• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW serii 3: kombi równie dobre co sedan

Michał Jelionek
12 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi. Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi.

Kilka tygodni temu do trójmiejskich salonów BMW wjechała najnowsza generacja serii 3 w nadwoziu Touring. Cennik bawarskiego kombi rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł.



Czy podoba ci się BMW serii 3 Touring?

Najświeższa odsłona BMW serii 3 w wersji sedan zadebiutowała w stacjach dealerskich w marcu. Tradycyjnie, kilka miesięcy później do oferty dołączyło bardziej praktyczne nadwozie Touring. Limuzynę chwaliliśmy przede wszystkim za agresywną stylistykę, nowinki technologiczne, całkiem przestronną kabinę, pojemny bagażnik, no i oczywiście poprawione właściwości jezdne. Zapewniam, że niemieckie kombi ma to wszystko, a od siebie - jak na kombi przystało - dorzuciło funkcjonalność.


  • Nowa seria 3 Touring oferuje 500 litrów przestrzeni bagażowej.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Zacznijmy od tego, co przy wyborze kombi ma nierzadko kluczowe znaczenie, czyli od przestronności wnętrza. Touring w porównaniu do poprzednika urósł. Jest o 76 mm dłuższy (4709 mm), o 16 mm szerszy (1827 mm) i o 11 mm wyższy (1440 mm). Zwiększył się także rozstaw osi, dokładnie o 41 mm (2852 mm). Różnice nie są duże, ale na pewno odczuwalne w kabinie nowego kombi. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco dużo, choć myślę, że osoby mierzące powyżej 185 cm wzrostu mogą nieco narzekać na brak wystarczającej ilości miejsca na kolana w drugim rzędzie.

Konstruktorom udało się wygospodarować 500 litrów przestrzeni bagażowej. To o 5 litrów więcej niż u poprzednika. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność zwiększy się do 1500 litrów, a to już o 32 litry więcej niż w poprzedniej generacji. Sam bagażnik jest szerszy o 112 mm, otwór wyższy o 30 mm i szerszy w górnej części o 125 mm, a krawędź niższa o 616 mm. Udało się też zmniejszyć o 27 mm różnicę wysokości między krawędzią bagażnika a podłogą, co ułatwia załadunek większego i cięższego bagażu.

Audi odświeżyło model A4


  • W bagażniku zastosowano gumowe szyny antypoślizgowe, które mają zapobiegać przesuwaniu się pakunków.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Ciekawostką, a zarazem praktycznym rozwiązaniem, które zastosowano w bagażniku Touringa, są specjalne gumowe szyny antypoślizgowe. Jak to działa? Po zamknięciu pokrywy podkładki delikatnie się wysuwają, zapobiegając przy tym nadmiernemu przesuwaniu się pakunków.

Oczywiście pokrywa bagażnika unosi się i zamyka elektrycznie. I co ważne, można dostosować wysokość jej unoszenia. To szczególnie przydatna funkcja w niskich garażach. Kończąc wątek kufra serii 3 Touring, dodam tylko, że tylna szyba otwiera się niezależnie od pokrywy bagażnika.

Volvo V60 Cross Country: kombi na każdą drogę


  • BMW serii 3 Touring w porównaniu do poprzednika jest dłuższe o 76 mm (4709 mm).
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Dwa słowa o stylistyce nowej serii 3 Touring. To co najważniejsze: sylwetka kombi nie zatraciła dynamicznego charakteru, który przecież tak bardzo chwaliliśmy przy okazji jazd testowych sedanem. Bawarscy projektanci umiejętnie wkomponowali w tę sportową bryłę podwyższony bagażnik, dzięki czemu Touring prezentuje się jeszcze bardziej atletycznie. Takiemu kombi mówimy zdecydowanie tak.

Wnętrze BMW serii 3 Touring to oczywiście kopia tego, co już wcześniej widzieliśmy w limuzynie. Elegancko skrojona kabina oferuje pasażerom masę udogodnień, jak chociażby 3-strefową klimatyzację automatyczną, panoramiczny dach, cyfrowe wskaźniki (12,3 cala), ogrzewanie postojowe, system nagłośnienia Harman Kardon Surround Sound, oświetlenie ambientowe czy ładowarkę do smartfonów. W celu podniesienia komfortu podróżujących, w serii 3 zastosowano akustyczną szybę przednią (opcjonalnie dostępne są również akustyczne szyby boczne).

Seria 3 Touring oferuje nowy, intuicyjny system operacyjny BMW 7.0, który można obsługiwać na kilka sposobów: dotykowo, kontrolerem iDrive, przyciskami na kierownicy albo gestami i głosem.

  • Parkowanie tyłem nowymi modelami BMW jest bardzo proste.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Nowa "trójka" to także szereg systemów dbających o bezpieczeństwo podróżujących. To m.in. ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem, pieszymi i rowerzystami z miejską funkcją hamowania, a także ostrzeganie przed zderzeniem tylnym i przed ruchem poprzecznym.

To o czym warto wspomnieć, to bardzo dopracowany asystent parkowania i manewrowania Park Distance Control. Dzięki systemowi kamer oraz bardzo przejrzystemu obrazowi, który wyświetlany jest na 10,25-calowym ekranie multimedialnym, parkowanie tyłem najnowszymi modelami BMW jest banalnie proste. I tak naprawdę trzeba się mocno postarać żeby zawadzić o przeszkodę czy inny samochód.

Ciekawym rozwiązaniem jest także asystent cofania, który prowadzi samochód wstecz na dystansie 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana do przodu.

  • Małe centrum dowodzenia. Kierowca ma pod ręką wszystkie niezbędne przyciski.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Pod maskę testowanego egzemplarza BMW serii 3 Touring trafił 2-litrowy silnik diesla generujący moc 190 KM. Wersja 320 d posiada napęd na wszystkie koła xDrive i została zestrojona z 8-biegowym automatem. Auto do "setki" przyspiesza w 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h.

190-konna jednostka wysokoprężna jest wystarczająco dynamiczna. Auto świetnie się prowadzi i daje frajdę z jazdy. Myślę jednak, że osobom, które wybiorą słabszą alternatywę w postaci 150-konnego diesla, z czasem będzie brakowało "koni" pod stopą. 190 KM to absolutne minimum dla tego samochodu. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, przy żwawej jeździe, wyniosło 8,8 litra paliwa na 100 km. To dobry wynik.

Tak naprawdę jedynym minusem tej jednostki jest delikatnie odczuwalny efekt "turbodziury". Przy dynamicznym ruszaniu i przyspieszaniu opóźniona reakcja na wciskany pedał gazu da o sobie znać.

  • Zgrabna sylwetka BMW serii 3 Touring.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Na koniec... cena. Cennik BMW serii 3 Touring rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł. Testowany przez na egzemplarz został bardzo bogato wyposażony, a jego cena wynosi aż 295 tys. zł. Dużo. I to niestety największy minus tego auta.

Auto do testów użyczyła firma Bawaria Motors, która niedawno świętowała swoje 15. urodziny. W związku z tym dealer przygotował specjalną ofertę aż 150 aut w atrakcyjnych cenach. Osoby zainteresowane nabyciem nowego BMW powinny skontaktować się z doradcami gdańskiego salonu.

Nowe BMW serii 3 Touring Nowe BMW serii 3 Touring

Miejsca

Opinie (57) 4 zablokowane

  • Kombi dobre, co sedan? To chyba jakiś żart. Sedan to najbardziej bezużyteczny typ nadwozia.

    Radość z zakupu sedana mija, kiedy jest problem z przewiezieniem rzeczy, która bez problemów wchodzi do Seicento.

    • 5 5

  • Miałm dziękuję. (2)

    Zawieszenie nie na nasze dziurawe drogi, ciasne, twarde, głośny silnik, poważne awarie nieadekwatne do przebiegu, beznadziejny serwis.

    • 9 0

    • jakie ty miałes awarie? chyba w E36 co najwyżej....

      przestań trolować że miałeś bmw

      • 0 2

    • Nie mam obecnie takich problemow, jezdze teraz Mercedesem lub Solarisem za milion

      w promocyjnej cenie 3 pln za przejazd

      • 3 0

  • 70 tys euro za za auto srednej klasy? (1)

    To rozboj w bialy dzien. I jeszcze te benzynowe silniki, ktorych awarie sa plama na honorze firmy. Juz wolę większego Leksusa, es lub gs, mniej awarii, komfort wyzszy.

    • 18 2

    • Skąd Ty bierzesz te awarie? Chyba w swoim 1,9 tdi Januszu

      Jeżdżę nowymi bmw od 15 lat wymieniam po dwóch trzech latach na nowy model i jeszcze nie miałem żadnej usterki, Nie wyj zza węgła dzbanie jak nigdy nie miałes takiego auta

      • 1 2

  • Będziesz Mieć Wydatek (8)

    Miałem. Wybuliłem. Dziękuję. Wróciłem grzecznie do Japończyków.

    • 16 6

    • (5)

      Większość życia jeździłam BMW, i (prócz najnowszych modeli) są to samochody proste w serwisowaniu i względnie tanie w obsłudze. No oczywiście Maluch czy stary VW będzie jeszcze prostszy i tańszy, ale to zdecydowanie nie ten komfort.

      • 2 10

      • (4)

        Bzdury piszesz, bmw jest drogie w ekspoatacji niestety. No chyba że zarabiasz 20 tysięcy miesięcznie to nie odczujesz. Też przerobiłem kilka sztuk i niestety jest to drogie auto.Wyprzedzam I odpowiadam z góry, nie nie jeździłem starymi gruzami.

        • 11 2

        • założe się że przerobiłes E31 1,6 w gazie co najwyżej....

          • 0 4

        • (2)

          Jak u ciebie stary gruz znaczy samochód >3 letni, no to fakt, drogie w eksploatacji. Ale jeśli jeździsz normalnymi samochodami tzn. w wieku kilka-kilkanaście lat to BMW wypada bardzo dobrze na tle konkurencji. Jedynie można marudzić na cenę zakupu - 15 letnie BMW kosztuje więcej niż 3-letni sh*tcar z Korei

          • 0 8

          • Koreańskie samochody -Kia i Hyundai już od dawna nie są sh*tcar. Kilkunastoletnie BMW to wydatki, mniejsze jeżeli robi znajomy mechanik i zastępuje częściami aftermarket. Nie jestem kierowcą wiernym jednej marce i jeździło się różnymi samochodami, mniej i bardziej prestiżowymi. Bez dwóch zdań BMW przypadło mi do gustu najbardziej,

            • 2 2

          • Tak sobie patrzę na reliability indeks, a tam

            BMV Serii 3 index 216 czyli totalnie awaryjne w stosunku do przeciętnych kosztów napraw 554funtów. No a teraz patrzę na Toyotę Auris a tam reliability index 43 a koszt przeciętnych napraw 350 funtów. Szczerze wolę Toyotę wolę mniej zapłacić a pieniądze przeznaczyć na coś innego np. na wycieczki. Dla ciekawskich podaję adres strony tego rankingu z Wielkiej Brytanii https://www.reliabilityindex.com/

            • 8 1

    • (1)

      Pełna zgoda. Starsze BMW to są samochody "wszystko po stówie", nie ma drogich napraw, i mówię nie o robieniu "u szwagra w garażu" ale o normalnych warsztatach trójmiejskich tylko "niefirmowych", i są mega-niezawodne, jedyne co cię może uziemić to rozładowanie akumulatora.

      • 3 1

      • Tylko co uważasz za starsze BMW
        Dla jednych to 25 lat, dla innych 15 a jeszcze innych 5

        • 3 0

  • Szkoda tylko ze dostepny jest jeden silnik benzynowy r6 w m340i i to w dodatku z xdrive i w automacie

    • 0 0

  • BMW - Będziesz Miał Wydatki !!!!!!! (2)

    BMW _ Będziesz Miał Wypadek !!!!!!!

    Dlatego nigdy nie kupię tej marki.

    • 3 10

    • aleś zabłysnął...

      wymyśl coś nowego

      • 3 1

    • to nie samochody powodują wypadki, ale ich kierowcy.

      • 2 0

  • Mały. W piątce można przynajmniej wyciągnąć nogi.

    • 4 0

  • Trzeba mieć naginane żeby za 3 dać prawie 300 tys

    • 5 2

  • Te nowe 3 ledwo się bronią w porównaniu do 3 z serii e30 lub e36 (1)

    ale to w każdej marce tak jest, najlepsze modele były z lat 80/90. Już dopracowane ale jeszcze nie spaprane.

    • 4 5

    • Mądrego to i przyjemnie posłuchać

      • 2 1

  • Fajny samochód osobowy. Podoba mi się ale na chwilę obecną nie kupię. Cena 70 tys EURO to trochę za dużo.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane