Wiadomości

BMW zmienia logo. Nowe jest przezroczyste

Najnowsze logo BMW zadebiutowało w Concept i4.
Najnowsze logo BMW zadebiutowało w Concept i4. fot. BMW

Po 23 latach włodarze BMW zdecydowali się zmodyfikować dotychczasowe logo bawarskiej marki. Jak tłumaczą swoją decyzję, odświeżenie symbolu było koniecznością dostosowania logotypu do "cyfrowej ery". A jak wy oceniacie nowy znak niemieckiego producenta?



Czy podoba ci się nowe logo BMW?

tak 22%
może być, w zasadzie nie widzę różnicy 15%
nie 63%
zakończona Łącznie głosów: 934
Wizerunek śmigła czy też szachownicy w biało-niebieskich barwach Bawarii wpisany w czarną obwódkę z napisem BMW - to logo kojarzy prawdopodobnie każdy fan motoryzacji. Teraz popularny emblemat BMW został nieco odświeżony. Co się zmieniło? Tak naprawdę największą modyfikacją jest zamiana czarnego pierścienia w przezroczysty. Sam logotyp - w porównaniu do poprzedniego, bardziej trójwymiarowego - został uproszczony i spłaszczony.

Według włodarzy BMW nowy wygląd emblematu został dostosowany do młodego klienta, który sporą część swojego życia spędza w świecie cyfrowym. Logo ma ponoć zachęcić do odkrywania bawarskiej marki na nowo.

Nowe, przezroczyste logo BMW
Nowe, przezroczyste logo BMW fot. BMW
Transparentne logo jest już szóstym w ponad 100-letniej historii BMW. Pierwsze zostało oficjalnie zarejestrowane w 1917 roku, a kolejne w latach: 1933, 1953, 1963, 1997 i 2020.

Pierwsze dwa symbole BMW wyróżniały się złotymi napisami i konturami. Znaczące zmiany zaszły w logo w 1953 roku, kiedy to zdecydowano się na pogrubienie liter i zmienienie ich koloru na biały. Kolejna modernizacja miała miejsce dekadę później - logo BMW zyskało nową czcionkę, a błękitna szachownica ponownie stała się niebieska. I właśnie z tego emblematu bawarski koncern korzystał najdłużej, bo aż 34 lata.

Współczesne logo, te z lat 1997-2020, było wypukłe, zdecydowanie bardziej nowoczesne. Najnowszy symbol wyraźnie różni się od pięciu poprzednich, które były do siebie podobne. Wystarczyło zrezygnować z czarnego koloru na rzecz przezroczystego.

Najnowsze logo BMW zadebiutowało w Concept i4.

Czytaj także: BMW X6 - zadziorne i eleganckie

Historia emblematu BMW
Historia emblematu BMW fot. BMW

Opinie (43) 2 zablokowane

  • Swietnyt artykuł (2)

    Autorowi podwyżkę i darmowy test na korona.

    • 46 4

    • Już widzę na E36 taki na masce GKA

      • 2 0

    • Ale się ktoś obłowił na nowym projekcie, napewno adwkwatnie do poniesionego wysiłku, napewno.

      • 0 0

  • wspaniała wiadomość! (4)

    życie nabrało sensu.alleluja!

    • 46 2

    • Maseczka (1)

      Potrzebuję maseczki ochronnej na grill mej bemci, aby nie dostała wirusa lub kaczej zarazy.

      • 2 1

      • Tuskowy tyfus może ją dopaść

        • 2 1

    • Takie to juz dawno na Allegro można było kupić

      • 1 0

    • Już sobie taką wycialem ze starego czepka

      • 0 0

  • lada moment pozostali będą też zmieniać;)

    zmienić logosy...

    • 7 1

  • (1)

    Świat wstrzymał oddech...zmienione logo.
    Jak teraz żyć?
    Zaraz zrobią info...artykuł sponsorowany i wstrzymają możliwość komentowania.

    • 16 2

    • BMW oszalało

      Samochody solidne skończyły się w 2008 roku

      • 0 0

  • BMW skończyło sie na Kill Em All...... (4)

    czyli na 5 i 7 z 90 lat 20 wieku .najnowsze wynalazki to skucha za skuchą super 1,6 z łańcuchem od wigrusa ,rozrządy od du.y strony silnik w flagówce 750 rozpadający się po 40 tysiącach kilometrów .......płonące EGRy.....i elektryk zrobiony z papieru i obierek .....

    • 26 11

    • Janusz jak ty mnie ześ zaimponowau (2)

      tera w życiu nie kupiem ByMyWy

      • 7 2

      • Akurat komentarz jest profesjonalny i rzetelnie podsumowuje (1)

        • 2 2

        • Rzetelnie??

          Rozrząd "od tyłu" jest w jednej pojemności, 750 to nie flagowiec gdyż flagowym jest 760, egr'y chyba puszczające, a nie płonące itd... nie no, rzetelnie jak cholera... Widać z nudów siedzenia w domu, trzeba się zabrać za krzewienie mądrości w internetach...

          • 2 1

    • To nie tylko problem BMW. Cała motoryzacja zeszła na psy po 2000 roku, no może z małymi wyjątkami takimi jak Nissan Patrol gu4.

      • 1 0

  • a vw seat i SKODA (1)

    zmieniają logo co 3 lata .... kto na tym zarabia ???

    • 5 3

    • Projektant

      • 5 0

  • Do sebixów ta wieść dotrze

    Za jakieś 10-15 lat. Oczywiście jeśli te auta dotrwają do takiego wieku

    • 20 1

  • Wygląda jak cerata na Rodos (1)

    • 25 0

    • Bezpuciowy, odrombali jaja, wonskie rurki bez skarpetek eeeh

      • 3 0

  • Emocje sięgają zenitu

    Ale teraz z tą wiedzą już spokojnie zasnę

    • 16 0

  • Żeby kierowcy nie pomyśleli że też są przezroczyści...

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane