• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW serii 3: kombi równie dobre co sedan

Michał Jelionek
12 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi. Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi.

Kilka tygodni temu do trójmiejskich salonów BMW wjechała najnowsza generacja serii 3 w nadwoziu Touring. Cennik bawarskiego kombi rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł.



Czy podoba ci się BMW serii 3 Touring?

Najświeższa odsłona BMW serii 3 w wersji sedan zadebiutowała w stacjach dealerskich w marcu. Tradycyjnie, kilka miesięcy później do oferty dołączyło bardziej praktyczne nadwozie Touring. Limuzynę chwaliliśmy przede wszystkim za agresywną stylistykę, nowinki technologiczne, całkiem przestronną kabinę, pojemny bagażnik, no i oczywiście poprawione właściwości jezdne. Zapewniam, że niemieckie kombi ma to wszystko, a od siebie - jak na kombi przystało - dorzuciło funkcjonalność.


  • Nowa seria 3 Touring oferuje 500 litrów przestrzeni bagażowej.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Zacznijmy od tego, co przy wyborze kombi ma nierzadko kluczowe znaczenie, czyli od przestronności wnętrza. Touring w porównaniu do poprzednika urósł. Jest o 76 mm dłuższy (4709 mm), o 16 mm szerszy (1827 mm) i o 11 mm wyższy (1440 mm). Zwiększył się także rozstaw osi, dokładnie o 41 mm (2852 mm). Różnice nie są duże, ale na pewno odczuwalne w kabinie nowego kombi. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco dużo, choć myślę, że osoby mierzące powyżej 185 cm wzrostu mogą nieco narzekać na brak wystarczającej ilości miejsca na kolana w drugim rzędzie.

Konstruktorom udało się wygospodarować 500 litrów przestrzeni bagażowej. To o 5 litrów więcej niż u poprzednika. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność zwiększy się do 1500 litrów, a to już o 32 litry więcej niż w poprzedniej generacji. Sam bagażnik jest szerszy o 112 mm, otwór wyższy o 30 mm i szerszy w górnej części o 125 mm, a krawędź niższa o 616 mm. Udało się też zmniejszyć o 27 mm różnicę wysokości między krawędzią bagażnika a podłogą, co ułatwia załadunek większego i cięższego bagażu.

Audi odświeżyło model A4


  • W bagażniku zastosowano gumowe szyny antypoślizgowe, które mają zapobiegać przesuwaniu się pakunków.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Ciekawostką, a zarazem praktycznym rozwiązaniem, które zastosowano w bagażniku Touringa, są specjalne gumowe szyny antypoślizgowe. Jak to działa? Po zamknięciu pokrywy podkładki delikatnie się wysuwają, zapobiegając przy tym nadmiernemu przesuwaniu się pakunków.

Oczywiście pokrywa bagażnika unosi się i zamyka elektrycznie. I co ważne, można dostosować wysokość jej unoszenia. To szczególnie przydatna funkcja w niskich garażach. Kończąc wątek kufra serii 3 Touring, dodam tylko, że tylna szyba otwiera się niezależnie od pokrywy bagażnika.

Volvo V60 Cross Country: kombi na każdą drogę


  • BMW serii 3 Touring w porównaniu do poprzednika jest dłuższe o 76 mm (4709 mm).
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Dwa słowa o stylistyce nowej serii 3 Touring. To co najważniejsze: sylwetka kombi nie zatraciła dynamicznego charakteru, który przecież tak bardzo chwaliliśmy przy okazji jazd testowych sedanem. Bawarscy projektanci umiejętnie wkomponowali w tę sportową bryłę podwyższony bagażnik, dzięki czemu Touring prezentuje się jeszcze bardziej atletycznie. Takiemu kombi mówimy zdecydowanie tak.

Wnętrze BMW serii 3 Touring to oczywiście kopia tego, co już wcześniej widzieliśmy w limuzynie. Elegancko skrojona kabina oferuje pasażerom masę udogodnień, jak chociażby 3-strefową klimatyzację automatyczną, panoramiczny dach, cyfrowe wskaźniki (12,3 cala), ogrzewanie postojowe, system nagłośnienia Harman Kardon Surround Sound, oświetlenie ambientowe czy ładowarkę do smartfonów. W celu podniesienia komfortu podróżujących, w serii 3 zastosowano akustyczną szybę przednią (opcjonalnie dostępne są również akustyczne szyby boczne).

Seria 3 Touring oferuje nowy, intuicyjny system operacyjny BMW 7.0, który można obsługiwać na kilka sposobów: dotykowo, kontrolerem iDrive, przyciskami na kierownicy albo gestami i głosem.

  • Parkowanie tyłem nowymi modelami BMW jest bardzo proste.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Nowa "trójka" to także szereg systemów dbających o bezpieczeństwo podróżujących. To m.in. ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem, pieszymi i rowerzystami z miejską funkcją hamowania, a także ostrzeganie przed zderzeniem tylnym i przed ruchem poprzecznym.

To o czym warto wspomnieć, to bardzo dopracowany asystent parkowania i manewrowania Park Distance Control. Dzięki systemowi kamer oraz bardzo przejrzystemu obrazowi, który wyświetlany jest na 10,25-calowym ekranie multimedialnym, parkowanie tyłem najnowszymi modelami BMW jest banalnie proste. I tak naprawdę trzeba się mocno postarać żeby zawadzić o przeszkodę czy inny samochód.

Ciekawym rozwiązaniem jest także asystent cofania, który prowadzi samochód wstecz na dystansie 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana do przodu.

  • Małe centrum dowodzenia. Kierowca ma pod ręką wszystkie niezbędne przyciski.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Pod maskę testowanego egzemplarza BMW serii 3 Touring trafił 2-litrowy silnik diesla generujący moc 190 KM. Wersja 320 d posiada napęd na wszystkie koła xDrive i została zestrojona z 8-biegowym automatem. Auto do "setki" przyspiesza w 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h.

190-konna jednostka wysokoprężna jest wystarczająco dynamiczna. Auto świetnie się prowadzi i daje frajdę z jazdy. Myślę jednak, że osobom, które wybiorą słabszą alternatywę w postaci 150-konnego diesla, z czasem będzie brakowało "koni" pod stopą. 190 KM to absolutne minimum dla tego samochodu. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, przy żwawej jeździe, wyniosło 8,8 litra paliwa na 100 km. To dobry wynik.

Tak naprawdę jedynym minusem tej jednostki jest delikatnie odczuwalny efekt "turbodziury". Przy dynamicznym ruszaniu i przyspieszaniu opóźniona reakcja na wciskany pedał gazu da o sobie znać.

  • Zgrabna sylwetka BMW serii 3 Touring.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Na koniec... cena. Cennik BMW serii 3 Touring rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł. Testowany przez na egzemplarz został bardzo bogato wyposażony, a jego cena wynosi aż 295 tys. zł. Dużo. I to niestety największy minus tego auta.

Auto do testów użyczyła firma Bawaria Motors, która niedawno świętowała swoje 15. urodziny. W związku z tym dealer przygotował specjalną ofertę aż 150 aut w atrakcyjnych cenach. Osoby zainteresowane nabyciem nowego BMW powinny skontaktować się z doradcami gdańskiego salonu.

Nowe BMW serii 3 Touring Nowe BMW serii 3 Touring

Miejsca

Opinie (57) 4 zablokowane

  • Nie widzę

    Kierunkowskazów nawet za doplatą. Co jest z tą marką??

    • 0 0

  • 70 tys km

    i pada lancuszek rozrzadu , wiec jak ktos chce wybulic ponad 160 tys i po 3 latach stanac na autostradzie z uszkodzonym silnikiem to zapraszam

    • 0 0

  • troche malo 190 koni to jak passat nowy diesel..... (5)

    to powinno miec staly awd i czysta koni za te piniądze.
    Subaru forester XT za 35tys to wylyka nawet w LPG'u. A o zdolnosciach terenowcyh wogle nie ma porownania bo xdrive sie zakopie

    • 13 6

    • Zrozum, że szosowe AWD ma inny cel niż terenowe

      Nikt tym w żaden teren wjeżdżać nie będzie. Szosowe 4x4 służy optymalizacji przyczepności i zwiększeniu bezpieczeństwa w gwałtownych manewrach dzięki stabilizacji pojazdu.

      • 1 0

    • "w ogóle", a nie "wogle"

      • 1 0

    • (2)

      Jest troche inny problem z tym konkretnym modelem. Ma bardzo malo miejsca z tylu na nogi. Wysoka dorosla osoba siedziaca z tylu moze miec problem z komfortem na dluzszej trasie. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci, czy specjalnie nie ma zdjec otwartych drzwi z tylu.

      • 3 0

      • (1)

        Jest napisane, że bardziej rosłe osoby będą miały z tym problem. Dużo czytam. Zapamiętuję.

        • 3 0

        • Wiem, ze jest napisane. Rozwazalem kupno trojki z 2016 roku i jak zajrzalem to sie przerazilem i za te same pieniadze kupilem rok mlodsza Insignie B.

          • 1 0

  • Po co kupujecie BMW!!!

    Praktycznie większość osób narzeka na BMW, a je kupują. To po co kupować takie samochody tej marki...

    • 0 0

  • Ja ja ja mówie tera (1)

    Trzeba się co najmniej 2 razy sparzyć aby zrozumieć. Ale nie krytykuję też tych co chcą to kupić.Kupujcie i aby wam jak najfajniej jeżdziło!

    • 1 0

    • niech zgadnę...sparzyłeś się bo miałeś używkę po 7 właścicielu???

      • 0 0

  • Ceny samochodów są już równie chore jak ceny mieszkań

    A nasze zarobki jak stały tak stoją

    • 2 0

  • Audi

    Moje Audi a4 3.0 tdi m 239 KM i 6.3 do setki. A BMW może wąchać smród z rury wydechowej.

    • 2 2

  • Niecałe 300 tys zł za 3... (9)

    Żeby chociaż była elektryczna...
    Wolałbym Volvo V60 z silnikiem o mocy 300 koni w tej cenie

    • 21 9

    • (6)

      300 koni w samochodzie osobowym? A po co? Co ty chcesz tym ciągać? Przyczepę ze stadem koni? Przekroczysz DMC. Ja rozumiem 300 KM w traktorze, ma to jakiś konkretny cel.

      • 5 9

      • Jeżdziłeś czymś co ma więcej koni niż 100? (1)

        • 2 0

        • Tak, moj pierwszy mial 101 przy wadze 1590kg, drugi 155 przy wadze 1680kg, a obecny ma 170 przy wadze ~1600kg i uwazam, ze kazdy z nich mial za malo mocy/momentu. Z czego ostatni to turbo diesel, a dwa pierwsze to wolno ssace benzyny.

          • 1 0

      • (1)

        Jemu to nawet 500 koni będzie mało !!!

        • 4 1

        • 300 koni już wystarcza aby mieć radość z jazdy.

          Wydając prawie 300 za auto, które ma tyle samo koni co mój van...
          Oczekiwałbym jednak czegoś więcej w tej cenie i takiej "marce"

          • 2 0

      • im więcej koni tym bezpieczniej..Serio!!!

        • 4 0

      • Dawaj 600 koni, tyle co największe sieczkarnie! Będzie mógł tym samochodem kukurydze kosić!

        • 0 1

    • Masz na myśli to Volvo 2.0T które nigdy nie spali mniej niż 17L benzyny ? (1)

      .

      • 1 0

      • Jak jeździsz to tyle spala. Jazda spokojna to wciągnie około dyszki.

        • 1 0

  • (3)

    Ceny nowych aut dzisiaj to masakra, albo ja tak mało zarabiam. Trzysta tysięcy za bmw 3 kombi, masakra. Niedługo za siódemkę będą krzyczeli 1,5mln.

    • 27 1

    • A weź, jakiś czas myślałem o rodzinnym aucie (2)

      ale szybko przeszła mi ochota, mało co kosztuje mniej niż 100 tysięcy, bo oczywiście cena wyjściowa to podpucha i liczą słono za wyposażenie. Kogo stać na takie auta, jak nawet dyrektorzy zarabiają w tym kraju po 4-8 tys? Znałem właściciela firmy, ponad 200 osób i nawet on kupował jakiegoś merca używanego za około 100 tys. Na zachodzie też kokosów wbrew pozorom nie ma, 2-3 tys. ojro za miesiąc.

      • 6 0

      • Zacznijmy od tego ze 93% aut klasy premium w EU jest sprzedawane w leasingu.

        • 0 0

      • Dyrektorzy po 4-8tys???

        Chyba dyrektor w Twojej szkole...

        • 3 3

  • Będziesz Miał Wydatki......jasne.....kto nie jezdził niech nie próbuje...studnia bez dna...!!! k..premium
    jeżeli chodzi o awaryjność i "serfis" to tak....

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane