby zwycięsko wyszła tylko mocno niszowa Honda Legend.
Zwolennicy BMW wydają się przekonani do rozwiązań zaproponowanych przez markę. W tym sezonie klienci mają do wyboru aż 64 modele BMW z systemem xDrive. Przedstawiciele marki twierdzą, że już kilkadziesiąt procent kupujących bawarskie limuzyny wybiera te z napędem na obie osie. Idąc za ciosem BMW wprowadza na rynek także serię 1 z układem xDrive, także w najmocniejszych wersjach.
Tego trendu nie mógł nie zauważyć także drugi z wielkich graczy w segmencie samochodów luksusowych. Mercedes także intensywnie promuje swoją koncepcję napędu na obie osie - układ 4matic. Ten znajdziemy chociażby w stylowym Mercedesie CLS w wersji "shooting brake". Samochody wyposażone w układ 4matic także cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.
Mercedes zrobił coś jeszcze. CLA, najnowsza limuzyna tej marki, która oficjalnie zadebiutuje u nas wiosną, ma podobnie jak klasa A czy B, napęd na... przednią oś. Topowa wersja spod znaku AMG będzie wyposażona w układ 4matic.
Czy tylny napęd odchodzi w przeszłość i stanie się niszowym "zjawiskiem"? - Obecnie ten rodzaj napędu wybierają przede wszystkim świadomi kierowcy, pragnący czerpać radość z jazdy i umiejący w pełni wykorzystywać jego możliwości - mówi Michał Baran z firmy BMG, przedstawiciela Mercedesa w Trójmieście.
Szukasz BMW? Tu znajdziesz trójmiejskie salony marki
A może Mercedes? Sprawdź salony marki
Miejsca
Opinie (70) 3 zablokowane
-
2013-03-05 21:51
Golfik jest lepszy
- 2 2
-
2013-03-05 23:36
W124 (1)
Tylny napęd fajna sprawa... auto jakoś lepiej skręca i przyspiesza ale jak popada śnieg to już robi się niebezpiecznie, nawet na super oponach zimowych. Jak się zakopiesz w śniegu albo błocie nie zrobisz nic ze środka pojazdu, dając gazu porostu coraz bardziej zapadasz się w dół aż wkońcu opierasz sie na podłodze i kaplica ;) Trzeba wozić saperkę i dwa podkłady pod koła. Wiem co mówie od czterech lat mam gwiazde W 124. Ale czego się nie robi żeby jeżdzić legendą :)
- 5 3
-
2013-03-06 07:31
Dzieki za taką legende
W tej chwili to juz kupa złomu,ani ładne ani fajne ani bezpieczne.
- 1 4
-
2013-03-06 00:47
BMW (2)
Bolid Młodzieży Wiejskiej (Wejherowskiej :)
- 7 7
-
2013-03-06 08:03
Haha, ależ oryginalnie - super, a na kwejku juz byłeś, gimbazo?!
- 3 2
-
2013-03-06 08:28
Bog Mnie Wybral
- 2 1
-
2013-03-06 08:52
to juz nie bedzie bączków ?? (2)
- 1 0
-
2013-03-06 12:56
nie, bo są już dostępne leki na wzdęcia ;)
- 1 0
-
2013-03-06 13:17
bedzie trzeba wylaczyc ESP i inne elektryczne kagance
- 1 0
-
2013-03-06 09:09
SKANDAL !!!
CO teraz na to POlski rząd ? Czy wprowadzi akcyze na oba napędy - bo w końcu to luksus ! Wiec oprózca akcyzy na pojemnosc silnika to moze jeszcze w imie sprawiedliwosci społecznej akcyza na oba napędy?
- 0 0
-
2013-03-06 13:16
oo usuneli moj przytyk o sprzegle wielkoplytowym
:D:D:D
- 1 0
-
2013-03-07 16:38
(1)
Jakie ma znaczenie jaki napęd lubię najbardziej skoro nie stać mnie na nowe auto.
- 1 1
-
2013-03-08 08:46
se wsrod uzywakow poszukaj ulubionego
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.